Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Łowca plugastw

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Śro 20:00, 07 Lut 2007    Temat postu: [3.0] Łowca plugastw

Oto moja praca. Zrobiłem ją dla rozgrzewki prosze o komentarze.

Łowca Plugastw

Nigdy nie wiesz co czai się w mroku. Biedne wsie położone na odludziu zostawione są na pastwe losu. Często teroryzowane przez stworzenia mroku. Nigdy nie wiesz czy cie nie dopadną. Czy ich głodne krwi kły nie wbiją się zaraz w twą szyję, czy ktoś cie nie kontroluje za pomocą umysłu i czy nie jesteś w ciąłgym stracu o własne życie. Jedynym uśmiechem jaki ci posłała fortuna jest to, że i te groźne bestie mają swoich wrogów. Są nimi łowcy plugastw.

Przygody: Łowcy plugastw często akceptują rolę obrońcy, pomagając uciśnionym i teroryzowanym. Jednak nie czekają na żadne wieści o mroku, które zagraża społeczeństwu. Łowca plugastw sam szuka zagrożenia. Nie tylko w dziczy. Może to być co kolwiek miasto, pustynia, dzicz, ale zawsze będzie szukał tego co ma niszczyć. Jest zdecydowany znaleść, zobaczyć i zniszczyć zło czające się w mroku. Sam siebie uważa za zbrojne ramienie dobra, będzie sędzią i katem. Jego głównym celem jest obrona pokrzywdzonych.

Charakterystyka: Łowca plugastwa włada biegle wszystkimi brońmi prostymi i żołnierskimi. Nie posiada jednak zdolności w broni egzotycznej. Jego walka bronią jest nienaganna. Zdolności łowcy plugastw pomagają mu w walce zarówno w dziczy jak i w mieście. Preferuje jednak pomagać małym społecznościom, o których zapominają stróże prawa. Umie wytropić każde stworzenie co pozwala mu czasem zniszczyć zło jeszcze w zalążku. Łowcy plugastw to ponure osoby nie mające poczucia humoru. Większość z nich decyduje się na tą profesje ze względu na jakieś urazy lub zdarzeia w życiu. Łowcy plugastw są tylko i wyłącznie praworządni dobrzy i mają swój kodeks zasad, który muszą przestrzegać. Pomimo iż są dobrzy, nie należy od nich oczekiwać uśmiechu, dowcipu, ciepłej rozmowy czy innych gestów kurutazyjnych.

Charakter: Zawsze praworządny dobry. Jeśli go zmieni utraci swe zdolności oraz możliwość czarowania. W takim przypadku musi odbyć pokutę.
Religia: Łowcy plugastw często oddają cześć bogom prawa, a także natury. Każdy z nich wie, że nie należy ignorować bytów absolutnych, którzy czasem dla kaprysu mogą go zabić. Zwalaczają złe kulty. Łowcy pomimo swej dobroci są tak ponurzy, że nawet w świątyniach się ich obawiają. Nie można im zarzucić jednak nie przestrzegania zasad wiary i areligijności.

Pochodzenie: Łowcy plugastw to zazwyczaj sieroty przygarnięte przez innych łowców, któzy stali się ich mentorami. Łowcy plugastw zabierają zazwyczaj dzieci z miejsca rzezi czy innych przykrych wypadków losu, dzięki którym utracili swych rodziców bądź pełnoprawnych opiekunów.
Są szkoleni na całym świecie , jednak łowcy plugastw nigdy się nie zrzeszają, dlatego łowcy się nie znają zazwyczaj tak jak np. Czarodzieje czy kapłani tego samego wyznania.

Rasy: Wszystkie rasy mogą zostawać łowcami plugastw - najlepiej jednak nadają się ludzie rządni wendety. Niemniej jednak każdy może zostać łowća plugast jeśli zostanie wyszkolony przez innego. Rzadkością jednak są półorki łowcy plugastw z racji tego, że rzadko któy łowca zaakceptuje pierwiastek zła w jego naturze, którym jest orcza krew.

Inne klasy: Łowcy plugastw chętnie współpracują z tropicielami oraz paladynami, którzy są im pokrewni. Szanują także mądrość i zdolności mnichów oraz kapłanów. Trzymją na dystans nieokrzesanych barbarzyńców oraz przekupnych swojowników. Dostrzegają przydatność sprytnych łotrzyków i strzegą się ich. Nie ukrywają niechęci do magów i zaklinaczy, którzy mają skłonności do tajemnic i bratania się ze złem. Irytują ich kolorwi i hałśliwi bardowie, którzy według nich robią za wiele zamieszania.

Informacje o zasadach gry:

Atrybuty: Najważniejszymi atrybutami dla Łowcy plugastw są roztropność, siła i zręczność. Potrzebują minmum 11 roztropności by rzucać czary. Zręczność przydaje się do walki na dystans oraz zwiększenia obrony. Natomiast siła potrzebna jest do walki brońmi niezbędnymi do przetrwania łowcy plugastw.

Charakter: Praworządny dobry
Kości wytrzymałości : K8

Umiejętności klasowe: ciche poruszanie, koncentracja, nasłuchiwanie, pływanie, profesja, przeszukiwanie, Rzemiosło, skakanie, stosowanie liny, wyczucie kierunku, wspinaczka, wiedza tajemnna, tajniki dziczy, wiedza religia, równowaga

punkty umiejętności na 1 poziomie: ( 4 + modyfikator z intelektu) x 4
Każdy następny poziom : 4 + modyfikator z intelektu.

Właściwości klasowe:

Biegłość w broni i pancerzu: Łowcy plugastw biegle posługują się każdą bronią prostą oraz żołnierską. Mogą takż nosić zbroję lekką oraz średnią – z tym, że kary do testów umiejętności odnoszą się przy używaniu średniej zbroi. Nie mogą natomiast używać tarcz. Z resztą ich kodeks postępowania nie pozwala im używać tarczy jako tchórzostwa. Ponadto preferują walkę dwoma brońmi.

Czary: Począwszy od 4 poziomu łowca plugastw może rzucić niewielką liczbę czarów.
Lista czarów ( 1 poz:błogosławieństwo, magiczna broń, obserwacja śmierci, ochrona przed złem, wykrycie nieumarłego, tarcza wiary. 2 poz: Bycza siła, ciemność, snop dźwięku, wspomożenie, scalanie. 3poz: Głębsza ciemność, magiczny krąg przeciw złu, magiczny ornat, piekące światło, modlitwa. 4 poz: odesłanie, odpędzenie śmierci, większa magiczna broń) Czary na dzień : ( poz 1 czaru: czary na dzien: poziom 4i 5 =0, 6-13 =1, 14-17=2, 18-20 = 3, poz 2 czaru: 8-9=0, 10-15=1, 16-18=2, 19-20=3, poz 3 czaru: 11=0, 12-16=1, 17-18=2, 19-20=3, poz 4 czaru: 14=0, 15-18=1, 19=2, 20=3).

Tropienie: na 1 poziomie łowca plugastw otrymuje atut tropienie
Walka dwoma brońmi – łowca plugastw waczy dwoma brońmi jak tropiciel na 1.poz
Szybkie poruszanie się – na 2 poziomie łowca pluastw może poruszać się szybciej jak w przypadku barbarzyńcy.
Aura odwagi – na 3 poziomie łowca plugastw otrzymuje zdolność aura odwagi : analogicznie do umiejętności paladyna
Objawione zdrowie – na 4 poz. Łowca plugastw otrzymuje zdolność jak pladyn o tej samej nazwie.
Atuty premiowe ( z listy: bezpośredni strzał, daleki strzał, perfekcyjny strzał, szybki strzał, bieg, birgłość w broni ezgotycznej, błyskawiczny refleks, czujność, finezja w broni, krzepkość, oburęczność, poprawiona inicjatywa, poprawione trafienie krytyczne, potężny atak, rozszczepienie, poprawiona bycza szarża, roztrzaskanie, wielkie rozszczepienie, twardość, ruchliwość, atak z doskoku, walka dwoma rodzajami brońmi, porpawiona walka dwoma rodzajami brońmi, walka na ślepo, wirujący atak, zmysł walki) – łowca plugastw może wybrać na poziomach 5,10,15 i 20 jeden z atutów z listy.
Kodeks postępowania: podobne jak u paladyna.

Bazowa premia ataku i rzuty obronne jak u wojownika
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:47, 07 Lut 2007    Temat postu:

Cele łowcy plugastw - polowanie na potwory powoduje, iż przebywa on w bardzo niebezpiecznym środowisku, do którego niewielu będzie się chciało z nim wybrać, dlatego uważam, że leczenie (choćby słabe) jest mu niezbędne.

Deemer napisał:
A i jeszcze według mnie za mało czarów. Chyba miałby najmniej ze wszystkich klas z PG.


To by była już przesada. Łowca wrogów jest i tak zdecydowanie silniejszy od tropiciela (to chyba najsłabsza klasa z PG) i dorównuje już sile paladynowi. Czary ma bardzo odpowiednie, głównie defensywne, ale jak mówię dałbym mu leczenie (tak do uzdrowienia), gdyż bez tego ma małe szanse na przeżycie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Śro 23:09, 07 Lut 2007    Temat postu:

Hmm ... Jako pierwszy ostrzej skrytykuje ?

Szczerze mówiąc poszedłeś na totalną łatwiznę. Wprawdzie napisałeś, że klasa zrobiona " dla rozgrzewki ", ale najprościej połączyłeś paladyna, tropiciela i w mniejszej części wojownika dając troszkę uniwersalny mix nie wnoszący nic nowego w grę. Sam pomysł na klasę tez zahacza o tropiciela gdyż ogół ma na celu zabijane potworów ( zabijanie ulubionych wrogów ).
Zdolności specjalne nie mają żadnego powiązania z samym konceptem klasy, a jeśli już jakieś mają - to nie są one wytłumaczone. Nie wstawiłeś żadnego swojego pomysłu do nich, który mógłby wyróżniać go na tle innych.

Czera napisał:
Zdolności łowcy plugastw pomagają mu w walce zarówno w dziczy jak i w mieście.


Bez powiązania.

A teraz kilka rad jeśli miałbyś zamiar dopracować klasę :
- Wyindywidualizuj postać, nadaj jej cel ( bo zabijanie potworków w obronie słabszych jest już zajęte ), może dodaj jakieś określone tereny na których Łowca plugastw miałby określone plusy ( ze względu na dobrze poznany rodzaj terenu ).
- Dodaj zdolności, a nie przepisz z PG Razz
- Rozpisz fabułę postaci, co postać czuje przy zabijaniu w obronie słabszych, jaki ma styl walki ( nie mówię tu o atutach ), do czego dąży ...

W skali od 1 do 6 daję 2-. Za sam pomysł i chęć napisanie ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Czw 9:16, 08 Lut 2007    Temat postu:

Hm przede wszystkim tak zgadzam się Gris połączyłem Paladyna i Tropiciela i nie czuje się z tym źle taki mi odpowiadał. Jest to klasa zrównoważona według creatora klas. Nie chce mi się go rozwijać fabularnie, przede wszystkim Łowca plugast nie jest tak silnie związany z naturą, co z resztą wynika z tego, że nie tylko w dziczy się dobrze czuje, ale również w miastach. Napisałem również gdzieś, że tropi wyznawców złych kultów. Ponadto umotywowałem dlaczego tacy są. Nie mają zwierzęcego towarzysza bo według mnie jest zbędny, nie konieczne też potrzebuje leczenie - klasa nie ma na celu być uniwersalna i tego nie zmienie. Równie dobrze można powiedzieć, że wojownik nie ma szans przeżycia bo nie umie leczyć, albo mnich. Więc wasza argumentacja w tym względzie jest śmieszna. Pozatym paladyni też bronią ludzi. Natomiast łowcy plugast chronią ich w inny sposób ( prewencyjnie, nie czekają na krzyk, próbóją sami znaleść zło i pozatym nie mają nic wspólnego z polowaniem naturą etc. , a pozatym ma kodeks).

Tak jak mówiłem miała być to jeszcze rozgrzewka, a ponadto zachęcenie do tego byście coś cwaniacy sami zrobili, bo wydaje mi się, że większość z was poza sesje nie widzi nic fajnego w tym forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:50, 08 Lut 2007    Temat postu:

Gris napisał:
najprościej połączyłeś paladyna, tropiciela i w mniejszej części wojownika


Nie uważam, aby w łączeniu klas było coś złego. Na potrzeby, niektórych kampanii łowca wrogów może być bardzo użyteczny.

Gris napisał:
zabijanie potworków w obronie słabszych jest już zajęte


Na podobnej zasadzie można by wykluczyć postać zaklinacza.

Gris napisał:
Dodaj zdolności, a nie przepisz z PG


Tutaj się zgodzę. Przydałoby się coś jeszcze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Czw 17:05, 08 Lut 2007    Temat postu:

Czera napisał:
Jest to klasa zrównoważona według creatora klas.


Nie piszę, że jest niezrównoważona tylko, że nie wnosi nic nowego.

Czera napisał:
Nie mają zwierzęcego towarzysza bo według mnie jest zbędny, nie konieczne też potrzebuje leczenie - klasa nie ma na celu być uniwersalna i tego nie zmienie. Równie dobrze można powiedzieć, że wojownik nie ma szans przeżycia bo nie umie leczyć, albo mnich.


Boski napisał:
Nie uważam, aby w łączeniu klas było coś złego. Na potrzeby, niektórych kampanii łowca wrogów może być bardzo użyteczny.


Nikt nie napisał, że klasa jest uniwersalna. Po prostu przypomina to łączenie w stylu " to mi się przyda, to lubię, a to jest ciekawe ".

"a ponadto zachęcenie do tego byście coś cwaniacy sami zrobili"

Oby do ferii bo mam kilka fajnych pomysłów - według mojego mniemania Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pon 15:32, 12 Lut 2007    Temat postu:

Dużo można pozmieniać:
- Dodać Wiedze (tajemną, nieumarli i plany): żeby zwalczać zło trzeba je znać,
- charakter praworządny neutralny. To nie są paladyni, są bardziej mroczni, to są po prostu zawodowcy, nie marzą o prowadzeniu armii dobra do boju, nie są cukierkowi. To po prostu profesjonaliści wierzący w swe powołanie i widzący swój cel - pasuje jak ulał dla PN.
- Walka dwoma brońmi to chyba z kosmosu wziąłeś. ;P O wiele lepiej pasują zdolności w stylu:

Ugodzenie plugastwa
Począwszy od Y poziomy i co następne X wybierasz jeden z rodzajów potworów zagrażających dobru (np. nieumarli, źli przybysze, złe smoki, drowy, wynaturzenia itd.). Raz dziennie możesz ugodzić jedno stworzenie z listy.

Aura ochrony
Tak samo wybierasz te potworki, ale dostajesz premię +2 do rzutów obronnych i KP przeciwko nim.

Można też dać po prostu Wróg [plugastwa], które daje oba te bonusy. Na życzenie Wykrycie [plugastwa] itd.

Szybkie poruszanie - z kosmosu
Objawione zdrowie - na siłę można zostawić.
Atuty premiowe - zmniejszyć ilość albo wyrzucić, ażeby dać miejsce na ciekawsze i bardziej klimatyczne zdolności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2783
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 16:16, 12 Lut 2007    Temat postu:

Niez zgodzę sie z Tobą Thioriku. Postac praworządnie neutralna przestrzega prawa poporstu, natomiast łowca plugastw idzie tam, gdzie ono nie sięga. Jeest dobry, altruistyczny. Poświęca się, by niszczyć zloch, chroniąc innych. Jak jak juz, bym się zastanawiał, cyz nie zabrać ograniczenia praworządności, ponieważ zabijanie "
bez powodu" (profilaktycznie) i działanie w dziczy nie sprzyja tym cechom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakestar
Zbrojny


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:27, 23 Lut 2007    Temat postu:

Takie to połączenie paladyna i tropiciela, nie lepiej sprawdziłoby się w roli prestiżówki?

Cytat:
Jeest dobry, altruistyczny. Poświęca się, by niszczyć zloch, chroniąc innych. Jak jak juz, bym się zastanawiał, cyz nie zabrać ograniczenia praworządności, ponieważ zabijanie "
bez powodu" (profilaktycznie) i działanie w dziczy nie sprzyja tym cechom.


Elfie bóstwo zemsty Sheverash też niszczy zło w zalążku, jest ponury i ma charakter CN mimo iż ani on ani jego wyznawcy nigdy nie chcą zapłaty za niszczenie sługusów Lolth.

Charakter uzalaezniłbym raczej od stosowanych przez łowce plugastw metod, jeśli poluje on z ukrycia nie boi się stosować na plugastwie trucizn, nielegalnych zadających wiele cierpienia broni, pułapek, zasadzek i/lub jest brutalny to powinien być raczej neutralny, chociaż nie jest to regułą.

Zastanowiłbym się też nad jakąś jego wyjatkowo niedostępną dal innych zdolnością, zdecydowałbym do jakiego rodzaju klas ma należeć, skradających się, walczących wręcz, na dystans czy może czymś innymn?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin