Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Niemagiczne ulepszenia broni

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własna broń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pon 14:25, 12 Wrz 2005    Temat postu: [3.0] Niemagiczne ulepszenia broni

Wszelkie ulepszenia dla broni w dnd są magiczne (a przynajmniej większość). W sceneriach o malej obecności tejże dziedziny może nastąpić pewna monotonia: broń mistrzowska i... tyle. Dlatego zakładam ten temat abyśmy razem powiększyli ten zbiór. Oto moje propozycje:

Profilowane ostrze: (miecze) Dzięki falowanemu kształcie ostrza, uderzanie nim w czułe miejsca jest znacznie prostsze.
ST rzemiosła: +5 Cena: +2000sz Waga: +0 Korzyści: przedział krytyczny +1

Wzmocniony rdzeń: (miecze) dzięki grubszemu rdzeniowi ostrza, jakby wychodzącemu z rękojeści miecz jest trudniejszy do zniszczenia.
ST rzemiosła: +3 Cena: +1500sz Waga: +1 kg/kategorię rozmiaru Korzyści: wytrzymałość broni +2 i dodatkowe +2 za każdą kategorie rozmiaru powyżej małej

Obciążona końcówka: (miecze) dzięki poszerzeniu i pogrubieniu ostrza u jego końca miecz zadaje większe obrażenia podczas krytycznych ataków.
ST rzemiosła: +4 Cena: +1750sz Waga: +2 kg/kategorię rozmiaru Korzyści: obrażenia +2 w podczas krytyków

Zęby: (miecze): dzięki ząbkom umieszczony wzdłuż krawędzi ostrza, zatruwanie wrogów staje się łatwiejsze.
ST rzemiosła: +4 Cena: +1750sz Waga: +o,5 kg/kategorie rozmiaru Korzyści: +2 do atk, ale tylko przy obliczaniu, czy trucizna doszła celu.

Wysuwany sztylet
Wysuwany sztylet można zamontować we wszystkich broniach do walki wręcz minimalnie rozmiaru małego, które nie są podwójne. Jest to sztylet do pchnięć ukryty w rękojeści/trzonku/drzewcu. Naciskając przycisk zwalnia się go uzyskując coś w rodzaju broni podwójnej. Jego prawdziwa siła leży w walce w zwarciu. Podczas zwarcia walczący wykonują sporne testy siły, symbolizujące czy posiadaczowi uda się „przepchnąć” broń w pobliże głowy wroga. Gdy się uda posiadacz naciska przycisk zwalniając sztylet i uzyskując automatyczne zagrożenie krytykiem. Do ataku potwierdzającego go dodaje premię +1 za każdy punkt w teście siły powyżej testu wroga. Symbolizuje to fakt, iż walczący przysunął broń bliżej głowy przeciwnika. Np. Tordek z mistrzowskim toporem bojowym posiadającym wysuwany sztylet walczy w zwarciu. W spornym teście Siły uzyskuje 19, a jego wróg 16. Daje mu to kumulujące się +3 w teście ataku potwierdzającym krytyka. Wysuwany sztylet można zamontować jedynie w mistrzowskich broniach. Zogniskowanie, specjalizacja czy finezja w „bazowej” broni (itp. zdolności) nie działają na sztylet, lecz można taką bronią walczyć jako podwójną.
Cena rynkowa: +5000sz Ciężar: +1,5kg ST Rzemiosła: +10

Waga a kategoria rozmiaru (przykład dotyczy Wzmocnionego rdzenia):
Malutki: +0
Mały +1
Średni: +2
Duży: +3
itd.

Kolce: (miecze i topory) dzięki umieszczonym wzdłuż krawędzi kolcom zakrzywionym w dół kazde zzagrożenie krytyczne jest jednocześnie atakiem przewracającym (kolce "zaczepiają" się o ciało wroga) .
ST Rzemiosła: +3 Cena: +1600 sz Waga: +1 kg/kategorię rozmiaru

Szparki: (miecze) dzięki podłużnym szparkom prostopadłym do krawędzi miecz
zapewnia premię +2 do testów rozbrajania przeciw broniom o obrażeniach ciętych (ostrza tych broni te "wchodzą" w szaprki) .
ST Rzemiosła: +4 Cena: +1500sz Waga: +0

Poza tym, które ulepszenia waszym zdaniem powinny dotyczyć także inncyh rodzajów broni?

Moznaby także zrobić zbiór ulepszeń dla zbroi, np.:

Wypukłe częsci: (tylko pancerze z płyt itp. elementów) dzięki specjalnie ukształtowanych płytkach pancerza itp. częściach, niektóre bronie po porstu ześlizguja sie po zbroi.
ST Rzemiosła: +5 Cena: +1800sz Waga: +0 Korzyści: +1 do KP przeciw broniom kłującym i tnącym.

Powiększone naramienniki: (wszystkie posiadające naramienniki) dzięki ochraniających szyję płytkom wystających z naramieników postac staje sie bardziej odporna na zabójcze trafienia z dystansu.
ST Rzemiosła: +4 Cena: +1500sz Waga: +2 kg Korzyści: +1 do KP przeciw zagrożeniom krytycznym z broni dystansowych.


Ostatnio zmieniony przez Thorik dnia Pią 19:58, 23 Wrz 2005, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 16:56, 17 Wrz 2005    Temat postu:

Przy tych zbrojach ceny są zbyt mało zróżnicowane, jak na to, co dają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Sob 17:44, 17 Wrz 2005    Temat postu:

OK, zwiększam cenę tej pierwszej do +650sz.

P.S.: Czy mogę prosić o ocene punktową tych moich ulepszeń jak i wasze pomysły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:36, 22 Wrz 2005    Temat postu:

Jak dla mnie 3/10. Ale jeśli wprowadzasz ją w świecie gdzie rezygnujesz z magicznych przedmiotów to 4/10. Jak dla mnie złe ceny, więkrzość za tania. Jeśli to poprawisz to moja ocena wzrośnie, tak sądze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Czw 16:06, 22 Wrz 2005    Temat postu:

OK, wobec tego spróbuję zmienić ceny. Teraz będą w przedziale 1500-2000sz. Teraz dobrze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:00, 23 Wrz 2005    Temat postu:

1.Wzmocniony rdzeń - zwiękrzyłbym cenę do ok. 2500 s.z.
2.Wysówany sztylet - ja bym dał może nawet 5000 s.z.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pią 16:26, 23 Wrz 2005    Temat postu:

No to zaszarżowałeś... a co na ten temat sądzą inni forumowicze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Devil
Początkujący


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Imperium

PostWysłany: Pią 19:43, 23 Wrz 2005    Temat postu:

"Wzmocniony rdzeń" bym zostawił z taką ceną jaką ma, a co do "wysuwanego sztyletu" tobym podwyższył do ceny proponowanej przez Kondeksa. Tyle odemnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pią 19:57, 23 Wrz 2005    Temat postu:

Ok, skoro tak, to podwyższę cenę sztyletu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:05, 30 Sie 2007    Temat postu:

Moim zdaniem nie można wprowadzic tego w obecnym kształcie. Jeżeli chce się zrobić różnorodne "lepsze" wykonania, to trzeba by na durzą skalę. Sądzę jednak, że zachwieje one równowaga, ponieważ byłyby kolejnym po materiale wzmocnieniem, jakie może mieć magiczna broń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własna broń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin