Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Podrzynam mu gardło. Dobra - rzucaj obrażenia
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Walka i ruch taktyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto 13:10, 01 Cze 2010
PRZENIESIONY
Wto 17:22, 01 Cze 2010    Temat postu: Próba rozbrojenia z ostrzem na szyi

Wyobraźcie sobie taką oto sytuację: jedna osoba zachodzi drugą od tyłu i przykłada jej sztylet do gardła. Mówi tej osobie, że jeśli się ruszy, to poderżnie jej gardło, a w kwestii mechaniki D&D przygotowuje akcję "jak się ruszy to ciach". Z kolei ta osoba ze sztyletem przy tętnicy nie daje się zastraszyć i postanawia rozbroić napastnika. Teoretycznie w kwestii mechaniki ta osoba powinna automatycznie skończyć z poderżniętym gardłem. Ale przecież w filmach tego typu sytuacje powtarzały się niejednokrotnie i nieraz bohaterowi udawało się wyjść cało z takiej opresji. Jak to rozwiązać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 17:14, 01 Cze 2010
PRZENIESIONY
Wto 17:22, 01 Cze 2010    Temat postu:

Nie wiem co to za filmy, ale założę się, że to te gdzie główny bohater zabija anonimowe moby setkami nie musząc przeładować:)

Swoją drogą to wedle mechaniki powinien jeszcze rzucić na trafienie;]

Automatyczne poderżnięcie gardła. Ewentualnie test sporny na refleks z premią tak z +30 dla tego z nożem:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wave_up
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:06, 09 Cze 2010    Temat postu:

Temat trochę stary, ale mam pytanie:

Jak widzicie odwzorowanie mechaniczne w ten sposób, że atakujący chce, niech już będzie poderżnąć gardło. Chwyta więc cel od tyłu z zaskoczenia atakiem dotykowym (próbuje) zacząć zwarcie. Następnie (jeśli wygra) zadaje cios sztyletem (normalnie). Tutaj test inicjatywy i walkę zaczynamy od tego, że cel ma jakieś obrażenia i ma założony chwyt.

Albo zamiast takiego rozwoju wydarzeń dać możliwość maksymalnych obrażeń na kości bez krytyka, chyba że wyrzuci? Przy ataku sztyletem łotr masakruje ukradkowym atakiem, mag zadaje 4.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 1:48, 28 Cze 2010    Temat postu:

Mechanika D&D nie jest realistyczna. Próba zmiany tego nie ma sensu. Gracz nie może zadeklarować, że jako atak z zaskoczenia podrzyna gardło tak samo, jak nie może zdecydować jako łucznik na strzelanie w ręce, czy nogi. Jeżeli to zmienić - system się sypie.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 18:59, 03 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 8:59, 28 Cze 2010    Temat postu:

3/4 się z Tobą zgadzam, 1/4 pozwolę sobie sprostować:)
Masz rację o nierealistyczności, a co do sypania systemu to nie jest, że się sypie i już a tylko cholernie trudno to zoptymalizować;]
Ja nie potrafię XD
Choć swego czasu udało mi się stworzyć nową mechanikę do D&D która dodała realizmu i znacznie fajniej się na niej grało, ale miała jedną potworną wadę... magię;]
U mnie kulała na całej linii. System nadawał się tylko do światów niemagicznych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Walka i ruch taktyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin