 |
Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
|
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
wujek czikit
Adept
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 7:37, 06 Lip 2006 Temat postu: Wujo czikit wypuszcza w świat... atuty :D |
|
|
Nowe rodzaje atutów: Wojowników – wojownik może go wybrać jako jeden z atutów premiowych.
Węch (ogólny) [troche za mocny, ale niech będzie...]
Twój węch jest tak czuły jak powonienie zwierzęcia.
Warunki Wstępne: Gnom lub półork o Rzt co najmniej 15, elf lub niziołek o Rzt co najmniej 18.
Korzyści: Możesz korzystać z swego węchu w taki sposób w jaki czynią to niektóre zwierzęta (np. wilki). Możesz tropić nim tak jak byś posiadał atut Tropienie, możesz określać pozycję swoich przeciwników i wiele innych. Dokładny opis znajdziesz w PMP na stronie 81.
Poprawione flankowanie (ogólny, wojowników)
Potrafisz maksymalnie wykorzystać sytuację, gdy oskrzydlasz przeciwnika.
Warunki wstępne: Bazowa premia do ataku +5 lub Wojownik 4. poziomu.
Korzyści: Gdy flankujesz otrzymujesz premię +4 do testu ataku.
Brak: Bez tego atutu premia za flankowanie wynosi +2.
Wyzwolenie czaru (metamagia) [nie pasi mi ten atut coś...]
Potrafisz skumulować moc czaru by wyzwalała się podczas ataku zaklętą bronią.
Warunki wstępne: Postać rzucająca czary poziomu 6.
Korzyści: Możesz rzucić czar na broń do walki wręcz znajdującą się 9m od ciebie, którą dzierży twój sojusznik, lub której nie trzyma nikt. Rzucony w ten sposób czar nie ma żadnego efektu. Efekt ten wyzwoli się w momencie udanego ataku tą bronią. Czar może zadziałać w ten sposób kilka razy. Ilość wyzwolonych efektów zależy od wysokości poziomu dodatkowej komórki z jakiej rzucisz. Na przykład zaklinacz Hennet wyzwolił magiczny pocisk na miecz swego przyjaciela Devisa. Magiczny pocisk wymaga komórki 1. poziomu, Hennet wykorzystał jednak komórkę 3. poziomu, czyli o 2 większą. Dzięki temu magiczny pocisk wyzwoli się dwa razy, raz za każdym razem, gdy Devisowi uda się trafić ww. mieczem przeciwnika. UWAGA: Każdy niemal czar wymaga określenia jego celu. Gdy tylko decydujesz się na rzucenie wyzwolonego czaru wskaż cel ów czaru. Czar zadziała w wskazanym celu, gdy tylko się wyzowli. Możesz wskazać wiele różnych ceów stosownie do ilości efektów.
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
|
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Liverrin
Arcymag
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 11:01, 06 Lip 2006 Temat postu: Re: Wujo czikit wypuszcza w świat... atuty :D |
|
|
| wujek czikit napisał: | | Możesz korzystać z swego węchu w taki sposób w jaki czynią to niektóre zwierzęta (np. wilki). Możesz tropić nim tak jak byś posiadał atut Tropienie |
Tzn. na czworakach biegajac i węsząc? Jak dla mnie trochę przesadzone, nie mówiąc już o tym, że zwierzęta mają tak czuły węch, że żaden człowiek nie może tego osiagnąć (więc atut za silny, wręcz niemożliwy).
| wujek czikit napisał: | | Potrafisz maksymalnie wykorzystać sytuację, gdy oskrzydlasz przeciwnika. |
No nie wiem. Skąd ta premia? Czy to oznacza, że wojownik specjalizuje się w zaskakiwaniu przeciwników z flanki? To bardziej pasuje mi do łotrzyka, który ma ukradkowy atak...
| wujek czikit napisał: | | [nie pasi mi ten atut coś...] |
Czy to znaczy, że to nie Twój atut?
Ten ostatni atut jest jakiś taki przesadzony (jak ten pierwszy), więc nie zacytuję nawet fragmentów, które mi nie pasują...
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
wujek czikit
Adept
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 13:55, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Po prostu bonus +2 podczas flankowania zmienia się na +4 logiczne, proste, milusie.
Atuty są moje.
Co do węchu owszem żaden człwoeik nie może meić takiego powonienia. Ale gnom czy półork o niezwykle bystrych zmysłach czemu nie...
Co do atutu metamagicznego to zdaje sobie sprawę, że jest troche zamocny. Zwracam się więc z pomocą do forumowiczów, by pomogli mi go zrównoważyć...
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi

Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 11:55, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Atut "węch" znajduje się w przetłumaczonym na polski dodatku "Władcy Dziczy". Ja osobiście go nie wprowadzam.
| Cytat: | Korzyści: Gdy flankujesz otrzymujesz premię +4 do testu ataku.
|
Atut zapewniający taką zdolność jest opisany w przetłumaczonym na polski dodatku "Miecz i Pięść".
| Cytat: | | Wyzwolenie czaru (metamagia) |
Ja bym to zamienił tak:
Komórka na czary: +1
Zasięg czaru z wykorzystaniem atutu: dotykowy - musisz dotknąć oręża, by nasączyć je mocą.
Zasięg czaru w orężu: dotykowy (wyzwalany przy trafieniu bronią) Jeśli jest to czar obszarowy ośrodkiem emanencji staje się trafiona istota.
Oręż pozostaje zaklęty przez 1 minutę. Zaklęcie można rozproszyć udnym rozproszeniem magii.
Na przykład: Ósmopoziomowy Zaklinacz Hanet rzuca wyzwolony magiczny pocisk i dotyka topór wojownika Tordeka oraz wyzwoloną kulę ognia na miecz łotrzyka Lidy. Lida zakrada się legowiska stada worgów po czym celnie atakuje jednego z nich, zadając obrażenia od miecza jaki i od ukradkowego ataku. Wyzwala również kulę ognia, która wycentrowana na trafionym worgu zabija i rani jego współplemieńców. Lida unika obrażeń za pomocą zdolności uchylania.
W następnej rundzie Tordek szarżuje na najbliższego worga, również uzyskując trafienie. Poza normalnymi obrażeniami od topora zadaje również obrażenia od magicznych pociskó, których trafiony worg stał się celem.
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 14:27, 11 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Mi też nie pasuje wyzwolenie czaru. W PMP jest specjalna moc broni - czar, która pozwala na przechowywanie zaklęcia. Jest tam też limit poziomu zaklęcia - 3.
Propozycja Kamulca:
| Kamulce napisał: | | Oręż pozostaje zaklęty przez 1 minutę. |
za bardzo osłabia ten atut. Nie wiem, czy ktoś będzie chętny, aby go wziąć.
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 18:51, 11 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Mnie tam pasi...weź se wojownika i maga...widzą przeciwników, sytuacja wygląda tak:
Mag rzuca na miecz woja stożek zimna i wojownik szarżuje...proste, logiczne i zabójcze
| Cytat: | | Atut "węch" znajduje się w przetłumaczonym na polski dodatku "Władcy Dziczy". Ja osobiście go nie wprowadzam. |
zwróć uwagę, że ten atut wymaga zdolności zmiany w wilka, lub podobnego...ja tam uważam, że w takim przypadku można go wprowadzić...poprostu w ciele druida następują subtelne zmiany dające mu różne możliwości
Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Sob 20:03, 11 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 19:57, 11 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
| Arvelus napisał: | | Mag rzuca na miecz woja stożek zimna i wojownik szarżuje...proste, logiczne i zabójcze |
A nie lepiej, żeby mag samemu rzucił ten stożek zimna ? I dzięki temu oszczędza cenny atut.
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 20:04, 11 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Ale w ten sposób mag może rzucić inne zaklęcie, albo może też tak być, że ma mało pw i nie chce się pokazywać...tak czy siak mnie ten atut pasi
Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Sob 20:37, 11 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Boski
Przewodnik w Zaświaty
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 20:08, 11 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
| Arvelus napisał: | | Ale w ten sposób mag może rzucić inne zaklęcie |
Nie może. Jeśli rzuca czar na miecz wojownika to też traci akcję. Takie "umagicznienie" broni nie jest akcją darmową.
| Arvelus napisał: | | tak czy siak mnie ten atut pasi |
Czyli jeśli miałbyś robić czarodzieja to wziąłbyś tan atut ?
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Arvelus
Arcymag
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 20:42, 11 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Ad 1:
Napisałem, że "widzą przeciwników" nie, że już walczą, mag rzuca zaklęcie, przed walką
Ad 2:
Dokładnie...czasami jest przydatne...np. wezmę długi łuk refleksyjny, zaklnę strzałę i wystrzelę kulę ognistą na 200m
Albo druga opcja, jestem kapłanem,mój przyjaciel potrzebuje leczenia ale za chiny się do niego nie dostanę, więc zklinam uzdrowieniem kulkę od procy i atakuję go...dostaje k4+moja siła obr ale w chwilę później wszystko leczy
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Kamulec
Władca Podziemi

Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 1 temat
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 11:51, 12 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
| wujek czikit napisał: | | Możesz rzucić czar na broń do walki wręcz znajdującą się 9m od ciebie, którą dzierży twój sojusznik, lub której nie trzyma nikt. |
Samo takie zastosowanie czaru powinno mieć modyfikację komórki.
Zasięg też należy ustalić jakoś inaczej, najlepiej na dotykowy, albo "taki jak czar (traktując czary osobiste jako działające na dzierżony oręż)".
| wujek czikit napisał: | | Ilość wyzwolonych efektów zależy od wysokości poziomu dodatkowej komórki z jakiej rzucisz. |
Po pierwsze atut staje się zbyt silny, więc należy to skasować, po drugie w KiK jest atut magiczny pozwalający rzucić "podwójnie" czar stosując o kilka wyższą komórkę.
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Kajakcz
Nowicjusz
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 19:19, 10 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
| Boski napisał: | | A nie lepiej, żeby mag samemu rzucił ten stożek zimna ? I dzięki temu oszczędza cenny atut. | Ale zauważ że tak
może to zrobić przed walką i oszczędzić czas...Chociaż rzeczywiście trochę niezbalansowane.
| wujek czikit napisał: | Węch (ogólny) [troche za mocny, ale niech będzie...]
Twój węch jest tak czuły jak powonienie zwierzęcia.
Warunki Wstępne: Gnom lub półork o Rzt co najmniej 15, elf lub niziołek o Rzt co najmniej 18.
Korzyści: Możesz korzystać z swego węchu w taki sposób w jaki czynią to niektóre zwierzęta (np. wilki). Możesz tropić nim tak jak byś posiadał atut Tropienie, możesz określać pozycję swoich przeciwników i wiele innych. Dokładny opis znajdziesz w PMP na stronie 81. |
Atut daje zdolności innego atutu?
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|