Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Dusza Ziemi - inteligentna broń

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własna broń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amnezjusz
Początkujący


Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Leszno

PostWysłany: Wto 22:31, 14 Mar 2006    Temat postu: [3.0] Dusza Ziemi - inteligentna broń

Wielkie sorry za początkowe wstawienie tego przedmiotu do nieodpowiedniego działu Razz

Historia:
Informacje zawarte w poniższym tekście w żaden sposób nie zostały potwierdzone, dlatego można przypuszczać, że niektóre z nich są po prostu wymysłem autora. Z drugiej strony informacjom tym nikt nie zaprzeczył. Ja osobiście uważam część z nich za czysto teoretyczne. - Josh Tossalah, kronikarz rodu Kendrick


„[...]Rok 1365 nie był łatwy dla Lludu wysp Moonshae. Był to czas niepokoju, niepewności, nadchodzącej próby. Mimo wszystko Alicia Kendrick nowa Najwyższa Królowa Lludu, starała się rządzić najlepiej jak to możliwe. Największym jej problemem była tajemnicza kreatura, która nawiedzała wyspy, przyprawiając o dreszcz wielu jej poddanych.
Szybko okazało się, że tajemniczym agresorem był potężny drakolicz, Gotha, niegdyś Czerwony Smok. Będący w mocy Talosa, jednego z bóstw Furii, Gotha terroryzował mniejsze wyspy by później skierować swoją agresję przeciwko Gwynneth i Allaron, dwóm największym wyspom archipelagu. Alicia tak jak przed laty jej ojciec, Tristan, który w przeszłości stanął przeciwko awatarowi Bhaala, zmierzyła się z potworem nękającym jej lud. Niechybnie śmierć by poniosła, gdyby Matka Ziemia nie stanęła w jej obronie i nie przejęła jej ludzkiego umysłu i ciała, czyniąc młodą druidkę swym awatarem. W tej postaci pokonała bestię i sprawiła, że Talos na jakiś czas skierował swoje zainteresowanie na inne rejony Torilu i zaprzestał nękania wysp.
Ten krótki czas, jaki Chauntea spędziła w Alicii wystarczył bogini na pozostawienie w jej umyśle, jednego silnego przekazu-myśli. Myśli a raczej planu i nakazu stworzenia oręża, które byłoby wolą i siłą Matki Natury w jednym, tak by w przyszłości jej moc była na wyciągnięcie ręki. Królowa potajemnie rozpoczęła wykonywać wolę swojego patrona. W bardzo krótkim czasie udało jej się sprowadzić na wyspę specjalnie wybranych rzemieślników, kapłanów, magów i wielu innych, którzy mieli przyczynić się do powstania broni. Prace nad jej stworzeniem prowadzone były w pełnej tajemnicy, tak, że nie wiadomo dokładnie kiedy się skończyły a nad wszystkim czuwała Alicia ściśle wypełniając wolę bogini. Sama Chauntea nadała broni wolę sprawiając, by broń nie była zwykłym orężem.
Wraz z ukończeniem prac, umysły każdego z biorącego w projekcie zostały dokładnie wyczyszczone z informacji o nim, tak, żeby nikt nigdy już nie mógł stworzyć podobnej broni. Od tamtego momentu Alicia nie znalazła się w posiadaniu jedynie broni, ale również oddanego i pomocnego doradcy. W głębi duszy Chauntea pozostawiła jej świadomość, że to właśnie ona jest od teraz odpowiedzialna za broń, która będzie jej dziedzictwem[...]”

- Kahelesh Spaczony - „To Czego Nie Widać”


Działanie i wygląd: Dusza Ziemi jest inteligentnym orężem o potężnych właściwościach, stworzonym z woli Chauntei, w celu ochrony jej największego dziecka – Ziemi. Jako umagiczniona włócznia nie różni się zbytnio wyglądem od innych broni swego typu. Wykonana jest z najtwardszego drewna dodatkowo wzmocnionego magią, pokryta jest rzeźbieniami w kształcie korzeniami, które oplątują ją z wszystkich stron. Największym dążeniem Duszy Ziemi jest ochrona najświętszej dla niej wartości jaką jest natura i życie żyjących w niej istot. Jest bardzo dumną bronią, która niełatwo nawiązuje kontakty i często zmusza właściciela do zawarcia kompromisu mówiącego o obopólnej pomocy albo...niczym. Najłatwiej dojść mu do porozumienia z postaciami o dobrym charakterze a w szczególności z druidami i tropicielami. Właśnie postaciom o dobrym charakterze broń udziela swych dodatkowych mocy. Nie daje ich jednak wyłącznie za charakter. Nastawienie właściciela do natury oraz jego spojrzenie na sprawy walki ze złem również są dla broni ważne. Jeśli broń uzna, że osoba ją dzierżąca nie jest tego godna, stara się przejąć nad tą osobą kontrolę i znaleźć kogoś ”godnego”. Osobie o złym charakterze, stara się jak najbardziej uprzykrzyć życie, zrzędząc i narzekając, ale także sławiąc naturę i co najważniejsze przeszkadzając w walce tak, że często rani swojego właściciela. Szczególną nienawiścią darzy on wyznawców bóstw Furii oraz Talony, która jest dla niego największym wrogiem natury i to właśnie w stosunku do nich broń użycza swojemu właścicielowi wszystkich swoich mocy.
Osobie, której broń się podporządkuje, próbuje przedstawić swoją wizję tego jak powinny zachowywać się ludy powierzchni względem natury. Często lubi również poznać zdanie na ten temat swoje właściciela i wdawać się w żywe dyskusje, jeśli ich zdania się różnią. Dla niektórych osób może okazać się to niezwykle męczące, ale jeśli oręż zacznie jeden ze swoich monologów chwalących naturę, potrafi mówić naprawdę długo. Pragnienie włóczni do jak najlepszego wykonania woli Matki Ziemi jest tak wielkie, że nieraz wbrew swojej dumie musi godzić się na gorsze traktowanie przez właściciela. Mimo swej dumy potrafi rozmawiać na luźniejsze tematy a nawet zażartować, nigdy jednak nie żartuje z natury.
Zdolności jakie zapewnia swojemu właścicielowi włócznia są różnorodne, ale najważniejsze jest to, że dają właścicielowi dużą moc, która pozwala im wypełnić wolę Chauntei w sposób niezwykle wręcz efektywny.

Działanie: Dusza Ziemi jest magiczną włócznią +2. Dla każdej dobrej postaci uznawana jest za broń +3 a dla wyznawców Chauntei(za wyjątkiem tych o złym charakterze dla których pozostaje bronią +2) jest bronią +4*. Posiada następujące właściwości:
Wspólnota z naturą: Właściciel oręża otrzymuje premie +2 do testów Wiedzy(natura), Wyczucia kierunku i Znajomości dziczy. Poza tym bliskość gruntu wyzwala we właścicielu broni niezwykłą moc. W leśnym środowisku otrzymuje premię +2 do wszystkich rzutów obronnych.
Odwieczna nienawiść: Z racji tego, że bóstwa Furii(Auril, Malar, Talos i Umberlee) oraz Talona są odwiecznymi wrogami Chauntei, posiadacz włóczni odczuwa do nich nieukrywaną nienawiść, głównie dlatego, że swoją postawą bóstwa te zakłócają równowagę w naturze. Posiadacz oręża otrzymuje premię +2 do testów ataku i obrażeń przeciwko nim. Ponadto staje się on całkowicie odporny na trucizny.
Magia natury: Magia wypełniająca naturę sprawia, że dzierżący Duszę Ziemi otrzymuje dostęp do następujących czarów:
- Na życzenie: Rozmowa z drzewami, Rozmowa ze zwierzętami;
- Oddychanie w wodzie, Oplątanie 3/dzień;
- Komunikacja z naturą 1/dzień;
Ponadto każdy, kto dzierży tą włócznię i jest wyznawcą któregoś z bóstw Furii bądź Talony może spodziewać się, że oprócz nie udzielenia mu mocy , włócznia będzie mu przeszkadzała w walce, sprawiająć, że trudniej mu będzie trafić przeciwnika(-2 do wszystkich testów ataku właściciela).

Charakter: Neutralny Dobry
Atrybuty: Int 16, Rzt 23, Cha 19
Umiejętności: Wiedza(natura) +14, Znajomość dziczy +12
Ego: 27
Komunikacja: telepatyczna, werbalna(języki: Wspólny).


Poziom czarującego: 20;

* - Dla rozwiania wątpliwości dla każdego wyznawcy Chauntei o charakterze nie-złym będzie bronią +4.


Ostatnio zmieniony przez Amnezjusz dnia Śro 13:09, 15 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 9:20, 15 Mar 2006    Temat postu: Re: Dusza Ziemi - inteligentna broń

Amnezjusz napisał:
Działanie: Dusza Ziemi jest magiczną włócznią +2. Dla każdej dobrej postaci uznawana jest za broń +3 a dla wyznawców Chauntei jest bronią +4.

Czy to oznacza, że wyznawcy Chauntei muszą być dobrzy (+3 za dobry charakter, +1 dlatego, że wyznawcy)? No bo jeżeli ktoś byłby wyznawcą tego bóstwa i byłby dodatkowo dobry (a moja teoria nie sprawdziłaby się), to by miał premię +5, +6 lub +7.
Amnezjusz napisał:
Poziom czarującego: 20;

To znaczy, że można ją stworzyć --> można ją sprzedać. A ceny nie ma...

Ogólnie praca niezła (choć ta akurat nie przebiła moich oczekiwań Blue_Light_Colorz_PDT_49 ).
Ocena: 8-/10 (ale to i tak dobrze...)

P.S. Następne prace będą lepsze! Blue_Light_Colorz_PDT_18
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amnezjusz
Początkujący


Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Leszno

PostWysłany: Śro 13:24, 15 Mar 2006    Temat postu: Re: Dusza Ziemi - inteligentna broń

Liverrin napisał:
Czy to oznacza, że wyznawcy Chauntei muszą być dobrzy (+3 za dobry charakter, +1 dlatego, że wyznawcy)? No bo jeżeli ktoś byłby wyznawcą tego bóstwa i byłby dodatkowo dobry (a moja teoria nie sprawdziłaby się), to by miał premię +5, +6 lub +7.

Nie, nie po prostu tak niefortunie to napisałem, że do takich wnisoków można dojść.Teraz już to poprawiłem:
Amnezjusz napisał:
Dla rozwiania wątpliwości dla każdego wyznawcy Chauntei o charakterze nie-złym będzie bronią +4.

Tak więc dla postaci o char. dobrym, będącej zarazem wyznawcą Chauntei oręż ten będzie bronią +4 i żadne sumowanie premii za charakter i wyznawanie Chauntei nie wystąpi. A dla nie-dobrych wyznawców Chauntei:
Amnezjusz napisał:
dla wyznawców Chauntei(za wyjątkiem tych o złym charakterze dla których pozostaje bronią +2)

No, teraz jest chyba wszystko jasno napisałem :)

Liverrin napisał:
To znaczy, że można ją stworzyć --> można ją sprzedać. A ceny nie ma...

Poziom podawany jest bardzo często tak dla porównania mocy przedmiotu i nie musi on od razu oznaczać, że przedmiot da się stworzyć(nie dla mnie ;)).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własna broń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin