Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Pająk umysłów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:29, 10 Sie 2010    Temat postu: [3.5] Pająk umysłów

No dalej, wejdź w te wrota. Nic ci się nie stanie, prawda?
- Pająk umysłów pewnego sadystycznego czarodzieja.

Istnieje wiele różnych pająków umysłu. Niektóre pozwalają przeżyć swoją śmierć, inne pozwalają sterować innymi, wszystkie jednak mają wspólną cechę - zagnieżdżają się w umyśle nosiciela.

Pająk umysłów, pomniejszy
Przywoływanie [Tworzenie, psioniczny]
Poziom: Zaklinacz/Czarodziej 2;
Komponenty: Werbalny, Somatyczny;
Czas rzucania: akcja standardowa;
Cel: jedna istota;
Zasięg czaru: bliski;
Czas trwania: natychmiastowy (patrz opis);
Rzut obronny: wola neguje;
Odporność na czary: tak;

Czarodziej rzucając ten czar, tworzy pomniejszego pająka umysłu. Wygląda on jak normalny mały pająk (wielkości krzyżaka), lecz zranić go można tylko za pomocą ataku psionicznego, a sam pająk jest bezcielesny, dzięki czemu przechodzi przez przeszkody materialne. Jeśli czarodziej położy go na ofierze czaru, ten wnika do jej umysłu. Pomniejszy pająk nie posiada własnej świadomości, ale w pewny sposób realizuje zadania właściciela - udziela swojej ofierze przebłyski, nagłe olśnienia, rady intuicji - wszystkie wymyślone przez właściciela.
Podstawowym celem pająka umysłów jest komunikacja - w pająku mag gromadzi konkretne wspomnienie, które każdy może odczytać, znając hasło (ustalane w momencie rzucania czaru). Możliwość manipulacji nosicielem jest tylko skutkiem ubocznym.
Twórca może kontaktować się z pająkiem telepatycznie na odległość 9 metrów na poziom czarującego.

Komponent materialny: żywy pająk;

Pająk umysłów
Przywoływanie [Tworzenie, psioniczny]
Poziom: Zaklinacz/Czarodziej 4;
Jak pająk umysłów, pomniejszy, ale pająk posiada szczątkową świadomość (każda cecha umysłu na poziomie 4+k4) i może przenosić się pomiędzy ludźmi (czyli jeśli nosiciel czaru dotknie kogoś, pająk umysłu może przejść na tą osobę, jeśli nie uda się jej rzut na wolę). Jest też w stanie ukazywać bardziej zaawansowane obrazy, czy nawet komunikować się słownie z nosicielem. Nosicielowi zapewnia także telepatię o promieniu 9 metrów, działającą pomiędzy innymi nosicielami pająków. Pająk przenosząc się między umysłami, podlega efektom przenoszenia się między umysłami - w momencie spadku dowolnej jego cechy do 0, zmienia się w pomniejszego pająka, a w momencie uzyskania sumy cech umysłowych przekraczających 25, pająk zyskuje własną osobowość, a twórca traci władzę nad nim.
Twórca może kontaktować się z pająkiem telepatycznie na odległość 9 metrów na poziom czarującego.
Pająk, jako że posiada własny umysł, może być celem czarów wpływających na umysł - jeśli ofiara, lub jej przyjaciele są świadomi zainfekowania pająkiem, mogą rzucać czary wpływające na umysł na pająka, by go zmusić do przejścia na innego nosiciela, albo do wysyłania twórcy fałszywych obrazów.
Zobacz: tabela skutków przenoszenia się pomiędzy umysłami.

Pająk umysłów, potężniejszy
Przywoływanie [Tworzenie, psioniczny]
Poziom: Zaklinacz/Czarodziej 6;
Jak pająk umysłów, ale posiada cechy umysłowe rzucającego czar, wszystkie jego wspomnienia. Nie posiada jednak jego zdolności rzucania czarów. Potężniejszy pająk umysłów może też zmuszać swojego nosiciela do określonych działań. Może raz na rundę zastosować jeden z następujących efektów, przed każdym chroni rzut obronny na wolę o normalnym ST:
* mdłości - istotę na rundę dotykają mdłości
* ból - istota cierpi przez rundę na karę -4 do ataku, KP i wszystkich testów umiejętności
* problemy ze zmysłami - istota cierpi na karę -8 nasłuchiwania, spostrzegawczości i zachowywania równowagi
Jeśli pająk połączy się z twórcą, wchłania się, zapewniając mu wiedzę o wszystkim, co widział i słyszał. Jeśli pająk połączy się ze wskrzeszonym (z utratą poziomu) twórcą, ten zyskuje o 50% więcej PD, do czasu, gdy wyrówna poziom z poziomem, na którym rzucił pająka. Ten efekt nie dotyczy czarów rzucanych z przedmiotów.


Pająk umysłów, przetrwalnik
Przywoływanie [Tworzenie, psioniczny]
Poziom: Zaklinacz/Czarodziej 9;
Cel: rozprysk o promieniu 18 metrów;

Czarodziej umieszcza swój umysł we wszystkich istotach objętych efektem rozprysku. Tak poważny rozpad osobowości skutkuje jednak śmiercią mga.
Nad każdą z ofiar przejmuje kontrolę pająk umysłu, który ma jeden cel, w którym porozumiewa się telepatycznie z innymi pająkami - aby wszystkie pająki znalazły się w ciele jednej, nowej osoby, której umysł zostanie zastąpiony umysłem maga.
Istota, która nosi w sobie przynajmniej 3/4 pająków, musi co tydzień wykonywać rzut obronny o ST 23 na wolę, albo jej umysł zostanie zdominowany przez osobowość czarodzieja. Za każdego pająka, który nie dostał się do umysłu ofiary, nałóż na maga jeden z efektów opisanych w tabeli: efekty przenoszenia umysłu.
Nowa istota, w której zagnieździ się czarodziej, musi być tego samego typu, co mag i posiadać mniej więcej zgodną z nim anatomię (decyzja MG).
Mag przejmuje ciało istoty, więc jej cechy fizyczne, lecz nie PW, rzuty obronne, czy inne elementy.
Zbyt wielkie różnice w cechach umysłowych postaci (wszystkie cechy różnią się przynajmniej o 6 od oryginalnych), mogą zmienić BG w BN, a BG musi stworzyć nową postać na poziomie o 1 niższym.

Tabela: efekty przenoszenia umysłu między ciałami
<table border="2"><tr><td>Rzut k10</td><td>Efekt</td></tr><tr><td>1</td><td>Utrata k3 punktów intelektu</td></tr><tr><td>2</td><td>Zyskanie k3-1 punktów intelektu</td></tr><tr><td>3</td><td>Utrata k3 punktów charyzmy</td></tr><tr><td>4</td><td>Zyskanie k2-1 punktów charyzmy</td></tr><tr><td>5</td><td>Utrata k4 punktów roztropności</td></tr><tr><td>6</td><td>Zyskanie k2-1 punktów roztropności</td></tr><tr><td>7</td><td>Utrata części wspomnień</td></tr><tr><td>8</td><td>Utrata cechy osobowości</td></tr><tr><td>9</td><td>Dodatkowa cecha osobowości (decyzja MG)</td></tr><tr><td>10</td><td>Rzuć dwukrotnie, ignorując wynik 10</td></tr></table>
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Wto 14:48, 10 Sie 2010    Temat postu:

Bardzo fajne czary, chociaż zastanawiam się czy nie są przepakowane. Poza tym - czy osoba "zainfekowana" może pozbyć się pająka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin