Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Warownia Góry owczarza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Nie 20:30, 22 Sty 2006    Temat postu: Warownia Góry owczarza

Praca ta daje możliwość Mistrozwy Podziemi, Warownia Góry Owczarza, która zostła stworzona w celu wprowadzenia jej do kampanni. Potrzebne są wam podręczniki chyba tylko podstawowe.

Położenoie i Historia:
Warownia Góry Owczarza to duży kompleks obronny zarówno naziemny jak i podziemny kompleks obronnomieszkalny. Twierdza ta wybudowana została na samotnej górze, pośród trawiastych wzgórz. Jednak góra jest na tyle wysoka, że widać ją bardzo dobrze z odległości kilkunastu kilometrów pod warunkiem, że wzgórza nie są osłonięte mgłą. W najbliższej okolicy znajduje się kilka małych sioł tworzących związek Siedmiosioła. Okolica obwituje w żyzne gleby, które umożliwiają bytowanie nie tylko mieszkańcom Siedmiosioła, ale także warowni. Osady zamieszkiwane są w większości przez nizołki, garstkę ludzi oraz elfów. W warowni mieszkają już inne rasy takie jak : Nocne krasnoludy i Moghdary czyli złote orki. ( Rasy te zostaną opisane później . )
Twierdza jest dość specyficznym miejscem, ponieważ jest to jedyna enklawa gdzie razem w spokoju żyją orki obok krasnoludów. Nie jest to mile widziane wśród innych podras obu ras. Jednak społeczność żyje tak daleko od swych kuzynów, że mogą spać spokojnie. Już pewnie zadajecie sobie pytanie, dlaczego twierdza góry chana. Ano dlatego, że pierwszą osadę na tych terenach założył sam orczy chan Gwird Żelazna pięść. Przydomek ten nadany za sprawą tajemnej magincznej protezy, stworzonej przez orczych szamanów, aby ich władca mógł władać prawą dłonią. Jednak obalili go trzej synowie, którzy uważali, że jemu już nie należy się władza. Jednak chan był nie tyle wojownikiem co czarownikiem, który specjalizował się w zajęciach teleportacji. Właśnie ta sztuka pzowoliła mu uciec. Jednak czar nie zadziałał tak jak miał i chan spadł na wzgórzach nie opodal góry, gdzie zbudował ziemiankę, będącą podwalinami pod osadę, która powstała na stoku góry. Gwird zajmował się wypasaniem owiec, które ukradł przejeżdżajacym kupcom. Sam nazwał się owczarzem, który odtąd został panem góry. To on jako pierwszy odkrył złoża Findalorum. Wkrótce po tym na tereny góry zaczęły osiedlać się uchodźcy z sąsiedneigo kraju. Nocne krasnoludy oraz złote orki. Wcześniej mieszkańcami wzgóz byli mali rolnnicy, jednak oni bali się wielkiego Owczarza, który był dla nich nie mal jak demon. W miejscu osady w kilkanaście lat wyrosła twierdza nazwana imieniem chana, a w zasadzie jego funkcji. Chan został władcą miasta, lecz tylko na pięć lat ponieważ bogowie nie byli łaskawi dla niego i powołali go do siebie. Jednak owczarz nie był laikiem w kwesti rządzenia, dlatego przed śmiercią powołał konklawe góry. Konklawe składało się z siedmiu członków - trzech krasnoludów , trzech orków i niziołek. Od tego czasu minęło 400 lat, a twierdza rozrastała się zarówno na powieszchni jak i pod nią. Przez cały ten czas korytarze podziemne zostały rozszerzone i przedłużone. Podobno kilka tunelów prowdzi gdzieś do miejsc poza Zielonymi Wzgórzami.

Stosunki:
Podstawowym celem twierdzy i jej mieszkańców jest handel oraz rozwój. W twierdzy mieszkają także inne rasy, ale nie mają takiej pozycji jak reszta. Bardzo dobre stosunki wiążą twierdzę góry owczarza z Siedmiosiołem oraz ościennymi miastami.

Mieszkańcy: Warownię zamieszkują przede wszystkim złote orki oraz nocne krasnoludy. Społeczność nie jest jakoś hermetyczna, więc tu i uwdzie można zobaczyć niziołki oraz ludzi. Elfów i gnomów nikt nei widział tutaj od ponad dwustu lat.

W twierdzy mieszka około 2700 mieszkańców ( dlatego zrozumiałe jest, że nie będę robił spisu jak Ricewind, jednak napisze co nie co o najważniejszych personach. )

Najważniejsze osoby w warowni:
Konklwe góry :
- Kanclerz Thagdar Schwarznacht( nocny krasnolud, bard 10 poz. - kanclerz pełni tutaj funkcję przeowdniczącego rady, to on ma tutaj decydujące słowo, a wybierany jest raz na dwadzieści lat. Jest to osoba bardzo zrównoważona, jednak małokiedy jest widziana z racji tego, że jest wiecznei zapracowana. Jeśli ktoś go już zobaczy to tylko i wyłącznie w jego wieży lub bibliotece. Ososba ta jest bardzo miła. Jednal widać, że zmęczona wszystkimi obowiązkami.
Jest autorem słynnych Psalmów Bożej Opatrzności, granych na lirze
- Palatyn Diwrnach Krwawe Oko ( nocny krasnolud, paladyn 8 poz. ) - palatyn pełni tutaj funkcję dowódcy wojsk, oborny twierdzy. Raz na pół roku organizuje ćwiczenia wojenne, mające na celu utrzymywać ludność w gotowośći . Znany jest jako krawe oko z poowdu koloru jego pozostałego oka, koloru szkarłatu. Jest to osoba prawa, ale także bardzo zimna. Wszędzie węszy niebezpieczeństwo i zdrade. Jest bardzo przesądny i przewidywalny co czyni go doskonałym dowódcą.
- Sędzia Ghaldbard zwany Łysym ( nocny krasnolud, kapłan Moradrina 9.poz ) - Ghaldbard Łysy jest sędzią w warowni. To on rozstrzyga wszystkie spory, które nierzadkie są nawet w tej oazie spokoju i pracy. Oczywiście rzadko zdarza się coś poważnego, dlatego kapłan ma czas by modlić się.
- Gimro zwany zakapturzonym karłem ( niziołek, łotrzyk, 11.poz ) - Gimro jest dość młodym niziołkiem, który kontroluje handel na terenie twierdzy. To on bada jakość towrów i to on jest odpowiedzialny za zbieranie podatkó w wysokości 1/10 od zarobków osoby pracującej. Gimro jest dość wesołą osoba po mimo iż każda osoba w warowni przeklina go za piastowanie urzędu.
- Nombar wielki bibliotekarz ( złoty ork, mnich 12poz. ) - Nombar jest już wiekowym orkiem o złotych oczach i bursztynwoych włosach. Jest przeorem Klasztoru Gór, gdzie uczy się około 100 mnichów, których obowiązkami jest nie tylko oborna miasta, ale także praca w wielkiej bibliotece. Nombar jest bardzo mądry, posiada także dar wieszczenia, dlatego wiele osób chodzi do niego po rady.
- Sebar Zrzędliwy - Arcymag Warowni Góry Owczarza ( złoty ork, czarodziej 13poz.) Jest to osoba kompans w gorącej wodzie. Jes znany z tego, że non stop jest nie zadowolony, albo jego uczniowie coś zniszczą, albo kolejny eksperyment się nie udał. Jego życiowym mottem jest : Praca czyni szczęśliwym, a głupcy świata robią z nas zwierzęta.
- Cathbad Rębajło - Mistrz Szybów ( Tropiciel 10poz. , złoty ork ) Osoba ta jest bardzo ponura. To on pilnuje nie tylko porządku, ale także administruje kopalnie pod twierdzą. Znany jest jako rębajło, ponieważ pewnego złodzieja rozpłatał swym dwóręcznym mieczem na pół.

Kolejną znana osobą jednak już z poza rady jest Gwidon z Viterbo ( człowiek łotrzyk 5poz. , czarownik 6.poz ), który jest częstym bywalcem w mieście, gdzie ma własną chatę, lecz mieszka także w Siedmiosiole, gdzie wynajmnuje pokój w karczmie. Jest to dziwna osoba jednak nikt się nim już nie przejumje.

Oborona miasta:
4mnichów ( 4poz. )
10 mnichów ( 3poz.)
10 mnichów ( 2poz. )
10mnichów ( 1poz. )
15 zbrojnych ( 2poz. )
15 zbrojnych ( 1poz. )
8 czarowników ( 2poz.)
5 wojowników ( 1.poz )

Wygląd: Twierdza jest bardzo wielka. Do okoła warowni i miasta stoi mur o wysokości 18 metrów wysokości, a także o grubości 8 metrów, co 100 metrów wybudowana jest baszta, których jest ponad dwadzieścia. Do warowni prowadzi jedno wejśie przez smoczy barbakan, gdzie miasta broni 8 bram. Tak więc barbakan jest wysunięty na półkę skalną skąd prowadzi droga oraz wyciosane schody w kieruenk wzgórz i Siedmiosioła. Miasto podzielone jest na 21 części pisanym prawem ,który zobowiązuje mieszkańców do stawienia się do baszty w razie obrony miasta. Praktycznie każdy tutaj umie się obronić dzięki Diwrnachowi, który szkoli całe miasto. W dwóch basztach znajdują się karczmy, ponieważ zawsze chroni żłopiących alkohol mieszkańców są to : " Pod Dębowym szynkiem" oraz " Baszta Giganta".
W warowni są także inne ważne miejsca:
Górny zamek - to tutaj znajduje się główne miejsce oborny, a także administracja całej osady. Zamek nie jest wielki ponieważ mury są tak porządnie wybudowane, że wielki zamek jest zbyteczny. Zamek ma dwa piętra oraz głębokie lochy, które są już niemal nie używane.
Sankturium inkantacji - Jest to czarna wieża, która jest zagadką dla wielu osób. Tylko magowie mają tam wstęp, a jeśli ktoś chce załawić coś z nimi musi przyjść do baszty magów, gdzie magowie spotykają się z klientami.
Klasztor i biblioteka - Biblioteka klasztorna jest znana w całej okolicy. Tylko tutaj można kupić najbardziej plugawe ja i święte dzieła, których strzegą ponórzy mnisi.

Plotki i potencjalne qesty:
- Podobno w odmętach sztolni i korytarzy obudziło się stare zło uwięzione setki lat temu. Górnicy szeptają o tajemniczych stworach, ale sam Cathbad nie pozwala nic mówić.
- Z klasztornej biblioteki skradziono prastary zwój, mnisi rozpaczliwie go poszukują.
- Z malzoleum Gwirda skradziono jego relikwie oraz magiczne przedmioty należące do niego. Jak mówi stara przepowiednia w pierwszą pełnię po kradzierzy twierdza padnie.
- W twierdzy chodzą pogłoski, że Diwrnach Krawe Oko zapadł na tajemniczą chorobę. Podobno tylko Sabalian stary druid mieszkający w Świerkogrodzie - mieście oddalonym od Siedmiosioła o 30 km.
- Tajemne drzwi w mauzoleum Gwirda pojawiły się ostatnio na ścianie. Podobno pewien śmiałek, który weszedł w portal twierdzi, że wejście prowadzi do korytarzy pod twierdzą i Siedmiosiołem. Jednak to jedyne co umiał powiedzieć śmiałek . Jest jakby szalony.

Myślę, że wam się podobało. Rasy zrobie kiedy mi się zachce - jak zwykle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin