Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Zagadka Losu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 13:03, 28 Wrz 2010    Temat postu: [3.0] Zagadka Losu

Zagadka losu
Transmutacja lub Odpychanie ?
Poziom: Brd 2, Kap 2
Komponenty: W, S, K
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Dotykowy
Cel: Jedna istota
Czas trwania: 1 godzina lub do wykorzystania (patrz opis)
Rzut obronny: Wola neguje (nieszkodliwy)
Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy)

Nakładasz na jedną istotę losowy efekt szczęścia. MP wykonuje w ukryciu rzut k%, aby określić wynik:
01-15 - Postać może przerzucić jeden dowolny rzut, który właśnie wykonała. Musi zastosować się do drugiego wyniku, nawet jeśli jest niższy niż pierwszy.
16-29 - Postać otrzymuje 2k12 tymczasowych PW.
30-41 - Postać otrzymuje premię ze szczęścia +2 do wszystkich testów umiejętności i atrybutów.
42-53 - Postać otrzymuje premię ze szczęścia +2 do wszystkich testów ataku i obrażeń.
54-65 - Postać otrzymuje premię ze szczęścia +2 do KP.
66-77 - Postać otrzymuje premię ze szczęścia +2 do wszystkich rzutów obronnych.
78-87 - Postać otrzymuje premię +2 do poziomu czarującego, oraz +2 do ST wszystkich rzucanych przez nią czarów. Jeśli postać ma więcej niż jedną klasę pozwalającą rzucać czary, premia jest doliczana do klasy, z której rzuci pierwsze zaklęcie.
88-97 - Postać szczęśliwie unika wszelkich niebezpiecznych ciosów, odnosząc jedynie lekkie obrażenia. Należy ją traktować jakby była niepodatna na trafienia krytyczne i ukradkowe.
98-99 - Rzucający sam wybiera jeden z powyższych efektów.
100 - Wybierz 2 efekty, pomijając wyniki 98+.

W przypadku nastąpienia odpowiednich okoliczności gracz zostaje poinformowany jaki otrzymał efekt. Wykorzystanie dobrego losu, bądź utrata premiowych PW kończy czar, chyba że postać otrzymała 2 efekty. Kolejna zagadka losu rzucona na ten sam cel zacznie działać dopiero wtedy, gdy miną wcześniejsze efekty.

Kondensator: Złota moneta z wizerunkiem Tymory.

------------------------------------------------------------------------------------

Zastanawiam się, czy nie dać tego czaru także czarodziejowi / zaklinaczowi, jednak wskazany byłby poziom wyżej, zaś jako zaklęcie 3-cio poziomowe nie byłoby już raczej tak atrakcyjne.

Nie wiem jaką szkołę magii powinienem ustalić. Najwięcej efektów pasuje do szkoły odpychania, jednak premia do trafień czy obrażeń wyraźnie się z tą szkołą kłóci. Dlatego rozważam także transmutację, która w miarę pasuje do każdego z efektów. Są też przesłanki do szkoły zaklinania, jednak efekty nie wpływają na umysł.


Ostatnio zmieniony przez Boski dnia Nie 23:48, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:24, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Hmm a może wieszczenie ?

Niektóre efekty są przesadzone, konkretnie chodzi mi o te dwa:

Cytat:
78-87 - Postać otrzymuje premię +2 do poziomu czarującego, oraz +2 do ST wszystkich rzucanych przez nią czarów. Jeśli postać ma więcej niż jedną klasę pozwalającą rzucać czary, premia jest doliczana do klasy, z której rzuci pierwsze zaklęcie.
88-97 - Postać szczęśliwie unika wszelkich niebezpiecznych ciosów, odnosząc jedynie lekkie obrażenia. Należy ją traktować jakby była niepodatna na trafienia krytyczne i ukradkowe.


Do tego pozwoliłbym graczowi, który rzuca ten czar, lekko modyfikować wynik na kości do jego wartości PC(poziomu czarującego?), oczywiście rzut wtedy musiałby być jawny, lub częściowo jawny( gracz znałby efekt czaru, ale nie wynik na kości). Pozwoli to chociaż częściowo wpływać na wynik czaru.

Poza tym czar ciekawy.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Wto 14:25, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:44, 28 Wrz 2010    Temat postu:

To jest czar, który na wyższych poziomach będzie rzucany przez kapłanów masowo (w końcu będą mieli co robić z niskimi komórkami na czary), najlepiej wydłużony. Premia ze szczęścia jest zasadniczo zbyt dobra żeby jej nie brać.
1% na dwa efekty
21% na bardzo przypakowany efekt
36% na dobre efekty (pozostałę premie ze szczęścia)
26% na przydatny efekt (przerzucanie, premia do umiejętności i atrybutów)
13% na słaby efekt (pw)

Dodatkowo można użyć również na innych.

Innymi słowy w obecnym stanie zupełnie niegrywalny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:56, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Kondeksie porównaj sobie ten czar z czarem heroism. Premia co prawda tylko z morale, ale do ataku, rzutów obronnych oraz umiejętności oraz brak losowości, która przy okazji jest głównym czynnikiem ograniczającym zastosowanie tego czaru. Czar również ma stosunkowo krótki czas trwania więc może być używany tylko przed akcją, lub na spodziewane potyczki, ewentualnie jakieś socjale itp, ale tutaj znowu pojawia się problem losowości, bo gdy łotr potrzebuje premii do testu umiejętności, a dostanie 2k12 tymczasowych pw, to czar jest po prostu zmarnowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 17:51, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Na 2-gim poziomie kapłan i bard mają całą masę wspomagaczy do atrybutów, wspomożenia itd, itd, itd ... Do tego zaraz zrobię dopisek, że kolejne zaklęcia się nie kumulują, czyli, że nie mogę rzucić tego czaru 8 razy, aby zapewnić sobie jednocześnie wszystkie efekty.

Zauważ, że cechą, która osłabia to zaklęcie jest znaczna losowość. Wojownikowi nie bardzo przyda się premia do poziomu czarującego, a zaklinaczowi premia do trafień, czy obrażeń.

Podniesienie ST czaru o 2, owszem jest przydatne, ale zmienia to szanse na powodzenie rzutu obronnego raptem o 10%. Tyle samo da nam przykładowy splendor orła. Różnica jednak jest taka, że szansa na ten efekt, jeśli właśnie bardzo go potrzebujemy wynosi zaledwie jakieś 12,2%.

Ochrona przed krytykami i ukradkami zgadzam się, że jest silna. Aczkolwiek przydaje się na prawdę bardzo rzadko. Niewielu przeciwników posiada zdolność wyprowadzania podstępnych ataków. Podobnie - jaka jest szansa, że w ciągu tej godziny, kiedy trwa zaklęcia, jakiemuś stworzeniu uda się wykonać atak, akurat w nas, który zagrozi trafieniem krytycznym?

Premia ze szczęścia oczywiście, że jest dobra i musi w tym czarze taka być, ponieważ jeśli byśmy dali premię za biegłość, odbicie, czy usprawnienie, to w większości przypadków okazałoby się, że dublujemy istniejące już premie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 2:20, 31 Paź 2010    Temat postu:

Przez analogię szkołą magii powinno być wywoływanie, odpychanie lub zaklinanie, nie transmutacja.


Cytat:
13% na słaby efekt (pw)

Średnio 13 dodatkowych pw (kumulują się) nie jest wcale takie słabe, jak na czar 2. poziomu. Na niższych poziomach powiedziałbym, że mocno użyteczne.

Ogółem wszystkie efekty 30-41 są dla kapłana (a zaklęcie jest na jego liście) dobre, bardowi przydadzą się bez wyjątku.

Tłumienie nie rozwiązuje problemu - zaklęcie można rozproszyć mniejszym rozproszeniem i rzucić jeszcze raz, jeśli nie podoba nam się efekt.

Cytat:
78-87 - Postać otrzymuje premię +2 do poziomu czarującego, oraz +2 do ST wszystkich rzucanych przez nią czarów. Jeśli postać ma więcej niż jedną klasę pozwalającą rzucać czary, premia jest doliczana do klasy, z której rzuci pierwsze zaklęcie.

Może obniż do +1? Obecnie nie jest to efekt dość silny, lecz potężny, gdyż te premie się ze wszystkim kumulują. Mam zgoła wrażenie, że najlepiej dla balansu byłoby, gdyby premia wynosiła +1 do poziomu czarującego lub by do poziomu i ST, ale szansa była mniejsza.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 2:24, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:25, 31 Paź 2010    Temat postu:

Kamulec napisał:
Obecnie nie jest to efekt dość silny, lecz potężny, gdyż te premie się ze wszystkim kumulują.


Zauważ jedno, jeśli te premie nie miałyby się kumulować, to czar stałby się bezużyteczny. Kto chciałby rzucać jakikolwiek czar wzmacniający jeśli nawet nie wie, czy w ogóle przyniesie jakiś efekt?

Premia do poziomu czarującego i ST jest dobra, ale tylko dla niektórych postaci. Jeśli weźmiemy 11 klas podstawowych to powyższy efekty jest:
- w 6/11 bezużyteczny - barbarzyńca, łotrzyk, mnich, paladyn, tropiciel, wojownik
- dla druida zmiennokształtnego, czy kapłana buffera mało przydatny
- dla barda i zaklinacza, czy odpowiednio nastawionych na czarowanie czarodzieja, druida i kapłana przydatne

NIKT nie będzie rzucał tego zaklęcia tylko po to, żeby podbić czerwonemu czarnoksiężnikowi, nekromancie ST przeciwko palcowi śmierci, ponieważ szansa na to jest zbyt mała.

Kamulec napisał:
Tłumienie nie rozwiązuje problemu - zaklęcie można rozproszyć mniejszym rozproszeniem i rzucić jeszcze raz, jeśli nie podoba nam się efekt.

Boski napisał:
W przypadku nastąpienia odpowiednich okoliczności podmiot czaru zostaje poinformowany jaki otrzymał efekt.


Istnieje tylko 2% szans, że gracz będzie świadom jaki otrzymał efekt - czyli tylko w momencie kiedy rzucający będzie miał prawo sam go wybrać. W przeciwnym nikt nie będzie ciął łotrzyka, tylko po to aby się upewnić, czy dostał może premiowe PW?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:01, 31 Paź 2010    Temat postu:

Cytat:
Jeśli weźmiemy 11 klas podstawowych

Czar się przygotowuje wtedy, jak się ma odpowiednią drużynę. Jeżeli wojownik dzierży miecz, którego magia objawia się tylko w jego rękach nie jest przez to obostrzenie słabszy w walce.

Efekt zaklęcia można sprawdzić poprzez niegroźny atak otwartą dłonią (sprawdzenie KP lub ataku), rzucenie 0-poziomowego zaklęcia (poziom czarującego), podskok (umiejętności i możliwość przerzucenia). I większość możliwości sprawdzona. Na upartego można jeszcze się lekko zaciąć (strata leczenia drobnych ran lub jednego tymczasowego pw - ale zrobimy to tylko, jeżeli chcemy pw rozproszyć) i już wiemy, jaki mamy efekt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 21:12, 31 Paź 2010    Temat postu:

Ja bym raczej ze względów fabularnych nie dopuścił do takiego zachowania graczy. Poza tym zawsze, jeśli sobie tego życzysz, możesz zachować wynik zaklęcia tylko do swojej wiadomości i nie informować o tym gracza. Aczkolwiek to jest kwestia przerostu mechaniki nad odgrywaniem, więc nie chcę brać czegoś takiego pod uwagę. Z założenia, dopóki nie nastąpi walka, gracz nie powinien być świadom uzyskanej premii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 21:17, 31 Paź 2010    Temat postu:

Cytat:
W przypadku nastąpienia odpowiednich okoliczności podmiot czaru zostaje poinformowany jaki otrzymał efekt.

To zdanie w opisie na razie mówi, że postać jest świadoma efektu, więc to, co wymieniłem, to zachowania, które mogą mieć miejsce w praktyce. Uznaniowość MG, czy powiedzieć graczowi byłaby wtedy, jakby z opisu wynikało, że postać nie poznaje efektu zaklęcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:55, 31 Paź 2010    Temat postu:

Zmieniłem podmiot czaru na gracz. Postać nie ma (i nie powinna mieć) świadomości, że jej KP wynosi 25, a premia do rzutów na refleks +12. W tej sytuacji bohater w grze nie powinien mieć już przesłanek do takiego zachowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 0:03, 01 Lis 2010    Temat postu:

W takim razie to zdanie jest zbędne, czy wręcz nie powinno go być, ponieważ to MP odpowiada za dobór informacji przekazywanym graczom - szczególnie tych z poza wiedzy postaci. Natomiast brakuje jednoznacznego stwierdzenia, jak jest ze znajomością efektu przez postać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Śro 22:12, 15 Gru 2010    Temat postu:

Hmm.. czy mi się wydaje...
jak podniesiemy poziom czarującego to mamy wieksze ST czaru?
Czyli wynika tu że ST podniesione w efekcie jest o 4? +2 za poz. i +2 po prostu podniesione?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 22:24, 15 Gru 2010    Temat postu:

Nie, ST czaru to 10+poz czaru + mod z odpowiedniego atrybutu:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Czw 16:31, 16 Gru 2010    Temat postu:

ok mój błąd. Wg. mnie zaklęcie jest ciekawe. Osobiście dał bym ograniczenie do użycia na jednej postaci raz na dobę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin