Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wujo czikit wypuszcza w świat... atuty :D

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek czikit
Adept


Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 7:37, 06 Lip 2006    Temat postu: Wujo czikit wypuszcza w świat... atuty :D

Nowe rodzaje atutów: Wojowników – wojownik może go wybrać jako jeden z atutów premiowych.

Węch (ogólny) [troche za mocny, ale niech będzie...]
Twój węch jest tak czuły jak powonienie zwierzęcia.
Warunki Wstępne: Gnom lub półork o Rzt co najmniej 15, elf lub niziołek o Rzt co najmniej 18.
Korzyści: Możesz korzystać z swego węchu w taki sposób w jaki czynią to niektóre zwierzęta (np. wilki). Możesz tropić nim tak jak byś posiadał atut Tropienie, możesz określać pozycję swoich przeciwników i wiele innych. Dokładny opis znajdziesz w PMP na stronie 81.

Poprawione flankowanie (ogólny, wojowników)
Potrafisz maksymalnie wykorzystać sytuację, gdy oskrzydlasz przeciwnika.
Warunki wstępne: Bazowa premia do ataku +5 lub Wojownik 4. poziomu.
Korzyści: Gdy flankujesz otrzymujesz premię +4 do testu ataku.
Brak: Bez tego atutu premia za flankowanie wynosi +2.

Wyzwolenie czaru (metamagia) [nie pasi mi ten atut coś...]
Potrafisz skumulować moc czaru by wyzwalała się podczas ataku zaklętą bronią.
Warunki wstępne: Postać rzucająca czary poziomu 6.
Korzyści: Możesz rzucić czar na broń do walki wręcz znajdującą się 9m od ciebie, którą dzierży twój sojusznik, lub której nie trzyma nikt. Rzucony w ten sposób czar nie ma żadnego efektu. Efekt ten wyzwoli się w momencie udanego ataku tą bronią. Czar może zadziałać w ten sposób kilka razy. Ilość wyzwolonych efektów zależy od wysokości poziomu dodatkowej komórki z jakiej rzucisz. Na przykład zaklinacz Hennet wyzwolił magiczny pocisk na miecz swego przyjaciela Devisa. Magiczny pocisk wymaga komórki 1. poziomu, Hennet wykorzystał jednak komórkę 3. poziomu, czyli o 2 większą. Dzięki temu magiczny pocisk wyzwoli się dwa razy, raz za każdym razem, gdy Devisowi uda się trafić ww. mieczem przeciwnika. UWAGA: Każdy niemal czar wymaga określenia jego celu. Gdy tylko decydujesz się na rzucenie wyzwolonego czaru wskaż cel ów czaru. Czar zadziała w wskazanym celu, gdy tylko się wyzowli. Możesz wskazać wiele różnych ceów stosownie do ilości efektów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 11:01, 06 Lip 2006    Temat postu: Re: Wujo czikit wypuszcza w świat... atuty :D

wujek czikit napisał:
Możesz korzystać z swego węchu w taki sposób w jaki czynią to niektóre zwierzęta (np. wilki). Możesz tropić nim tak jak byś posiadał atut Tropienie

Tzn. na czworakach biegajac i węsząc? Jak dla mnie trochę przesadzone, nie mówiąc już o tym, że zwierzęta mają tak czuły węch, że żaden człowiek nie może tego osiagnąć (więc atut za silny, wręcz niemożliwy).
wujek czikit napisał:
Potrafisz maksymalnie wykorzystać sytuację, gdy oskrzydlasz przeciwnika.

No nie wiem. Skąd ta premia? Czy to oznacza, że wojownik specjalizuje się w zaskakiwaniu przeciwników z flanki? To bardziej pasuje mi do łotrzyka, który ma ukradkowy atak...
wujek czikit napisał:
[nie pasi mi ten atut coś...]

Czy to znaczy, że to nie Twój atut? Think
Ten ostatni atut jest jakiś taki przesadzony (jak ten pierwszy), więc nie zacytuję nawet fragmentów, które mi nie pasują...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek czikit
Adept


Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:55, 06 Lip 2006    Temat postu:

Po prostu bonus +2 podczas flankowania zmienia się na +4 logiczne, proste, milusie.

Atuty są moje.

Co do węchu owszem żaden człwoeik nie może meić takiego powonienia. Ale gnom czy półork o niezwykle bystrych zmysłach czemu nie...

Co do atutu metamagicznego to zdaje sobie sprawę, że jest troche zamocny. Zwracam się więc z pomocą do forumowiczów, by pomogli mi go zrównoważyć...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 11:55, 07 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:
Węch

Atut "węch" znajduje się w przetłumaczonym na polski dodatku "Władcy Dziczy". Ja osobiście go nie wprowadzam.
Cytat:
Korzyści: Gdy flankujesz otrzymujesz premię +4 do testu ataku.

Atut zapewniający taką zdolność jest opisany w przetłumaczonym na polski dodatku "Miecz i Pięść".
Cytat:
Wyzwolenie czaru (metamagia)

Ja bym to zamienił tak:
Komórka na czary: +1
Zasięg czaru z wykorzystaniem atutu: dotykowy - musisz dotknąć oręża, by nasączyć je mocą.
Zasięg czaru w orężu: dotykowy (wyzwalany przy trafieniu bronią) Jeśli jest to czar obszarowy ośrodkiem emanencji staje się trafiona istota.

Oręż pozostaje zaklęty przez 1 minutę. Zaklęcie można rozproszyć udnym rozproszeniem magii.

Na przykład: Ósmopoziomowy Zaklinacz Hanet rzuca wyzwolony magiczny pocisk i dotyka topór wojownika Tordeka oraz wyzwoloną kulę ognia na miecz łotrzyka Lidy. Lida zakrada się legowiska stada worgów po czym celnie atakuje jednego z nich, zadając obrażenia od miecza jaki i od ukradkowego ataku. Wyzwala również kulę ognia, która wycentrowana na trafionym worgu zabija i rani jego współplemieńców. Lida unika obrażeń za pomocą zdolności uchylania.
W następnej rundzie Tordek szarżuje na najbliższego worga, również uzyskując trafienie. Poza normalnymi obrażeniami od topora zadaje również obrażenia od magicznych pociskó, których trafiony worg stał się celem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 14:27, 11 Sie 2007    Temat postu:

Mi też nie pasuje wyzwolenie czaru. W PMP jest specjalna moc broni - czar, która pozwala na przechowywanie zaklęcia. Jest tam też limit poziomu zaklęcia - 3.

Propozycja Kamulca:
Kamulce napisał:
Oręż pozostaje zaklęty przez 1 minutę.

za bardzo osłabia ten atut. Nie wiem, czy ktoś będzie chętny, aby go wziąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 18:51, 11 Sie 2007    Temat postu:

Mnie tam pasi...weź se wojownika i maga...widzą przeciwników, sytuacja wygląda tak:
Mag rzuca na miecz woja stożek zimna i wojownik szarżuje...proste, logiczne i zabójcze Mr. Green
Cytat:
Atut "węch" znajduje się w przetłumaczonym na polski dodatku "Władcy Dziczy". Ja osobiście go nie wprowadzam.

zwróć uwagę, że ten atut wymaga zdolności zmiany w wilka, lub podobnego...ja tam uważam, że w takim przypadku można go wprowadzić...poprostu w ciele druida następują subtelne zmiany dające mu różne możliwości


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Sob 20:03, 11 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:57, 11 Sie 2007    Temat postu:

Arvelus napisał:
Mag rzuca na miecz woja stożek zimna i wojownik szarżuje...proste, logiczne i zabójcze


A nie lepiej, żeby mag samemu rzucił ten stożek zimna ? I dzięki temu oszczędza cenny atut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:04, 11 Sie 2007    Temat postu:

Ale w ten sposób mag może rzucić inne zaklęcie, albo może też tak być, że ma mało pw i nie chce się pokazywać...tak czy siak mnie ten atut pasi

Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Sob 20:37, 11 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:08, 11 Sie 2007    Temat postu:

Arvelus napisał:
Ale w ten sposób mag może rzucić inne zaklęcie


Nie może. Jeśli rzuca czar na miecz wojownika to też traci akcję. Takie "umagicznienie" broni nie jest akcją darmową.

Arvelus napisał:
tak czy siak mnie ten atut pasi


Czyli jeśli miałbyś robić czarodzieja to wziąłbyś tan atut ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:42, 11 Sie 2007    Temat postu:

Ad 1:
Napisałem, że "widzą przeciwników" nie, że już walczą, mag rzuca zaklęcie, przed walką
Ad 2:
Dokładnie...czasami jest przydatne...np. wezmę długi łuk refleksyjny, zaklnę strzałę i wystrzelę kulę ognistą na 200m

Albo druga opcja, jestem kapłanem,mój przyjaciel potrzebuje leczenia ale za chiny się do niego nie dostanę, więc zklinam uzdrowieniem kulkę od procy i atakuję go...dostaje k4+moja siła obr ale w chwilę później wszystko leczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:51, 12 Sie 2007    Temat postu:

wujek czikit napisał:
Możesz rzucić czar na broń do walki wręcz znajdującą się 9m od ciebie, którą dzierży twój sojusznik, lub której nie trzyma nikt.


Samo takie zastosowanie czaru powinno mieć modyfikację komórki.
Zasięg też należy ustalić jakoś inaczej, najlepiej na dotykowy, albo "taki jak czar (traktując czary osobiste jako działające na dzierżony oręż)".

wujek czikit napisał:
Ilość wyzwolonych efektów zależy od wysokości poziomu dodatkowej komórki z jakiej rzucisz.

Po pierwsze atut staje się zbyt silny, więc należy to skasować, po drugie w KiK jest atut magiczny pozwalający rzucić "podwójnie" czar stosując o kilka wyższą komórkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajakcz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:19, 10 Wrz 2007    Temat postu:

Boski napisał:
A nie lepiej, żeby mag samemu rzucił ten stożek zimna ? I dzięki temu oszczędza cenny atut.
Ale zauważ że tak
może to zrobić przed walką i oszczędzić czas...Chociaż rzeczywiście trochę niezbalansowane.

wujek czikit napisał:
Węch (ogólny) [troche za mocny, ale niech będzie...]
Twój węch jest tak czuły jak powonienie zwierzęcia.
Warunki Wstępne: Gnom lub półork o Rzt co najmniej 15, elf lub niziołek o Rzt co najmniej 18.
Korzyści: Możesz korzystać z swego węchu w taki sposób w jaki czynią to niektóre zwierzęta (np. wilki). Możesz tropić nim tak jak byś posiadał atut Tropienie, możesz określać pozycję swoich przeciwników i wiele innych. Dokładny opis znajdziesz w PMP na stronie 81.

Atut daje zdolności innego atutu?
Applause Not talking
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne umiejętności i atuty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin