Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Tańczący z diabłami

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dreamwalker
Początkujący


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:54, 28 Sie 2008    Temat postu: [3.5] Tańczący z diabłami

Tancerz ostrza wiatru

"She's like the wind..."

Historia: Dzieje tej klasy nie sięgają daleko w przeszłość, choć jej rozwój nie wymagał środków zaawansowanych magicznie ani technologicznie. Aby klasa powstała potrzebny był Marzyciel, nazwany tak później przez przedstawicieli tej klasy elfi druid Shandovaar Jesienny Liść. marzyciel, jak wspomniałem był druidem, a jego fanatyczne przywiązanie do leśnych ostepów uważane było za dziwactwo nawet wśród innych przedstawicieli jego sztuki. "Druid służy całej przyrodzie, nie tylko lasom" - słyszał wieloktotnie Shandovaar. On jednak się tym nie zrażał. Jego wędrówki uczyniły go sławnym.
Dostawał sie w miejsca gdzie inni druidzi, nawet zdobywszy zdolność zmiany kształtu dostać sie nie mogli. Silvanus szanował Marzyciela, za jego wierność i wytrwałość i dary zsyłane na niego za liczne przysługi wyświadczone wyznawcom boga były tego wymiernym skutkiem. Zostałby pewnie Shandovaar największym spośród druidów. W wielu kręgach zaczęto mysleć o nim nie jako o dziwaku, ale jako potencjalnym odnowicielu i reformatorze druidzkiego stanu, a liczne przygody sprawiły iż do Marzyciela coraz częściej zaczęli zgłaszać się ludzie, elfy i przedstawiciele innych ras z ofertą objęcia duchowego przewodnictwa nad ich kręgami.
Shandovaar nie lubił tego, zaszywał się coraz głebiej w lasy, nawiedzał coraz dalsze puszcze i wkrótce, gdy przestał się pojawiać na dobre w cywilizowanych regionach Faerunu inni uznali go za zaginionego. Owszem zdarzało sie już aby nie wracał miesiącami, ba nawet latami. Ale 100 lat czekania bez żadnego odzewu utwierdziło wszystkich elfów w przekonaniu, że najwidoczniej ich brat albo zginął albo co najwyżej popadł w ciężkie tarapaty i nie może się z nich wydostać. Było to po części prawdą. Daleko w puszczach Maztici, do której marzyciel popłynął przez ocean pod postacią wieloryba, w plemieniu leśnych elfów, Shandovaar znalazł swoja przystań. Zakochał się w elfiej księżniczce, ze wzajemnością. Sława jego nie dotarła aż tak daleko i mógł być pewien, iż jego wybranka, Kaeshi'rea darzy go szczerą miłością.
Lata uppływały powoli. Marzyciel zadomowił sie na dobre w plemieniu i wkrótce został jego królem. Oczywiście wkrótce jak na elfią miarę czasu. żył sobie dostatnio z piękną żoną i gromadką dzieci i niczego mu nie brakowało. Jak to jednak zwykle bywa, aby zrównoważyć chwile szczęścia, życie zsyła na nas cierpienie. Tak i było w tym przypadku. Ekspansja Faeruńskich królestw do Maztici ucięła idylliczne życie Shandovaara ostrzem miecza jednego z kolonistów pozbawiając życie jego małżonki.
Nikt z przybyłych go nie znał. Jego legenda w faerunie nie trwała wiecznie i można by powiedzieć, że sam ją przeżył. Gdy ludzie zaatakowali jego wioskę, położoną przy wybrzeżu w idealnym miejscu na budowę fortu, musiał uchodzić. Wrodzona lekkość w poruszaniu sie po lesie stała sie jego przekleństwem. Nim się spostrzegł odszedł od wioski bardzo daleko, zostawiając swoje dzieci i podwładnych na pastę najeźdźców. Był zrozpaczony. Zmęczony po całodziennej ucieczce od kolonistów, wspomnień i poprzedniego życia usiadł na zwalonym pniu przy dordze i najzwyczajniej w świecie zaczął płakać. Jego życie legło w gruzach, a i natura przybrawszy drzewa w czerwone liście przypominające o rychłym nadejściu zimy pogłębiała depresje elfa. Zaczął sie bez celu błakac po lesie popadając niemal w szaleństwo. Widział wizje pomordowanych dzieci i żony, widział ludzi, którzy szczerzą zęby w usmiechu zza każdego pnia i wytykają go palcami krzycząc "wariat", widział elfy ze swojego plemienia krzyczące: "zdrajca, opuścił nas!".
Nie mógł tego znieść i już wkrótce świat sennych marzeń niemal zrównał się z rzeczywistym. I wtedy zobaczył liść. Żółty, czerwonawy na końcach, tanczył na wietrze. Miał ostre końce, którymi zdawał się przeganiac inne liście. Elf patrzył na niego. Potem na inne . Siedział całymi dniami patrząc na latające wkoło niego, kołyszące się na wietrze czerwone, żółte i bordowe liście. Wkrótce też zaczął tanczyć jak one. Jego szaleństwo pzowalało mu na to. Dał sie nieśc wiatrowi jak liść i nie wiedząc o tym dotarł w pobliże obozu ludzi, którzy niegdys spaliwszy jego wioskę, teraz budowali na jej miejscu fort. Nawet nie uświadomił sobie tego gdy wyciągnął sejmitar. Niesiony wiatrem zakręcił się i wypadł z lasu. Z zimnym spokojem, uznając wszystko co widzi za efekt swojego szaleństwa wymordował wszystkich ludzi. Co do nogi, mężczyzn, kobiety i dzieci. Po tym padł bezsilny na ziemię, tak jak pada na ziemie liść gdy wiatr przestaje unosić go w powietrzu.
Sam nie wiedział ile tak leżał. Może godzinę, może miesiąc. Nie czuł głodu, był przyzwyczajony do niego. Gdy sie przebudził, poczuł opuszczające go szaleństwo i zobaczył, że to co miał za wizje wariata, były prawdą. Ze zdziwieniem spojrzał na swój sejmitar - czerwony od zaschniętej krwi krwi. "jak jesienny liść" - przyszło mu do głowy, po czym przypomniał sobie co dało mu siłę do pokonania wrogów i pomszczenia zmarłych przyjaciół i rodziny. zabijając ludzi złamał jedno ze swych przyrzeczen wobec natury. Nie mógł juz być druidem takim jak kiedyś. Zabił dla czystej przyjemności z rządzy zemsty, nie w obronie. I co najdziwniejsze na dawną droge nie zamierzał wrócić. znając swoja siłę zaczął doskonalić swoje zdolności, wrócił do Faerunu i zaczął nauczać. Elfy nie mogły go poznać. Nawet ci, którzy znali go wcześniej, w Marzycielu nie widzieli starego Shandovaara.
Wkrótce zdolności tej klasy poznało całkiem wielu elfów. Marzyciel wzdragał sie przed zaznajamianiem z tą sztuka ludzi i choć ostatecznie na to zezwolił, zastrzegł iż można jej użyc jedynie w obronie lub przy próbie odzyskania własnej ziemi. Nakaz nie był związany z żadna przysięgą wobec bogów czy mistrzów, więc niektórzy nie potraktowali go zbyt poważnie. Wkrótce tancerze ostrza wiatru zasłynęli wśród armii i na arenach ku wielkiemu ubolewaniu Marzyciela. Po pewnym jednak czasie klasa straciła zwolenników, gdyz nie nadawała się dla typowych żołnierzy i wojowników, lepiej sprwdzała się przy samotnych misjach i pojedynkach lub w sytuacjach gdzie okoliczności działały na kożyść tancerza. Do dziś żyje niewielu z nich, chodzą po świecie przekazując swoją wiedzę tym, którzy według nich są jej godni.


Opis:

  • tancerze ostrza wiatru to wojownicy, którzy wykorzystują w walce sprzyjające im warunki atmosferyczne. Zwykle nie są tak skuteczni jak inni zbrojni, ale gdy walczą podczas silnych wiatrów i burz pokazują swoja prawdziwą siłę. Tancerze opanowali techniki pozwalające na wykorzystanie energii, ciepła i wilgotnosci wiatru na swoją korzyść do przyspieszania i ulepszania ich własnych ataków. Osoby które widzą ich w akcji, często mówią iż tanczą jak liscie na jesiennym wietrze, co jest po części prawdą, ale o tym za chwilę.
  • rasa: jeżeli tylko tancerz zechce, może nauczyć zdolności klasy przedstawiciela każdej rasy, aczkolwiek niektóre z nich mogą nie być wstanie wykorzystac wszystkich jej zdolności.
  • charakter: Najczęściej chaotyczny. Tancerze zwykle stają w obronie wolności i zwykle za jedynych swoich panów uznają siebie. Ponieważ styl walki tancerza jest niezwykle twórczy, nikt poza innym tancerzem nie jest osoba wystarczająco kompetentna do podawania mu szczegółowych instrukcji działania.
  • społeczność: społeczność tancerzy jest zbudowana dość luźno i udzielanie się dla niej nie jest obowiązkiem atncerza ostrza wiatru. Niektórzy z nich, dla pokdreślenia swojej rangi noszą złote brosze z bursztynami w kształcie liści, lub w ogóle jakies ozdoby przypominające jesienne liście aby podkreslić swoją przynależność do klasy. Raz do roku , w Święto Obfitych Plonów, tancerze spotykają sie w miejscu pochówku Marzyciela, strzeżonego przez druidów w Yuirwood. Tam też zwykle urzęduje któryś z nich (zwykle najstarszy), zbiera informacje na temat konfratrów i ich przygód i zapisuje je w Księdze spoczywającej w krypcie Marzyciela.
  • stosunek do innych: tancerzy ostrza wiatru cec[beeep]e poczucie własnej wolnosci i tolerancja wobec innych, chętnie pomagają w dobrej sprawie, ale nawet wtedy wolą działac jako "samodzielna jednostka do zadań specjalnych" niz część jakiegos oddziału. Walczą z dyskryminacją i ograniczaniem wolności innych. Nie przywiązują się na długo do jednego miejsca, co sprawia że raczej nie zakładają rodzin i nie szukają stałych partnerów życiowych (chyba że pośród podobnych profesji).
  • religia: nietrudno zgadnąć, iż przedstawiciele tej profesji będą albo nie przywiązani do żadnej konkretnej religii, albo czcili bogów wiatru i pogody (np Aerdrie w przypadku elfów).


Wiatr: dobrze by było sprecyzowc na samym początku czym dla tancerza ostrza wiatru jest wiatr.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wiatrem dla tancerza jest:

  • wiatr normalny
  • wiatr wywołany przez czary
  • wiatr pozorny (np przy jeździe z dużą prędkością albo upadku).
    Przykład: gdy tancerz spada tworzy się pozorny wiatr w górę, który hamuje jego updadek.
  • Broń oddechowa (o tym później)
Na potrzeby zdolnosci specjalnych za wiatr wystarczający do uzycia zdolności (np przy sformułowaniach "gdy atakuje z wiatrem") uważamy wiatr silniejszy od słabego.

Wymagania:

  1. Bazowa premia do ataku: +4
  2. Równowaga: 5 rang
  3. Występy(taniec): 8 rang
  4. Skakanie: 5 rang
  5. Atuty: spring attack, zogniskowanie broni (ostrze, patrz akapit "Broń")
  6. Mistrz: należy znaleźć mistrza który zgodzi się na szkolenie.

Zdolności klasowe:


Kod:
Tancerz ostrza wiatru
Poziom   BPA   Wytrw   Ref   Wola   Specjalne
   1      +0     +0     +2    +0    Targany wiatrem 1
   2      +1     +0     +3    +0    Styl walki 1
   3      +2     +1     +3    +1    Targany wiatrem 2
   4      +3     +1     +4    +1    Cechy wiatru
   5      +3     +1     +4    +1    Przewiewne ciało 1
   6      +4     +2     +5    +2    Kierowanie wiatrem
   7      +5     +2     +5    +2    Targany wiatrem 3
   8      +6     +2     +6    +2    Styl walki 2
   9      +6     +3     +6    +3    Wiatr oddechu
  10      +7     +3     +7    +3    Przewiewne ciało 2



Kość wytrzymałości: k8

Liczba punktów umiejętności na poziom: 4 + modyfikator z intelektu

Umiejętności klasowe: równowaga, wspinaczka, rzemiosło, przebieranie, sztuka ucieczek, postępowanie ze zwierzętami, skakanie, wiedza (natura), koncentracja, występy, przeszukiwanie, wyczucie pobudek, lekka ręka, zauważanie, przetrwanie, upadki, stosowanie liny (wiem że za duzo, może zaproponujecie, które usunąć?).

Biegłość w broni i pancerzu: jeśli kandydat nie ma biegłości w żadnej broni, która spełnia poniższe kryteria, dostaje biegłość w broni, którą posługuje się jego mistrz. Poza tym tancerze nie otrzymują żadnych nowych biegłości.
Wszedzie gdzie użyto/będzie użyte słowo "broń" albo "ostrze" w odniesieniu do oręża tancerza ostrza wiatru będzie mowa o dowolnej z broni opisanej w tym akapicie. najogólniej rzecz biorąc bronią tancerza ostrzy jest oręż z szerokim ostrzem, zadający rany cięte, trzymany jednorącz. Może to byc zarówno miecz jak i topór, nie może to być np rapier (bo zadaje obrażnia kłute) albo broń zadająca obrażenia kłute i cięte.


Ograniczenia: tancerz z średnim lub większym udźwigiem lub w średniej lub cięższej zbroi traci dostęp do zdolności specjalnych. Zdolność "targany wiatrem" i "przewiewne ciało" wpływają na tancerza i przedmioty które trzyma/jest ubrany (tylko te które dotykają skóry/włosów lub są trzymane w dłoniach).


Targany wiatrem:

  1. Tancerz ostrza wiatru dostaję:

    • premie +poziom/2 do wszystkich testów jesli wykonuje je "z wiatrem" i analogiczną karę jeśli wykonuje je "pod wiatr"
    • jego prędkość zwiększa sie o 1.5m+1.5m/3 poziomy jeśli idzie z wiatrem i zmniejsza o tyle samo jesli idzie pod wiatr
    • obrażenia od upadku albo uderzenia w cos z dużą prędkością są dzielone na 2
    • -2 do stabilności przy sprzeciwianiu sie efektom wiatru.
    • może zredukować przy sprzyjającym wietrze rozbieg do skoku albo szarży o połowę, ale nie może szarżować i skakać pod wiatr.

    Przy czym "z wiatrem" i "pod wiatr" oznacza że wiatr wieje dokładnie tak aby przeszkadzać lub pomagać, wiatr wiejący bardziej na skos lub zgoła z boku, którego wpływ jest dyskusyjny nie jest brany pod uwagę.


    • może zredukować przy sprzyjającym wietrze rozbieg do skoku albo szarży do 1.5 m
    • za (nie) sprzyjający wiatr uważa się również wiatr lekko pod skosem od tego, który był dobry w 1
    • przy sprzyjającym wietrze postac może wykonać 1/5 poziomów dodatkowych ataków (musi w tym celu uzyc pełnego ataku, dodatkowe ataki nie kumulują sie z atakami uzyskanymi za inne zdolności)
    • postać ma -4 do stabilności przy sprzeciwianiu sie efektom wiatru.
    • obrażenia od upadku albo uderzenia w cos z dużą prędkością są dzielone na 4



    • może zredukować przy sprzyjającym wietrze rozbieg do skoku albo szarży do 0
    • za sprzyjający wiatr uważa się zawsze wiatr wiejący "z boku"
    • postać ma -6 do stabilności przy sprzeciwianiu sie efektom wiatru.
    • obrażenia od upadku albo uderzenia w cos z dużą prędkością są dzielone na 6
    • jesli tancerz atakuje "pod wiatr" akcją pełnego ataku traci 1 atak, jeśli atakiem standardowym traci akcję ruchu


Tu należy się słowo wyjasnienia. Pojęcia "z boku" i "pod skosem" są dobre w zastosowaniu np przy testach ataku, ale przy innych może być z nimi różnie i możliwe że wiatr z boku pomaga/szkodzi tak samo jak prosto. Pozostaje mi tylko prosić o uwagę i wyrozumiałość mg przy ustalaniu, pod ktore kryteria pasuje dany wiatr. Nic na siłę! Jeżeli wiatr z każdego kierunku przeszkadza, to przeszkadza.

Styl walki:

  1. Jeśli tancerz atakuje z wiatrem może zaatakować przeciwnika po jego nieudanym ataku (ataku w tancerza) jako akcja natychmiastowa, z modyfikatorem do ataku -2, jeśli posiada zdolność ukradkowego ataku, może jej wtedy użyć. Zdolnosci można użyć 1/2 poziomy dziennie.
  2. Jeśli tancerz jest flankowany może zdecydować się zaatakować dwóch flankujących (stojących po przeciwnych stronach) jako akcję całorundową. Zdolnosci mozna uzyć raz na rundę. Za każdy dodatkowy atak (oprócz tych dwóch), który tancerz zamierza wykonać dodaje do bonusowego ataku karę -1.
    Wiatr musi sprzyjać (lub nie przeszkadzać) do obu ataków
Cechy wiatru: tancerz ostrza wiatru może wykorzystać niektóre cechy wiatru (patrz tabela). Możliwe do wykrozystania tylko przy ataku z wiatrem.
Kod:

Tabela 3: Cechy wiatru i możliwości ich wykorzystania
Cecha       Profit
wilgotnosc:
suchy       +1k4 obrażeń przeciw stworzeniom o podtypie wodnym
mokry       +1k4 obrażń przeciw stworzniom o podtypie ognistym
średnia     +1 przeciwko obu powyższym podtypom
temperatura:
chłodny     +1k4 obrażeń od lodu
ciepły      +1k4 obrażeń od ognia
średnia       -
porywisty   w porywach dodatkowe +1 do testów
cyklon      +1 do testów specjalnego ataku


Przewiewne ciało:

    Tancerz może w dowolnym momencie zwiększyć magicznie przewiewność swojego ciała negując działanie zdolności "targany wiatrem" i otrzymując bonusy:


    • +4 do stabilności przy sprzeciwianiu sie efektom wiatru.
    • kara za wykonwanie umiejętności "pod wiatr" jest połowiona.



    • tancerz jest zupełenie niewrażliwy na wiatr jeśli ten mu przeszkadza (czyli np nie przy upadku, ale tak gdy tancerz atakuje pod wiatr).


Kierowanie wiatrem: tancerz ostrzy wiatru może kierować wiatrem. W tym celu mu sie koncentrować przez 1 rundę/2 punkty modyfikatora dawanego przez wiatr i cały czas potem być skoncentrowanym (później na kontrolowanie wiatru wydaje akcje będącą odpowiednikiem ruchu). ST koncentracji wynosi 15+[mod z wiatru]*2 i trzeba ją wykonac tylko na początku. Zasięg tej zdolnosci to zasięg mały (tak jak przy czarach obszarowych liczony według poziomu w klasie prestizowej).

Wykorzystanie broni oddechowej: targany wiatrem, który ma dostać obrażenia w wyniku działania broni oddechowej może rzucić k20+poziom i jeżeli przbije refleksu ST broni oddechowej dostaje premię +1k4 do obrażeń od żywiołu do następnegp swojego ataku i nie dostaje obrażeń od broni odechowej.


N


Ostatnio zmieniony przez dreamwalker dnia Wto 16:06, 11 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:04, 28 Sie 2008    Temat postu:

Nazwa się trochę nie zgadza.

Cytat:
spring attack
Atak z doskoku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin