Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pułapka - zabójczy blok

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 22:18, 19 Mar 2006    Temat postu: Pułapka - zabójczy blok

Zabójczy blok
Śmierć nadchodzi niespodziewanie...

Ogromna kamienna głowa zwierzęcia (najczęściej lwa lub niedźwiedzia) z rozwartą paszczą, zawieszona na grubym stalowym łańcuchu, na poziomie ludzkiej głowy. Podwieszona jest ona w ledwo widocznym otworze w suficie. Gdy postać staje w wyznaczonym miejscu, zabójczy blok rusza z impetem w jego kierunku. Stosowana często w pałacach bogatych szlachciców, celem jest urwanie głowy intruzowi (lub poturbowanie go).

SW 4; mechaniczna; spust miejscowy; przeładowanie ręczne; atak +10 wręcz; obrażenia 4k6 + 6 (refleks neguje połowę (ST 20)); krytyk 15-20 (urwanie głowy - śmierć, wyjątkiem są istoty takie jak zombie; refleks neguje (ST 24: w przypadku istot mniejszych niż średnie wynosi ono 22, a w przypadku większych 26, z tym wyjątkiem, że - istoty kolosalne i większe zostają automatycznie trafione nie-krytykiem (jednakże w przypadku próby trafienia krytycznego podlegają wszystkim rzutom)); przeszukiwanie (ST 23); unieszkodliwianie mechanizmów (ST 27); cena rynkowa: 16 800s.z.

Wersja oszczędna: zwykły kamienny blok; nie ma krytyka (możliwości urwania głowy); cena rynkowa: 12 400s.z.

Przy tej pułapce stosujemy [link widoczny dla zalogowanych] (na razie lepszej nie znalazłem - o działającym linku, ale jak znajdę to zamieszczę), dzięki czemu możemy dokładnie określić w co został trafiony "delikwent" (może łamać niektóre kości :evil: ) - ale nie jest konieczna. Od razu wyjaśnię, że istnieje możliwość, kiedy postać zostanie trafiona w głowę, lecz nie będzie to krytyk - nie straci jej.

Czekam na opinie i oceny. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Okeanos
Zbrojny


Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 7:35, 20 Mar 2006    Temat postu:

Bardzo ciekawa praca, podoba mi się szcególnie to, że istnieje jej słabsza, zarazem tańsza wersja (fajny pomysł), tylko że :

1-2 Czubek głowy
3-4 Czoło
5 Oko
6 Ucho - R
7-9 Szczęka
10-12 Szczęka
13-15 Szyja
... itd.

Liverrin napisał:
Stosowana często w pałacach bogatych szlachciców, celem jest urwanie głowy intruzowi (lub poturbowanie go).

To brzmi tak, jakby głowa przeciwnika miała być głównym celem tej pułapki, dlatego, według mnie powinieneś opracować własną tabelę, gdyż wymienione wyżej szanse są chyba zbyt małe.

Ale ogólnie ciekawe
8+/10 Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 13:29, 20 Mar 2006    Temat postu:

Ja osobiście zmniejszył bym ST wszystkich testów (wkońcu ma ona tylko SW 4). Dodałbym również St testu zauważania pozwalającego dojżeć nie sam mechanizm, a samą głowę.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 20:18, 20 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 15:37, 21 Mar 2006    Temat postu:

Kamulec napisał:
Co z zauważaniem?

To jest przeszukiwanie, również to co masz na myśli oddaje rzut na refleks. Te dwa rzuty tworzą odpowiednik "zauważania". Co o tym sądzą inni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avathav
Nowicjusz


Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świątynia Zła Profesja: Stalowy Dręczyciel (15 poziom) Rasa: licz

PostWysłany: Sob 17:06, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Pułapka ciekawa, choć te ST rzutów obronnych nie są dostosowane do SW samej pułapki Razz jednakże, 5-/6 to moja ocena.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 18:43, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Avathav napisał:
te ST rzutów obronnych nie są dostosowane do SW samej pułapki Razz

Są! Korzystałem w tym względzie z pomocy dodatku "Pieśń i cisza", gdzie świetnie opisany jest proces tworzenia pułapek. Zauważ, że na wysokość ST rzutów obronnych nie wpływa tylko SW pułapki (i odwrotnie), lecz również cena!
Jest to tylko Twoje własne zdanie (z którym się stanowczo nie zgadzam), czy potrafisz umotywować swą wypowiedź? Jeżeli nie, uznam zarzucenie za bezpodstawne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Avathav
Nowicjusz


Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świątynia Zła Profesja: Stalowy Dręczyciel (15 poziom) Rasa: licz

PostWysłany: Sob 18:53, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Jako rzekłeś, jest to tylko moje zdanie. Cóż, skoro cena też wpływa na rzuty (o tym nie wiedziałem, przyznaję się bez bicia) to jest to pułapka wyważona. I odwołuję tego minusa. Dzięki za informację ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin