Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Kontrataki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zasady domowe i warianty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy twoim zdaniem wprowadzanie kontrataków jest dobrym pomysłem?
Tak
12%
 12%  [ 1 ]
Nie
50%
 50%  [ 4 ]
Tak, ale trzeba to dopracować
37%
 37%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 8:00, 12 Gru 2008    Temat postu: [3.0] Kontrataki

Razem z moimi graczami doszliśmy do wniosku, że wprowadzimy do gry kontrataki. Aktualnie próbuję to dopracować dokładnie mechanicznie, więc zamieszczam tutaj.
KONTRATAKI
Za każdym razem, gdy walczysz z wrogiem wręcz i gdy będzie miał mniejszy wynik w teście ataku od twojego KP o 10 (oraz automatycznie przy rzucie 1), możesz wykonać przeciw niemu kontratak jako zwykły atak (tylko bronią do walki wręcz) z karą -7 oraz połową obrażeń z Siły (zaokrąglonych zawsze w dół). Kontratak nigdy nie spowoduje kolejnego kontrataku ze strony przeciwnika (sam, ledwie co się bronił - więc nie ma szans na wyprowadzenie kontry) oraz może być wykonany tylko raz na rundę. Również, gdy postać będzie nieprzygotowana i w rundzie zaskoczenia chybi ją przeciwnik, nie może wyprowadzić kontrataku.

Atut:

ULEPSZONE KONTRATAKI
Wymagania: BPA +6
Postać może wykonywać kontratak gdy wróg chybi ją, uzyskując wynik mniejszy od jego KP o 7.
Wojownik może wziąć ten atut jako atut premiowy.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Nie 15:32, 21 Gru 2008, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy twoim zdaniem wprowadzanie kontrataków jest dobrym pomysłem?
Tak
12%
 12%  [ 1 ]
Nie
50%
 50%  [ 4 ]
Tak, ale trzeba to dopracować
37%
 37%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 14:27, 12 Gru 2008    Temat postu: Re: Kontrataki

Gunther napisał:
możesz wykonać przeciw niemu kontratak ze swoją najniższą premią do ataku (tylko bronią do walki wręcz) oraz połową obrażeń z Siły (zaokrąglonych zawsze w dół).

Przekombinowane. Sam wariant jest ciekawy, ale bardzo komplikuje i tak już skomplikowaną mechanikę. Very Happy
Dlaczego najniższa premia? W pewnych momentach może okazać się, że czarodziej wyprowadza skuteczniejsze kontrataki od wojownika na tym samym poziomie (kiedy wojownik dostaje atak więcej to chyba ten nowy atak ma niższą premię od poprzedniego ataku u czarodzieja)...
Na upartego dałbym po prostu atak (z najwyższą premią) ze sporą karą (np. -8).

Pomysł wymaga dopracowania.

P.S. Nie odpowiedziałem w ankiecie.


Ostatnio zmieniony przez Liverrin dnia Pią 14:28, 12 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy twoim zdaniem wprowadzanie kontrataków jest dobrym pomysłem?
Tak
12%
 12%  [ 1 ]
Nie
50%
 50%  [ 4 ]
Tak, ale trzeba to dopracować
37%
 37%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 14:48, 12 Gru 2008    Temat postu:

To fakt. Na to nie wpadłem Anxious
Usunę to i wprowadzę dużą karę. Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy twoim zdaniem wprowadzanie kontrataków jest dobrym pomysłem?
Tak
12%
 12%  [ 1 ]
Nie
50%
 50%  [ 4 ]
Tak, ale trzeba to dopracować
37%
 37%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Paveu
Nowicjusz


Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć 1000000$?

PostWysłany: Nie 12:24, 21 Gru 2008    Temat postu:

Gratuluję pomysłu. Jeśli czegoś mi w walce brakowało to właśnie kontrataków. Spore te kary, ale bez tego byłoby za łatwo. Dobry pomysł Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy twoim zdaniem wprowadzanie kontrataków jest dobrym pomysłem?
Tak
12%
 12%  [ 1 ]
Nie
50%
 50%  [ 4 ]
Tak, ale trzeba to dopracować
37%
 37%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 12:31, 21 Gru 2008    Temat postu:

Jeśli się nie mylę to był Twój pomysł.
Chciałbym też, żeby się jeszcze kilka osób wypowiedziało na ten temat - ale bez narzekania, że zwiększa się ilość rzutów tylko czy zrównoważone czy nie. Bardzo o to proszę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy twoim zdaniem wprowadzanie kontrataków jest dobrym pomysłem?
Tak
12%
 12%  [ 1 ]
Nie
50%
 50%  [ 4 ]
Tak, ale trzeba to dopracować
37%
 37%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Warag
Zbrojny


Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 15:08, 21 Gru 2008    Temat postu:

Dobra, więc nie będę się czepiał o zwiększoną ilość rzutów :). Sam zamysł tej zasady nie jest zły, jednak nie jest też do końca dobry. To zależy głównie od tego jak opisujemy walkę. Tu mały przykład:
Trwa walka pomiędzy wojownikiem,a orkiem. Wojownik ma dwa ataki i jest pierwszy w inicjatywie. Niektórzy opiszą tą rundę w ten sposób, że najpierw wojownik wyprowadził dwa ciosy w orka, po czym jego przeciwnik wykonał swój atak. Z kolei inni mistrzowie (w tym ja) opiszą to w taki sposób, że wojownik zareagował pierwszy, wykonał jeden szybki cios, który został sparowany przez orka, a ten wykorzystując pęd nadany jego broni po odbiciu ciosu, wykonał szybki kontratak (to oczywiście tylko jeden z wielu możliwych przykładów ;) ). O ile w pierwszym przypadku opisywana przez Ciebie zasada ma rację bytu, to w drugim przypadku nie jest potrzebna (oczywiście to tylko mój pogląd, więc się nie zniechęcaj ;) ).

Odnośnie wykonania samej zasady to raczej nie mam zastrzeżeń. Chociaż wydaje mi się, że najlepiej było by ograniczyć to, do jednego kontrataku wobec każdego przeciwnika.

Cytat:
Za każdym razem, gdy walczysz z wrogiem w zwarciu

W D&D walka w zwarciu a walka wręcz to duża różnica. A mniemam, że chodzi Ci o walkę wręcz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy twoim zdaniem wprowadzanie kontrataków jest dobrym pomysłem?
Tak
12%
 12%  [ 1 ]
Nie
50%
 50%  [ 4 ]
Tak, ale trzeba to dopracować
37%
 37%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 15:31, 21 Gru 2008    Temat postu:

Tak chodziło mi o walkę wręcz, poprawiłem.
Ograniczę też do jednego kontrataku na rundę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy twoim zdaniem wprowadzanie kontrataków jest dobrym pomysłem?
Tak
12%
 12%  [ 1 ]
Nie
50%
 50%  [ 4 ]
Tak, ale trzeba to dopracować
37%
 37%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Isimar
Nowicjusz


Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mareza

PostWysłany: Sob 19:56, 15 Maj 2010    Temat postu:

Przecież D&D to nie jakiś Heros akcja dzieje się w czasie.
Gdy ktoś cie atakuje i chybi a ty atakujesz w tej samej kolejce (ok 10s) to tak samo jak byś kontratakował.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy twoim zdaniem wprowadzanie kontrataków jest dobrym pomysłem?
Tak
12%
 12%  [ 1 ]
Nie
50%
 50%  [ 4 ]
Tak, ale trzeba to dopracować
37%
 37%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:04, 15 Maj 2010    Temat postu:

Zgodzę się z Isimarem.
Zacznijmy od tego czym jest kontratak

To odpowiedź na wcześniejszy atak przeciwnika. Cała walka sprowadza się do atakowania, obrony i kontratakowania.
Przy czym "atakiem" jest pierwszy cios w serii, każdy kolejny to próba znalezienia luki w obronie przeciwnika, a tym właśnie jest kontratak
Ja bym się ograniczył do dodania powiedzmy +2 do trafienia przy następnym ataku z powodu tejże znalezionej luki


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Sob 20:14, 15 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy twoim zdaniem wprowadzanie kontrataków jest dobrym pomysłem?
Tak
12%
 12%  [ 1 ]
Nie
50%
 50%  [ 4 ]
Tak, ale trzeba to dopracować
37%
 37%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:15, 15 Maj 2010    Temat postu:

Yeah.
Naprawdę wierzycie w to, że gra podzielona jest na rundy? Czyli najpierw ty masakrujesz go przez 6 sekund, a potem on ciebie przez 6 sekund?
Nie.
Podzielone na rundy jest to, by było jasna mechanika walki. I dlatego w akcji pełnego ataku są też kontrataki na poprzednie ataki wroga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy twoim zdaniem wprowadzanie kontrataków jest dobrym pomysłem?
Tak
12%
 12%  [ 1 ]
Nie
50%
 50%  [ 4 ]
Tak, ale trzeba to dopracować
37%
 37%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:04, 22 Lip 2010    Temat postu:

Polecam zapoznać się z atutem robilairs gambit i karmic strike.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Zasady domowe i warianty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin