Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Twierdza Kamiennej Wody- gotowa do gry osada!

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Pią 12:34, 23 Gru 2005    Temat postu: Twierdza Kamiennej Wody- gotowa do gry osada!

Praca ta daje ci, MP, w pełni ukończoną osadę, którą możesz łatwo wprowadzić do swej kampanii- potrzebne będą ci tylko trzy podstawowe podręczniki i księgę potworów II, gdzie znajdziesz opis Tri-krina. Mam nadzieje, że bazując na tej pracy, wielu MP i graczy przeżyje wspaniałe chwile, poznając Twierdzę Kamiennej Wody.

Twierdza Kamiennej Wody

Położenie i Historia

Twierdza Kamiennej Wody to niewielka osada leżąca na jednej z wielkich, gorących pustyń. Wokół niej przez dziesiątki i setki kilometrów ciągną się piaszczyste i skaliste pustkowia, zamieszkane przez nieliczne plemiona nomadów(najbliżej, około 40 kilometrów, znajduje się zamieszkana przez ludzi oaza nazwana dawno temu Ziemią Obiecaną), a także wiele dziwnych istot. Wśród nich najważniejsze są chyba Tri-kriny, owadzie humanoidy. Owe istoty są koczowniczym ludem, żyjącym na ogół w małych sforach- czasem jednak muszą się osiedlić, by bronić terytorium czy jakiegoś specjalnego miejsca, na przykład obwitego źródła wody. Większość z nich trudni się zbieractwem i polowaniem, a niektórzy przejawiają szczególne talenty psioniczne (patrz: Księga Potworów II).
Specyfika tego miejsca tkwi w geologicznej budowie niewielkiego wzgórza, na którym umiejscowiona jest forteca. Nikt nie zna szczegółów, szczególnie że niewielu mędrców odwiedza tą osadę, położoną tak daleko od cywilizowanych miast. W każdym razie wydaje się, że daleko pod pustynią znajduje się wielka jaskinia, wypełniona lodem, którego powstanie skrywa mrok dziejów- może kiedyś na terenach obecnej gorącej pustyni znajdował się lodowiec, który przez setki lat powoli zapełniał jaskinię. Później klimat się ocieplił, lodowiec zanikł, a wejście do wypełnionej lodem jaskini zagrodził jeden z głazów osadowych. Przez setki lat lód się nie topił, albowiem wielkie upały na powierzchni były przeplatane z lodowatymi nocami, tak więc na dole temperatura się nie zmieniała. Kilkadziesiąt lat temu ruchy ziemi spowodowały, że lód zaczął w jednym miejscu wylatywać na ziemię, tworząc lodową jaskinię. Ważne jest też, że woda, jaką jest ten lód, ma dziwny skład zanieczyszczeń: co powoduje wyjątkowo wolne roztapianie się. Nawet po wystawieniu na dzienne słońce zanika dopiero po połowie godziny.
Bardzo szybko zostało to zauważone przez Tri-krinów. Lód, zwany przez tych nieznających zimna modliszkowojowników Twardą (lub Kamienną) Woda, jest praktycznym środkiem do otrzymania i transportu wody (w końcu lód nie rozlewa się), a także konserwowania mięsa z upolowanej zwierzyny. Dlatego też różne sfory starały się przejąć władze nad Wzgórzem Twardej Wody, jednak żadna nie zachowała jej na długo. W końcu Sojusz Trzech dużych Sfor, zwanych w uproszczeniu Białymi, Czerwonymi i Czarnymi, przejął kontrolę i zakończył walki o władzę nad tym wzgórzem. Od tego czasu wybudowały twierdzę i rozrosły się, a także skrzyżowały, tak więc ich społeczność jest wiele razy liczniejsza od normalnych sfor.
Obecnie Twierdzą Kamiennej Wody rządzi Tra’wran, stary wojownik, zaprawiony w boju z najeźdźcami. Niestety, jego siła leży w mięśniach, a nie w głowie, i gdyby nie pomoc zaufanych doradców, historia twierdzy mogłaby się niedługo skończyć.

Stosunki z innymi

Podstawowym celem władz Kamiennej Wody jest przetrwanie. W tym celu Władze zawarły wieczysty pokój z innymi plemionami- w ten sposób miasteczko ograniczyło liczbę swoich wrogów, a inne sfory zyskały miejsce, gdzie mogą kupić trochę ekwipunku, a także zakupić trochę wody. W osadzie zamieszkało także kilku przedstawicieli innych ras- są szanowani, ale wiele modliszkowojowników boi się ich. Mimo to większość osady powita z radością poszukiwaczy przygód, którzy oznaczają źródło do zarobków, a często także pomoc w codziennych problemach. Jeżeli jednak przybysz zachowa się wrogo bądź uczyni ewidentnie zły uczynek, zostanie wygnany lub zabity.

Mieszkańcy

Generalnie w Kamiennej Wodzie żyją potomkowie trzech sfor: Białych, Czerwonych i Czarnych. Dla sporej części Tri-krinów nie ma to znaczenia, ale około połowa utożsamia się ze swoją sforą i jej prostą ideologią (jako mniej inteligentne od ludzi Tri-kriny nie potrafią prowadzić większych sporów filozoficznych.) Poszczególnych osobników można łatwo przystosować do rodzin, z powodu ubioru- którego pewne elementy są właśnie w kolorze sfory.
Biali- ta sfora przyłączyła się do budowy społeczności Twardej Wody widząc jasne korzyści, jakie mogli zdobyć. Są to silni wojownicy, nie znający litości. Są przeciwnikami dzielenia się lodem z obcymi. Zdecydowana większość Białych ma charakter CN.
Czerwoni- ta sfora, najmocniejsza w chwili zjednoczenia, ciągle zachowała przywództwo nad osadą. Ta grupa przystąpiła do sojuszu zmęczona bratobójczymi walkami. Uważa, że obecna forma współpracy z obcymi jest najkorzystniejsza, i należy dzielić się z obcymi, bo tylko w ten sposób można uzyskać choć tymczasowy spokój. Czerwoni mają najczęściej charakter N lub CN. Do tej sfory należy wódz Tra’wran.
Czarni- ta sfora również pożąda potęgi. Uważa, że największe skupisko Tri-krinów na tej pustyni powinna przejąć władzę nad wszystkimi innymi, a starsi sfór mieliby składać jej hołdy. Nie są im wrodzy- po prostu chcą przejąć nad nimi władzę. Duża część Czarnych to postacie o charakterze N.
Zieloni- ta najmniej liczna sfora to organizacja młodzieży pozostałych rodzin, która łączy wspólna ideologia- według nich wszystkie Tri-kriny powinny dobrowolnie stworzyć wielkie, demokratyczne państwo, w którym wszystkie byłyby szczęśliwe. Inne sfory uważają zielonych za idealistycznych naiwniaków. CD to powszechny wśród tej grupy charakter.

Spis mieszkańców (wszyscy to Tri-kriny, chyba że zaznaczono inaczej)
1 Władca i przywódca Czerwonych [CN woj 3]
3 Urzędników i zastępców [N lub CN fach 1]
30 Zawodowych strażników i żołnierzy [zbr 1, jeden jest „psioniczny”]
1 Kapłan [CN kapłan służący bóstwu Tri-krinów]
1 Wysokiej klasy kowal i płatnerz [N fach 3]
2 Kupców Tri-krinów [N fach 1]
1 Kupiec ludzki [Człowiek N fach 3]
1 Właściciel karczmy [CD fach 1]
1 Przywódca Zielonych [Psion 3, należy do odmiany „pisonicznych” Tri-krinów]
2 Zwiadowców [CN łot 1/trp 1]
1 Mędrzec [fach 3]
1 Dyplomata [Arys 2]
1 Przywódca Białych [CN woj 2]
1 Przywódca Czarnych [N łot 2]
5 Rzemieślników [N lub CN fach 1, jeden jest krasnoludem fach 3]
15 Poszukiwaczy roślin [N, CN lub CD]
15 Łowców zwierzyny [N, CN lub CD, jeden jest „psioniczny”]
5 Górników Lodu
15 Opiekunek na starymi i małymi dziećmi [CN, N lub CD]
30 Małych dzieci i starców

Wygląd

Cała twierdza jest otoczona kamiennym murem w kształcie kwadratu, który jednak prawie zawsze jest oblepiony dużą ilością piasku. Brawa wykonana jest ze spiżu. Nad bramą, i w trzech miejscach ponad murem, znajdują się wieżyczki.
Za bramą znajduję się kilkanaście dużych domów, wykonanych z gliny. W każdym mieszka jedna rodzina, bądź grupa przyjaciół. Każda rodzina cieszy się sporą prywatnością. W środku osady znajduje się spory plac, przy którym stoją ważniejsze budynki: zbrojownia, malutka karczma, sklep, dom wodza i przywódców sfor. Domy te są trochę większe od reszty, ale nie są specjalnie zdobione: Tri-kriny są praktycznymi stworzeniami i niespecjalnie cenią ozdoby.
Na środku placu, pilnowana przez strażników znajduje się ogromna studnia- ma około 5 metrów średnicy. Jest przykryta dużym, wykonanym z brązu, dachem. Jakieś 20 metrów pod powierzchnią ziemi znajduje się lód. Górnicy odłupują największe kawałki za pomocą kilofów, zagłębiając się coraz głębiej. W nocy, kiedy temperatura powietrza znacznie spada, lód jest transportowany na powierzchnię i przenoszony w różne miejsca: od piwnic, poprzez spichlerz, aż do sklepów.

Walka

Osada jest przyzwyczajona do walki: każdy poza małymi dziećmi i starcami potrafi walczyć. Podczas oblężenia Tri-kriny nastawiają się na defensywę, mając nadzieję, że wróg szybko wyczerpie zapasy wody i jedzenia. Dlatego też w twierdzy zawsze znajdują się duże zasoby żywności.

Handel

Osada skupuje przede wszystkim wyroby z metalu i drewna, których to surowców nie ma w pobliżu. Sprzedaje przede wszystkim żywność i lód. Najdroższa rzecz, jaką można zakupić, ma wartość 150 sz, a limit handlu dla całej osady to 1400 sz.

Wprowadzenie do przygody

Twierdza Kamiennej Wody świetnie nadaje się do wprowadzenia do twojej przygody. Tutaj podsunę kilka pomysłów.
- BG wędrują przez pustynię i napotykają to miasteczko. Zaopatrują się tu w lód i zapasy, po czym ruszają dalej, a Twierdze zapamiętają tylko jako charakterystyczną osadę. Bo w końcu czy każda osada musi oznaczać przygodę?
- Nastaje wielka susza, a wszystkie okoliczne oazy wysychają. Wielkie tłumy gromadzą się wokół Twierdzy, błagając o wodę. W tym samym czasie niemiłosierne gorąco znacząco stapia lód. Czy należy pomóc potrzebującym? Różne sfory mają na ten temat różne zdanie, i wybucha konflikt- najpierw słowny, potem może zbrojny. BG mogą być poplecznikami jednej z frakcji lub potrzebującymi.
- Wielka burza piaskowa przechodzi nad Twierdzą, kiedy BG są w środku. Burza nagle znika, ale okazuje się że gdzieś zniknęli przywódcy sfor- poza szefem Zielonych. Wszyscy podejrzewają ich o porwanie, ci jednak utrzymują, że są niewinni. Czy to prawda? A może ktoś usiłuje skłócić Sojusz Trzech Sfor?
- Pewnego dnia pod lodem ukazuje się wielka jaskinia, w której mieszkają potwory, nie widziane na powierzchni od tysiącleci. Za niektóre z nich mędrcy i badacze w cywilizowanych stronach gotowi są zapłacić tysiące sztuk złota…
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pią 14:39, 23 Gru 2005    Temat postu:

Muszę powiedzieć, że bardzo starannie stworzona osada. Ciekawa historia i wogule, szkoda tylko, że nie mam podręcznika 2 do potworów, no ale trudno. Ricewind oby tak dalej masz ciekawe pomysły choć nie konwencjonalne. Spodzeiwałem się kolejnej głupiej osady ludzi lub elfów, bo większość takowe preferują, a tu miła niespodzianka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Pią 15:14, 23 Gru 2005    Temat postu:

Poszukaj w SRD. Powinny tam bys statsy tego stworzonka Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pon 15:47, 26 Gru 2005    Temat postu:

Wybacz, ale ten skrót nic mi nie mówi. Wogule niech wszyscy używają pełnych nazw.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Pon 15:51, 26 Gru 2005    Temat postu:

System Reference Dokuments- czyli ogólnie Darmowe Zasady DnD. Masz naprzykład odpowiedni temat w dziale "Linki"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin