Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3,5] Fechmistrz Mrocznej Dziewicy

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shewa
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:24, 29 Sie 2009    Temat postu: [3,5] Fechmistrz Mrocznej Dziewicy

Fechmistrz Mrocznej Dziewicy
Drowy które porzuciły zwyczaje swojego ludu i wyszły na powierzchnię, postanawiając przy tym żyć w zgodzie i harmonii nie są pozostawione same sobie. Uważnie przygląda się im i sprawuje nad nimi pieczę Mroczna Dziewica. Eilistraee zdaje sobie sprawę z reputacji jaką cieszą się mroczne elfy i doskonale rozumie jak trudno jest im się zaadaptować do życia na powierzchni. Raz na 200 lat wybiera spośród „nawróconych” jednego i mianuje go swoim fechmistrzem. Bogini ma dość duże wymagania. Zaszczytu takiego może dostąpić tylko wojownik podzielający jej pasje. Musi on przedkładać finezję szermierki ponad brutalną siłę i ciężkie opancerzenie. Kolejnym wymaganiem stawianym przez Eilistraee jest podzielanie jej pasji do tańca. Tylko spośród takich wybiera ona tego, który będzie swoim życiem dawał nadzieję wszystkim dobrym drowom. Obowiązkiem wybranego jest dawanie świadectwa temu, że jego rasa nie jest całkowicie opanowane przez zło, chciwość i okrucieństwo, a zatem większość Fechmistrzów bierze udział w ważnych dla ras powierzchni przedsięwzięciach i broni ich wspólnego dobra. Za odważną i wierną służbę bogini nagradza swoich ulubieńców rozwijając ich zdolności i obdarzając ich innymi mocami, dającymi im przewagę nad większością napotkanych wrogów i umożliwiających wyjść cało z niejednej opresji.
Kość wytrzymałości: k10

Wymagania:
Postać, która chce zostać Fechmistrzem musi spełniać następujące wymagania.
Bazowa premia do ataku: +10
Umiejętności: występy (taniec) 5 rang, zwinność 5 rang, skakanie 10 rang
Atuty: uniki, ruchliwość, finezja w broni, walka dwoma orężami, doskonalsza walka dwoma orężami,

Umiejętności klasowe:
Blefowanie, Leczenie, Nasłuchiwanie, Rzemiosło, Skakanie, Spostrzegawczość, Wyczucie Pobudek, Występy, Wyzwalanie się, Zachowanie Równowagi, Zwinność
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z int.

Właściwości klasowe:
Biegłość w broni i pancerzu: Biegle posługuje się wszelką bronią prostą i żołnierską i lekkimi pancerzami.
Ślepoczucie: Na pierwszym poziomie Fechmistrz mrocznej dziewicy zyskuje nadnaturalną zdolność ślepoczucia, pozwalającą mu w czasie walki korzystać ze wszystkich pozostałych zmysłów poza wzrokiem, by określić położenie przeciwnika. Warunkiem jest jednak zamknięcie oczu. Dzięki tej umiejętności tworzy w umyśle prowizoryczną i niedokładną mapę otoczenia, dostrzegając przy tym istoty niewidzialne pod warunkiem, że nie działa na nie magiczne wyciszenie, ani nie maskują swojego zapachu. Obraz uzyskany w ten sposób jest bezbarwny i pozbawiony większość szczegółów, ale pozwala zorientować się w sytuacji.
Sprytna obrona: Od drugiego poziomu Fechmistrz nie posługujący się ciężką zbroją, ani tarczą może dodać 1pkt premii z intelektu na poziom w tej klasie prestiżowej do premii ze zręczność wpływającej na klasę pancerza.
Precyzyjny cios: Na trzecim poziomie Fechmistrz uzyskuje umiejętność wyprowadzania nadzwyczajnie celnych uderzeń jednoręczną bronią kłującą, przez co zadaje nią dodatkowe 1k6 obrażeń. Kolejno na 6 i 9 poziomie premia ta wzrasta odpowiednio do 2k6 i 3k6.
Doskonalsza reakcja: Na czwartym poziomie otrzymuje premię +4 do testów inicjatywy. Kumuluje się ona z atutem Doskonalsza inicjatywa.
Nadnaturalny skok: Na piątym poziomie uzyskuje nadnaturalną zdolność do wykonywania dalekich skoków. Używając tej zdolności do skoku w dal zmniejsza ST o 10(Patrz podręcznik gracza str. 76) i nie jest wymagany rozbieg(z 6 metrowym rozbiegiem może skoczyć do 5 metrów dalej). W skoku wzwyż obowiązuje tabela:
Skok wzwyż-wysokość ST skakania
1,25m 5
2,5m 10
5m 20
7m 30
Atakując w ten sposób zyskuje premię +2 do testów ataku i obrażeń, a także +4 do przewracania. Wysokość fechmistrza nie ma wpływy na zasięg skoku zarówno na wysokość jak i na długość.

Kunsztowne parowanie: Na 7 poziomie decydując się na walkę defensywną lub pełną defensywę otrzymuje premię +1 do KP na każdy poziom w tej klasie prestiżowej.
Niedościgniona oburęczność: Od 8 poziomu może wykonywać tę samą ilość ataków bronią drugorzędną, co pierwszorzędną, korzystając z bazowej premii do ataku i nie ponosząc kar.
Taniec śmierci: Od 10 poziomu Fechmistrz może podczas walki, jeśli wykonuje obroty, piruety itp. otrzymuje premię +5 do testów ataku i podwojoną premię ze zręczności do zadawanych obrażeń.


Ostatnio zmieniony przez shewa dnia Sob 9:36, 29 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Sob 10:15, 29 Sie 2009    Temat postu:

Ja myślę że ta klasa to totalny przepak, a to dla czego mówić chyba nie muszę bo to każdy zobaczy (+1 do KP za każdy poziom w tej klasie?! Pełny atak drugą ręką?! Że o Tańcu śmierci, Nadnaturalnym skoku i kilku innych jej zdolnościach nie wspomnę! :O) Ta klasa jest nawet potężniejsza niż nie jedna epicka prestiżówka.
Aha- nie można pisać dwóch postów pod rząd.


Ostatnio zmieniony przez Lasard dnia Sob 10:16, 29 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:25, 29 Sie 2009    Temat postu:

Jest klasa podobna do tej tylko znacznie lepiej dopracowana. Nazywa się tancerka miecza (opis w Wyznaniach i panteonach). I tak jak napisał Lasard to jest nienormalnie silna klasa. Inicjatywa +8? Ślepowidzenie? Reszta zdolności jak zwyczajny szermierz? I co tam robi podwojona premia ze zręczności do obrażeń? Przecież to jest... Brak słów po prostu. Klasa może byłaby "nie aż tak silna" gdyby była epicką prestiżówką. Nawet wtedy jednak trzeba by pozmieniać parę rzeczy. Nie widzę również w opisie rzutów obronnych. Podejrzewam, że albo wszystkie dobre (wybacz złośliwość), albo tylko refleks i wytrwałość. Brak też w wymaganiach jakiegokolwiek słowa o Eilistraee, charakterze postaci. Dodatkowo boskim orężem tej bogini jest miecz półtoraręczny, a w nim nie można mieć finezji.
PS:
Tak, ale szermierz nie otrzymuje premii +4 inicjatywy na poziomie 4. Nie ma ślepowidzenia. Zrobiłeś szermierza tylko w wersji potężniejszej, zamieniając nieprzydane zdolności na zabójczy taniec śmierci oraz bazowy atak na 2 ręce. Używaj też przycisku "zmień" żeby edytować posty.


Ostatnio zmieniony przez Merwix dnia Sob 12:47, 29 Sie 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shewa
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:28, 29 Sie 2009    Temat postu:

Fakt. Zapomniałem o rzutach. Rzuty niezłe na refleks tylko. Takie jak ma chociażby szermierz. Co do tego kp to tylko podczas walki defensywnej i to również jest z szermierza, a nie wymyślone przeze mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 12:50, 29 Sie 2009    Temat postu:

Ja bym jeszcze dodał w wymaganiach że MP musi się zgodzić żeby Eilistraee cię wybrała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Sob 16:01, 29 Sie 2009    Temat postu:

Mnie dziwi tylko że wymagana jest finezja w broni, skoro bronią bóstwa w przypadku eilistraee jest półtoraręczny miecz ;) . A poza tym dodam jeszcze, ze pomysł ciekawy, ale można by go lekko dopracować i zrównoważyć klasę, bo jak na moje oko to na razie przepakowany szermierz ;))
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 18:26, 29 Sie 2009    Temat postu:

Dobra. Moje zdanie?
Totalny psypak.

Ślepoczucie jako tako, gdyby miało zasięg 3m byłoby ok.
Precyzyjny cios powinieneś ograniczyć do maksymalnie 2k6 na 10 poziomie i tylko raz w rundzie, tak jak miał Levistus. No bo co jeśli ktoś weźmie 2 sztylety??? Może mieć, na Twoich zasadach, nawet +24k6 obrażeń, z samej zolności.
Inicjatywę przeżyję, bo to wcale nie trudne zrobić kogoś kto będzie zawsze pierwszy.
Zmień nadnaturalny skok. Dopracuj go, albo daj po prostu +10 do testów i brak ograniczeń wzrostu.
Kunsztowne parowanie wy...wal na zbity pysk. Co z tego, że w fechmistrzu tak jest???
Na 10 poziomie to nam daje -4 traf +12 kp. Wybacz, ale w połączeniu z pełną płytą (której nikt nie zabrania mu używać), tarczą, amuletem naturalnego pancerza i pierścieniem odbicia to nam daje nawet (10+12+13[8+5za płytę]+7(2+5za tarczę)+5[amulet]+5[pierścień] =) 52kp... nie sądzisz, że trochę dużo jak na poziomy nieepickie?
Taniec śmierci też dużo za silny. Aby zyskać taką premię do trafienia trzeba brać 5 poziomów wojownika.
Rozumiem chęć dodania zr do obrażeń, bo sam też to kiedyś miałem kiedy grałem mnichem, ale na pewno nie dwa razy i powinieneś też wtedy odjąć premię z siły.
Weź zrób symulację.
Zrób jednego takiego kolesia i drugiego czystego wojownika.
Zobacz kto wygra.
Od razu Ci mówię, że wojownik zostanie zmasakrowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shewa
Nowicjusz


Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:26, 29 Sie 2009    Temat postu:

Ok. Wielkie dzięki. To moja pierwsza własna klasa więc chciałem poznać opinię. Wezmę sobie do serca te rady i jeszcze ją dopracuję. Jeszcze raz dziękuję ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 20:56, 30 Sie 2009    Temat postu:

Nie martw się, moje pierwsze też były za silne;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin