Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Odbicie uderzenia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 8:47, 14 Lut 2006    Temat postu: [3.0] Odbicie uderzenia

A zaczęło się od:

Odbicie uderzenia
Potrafisz odbyć cios wroga.
Warunki wstępne: Zr 17+
Korzyści: W turze ataku wroga, przed jego testem ataku, możesz zdecydować się na próbę odbicia ciosu. Rzucasz k20 dodając swój modyfikator ze zręczności przeciwko atakowi wroga. Jeżeli test ataku przeciwnika przebije ten rzut, musi go normalnie porównać z twoja KP. W następnej turze tracisz standardową akcję.
Brak: Nie można blokować ciosów przy walce bez broni, chyba, że również walką bez broni.


Ostatnio zmieniony przez Liverrin dnia Czw 13:24, 20 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Okeanos
Zbrojny


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 17:57, 14 Lut 2006    Temat postu:

No fajne mnie się podoba...

Moja ocena 9/10

Liverrin napisał:
Brak: Nie można blokować ciosów przy walce bez broni, chyba, że również walką bez broni.


Co przez to rozumiesz ?? Powinniśmy wprowadzić coś takiego (jak dobre to mój pomysł Razz), że jeżeli BG używa tarczy, powinnien mieć taki atut jak szansa na blok, tarcza zapewnia premię do KP, ale ktoś bardzo biegły w jej używaniu, mógłby wykorzystać ją nie tylko dla premi do KP, lecz także do odparowania ciosu (oczywiście z odpowiednimi ograniczeniami i warunkami posiadania) poprzez przebicie testu ataku przeciwnika oczywiście (dod. premię ze Zr).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 21:29, 14 Lut 2006    Temat postu:

Okeanos napisał:
No fajne mnie się podoba...

To każdy może powiedzieć...
Okeanos napisał:
Co przez to rozumiesz ??

To, że mieczem nie zablokujesz uderzenia pięścią, ani na odwrót.
Okeanos napisał:
jak dobre to mój pomysł Razz

Nie zapominaj, że piszesz o tym w moim temacie na atuty Razz ...
Okeanos napisał:
jeżeli BG używa tarczy, powinnien mieć taki atut jak szansa na blok, tarcza zapewnia premię do KP, ale ktoś bardzo biegły w jej używaniu, mógłby wykorzystać ją nie tylko dla premi do KP, lecz także do odparowania ciosu (oczywiście z odpowiednimi ograniczeniami i warunkami posiadania) poprzez przebicie testu ataku przeciwnika oczywiście (dod. premię ze Zr).

Nie dokładnie. W moim atucie chodzi o to, iż ktoś kto ma wysoką zręczność i umie posługiwać sie bronią naturalnie, jest na tyle szybki, że może sparować zadany mu cios. Można by takie coś stworzyć (w naciąganym wypadku), lecz jak napisał Kondeks, nie dawała by wtedy premii do KP:
Wróg Cię atakuje, wysuwasz przed sobą tarczę i próbujesz sparować jego atak. Lecz gdy on "ominie" bronią twoją tarczę, nie zdążysz jej cofnąć by użyć jej do ewentualnej obrony... (w końcu to liczy się jak akcja całorundowa)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:50, 16 Lut 2006    Temat postu:

Chyba trochę za silny. Przecież łotrzyk na 1 lvl niziołek czy elf mogą mieć +5 zr. W gruncie rzeczy zmniejszają o połowę lub więcej tym atutem szanse trafienia ich.

Posłuchaj Liverinie chyba nie sądzisz, że dobrze będzie jeśli każdy z 71 użytkowników będzie miał temat na atuty. Nie powinieneś zastrzegać sobie prawa do umieszczania pomysłów w tym temacie. Takie rzeczy mają sens przy większych pracach. Mam nadzieje że nie zabrzmiało, zbyt ostro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Okeanos
Zbrojny


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 17:20, 24 Lut 2006    Temat postu:

Dobra tezar moja ocenqa Very Happy (nareszcie Liverrinie)

Nie uważam atutu za zbyt silny, jednak przed wprowadzeniem go do rozgrywki Mp powinni się zastanowić... Otóż można wprawdzie wprowadzić troszkę"grubsze" waruneczki, ale nie oto chodzi. Atut ten stosowany bez żadnych ograniczeń może powoli znudzić graczy i zepsuć nieco tempo i tą jakże ważną "iskrę" przebiegu akcji. Gracze deklarując, że chcą odparowywać ataki silniejszych przeciwników wyczerpią swoje nerwy i powoli będzie to głupie. Powinno się także przy takim odparowywaniu brać pod uwagę siłę (jej róznice) bądź rozmiar blokowanego (z pewnością robi różnice czy blokujesz Grimlocka, a Attacha)

Pomysł fajny tylko trzeba nieco poprawić. :-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:14, 10 Wrz 2007    Temat postu:

Kajakcz napisał:
Może premia od siły przy parowaniu ciosów brońmi dwuręcznymi a od zręczności do lekkich i jednoręcznych?


Raczej od siły. Zasłonić się bronią to i tak zdołasz, za to liczy się bardziej to, żeby przeciwnik nie zdołał nam tej broni odtrącić.

Co do całego atutu to mój pomysł jest taki: zamiast pełnej obrony deklarujesz parowanie ataków i przez całą rundę Twoja KP jest równa 1k20 + premia do ataku dzierżonym orężem. Inny motyw, to wprowadzić to, ale tylko względem jednego ataku tak jak to ma miejsce w przypadku konnej walki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 17:39, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Boski miał na myśli, jeżeli dobrze rozumiem, dodać ten test niezależnie od przebicia KP. Osobiście uważam to za zły pomysł, ponieważ:

- realizm. D&D nie wprowadza czegoś takiego, jak szybkość i zasięg broni (w przypadku małych odległości). Nie ma znaczenia, że sztyletem walczy się zupełnie inaczej niż toporem, że trzeba podejść bliżej, atakować można wielokrotnie szybciej, a niektóre bronie są lepsze na inne). Jednak przy wprowadzaniu parowania potrzeba to uwzględnić. Najlepszą bronią do parowania z bardziej typowych będzie broń jednoręczna, i dość lekka, jak miecze i rapiery, zaś o wiele trudniej będzie sparować cios toporem lub młotem, nie wspominając już o broni drzewcowej. Trzeba tu jeszcze dodać, że efektem zasłony będzie często centralny atak na broń, co osłabi bron nie-metalową.
- jak wprowadzać parowanie, to już w pełni, a do tego już prościej zmienić system. Większość systemów z małą ilością (lub brakiem) PW ma taką opcję, ale do tego system jest przygotowany.
- wzmocni obronę postaci z lepszymi parametrami potrzebnymi do testu spornego
- w ostateczności można wprowadzić wariant opisany w PMP dotyczący rzucania o KP (zamiast brania stałej "10"), ale to osłabi postaci z wysoką KP (w niektórych przypadkach nawet kilkakrotnie częściej będą trafiane).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 10:27, 12 Wrz 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
- w ostateczności można wprowadzić wariant opisany w PMP dotyczący rzucania o KP (zamiast brania stałej "10"), ale to osłabi postaci z wysoką KP (w niektórych przypadkach nawet kilkakrotnie częściej będą trafiane).

Nie osłabi. Po to dodałem:
Liverrin napisał:
Jeżeli test ataku przeciwnika przebije ten rzut, musi go normalnie porównać z twoja KP.


A to po to, że atut ma być dla bardów, zaklinaczy itp. którzy z zasady mają niską KP. Wtedy, przy tym atucie, zwiększa się ich szansa na uniknięcia ciosu.

Nie zrozumiałem w pełni, co chciał tutaj zmienić Boski. Premia do walki orężem zamiast zręczności? To nie bardzo pasuje do konspektu atutu.

Tak sobie pomyślałem... może dodać do warunków wstępnych wariant, że postać potrafi parować ciosy tylko broniami, w których ma biegłość? Trochę by to zawęziło atut - przez co stałby się bardziej wyważony. Co wy na to?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 16:28, 12 Wrz 2007    Temat postu:

Boski miał na myśli test ataku, który pozwalałby zanegować trafienie. Były wykonywany tylko gdy atak przebijałby KP pozwalając na dodatkową obronę poprzez parowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 21:08, 14 Wrz 2007    Temat postu:

Hm, to w sumie dobre rozwiązanie. Bo wtedy postać z atutem zyskiwałaby coraz lepsze premie do parowania ciosów wraz z poziomami. Jak będę miał chwilkę, to jakoś to zredaguję i poprawię post.

Liverrin napisał:
Tak sobie pomyślałem... może dodać do warunków wstępnych wariant, że postać potrafi parować ciosy tylko broniami, w których ma biegłość? Trochę by to zawęziło atut - przez co stałby się bardziej wyważony. Co wy na to?

Nikt nie odpowiedział, a zanim zmienię atut wolałbym wiedzieć, jak byłoby lepiej.

P.S. Boski, czemu mówisz o sobie w trzeciej osobie? Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:52, 14 Wrz 2007    Temat postu:

Takie naśladowanie stylu Kamulca... Very Happy Very Happy Cool z małym sprostowaniem...
Kamulec napisał:
Boski miał na myśli, jeżeli dobrze rozumiem, dodać ten test niezależnie od przebicia KP.

Boski napisał:
Boski miał na myśli test ataku, który pozwalałby zanegować trafienie.


Liverrin napisał:
Tak sobie pomyślałem... może dodać do warunków wstępnych wariant, że postać potrafi parować ciosy tylko broniami, w których ma biegłość? Trochę by to zawęziło atut - przez co stałby się bardziej wyważony. Co wy na to?


Tak mysłę, że dodanie biegłości to dobry pomysł. Dodatkowo mysłę, że dobre byłoby dodanie kar / premii za rozmiar i typ broni. Moja propozycja znajduje się w tym temacie: http://www.dndforumrpg.fora.pl/post11442.html#11442
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jonnblaze
Nowicjusz


Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 5:48, 31 Maj 2013    Temat postu:

Trochę by to zawęziło atut - przez co stałby się bardziej wyważony. Co wy na to? Anxious
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 2:06, 05 Cze 2013    Temat postu:

Odradzam. Atut wyraźnie wydłużyłby rozgrywkę, gdyż do jego poprawnego stosowania MP musiałby przed każdym testem ataku dawać graczowi możliwość zadeklarowania jego użycia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin