Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Walka konno

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Walka i ruch taktyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 9:32, 16 Wrz 2005    Temat postu: [3.0; 3.5] Walka konno

Możecie tu zadawać dowolne pytania na temat walki konnej, lecz ja zakładam temat w konkretnym celu. Moje pytanie:
1. Czy test jeździectwa w celu sterowania koniem kolanami:
a) wykonuje się w razie ruchu konno, czy jeśli tylko nie trzyma się lejców
b) czy jest on niezależny od testu o to, czy możesz atakować i ty i wierzchowiec, czy wykonuje się jeden test?
c)czy nie należy uznać, że w przypadku premii +15 do jeździectwa nie trzeba wykonywać testu?
2. W podręcznikach znalazłem, że zakłada się, iż jeździec siedzi na tylnym polu wierzchowca. Czy to oznacza, że
a) nie można atakować bronią nie-zasięgową przeciwników znajdujących sie naprzeciw wierzchowca
b) aby zaatakować lancą/kopią trzeba podjechać bezpośrednio przed przeciwnika
3) Mój wariant: Nie można atakować konno przeciwnika stojącego mocniej, niż 135 stopni w tył (czyli w przypadku broni bez zasięgu, tego na polu za wierzchowcem).


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 22:48, 07 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Wto 19:13, 20 Wrz 2005    Temat postu:

1.O ile dobrze pamiętam to testy Jeździectwa wykonuje się w każdej turze walki gdy postać nie tryma lejców (steruje kolanami) i co (chyba) godzinę podróży (naawet jeśli postać tryma lejce).
2. Ale tu jest mechaniczna luka: postac siedząca na wiezchowcu (rozmiar duży) sama staje się duża. A to daje naturalny zasięg 1,5m.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:07, 18 Paź 2006    Temat postu:

1. Co z b i c?
2. Nieprawda. No cóż, wprawadzam, że siedzi się na tylnym koniu i to tak samo, jakby się na nim stało.
ad. 3 Chyba jednak nie, no bo można sięgnąć kogoś za sobą. Proponuję jednak jakieś kary wprowadzić. Może -2, albo -4 do ataku?
nowe: 4 Chcę wprowadzić, że koń porusza się tyłem wolniej (bo wprowadzam u niego czas na obracanie się i niemożność obrotu jeżeli jest okrążony). Myślicie, że razy 2 byłoby dobrze?

Szczególnie teraz jestem zainteresowany punktem 3 (kolega robi sobie postac pod kawalera), chodź wszystkiem mnie trapią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Nie 15:06, 07 Sty 2007    Temat postu:

1a. Jeździecto, jeśli masz choć jedną rangę w tej umiejętności nie wymaga testów gdy po prostu jedziesz. Przy sterowaniu kolanami musisz wykonać test umiejętności ST 5.
1b. Nie wiem dokładnie o co chodzi. Jeśli i ty i twój wierzchowiec mają atakować to naturalnie są 2 oddzielne testy.
1c. Trzeba chyba, że twój poziom umiejętności automatycznie przewyższa ST. W testach umiejętności nie ma naturalnej 1 oznaczającej porażkę.
2a. Można
2b. Tak
3. Można

Kamulec napisał:
że siedzi się na tylnym koniu


A co to jest tylny koń ?

4. Obejrzyj sobie kilka filmów typu ogniem i mieczem. Obroty są bardzo szybkie i obraca się mając pod sobą ludzi, gdyż bardzo szybko by mógł być uderzony mieczem w plecy. To zakrawa o Kontrolowanie w bitwie mające ST 20
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:41, 07 Sty 2007    Temat postu:

1a Zapomniałem skasować pytanie, bo już wiem. Ale dzięki.

1b. Czy wg. was nalezy wykonać jeden tesyt umiejętności i jeżeli osiągniesz wynik 5+ to powodzi Ci się sterowanie kolanami, a jak 10+ to możesz atakować, czy wykonać należy 2 osobne testy?

1c Może się mylę, ale z tego co wiem, to anturalne 1 jest. Jak ktoś wiem, gdzie znaleźć można o tym informację, proszę, niech napisze.

2. Dzięki, za potwierdzenie. od pewnego czasu to właśnie wprowadzam. W zasadzie od ponad roku.

Ten cytat, nie napisałem chyba nic takiego. Nie widzę go w tekście.

3. A jaką wartość kary proponujecie?

4. Szczerze powiedziawszy, nie wiem, co napisałeś (nie jestem pewien). Proszę o jakieś inne sfoumułowanie tego fragmentu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Nie 19:42, 07 Sty 2007    Temat postu:

1b. 2 osobne testy. Możesz atakować jedną ręką, a drugą trzymać lejce. Prowadzenie konia kolanami to już co innego.
1c. Nie przy testach umiejejętnośći nie ma naturalnej jedynki. W żadnym z podręczników nie pisze nic na ten temat tak więc naturalnego pecha nie ma.

Kamulec napisał:
2. Nieprawda. No cóż, wprawadzam, że siedzi się na tylnym koniu i to tak samo, jakby się na nim stało.


3. Kar nie powinno być. Możesz co najwyżej wprowadzić wyższe ST jeździectwa przy tym.
4. Teraz to już sam nie wiem co napisałem Razz
Chodzi o to, że : Człowiek siedzący na koniu, ciągle się wierci, obraca, robi kółka wraz z koniem. W filmach takich jak " Ogniem i mieczem " jest to bardzo dobrze ukazane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:01, 07 Sty 2007    Temat postu:

No to bardzo dobrze, ale "się wierci" to zajmuje część ruchu wierzchowca. Dlatego zapytałem o to
Kamulec napisał:
Chcę wprowadzić, że koń porusza się tyłem wolniej (bo wprowadzam u niego czas na obracanie się i niemożność obrotu jeżeli jest okrążony). Myślicie, że razy 2 byłoby dobrze?


Oczywiście przy bazowej szybkości 15 m jeżeli koń chce się tylko obrócic, to mu to nie będzie przeszkadzało, ale czasami chce się gdzieś dalej potem jeszcze ruszyc, dlatego pytam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Nie 23:42, 07 Sty 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
No to bardzo dobrze, ale "się wierci" to zajmuje część ruchu wierzchowca.


Nie. To nie Tibia gdzie postacie sztywno stoją oczekując na cios. Na atak i obronę składa się cała gama przechyleń, obrotów, uników itd. i nie zżera to swoistego ruchu postaci ( czy też konia )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:26, 08 Sty 2007    Temat postu:

To trochę tak, jak wprowadzić, że ruch do bazowej odległości ruchu jest darmowy (poprawione z "bazowy"), bo zawsze możesz go wykonać, by uniknąć ciosu włócznią giganta.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 18:44, 08 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Pon 16:48, 08 Sty 2007    Temat postu:

Kłócił się nie będę, że bazowy ruch jest bazowy ... A aby uniknąć ciosu włóczni można się pochylić / przechylić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 9:54, 30 Cze 2007    Temat postu:

Mam kolejne niezależne od poprzednich pytanie:
Jakie są utrudnienia, jeżeli koń nasz atakuje przeciwnika, a my chcemy go wesprzeć z łuku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 10:46, 30 Cze 2007    Temat postu:

Ja bym dał:
- 4 standardowa kara, za to, że przeciwnik walczy z naszym sojusznikiem (negowana atutem precyzyjny strzał, bądź gdy przeciwnk jest zdecydowanie większy od wierzchowca)
- 2 kara za niesprzyjające okoliczności - trudna nam dobrze wymierzyć z łuku, jeśli nasz koń wierzga kopytami
Co daje nam łączną karę - 6.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:48, 15 Lip 2007    Temat postu:

Hm... Powiedział bym, że koń walczy przodem więc zapewnia przeciwnikowi premię z osłony, a jeśli nie mamy precyzyjnego strzału to musimy się liczyć z szansą postrzelenia wierzchowca.

Teraz pytanie retoryczne: Jaki idiota strzela ze stojącego na tylnych kopytach (bo przecież jakoś musi atakować kopytami) konia i to jeszcze przed siebie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 11:14, 16 Lip 2007    Temat postu:

Kondeks napisał:
koń walczy przodem więc zapewnia przeciwnikowi premię z osłony


1. Ta premia z oslony jest raczej liczona jako walka z przeciwnikiem i zapewnia standardowa kare - 4.
2. Nawet jakbys sie upieral przy tej oslonie, to wystarczy, ze jezdziec wychyli sie na prawo czy lewo i efektu oslony nie bedzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:19, 12 Sie 2007    Temat postu:

Dam jeszcze nowe pytanie: Podczas walki trzeba "Nie bojowego" wierzchowca kontrolować dodatkowo. Kiedy na potrzeby tych testów zaczyna się walka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 0:06, 13 Sie 2007    Temat postu:

Gdy wierzchowiec wyczuje zagrożenie. Więc jeśli tuż obok konia spadnie ze skarpy kilka głazów (bo np: ptak na nich usiadł) to testy też trzeba wykonywać. Jednak jeśli ktoś zaatakuje jeźdźca od tyłu nawet go zabijając to koń może nadal zachowywać się zupełnie spokojnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:40, 11 Paź 2007    Temat postu:

1., 2. Już wiem lub otrzymałem odpowiedź.
3. Myślę, iż będę przyznawał karę -2 do ataku na kogoś, kto jest za tobą (bardziej, niż 45 stopni), gdy siedzisz na koniu.
4. Faktycznie, Boski, to by było logiczne. Ew. można jeszcze ustalić, czy koń jest płochliwy, jeżeli jakiś MP chce wprowadzać rozróżnienia. Odpowiedź uzyskana.

Nowe:
5. Atak w przelocie: Wojownik z tym atutem szarżuje konno. Atakuje lancą.
a) Jego koń nie atakuje
b) jego koń kopie przeciwnika
Przeciwnik, siedzący na koszmarze, trzyma długi miecz. Udaje mu się przetrzymać szarżę.

Kto będzie miał okazyjne ataki i przeciw komu (tzn. czy atakowany i czy koszmar, czy przeciw jeźdźcowi, czy przeciw wierzchowcowi, czy nic)?

6. Jak z wykonywaniem konno akcji będących odpowiednikiem ruchu lub standardowych podczas podwójnego ruchu, przy założeniu, że koń sterowany jest kolanami)? Mam na myśli między innymi:
a) Picie eliksiru (jakieś testy)
b) Ładowanie kuszy (choć z tego co się orientuję, to wyszkoleni kusznicy konni zatrzymywali się, by przeładować, bo inaczej by bełt wypadał z łożyska)
c) Rzucanie zaklęć
d) Wyjmowanie/ chowanie broni

Do poniższego: Numeracja poprawiona


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 17:44, 11 Paź 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:03, 11 Paź 2007    Temat postu:

5.
Tak samo w a i b - koszmar ma prawo do okazyjnego ataku zarówno przeciwko wierchowcowi jak i jeźdźcowi.

6. (coś z tą numeracją nie tak...)
a. Ewnetualnie trochę Ci po brodzie pocieknie. Nie widzę potrzeby wprowadzania testów.
b. Nie mam pojęcia. Nie znam się na ładowaniu kuszy w galopie. Mr. Green
c. Jedynie zaklęcia dotykowe, do których stosujemy standardowe kary wynikające z poruszania.
d. Przy wyjmowaniu broni nic się nie dzieje. Podczas chowania dałbym test zręcznośći: podwójny ruch ST 10, bieg ST 15 - niepowodzenia - punkt obrażeń dla konia bądź postaci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:18, 13 Cze 2008    Temat postu:

Wciąż mam nadzieję, że uzyskam odpowiedzi tam, gdzie nie uzyskłem, zaś tam gdzie uzyskałem na ew. polemikę z przedmówcami.

6. c Muszę się zgodzić, choć trzeba dodać testy na koncentrację (ST podane w opisie umiejętności "Konncentracja").

Chciałem dodać 7 pytanie:
Podczas galopu strzela się w połowie ruchu w rundzie. Czy można wyprowadzić w ten sposób atak wręcz? Jeżeli tak, to czy na zasadzie szarży?

_________________________________________________________

8. Czy uchylanie można wykorzystywać z grzbietu konia? Koń może zapewnić pewną osłanę, ale czy aż taką?


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 8:22, 14 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:34, 13 Cze 2008    Temat postu:

W moim mniemaniu tak. Dyskutowaliśmy już chyba na czym polega uchylanie. To nie tylko zasłaniania się za czymś, ale także zwykłe osłanianie siebie. Jazda konno raczej w tym nie przeszkadza, a nawet może pomóc.

Ostatnio zmieniony przez Boski dnia Nie 11:14, 15 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 8:23, 14 Cze 2008    Temat postu:

Zgodnie z opisem uchylania polega ono na odskoku, odpowiednim zasłanianiu się itp. Z natury rzeczy wielu ruchów siedząc na koniu wykonać się nie da, a przynajmniej nie dość szybko. Stąd me wątpliwości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Walka i ruch taktyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin