Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Icewind dale
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Gry oparte na D&D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xardas
Początkujący


Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:09, 05 Wrz 2005    Temat postu: Icewind dale

W Baldur's Gate najważniejsza była fabuła choć i walki tam nie zabrakło.
W Icewind dale postawiona zdecydowanie na to drugie. Piszcie tu co tylko chcecie na temat Icewind dale, dodatków do niego i kontynuacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:23, 05 Wrz 2005    Temat postu:

Warto napisać że oby dwie części Icewindaila (1 i 2) są w extraklasyce.
Icewindail 2 jest oparty prawie całkowicie na zasadach D&D. Występują : atuty, te same klast, troche mniej umiejętności, troche mniej czarów (ale parę nowych jest).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:10, 06 Wrz 2005    Temat postu:

Ja jeszcze dodał bym, że gra jest bardzo prosta, a znajomość D&D jeszcze ją ułatwia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Wto 19:43, 06 Wrz 2005    Temat postu:

Jeśli chodzi o Icewind Dale część pierwszą i dodatki to przechodziłem ta gre dobre pare razy i robiłem to bez czaru przyśpieszenie. Wcale nie musisz włanczać trybu serce furii. Po prostu nie używaj tego czaru, a zobaczysz jak trudność się podnosi. Jest to bardzo fajna gra moge nawet opisać jaka był moja najlepsza drużynka. Jako przywódce zdecydowanie brałem człowieka wojownika( dług. miecz + tarcza, a KP spokojnie będzie -13, -14). Następni są dwaj krasnoludzcy wojownicy ( jedne tarcza + topór, drugi wielki miecz ). Kolejno kapłan krasnoludzki z morgenszternem bądź wiekierom + tarcza. Piątą postacią jest łotrzyk elf na łuki i krótkie miecze. Na koniec został mag i tutaj dowolnie albo człowiek albo półelf z procą. Jest to bardzo dobra drużyna. Naprawde polecam. Jeśli chodzi o icewind dale 2 przeszedłęm tylko raz. Tutaj można preferować różnorakie systemy walki i podejrzewam, że będzie wiel wspaniałych dróżyn do wytworzenia. Teraz przedstawie własną propozycje. Pierwszą postacią dowodzącą będzie woojownik bądź barbarzyńca dziki elf i tutaj szczegollnie przy tej rasie obstaje. Idealny kolęś do wymiatania stworków.( półtoraręczny miecz + długi miecz). Kolejna postać to będzie krasnolud tarczowy tropiciel z dwoma toporami ( jeśli chodzi o wrogów to nie ukrywam, że jest to maszynak do zabijania Yuan-ti ). Trzecią postacią jest Asaimar mnich, u którego nie muszę tłumaczyć czym będzie walczył. Czwarta postać to kapłan pół- ork z dwoma buzdyganami bądź podobną bronią. Jest to bardzo skuteczny kapłan. Piąta z kolei postać to elf księżycowy łotrzyk( i tutaj są dwie wersje albo łuk albo dwa krótkie miecze. Macie wybór) Ostatnią postacią jest thiefling mag z wielkim asortymentem czarów oraz kuszą, ponieważ proca w 2-ce jest bardzo słaba. To jest moja wizja. Moze każdy by się pochwalił jakie były jego drużyny i jak funkcjonowały. To napewno by pomogło innym którzy albo nie grali, albo ich drużyny okazały się kiepskie. Blue_Light_Colorz_PDT_01
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:02, 06 Wrz 2005    Temat postu:

Ja polecam osobiście taką drużynę (grałem wieloma, tą przeszedłem grę. Pozostałymi przechodziłem powpoli coraz dalej i mi się nudziły. T przeszedłem w tydzień kończęc na 26, czy 27 poziomie):
- kapłan krasnolud z toporkiem (biegłość daje Tempus). Potem Siła herosa i może walczyć. Ja dałem S 12 i Zr takie samo. Nie żałowałem.
- Barbarzyńca półork. Zaczyna się z S 20, a kończy na 24 (podnoszenie wyżej jest głupotą, bo osłabia to moc szału)
- mnich aasimar: Ja osobiście dałem mu 16 Zr. Inne rzeczy są ważniejsze.
- drow czarodziej: postać ciekawa i... z OC
- drow bard: Bard ma trochę ciekawych zdolności. Nie potrafię o nim za dużo powiedzieć, ale ma dobre cechy
- łotrzyk sfinebin: Lustrzane odbicia chronią IW II przed czarami, jak kula ognia :taktyka łotzryk się podkrada (z lustrz. odb), atakuje dowódcę, lecą w niego wszystkie kule ognia, rzucone przez maga na przyspieszeniu, następnie trzeba użyć niewidzialność i tam pozostać. Zwykle jednak tak " złożona" taktyka jest zbędna. Starczy jedna kula ognia i miecz.

Ja grałem tak: czary wzmacniające na kapłana i barbarzyńce i oni biegają, reszta stoi. Tej pary i tak nikt nie zabiję. Świątynie w Chult, zniszczyłem bez odpoczynku (bo po co, jak się ma kamieną skórę, uzdrowienie i przyspieszenie, a na koniec wskrzeszenie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:19, 07 Wrz 2005    Temat postu:

Ja apropo błedu w grze. Można wychodzić z pomieszczenia, spać i wracać walczyć. Bez żadnych problemów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Śro 19:31, 07 Wrz 2005    Temat postu:

Cóż Kamulec moge powiedzieć o twojej drużynie, bo pozwole sobie ją skomentować. Gdyby to był zwykły rpg jak na sesjach to drużynka jest świetnie, szczegolnie jeśli chodzi o fabułe. Jednak jeśli chodzi o icewin dale 2 i teog typu gry. Drowy i svirfnebli za bardzo jak dla mnie odstają poziomami od reszty drużyny. Każdy gra jak che, ale ja by nie wybrał tej grupy. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:41, 08 Wrz 2005    Temat postu:

Ja grałem jedną z moim zdaniem najlepszych taktyk: nie przechodzić na poziom tak długo, jak się da, a jak już, to jednemu. W twierdzy goblinów podniosłem magowi (drowowi) na 7. U drowów kapłanowi na 18, czy 19. Barbarzyńcy u yuan-ti, zaś pozostałym w Odciętej Dłoni (nie musiałem, ale chciałem nimi zgarać).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Czw 15:40, 08 Wrz 2005    Temat postu:

Cóż, to tylko moje zdanie, a jeśli chce ktoś przejść tą gre jedną postacią to proponuje iść drowem minichem\ czarownikiem. Naprawde super się idzie, a poza tym ciekawa ogólnie postać. Mój kumpel przeszedł icewinda 2 na tym i naprawdę drowik wymiata Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:48, 08 Wrz 2005    Temat postu:

Cytat:
iść drowem minichem


Niestety drow na mnich nie jest zbyt dobry. Około 13 poziomu mnich zdobywa OC, która jest jedną z podstawowych cech wzmacniających drowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Sob 9:26, 10 Wrz 2005    Temat postu:

Nadaje się na ten mix- mnich/ czarownik drow ewentulanie thiefling. Widziałem to coś w akcji i wiem co potrafi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pią 20:08, 25 Lis 2005    Temat postu:

Z dniem dzisiejszym przeszedłem Icewind Dale'a. I oto opisze moją ekipę:
- Człowiek wojownik. Półtorak, zmaksymalizowane ataki i po prostu wymiata.
- Człowiek kapłan Tempusa. Topór, tarcza, zogniskowanie i wieksze zogniskowanie nekromancji połączone z zabijaniem żyjących i zniszczeniem, polecam. (Sherincal zabiłem pierwszym ciosem),
- Elf księżycowy wywoływacz/1 lvl woja. Łuk, Zogniskowania (oba) na Wywoływanie, zogniskowanie na zaklinanie. Jezeli nie zginęli od kul ognistych/błyskawic to przechodzili ja moją stronę,
- Niziołek wędrowny łotrzyk/1 lvl tropiciela. Łuk, krótki miecz i sztylet, standardowy cel kul ognistych gdy zwabia hordę wrogów.

Przeszedłem grę bez większych problemów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pią 20:27, 25 Lis 2005    Temat postu:

Mój kolega grał jeszcze inaczej.
Dziki elf- wojownik dwa półtoraręczne miecze
Asaimar-kapłan Lathrandera- na dwie buławy
człowiek- czarownik na kusze
oraz halfling łotrzyk na łuk i krotki miecz oraz sztylet
Jak mówił drużyna jak poezja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malavon Despana
Banita Karmazynowego Szlaku


Dołączył: 01 Sty 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Menzoberranzan

PostWysłany: Nie 4:50, 01 Sty 2006    Temat postu:

Moja drużyna:
Czarodziej człowiek Wielki Miecz
Aasimar paladyn Półtoraręczny Miecz
Człowiek Wojownik Długi Miecz
Człowiek Barbarzyńca Wielki Topór
Półelf Kapłan Lathandera Młot Bojowy
Thiefling Łotrzyk Kusza
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:45, 01 Sty 2006    Temat postu:

Mam prośbę. jeśli wypisujecie, kto u was był kim i co używał, piszcie też, jak to się sprawdziało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Okeanos
Zbrojny


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 20:46, 08 Lut 2006    Temat postu:

Uważam, że gra IceWind Dale, a szczególnie jej druga odsłona niesie na samym początku bardzo ciekawe, krótkie zadanka... skorzystałem, z niektórych z nich, można je świetnie wydłużyć lub połączyć ze sobą...

Naprawde bardzo przydatne.... polecam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:01, 08 Lut 2006    Temat postu:

Moim zdaniem najciekawszą rzeczą w Icewindach jest kliman, szczególnie w 2 części.
Co do zadań... przeszedłem wszystkie (zresztą grałem naprawdę wieloma drużynami, dochodząc najmniej do lasu z ognikami i wędrującej wioski, a najdalej przechodząc grę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Faerish
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 15:13, 18 Lut 2006    Temat postu:

To jest tylko moje, subiektywne odczucie co do tej gry i proszę się nie oburzać Razz
Według mnie jest to nic więcej jak zwyczajny hack`n`slash, a w takie gry nie zwykłem grać, bo nie są dla mnie żadną ciekawością. Dlatego po dosjściu do drugiego miasta i oczyszczaniu jakiś gór z yeti po prostu nie mogłem już w to grać.
Pomyślałem, że może w dwójce będzie lepiej, i było bo choć fabuła nadal prawie żadna, to jednak był jakiś klimat, więc jakoś przeszedłem :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konrip
Badacz Podziemi


Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Newbury

PostWysłany: Pią 19:13, 21 Kwi 2006    Temat postu:

Moim zdaniem pierwsza część jest trudniejsza, od drugiej. Więc pierwsza jest do bani, a druga jest ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 9:58, 22 Kwi 2006    Temat postu:

Proszę byś popracował nad stylem. Głównie chodzi mi o wielkie litery i znaki interpunkcyjne, bo nie chce mi się za tobą latać i poprawiać.

Według mnie pierwsza jest starsza, a jak na swoje czasy była dobra. Oczywiście jakbym miał teraz do wyboru to zagrał bym w II.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Sob 16:35, 22 Kwi 2006    Temat postu:

A mnie się bardziej podobała 1. Fabularnie rzecz jasna Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amnezjusz
Początkujący


Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Leszno

PostWysłany: Śro 20:51, 24 Maj 2006    Temat postu:

Hmm, tak sobię patrzę a tu mamy tamacik o ID, który jest jednym z najlepszych cRpgów pod względem mechanicznym. IceWind Dale jak i część druga urzekły mnie świetna grafiką 2D (dwójka o wiele bardziej, ale obie pod tym względem mi sie podobały). Co do fabuły to mimo, że nie była najwyższych lotów i nie mogła równać się tej z BG czy Tormenta, była zjadliwa a gra jako całość była naprawdę przednia i sprawiła mi dużo frajdy :) Jedynym minusem czesci 2 był...brak prestiżówek i epickich poziomów (w wiadomym sensie), które już przedtem pojawiły się w NWN (chyba Razz, jeśli się myle niech mnie ktos poprawi). Ogólnie jednak gra ta jest ptrzykładem że nawet bez porywającej fabuły można stworzyć produkt ciekawy i wciągający na tyle, że mozna było zarwać przez niego kilka nocek :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Czw 14:26, 25 Maj 2006    Temat postu:

No nie wiem ja chyba cały miesiąc zarwałęm na tej grze. Ach to były czasy - granai w cokolwiek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek czikit
Adept


Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 7:13, 06 Lip 2006    Temat postu:

IWD...IWD... łezka sie w oczku kręci. Ale gra świetna, dwujeczka już nie miała tego czegoś. Ale i tak miło się przechodziło :p


Moja drim tim w 1 i 2 (tak z sentymentu i by móc sie wzuc w postacie Very Happy)
-paladyn illmatera - spełnia funkcie wału ochronnego i odganiacza nieumarłych Very Happy
-łowczyni - najwiecej pw, walczy głównie z łuku, ale czasem wspomaga palasia
-łotrzyk nizioł
-druidka, odpowiednik kapłana
-czarodziejka uniwersalna tudzież zaklinaczka
-nekromanta :]

Początki trudne, ale potem miodzio Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Czw 7:29, 06 Lip 2006    Temat postu:

Ciekawa drużyna
Moja w Icewind 1 była następująca:
Łowca człowiek - wielki miecz
Wojownik krasnolud - topór i tarcza
Wojownik krasnolud - długi miecz i tarcza
Kapłan krasnolud - morgenstern i tarcza
Łotrzyk elf - krótki miecz i krótki łuk
Półelf czarodziej mag - czary i proca Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Gry oparte na D&D Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin