Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] [KŚ] Hełm oświecenia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne berła, cudowne przedmioty, laski i pierścienie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:32, 24 Sie 2009    Temat postu: [3.0; 3.5] [KŚ] Hełm oświecenia

Wersja 3.0

Hełm oświecenia
Ten pozbawiony nosala hełm stożkowy zdaje się być wykonany z jednego kawałka żelaza. Postać, która go założy, zyskuje zdolność podświadomego wyczuwania czynników, mających w danej sytuacji znaczenie. Otrzymuje premię z olśnienia +1 do KP, rzutów obronnych na refleks, testów atrybutów i umiejętności.
Poziom czarującego 6; Wymagania: Stworzenie cudownej rzeczy, prawdziwe uderzenie; Cena rynkowa 14000 sz; Waga 1 kg.


Wersja 3.5

Hełm oświecenia
Ten pozbawiony nosala hełm stożkowy zdaje się być wykonany z jednego kawałka żelaza. Postać, która go założy, zyskuje zdolność podświadomego wyczuwania czynników, mających w danej sytuacji znaczenie. Otrzymuje premię z olśnienia +1 do KP, rzutów obronnych na refleks, testów atrybutów i umiejętności.
Umiarkowane poznanie; PC 6; Stworzenie cudownego przedmiotu, celny cios; Cena rynkowa 14000 sz; Waga 1 kg.

_____________________
Przedmiot nie jest wybitnie oryginalny, ale moim zdaniem może się przydać - szczególnie przy obecnej, ubogiej liczbie hełmów.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 22:53, 20 Kwi 2010, w całości zmieniany 14 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:07, 24 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
Postać, która go założy zyskuje zdolność podświadomego wyczuwania czynników, mających w danej sytuacji miejsce.

To zdanie jest jakieś dziwne, nawet bardzo. Aczkolwiek nie mam jeszcze innej propozycji. W każdym bądź razie czynniki nie mogą mieć miejsca. Może coś ze słowem wydarzenie?

Hełm przydatny głównie dzięki premii z olśnienia, która prawie zawsze będzie się kumulowała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:15, 24 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
W każdym bądź razie czynniki nie mogą mieć miejsca.

Racja, zmienione.

Cytat:
Hełm przydatny głównie dzięki premii z olśnienia, która prawie zawsze będzie się kumulowała.
Stąd ta cena.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Nie 20:46, 27 Wrz 2009    Temat postu:

Coś tani ten przedmiocik. Ale moge sie mylić. Premia łączy się ze wszystkimi innymi, daje to ogromne możliwości. Dla czego nie stworzyć podobnych przedmiotów o większych modyfikatorach? jakie wtedy były by ceny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:58, 27 Wrz 2009    Temat postu:

Cytat:
Coś tani ten przedmiocik. Ale moge sie mylić. Premia łączy się ze wszystkimi innymi, daje to ogromne możliwości. Dla czego nie stworzyć podobnych przedmiotów o większych modyfikatorach? jakie wtedy były by ceny?

Analogia do kamienia szczęścia. Tyle, że hełm zajmuje miejsce. Zgodnie z "standardowymi" (wg KiK) wyliczeniami hełm powinien być nieco tańszy (sporo zależy od interpretacji premii do refleksu).

Uważacie, że cena powinna wynosić 10, czy 9 tysięcy (proszę o szczegółową analizę - ja taką przeprowadziłem - lub wstrzymanie się od głosu - najwyżej cena zostanie, jak jest)?


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 21:01, 27 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:19, 27 Wrz 2009    Temat postu:

Czy noszący ten hełm otrzymuje również premię do testów ataku (trafień)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:34, 27 Wrz 2009    Temat postu:

Sądzę, iż z opisu jasno wynika, że noszący ten hełm nie otrzymuje premii do testów ataku (trafień) Very Happy

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 22:34, 27 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:52, 30 Wrz 2009    Temat postu:

Wiem, że wynika to z tekstu, jednak zmylił mnie nieco wymagany czar przy tworzeniu - prawdziwe uderzenie.

Skoro hełm aktualnie nie zapewnia takiej premii, to może jednak w przyszłości powinien? Z pewnością zwiększy to popyt na ten przedmiot. :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:01, 30 Wrz 2009    Temat postu:

Sądzę, iż będzie on i tak wysoki (nie chcę tworzyć absolutnie uniwersalnego przedmiotu - stąd też m.in. premia do MRO dotyczy wyłącznie refleksu). Zresztą nie chcę zwiększać ceny - w mej ocenie jest za mało przedmiotów tanich lub w średniej cenie.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 21:02, 30 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:22, 27 Paź 2009    Temat postu:

Na jakiej podstawie obliczyłeś cenę przedmiotu? Nie używam polskiej wersji dnd, więc nie wiem co to jest olśnienie, ale jeżeli olśnienie to nie "enchantment" to cena jest zdecydowanie zaniżona.

+1 do kp za olśnienie, to 2,500

+1 do ref to co najmniej 666

+1 do umiejętności ...to co najmniej 10000, a +1 do testów atrybutów, też piechotą nie chodzi.

Biorąc jeszcze pod uwagę, że przedmiot łączy kilka działań na raz, to jego cena powinna być kilka razy większa.

Pale green Prism +1 competence bonus on attack rolls, saves, skill checks, and ability checks 30,000 gp

a daje dużo bardziej spotykany rodzaj.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Wto 20:24, 27 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:54, 27 Paź 2009    Temat postu:

Cytat:
+1 do testów atrybutów, też piechotą nie chodzi.

+1 do testów umiejętności i atrybutów nie +1 do testów umiejętności i +1 do atrybutów. Taki zapis pojawia się w podręcznikach, lecz skoro może rodzić to nieporozumienia zmieniam kolejność.

Cena jest wyliczona na podstawie podręczników do edycji 3.0 - PMP oraz Księgi i Krwi. Wrzucę rozpiskę, jak będę miał podręcznik pod ręką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:07, 27 Paź 2009    Temat postu:

Jak dla mnie wprowadzanie tego przedmiotu jest niezbalanswaniem, mimo że sam przedmiot nie jest zbyt silny w stosunku do ceny.

Mianowicie jest to jeszcze jeden przedmiot, który będzie brany przez wszystkich na wyższych poziomach, ponieważ premia z olśnienia kumuluje się niemal ze wszystkim.
Ponad to wraz z kamieniem szczęścia będzie na obowiązkowym wyposażeniu każdego łotrzyka, którego na to stać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 0:05, 27 Wrz 2010    Temat postu:

Cytat:
Mianowicie jest to jeszcze jeden przedmiot, który będzie brany przez wszystkich na wyższych poziomach, ponieważ premia z olśnienia kumuluje się niemal ze wszystkim.

Poza premią z olśnienia. Na wysokim poziomie wartościowa jest każda premia. Nie moja wina, że jest za mało przedmiotów zajmujących miejsce na hełm. Właśnie staram się to poprawić.

Cytat:
Na jakiej podstawie obliczyłeś cenę przedmiotu?

Liczyłem jak premię ze szczęścia (wg KiK) i uwspółrzędniając nie zajmowanie miejsca przez dodatkowe moce.
KP 2500
Umiejętności 2500*2=5000
Refleks 2500/3*2=1666
Razem 9166

Faktycznie, w 3.5 cena wyniesie więcej:
7500
2500*2=5000
2000/3*2=1333
13833
____________________________________________________________________

Zasady ustalania ceny bazowej są "luźne" i należy je dostosować do sytuacji. Nie ma jednak takiej opcji, by przedmiot nie dający niczego wyjątkowego nie mógł mieć przypisanej właściwej ceny. W związku z tym, czy ktoś ma propozycje lepszych cen do którejś z edycji, dla których przedmiot ten nie będzie koniecznym nabytkiem (jak ktoś nie ma co robić z pieniędzmi, to akurat drogich hełmów/okularów trochę jest)?
_____________________________________________________________________

Zmieniłem cenę na 14 tysięcy w związku z kumulowaniem się premii z wieloma rzeczami. Zakładam, że kamień szczęścia w 3.0 ma zaniżoną cenę (10 tysięcy) i nie należy tworzyć innych przedmiotów na jego podstawie.
Dodałem wersję 3.5.
______________________________________________________________________

Nie chcę stworzyć przedmiotu, który będzie chciał mieć niemal każdy.
Jakie znacie przedmioty (wyjąwszy te dla magów wtajemniczeń) stanowiące dobrą alternatywę dla tego hełmu?
_____________________________________________________________________
Znalazłem kamień Ioun za 5 tysięcy dający premię z olśnienia do KP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne berła, cudowne przedmioty, laski i pierścienie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin