Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Flankowanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Walka i ruch taktyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 15:30, 27 Sty 2007    Temat postu: Flankowanie

Czy jeżeli 2 postacie stoją po przeciwnych stronach przeciwnika i jedna bądź obie są niewidzialne, to czy otrzymuja one premie z flankowania ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Sob 17:54, 27 Sty 2007    Temat postu:

Jeśli przeciwnik ich nie widzi - tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 19:22, 27 Sty 2007    Temat postu:

Gris napisał:
Jeśli przeciwnik ich nie widzi - tak.

Jeśli widzi to przecież oczywiste, że też... właśnie na tym polega flankowanie. Myślę, że w takim wypadku, obydwie postaci otrzymują premię tylko wtedy, gdy obydwie atakują. Jeżeli atakuje tylko niewidzialna, nie dostaje premi i staje się oczywiście widzialna, a jeżeli widzialna atakuje - to jest normalnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Sob 20:09, 27 Sty 2007    Temat postu:

Małe niezrozumienie. Jeśli przeciwnik nie widzi obydwu postaci to wtedy stosuje się wariant jak przy zaskoczeniu ( flankowaniu ) dla owych obydwu niewidzialnych. A jeśli oboje są widzialni jasnym jest, że tylko jeden atakuje z flanki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 22:47, 27 Sty 2007    Temat postu:

Zasadniczo flankowanie odbywa sie gdy przeciwnik znajduje sie miedzy dwoma postaciami. Nie musze one go atakować, aby mu zagrażać. Dlatego się zastanawiam, czy przeciwnik nie zdający sobie sprawy z obecności niewidzialnych przeciwników jest flankowany. Jest zaskoczony, nie może wykorzystać premii ze zręczności. Jednak, czy przeciwnicy otrzymują premię +2 ? W końcu ta premia wynika z tego iż przeciwnik jest świadom owego zagrożenia i trudno mu sie bronić z dwóch stron, ale w takiej sytuacji on wogle się nie broni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Nie 9:20, 28 Sty 2007    Temat postu:

Jeszcze raz : tak ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2783
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:25, 17 Gru 2007    Temat postu:

Podczas atakowania, jako niewidzialny, otrzymuje się premię _2 do trafień. Moim zdaniem działa to tak:
-Jako niewidoczny nie możesz dostać +2 do flankowania, ale masz już premię +2 za niewidzialność
Jeżeli postać atakuje jako niewidzialna dostaję premię +2 z niewidzialności. Jeżeli się wtedy pojawi, to może innej postaci zapewnić premię z flankowania.

Nasunęło mi się coś, co można uznać za kontrargument: Jeżeli premia z ZR przeciwnika jest <+1 to w wypadku, gdy pierwszy atakujący jest niewidzialny i nie pojawia się jak na razie, to drugi atakujący traci (nie dostaje premii +2 za flankowania). Ja uzasadniam to tak:
- w D&D nie ma kar za bycie "rozproszonym" unikniętym atakiem lub otrzymanymi obrażeniami
- nie możesz się bać czegoś czego nie widzisz
- nie zawsze musi się opłacać być niewidzialnym
- flankowanie w znacznej mierze opiera się na tym, że taktykę dyktuje "lęk" przed ciosem w plecy. Trochę jak z grozą. Nie boisz się, jak nie widzisz.
- jeżeli nie wiesz, że musisz sobie bronić pleców, to nie przykuwa to twojej uwagi.

__
Ad. poniższego: Obstaję przy swoim Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 19:24, 02 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnolud zvish
Początkujący


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kalisz

PostWysłany: Sob 3:06, 22 Gru 2007    Temat postu:

A ja bym to rozwiązał tak:
Jesli Ofiara takiego flankowania była by nieświadoma dwóch niewidzialnych pzreciwników wówczas tamci nie otrzymali by flankowania bo jak ktos mądrze powiedział bedąc nieświadomym nie mógł by sie ich bać. Ci dwaj niewidzialni zaś otrzymali by mozliwośc ataku z zaskoczenia, czyli nie liczyła by sie ofiarze premia ze Zr a oni mieli by +2 do ataku.

Jezeli ofiara była by świadomo tylko jednego z dwóch niewidzialnych pzreciwników wówczas tez by nie było flankowania. Atakujący jakiego ofiara była świadoma atakował by normanie wedle zasad niewidzialności a ofiara nie miała by KP ze Zr. Zaś ten drugi niewidzialny oprócz normalnych korzyści wynikajacych niewidzialności czyli brak Zr ofiary i +2 do ataku otrzymałby dodatkowe +4. Wynikające jak by z faktu że w sumie zachodzi flankowanie ale takie dziwne że całe skupienie jest tylko na jedna strone czyli na niewidzialnego przeciwnika jakiego ejst świadomoa. Czyli ten nieodkryty niewidzialny miał by łacznie dodatkowe +6 do ataku i ignorował by Zr celu.

I trzecia opcja kiedy ofiara jest świadomo obu niewidzialnych przeciwników wygląda tak: nie ma KP ze Zr na żadnego z nich, a oni otrztymuja normalne flankowanie, oraz premie za niewidzialnosc czyli łacznie po +4.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Walka i ruch taktyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin