Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Druga Kusza Snajperska

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własna broń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:03, 04 Sie 2007    Temat postu: [3.0] Druga Kusza Snajperska

Wiem, że był już taki projekt zrobiony przez Thorika, mój jednak jest zupełnie inny, więc umieszczam w innym temacie.

Kusza snajperska (broń egzotyczna)
Koszt: (czekam na propozycje, sam nie miałem pomysłu)
Obrażenia: 1k10
Krytyk: 19-20/x2
Przyrost Zasięgu: 45m
Ciężar: 8 kg
Rodzaj: Kłute
Rozmiar: Średni
Kusza snajperska jest kuszą stworzoną do strzelania z ogromną dokładnością. Do użycia kuszy snajperskiej potrzebne są obie ręce. Cięciwe naciąga się za pomocą niewielkiej korbki. Załadowanie Kuszy snajperskiej jest akcją całorundową, prowokującą okazyjne ataki.

Każda postać zdolna do wykonania ukradkowego ataku lub ukradkowego ataku na dystans może wykonać Snajperski Strzał za pomocą tej kuszy.
Snajperski Strzał wymaga czasu oraz skupienia. Może być wykonywany w ciszy i bez pośpiechu. Jeżeli jednak postać się spieszy, musi wykonać test koncentracji (ST 20; z tą różnicą, że atrybut kluczowy z BD zmienia się na RZT) bądź nie będzie w stanie oddać precyzyjnego strzału (może zaniechać akcje). W przypadku zdania testu, wycelowanie i strzał trwa akcje całorundową. Za dodatkowe utrudnienia MP może przyznać karę od -2 do -10 do rzutu na trafienie.
Wycelowanie i strzał bez pośpiechu trwają w sumie 2 rundy, chyba, że cel się porusza (nie szybciej niż 9m na rundę), wtedy 3 rundy.
Gdy postaci uda się wykonać Snajperski Strzał, może skorzystać ze zdolności ukradkowego ataku, z tą jednak różnicą, że zasięg może wynosić nawet 18m, a do trafień dodaje się +4 (jak cel się porusza to strzelec nie dostaje premii). We wszystkich innych aspektach atak należy traktować jak ukradkowy atak.
Podczas Strzału Snajperskiego zakres zagrożenia krytykiem wzrasta do 18-20.
Kusze snajperską należy traktować jak mistrzowsko wykonaną.

Wersja dla małych postaci:
Obrażenia: 1k8
Przyrost zasięgu: 39m
Ciężar: 6 kg
Rozmiar: Mały
We wszystkich innych aspektach Mała kusza snajperska jest taka sama jak jej średni odpowiednik.

Czy kusza nie jest za silna? Jeżeli jest, to można zrobić z niej broń egzotyczną, albo wprowadzić atut Snajperski Strzał, który byłby wymagany do wykonania snajperskiego strzału.
Proszę o konstruktywną wypowiedź.


Ostatnio zmieniony przez Deemer dnia Nie 12:21, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:55, 04 Sie 2007    Temat postu:

1. Obrażenia wydają mi się za duże. Broń bazuje na dokładności nie na sile.

2. Krytyk. Wiem, że wszystkie kusze mają taki krytyk, jednak w tym wypadku zwiększyłbym zakres zagrożenia ze względu na staranne celowanie.

3. Żeby statystyki były kompletne to mógłbyś dopisać rozmiar, a także dodać odpowiednik dla małych istot.

4. Ile trwa strzał
Deemer napisał:
wykonywany w ciszy i bez pośpiechu ?


5 Test koncentracji, w takiej sytuacji wydaje się jak najbardziej pasować. Jednak, łotrzyk (dla którego stworzona jest ta kusza) zwkle tej umiejętności nie posiada, a nawet jeśli chciałby ją mieć to jest dla niego międzyklasowa. Wniosek: łotrzyk ma bardzo nikłe szanse na szybki udany strzał.

6 Czy ta premia do trafień przyznawana jest tylko łotrzykowi, czy każdej postaci ?

7 Koszt dałbym około 700sz i liczył ją jako broń mistrzowską.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:10, 04 Sie 2007    Temat postu:

1. Z tym poczekam na opinie innych.
2. Hmm, masz racje, zwiększe do 18-20 ale tylko przy Snajperskim Strzale.
3. Rozmiar dopiszę teraz, co do odpowiednika dla małych istot potem, bo nie mam czasu.
4. Aha, zapomniałem. Może jakieś propozycje? Ja bym dał 3 rundy.
5. Bo ta kusza nie została stworzona do szybkeigo strzału i jest to ostateczność. Chodzi o to, że byłaby zdecydowanie zbyt potężna podczas walki.
6.
Cytat:
Każda postać zdolna do wykonania ukradkowego ataku lub ukradkowego ataku na dystans może wykonać Snajperski Strzał za pomocą tej kuszy.

Premie +4 dodaje się tylko przy snajperskim strzale, czyli łotrzyk i inne postacie zdolne do ukradkowego ataku.
7. Będziemy liczyć za broń mistrzowską, a z ceną poczekam na inne propozycje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:43, 04 Sie 2007    Temat postu:

4. 18 sekund celowania to trochę długo. Myślę, że 2 rundy by wystarczyły. Za to dorzuciłbym jeszcze wymaganie na temat przemieszczania się celu - o wiele łatwiej trafić osobe stojącą bez ruchu niż kogoś kto biegnie. Zrobiłbym coś takiego:
pierwsza runda - namierzenie celu
druga runda - strzał o ile ofiara nie przemieściła się więcej niż 9m
trzecie runda - strzał o ile ofiara nie przemieściła się więcej niż 9m
...
Jeżeli podmiot jest świadom ataku i próbuje go unikać otrzymuje dodatkowo premię unikową +2 do KP, a strzelec traci premię +4 do trafień.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 18:15, 04 Sie 2007    Temat postu:

9m to nijak trochę dużo...ja bym dał, że ofiara nie może przemieścić się dalej niż 3m...no bo w końcu zdarza się, że do ofiary celuje się bardzo długo...pozatym ukradkowy atak musi być precyzyjny i strzelanie na taką odległóść jest trudne i do przeciwnika który się nie porusza
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:55, 04 Sie 2007    Temat postu:

Zauważmy, że nie liczy się tutaj ile postać przejdzie, a raczej prędkość z jaką idzie.
Ja proponuje tak:
Celowanie:
Bezruch - 2 rundy.
Ruch do 9m/runda - 3 rundy.
Wiecej - niemożliwe.

Bezruch - Premia +4.
Ruch do 3m/runda - Premia +2.
Ruch do 9m/runda - Premia +0.

9m/6sekund to 1,5m na sekunde, raczej da się tak celować.
Różnica w czasie celowania między bezruchem a postacią ruszającą się powinna być znaczna. Tak mi się bynajmniej wydaje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:42, 04 Sie 2007    Temat postu:

Deemer napisał:
Zauważmy, że nie liczy się tutaj ile postać przejdzie, a raczej prędkość z jaką idzie.


Co za różnica jak to podam ? 9m na runde to tyle co 1,5m/s czy 5,4km/h itd...

Myślę, że statystyki ruchu są w porządku. Nie mam więcej pytań (na razie Very Happy ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:29, 04 Sie 2007    Temat postu:

Chodzi tu o to, że jak celowanie trwa 3 rundy, to postać może przebyć te 9m w jednej turze, a może to rozdzielić na 3 i tu w celowaniu będzie różnica.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 22:24, 04 Sie 2007    Temat postu:

Przepraszam, bo to ja się chyba nie do końca precyzyjnie wyraziłem...

Boski napisał:
druga runda - strzał o ile ofiara nie przemieściła się więcej niż 9m


Chodziło mi o coś takiego:
I runda:
1 przeciwnik
1 sojusznik
2 sojusznik
SNAJPER >> namierza cel
3 sojusznik
CEL >>>>>>>>>>>>> mówiłem o przemieszczeniu w tej akcji...
3 przeciwnik

II runda:
1 przeciwnik
1 sojusznik
2 sojusznik
SNAJPER >> strzela jeśli cel nie poruszył się więcej niż 9 metrów podczas swojej ostatniej akcji
...

Mam nadzieję, że teraz wszystko jest już jasne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:23, 05 Sie 2007    Temat postu:

Racja. Więc jak się w swojej rundzie po namierzaniu nie przemieści, to celowanie będzie trwało 2 rundy, w przeciwnym wypadku 3 (chyba, że po drugiej rundzie celowania cel przyspieszy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 16:37, 15 Sie 2007    Temat postu:

Osobiście jestem przeciwnikiem robienia lepszej broni nie magicznej, niż opisane w PG. Jednakże sądzę, iż można zbalansować to tak:
- broń egzotyczna (tak jak kusza ręczna, ale nikt nie ma "bazowo" biegłości)
- niech broń będzie słaba w klasycznym starciu

Dodatkowo test koncentracji powinien być wykonywany z modyfikatorem z RZT, ew. INT, a nie z BD, bo tu nie gra roli otrzymywanie obrażeń, organizm też nei musi walczyć o kontrolę nad magią.
Możnaby sprecyzować pojęcie "ciszy".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:24, 16 Sie 2007    Temat postu:

Broń jest słaba w klasycznym starciu. Czas przeładowania i celowania, utrudnienia do strzału snajperskiego w walce itp.
Kusza snajperska będzie bronią egzotyczną. Sam o tym myślałem, jak Ty też tak sądzisz to tak zrobię.

Co do testu koncentracji się zgodzę, będzie RZT.
Ciężko mi sprecyzować cisze. Pomyśle nad tym i dopiszę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własna broń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin