Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szkielet z mithrilu
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 10:38, 20 Sie 2007    Temat postu: Szkielet z mithrilu

Spotkałem się ostatnio z takim interesującym bajerem na innym forum o D&D.
O ile pomysł należy do jegomościa z nickiem jasail, o tyle opracowaniem zająłem się sam.

Oto, co mi wyszło:

Szkielet z mithrilu


Krasnoludy od eonów były ludem wojowniczym. Choć nie są to złoczyńcy (chodzi o ogół populacji, nie o każdego obywatela z osobna), to jednak nie za bardzo przejmują się zasadami moralności. Obdarzeni już i tak dużą siłą i świetną budową, zawsze pragnęli jeszcze większej sprawności fizycznej, jeszcze większej wytrwałości i siły. Potężni krasnoludzcy magowie po wieloletnich, intensywnych badaniach opracowali czar, który mógł im dać to, czego tak bardzo pożądali. Opracowali sposób na nasycenie kości metalem – mithrilem, który jest kiepskim przewodnikiem prądu, za to niezwykle lekkim, a wytrzymałym jak stal metalem. Czar jednak wykorzystywał sporą część energii magów, przez co bardzo drogo cenili swoje usługi. Od tej pory zabiegowi poddawali się tylko wojownicy króla, lub ci najbogatsi. Poza tym zabieg jest męczący dla organizmu przez co poddawać się mu mogli tylko najmocniejsi. Mimo to sporo osób zdecydowało się na ten krok, przez co można teraz spotkać naprawdę mocnych, potężnych wojowników posiadających metalowe kości.

Wymagania:
Poziom: 10+. Zabiegowi mogą się poddać tylko doświadczone osoby o nieco „zahartowanych” ciałach.
Rasa: Humanoid.
Wiek: Zabiegowi może się poddać tylko osoba w wieku dojrzałym (patrz: Podręcznik Gracza, strona 93).
Budowa: 18+. Tylko najmocniejsze ciała są w stanie przetrwać taki zabieg.
Specjalne: Mithril zużyty na tą operację waży tyle, co 1/10 wagi osoby jej poddawanej.
Ponadto od MP zależy, czy krasnoludzcy magowie zgodzą się poddać daną osobę tej operacji.
Poza tym jeśli dana osoba nie jest humanoidem, natychmiast umiera i tylko prawdziwe wskrzeszenie jest w stanie przywrócić jej życie. Jeśli nie spełnia któregoś z pozostałych wymagań, otrzymuje 20k10 obrażeń, a także trwałą i nieodwracalną karę –8 do Siły, Zręczności oraz Charyzmy (jednak wartość nie może spaść poniżej 3). Udany rzut obronny na Wytrwałość (ST 30) pozwala zmniejszyć wszystkie te kary o połowę. Jednak jeżeli budowa tej osoby ma wartość poniżej 10, natychmiast umiera. Jeżeli osoba nie chce zostać poddana operacji, ma prawo do rzutu obronnego na wolę. Działa także jej OC (jeżeli je posiada).
Jeśli budowa spadnie później 18, gdy postać już posiada szkielet z mithrilu, bohater traci na stałe 6 punktów Siły, Zręczności oraz Charyzmy i może je odzyskać tylko poprzez podniesienie budowy do 18 punktów lub powyżej.

Korzyści i konsekwencje:

1. Redukcja obrażeń 3/-. ale tylko przeciwko obrażeniom obuchowym. Kumuluje się z permanentnymi magicznymi efektami, a także z redukcją obrażeń zapewnianą przez zdolności klasowe oraz epicki atut Redukcja obrażeń. Nie kumuluje się z nietrwałymi, magicznymi efektami.
2. Połowiczne obrażenia od upadku.
3. Atak bez broni zadaje obuchowe obrażenia (nie stłuczenia), jednak wciąż bez atutu poprawiona walka bez broni postać narażona jest na ataki okazyjne.
4. Odporność na otumanienie (ale tylko fizycznie wywołane - magiczne otumanienie wciąż działa)
5. Utrata na stałe 4k6PW
6. Konieczny tydzień całkowitego odpoczynku. Jeżeli zostanie on przerwany, to postać musi potem odpoczywać przez miesiąc. Jeżeli znowu odpoczynek zostanie przerwany, trzeba zaczynać od początku. Dopóki postać nie odpocznie ma obniżoną siłę, budowę oraz zręczność o 4.

Przebieg operacji: Postać kładzie się na stole operacyjnym. Rzuca się na nią uśpienie (inaczej operacja byłaby potwornie bolesna). Następnie na leżący nieopodal mithril rzuca się czar szkielet z mithrilu. Następnie ten sam czar należy rzucić na osobę leżącą na stole operacyjnym. Mithril zniknie, po czym w formie eterycznej pojawi się w ciele pacjenta. Wtedy rzuca się na niego jeszcze raz szkielet z mithrilu. W tym momencie mithril stapia się ze wszystkimi kośćmi pacjenta (i właśnie ta część byłaby bolesna). Odstęp czasu pomiędzy pierwszym, a trzecim rzuceniem czaru nie może przekroczyć 30 minut. Jeżeli czas minie pomiędzy pierwszym, a drugim czarem, mithril zmaterializuje się w miejscu, gdzie był i nic się nie stanie. Jednak jeżeli nastąpi to pomiędzy drugim, a trzecim czarem, mithril zmaterializuje się w ciele pacjenta, co będzie skutkowało jego natychmiastową śmiercią (w dodatku tylko prawdziwe wskrzeszenie będzie w stanie przywrócić go do życia).
Musi być zachowana odpowiednia kolejność. Jeżeli czar rzuci się po kilka razy na tę samą osobę/kupkę mithrilu, nic się nie stanie. Jeżeli najpierw rzuci się na pacjenta, czar nie zadziała. Czary mogą być rzucane przez różnych magów.

Cena: 76530sz + 500sz za każde 0,5 kg mithrilu.

Szkielet z mithrilu
Transmutacja
Poziom: Cza/Zak 9, Kap 9
Komponenty: S, W, KPD
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: dotykowy
Cel, Efekt, Obszar: Zobacz w tekście
Czas trwania: Zobacz w tekście
Rzut obronny: Wola neguje (zobacz w opisie)
Odporność na czary: Tak (zobacz w opisie)

Ten czar pozwala Ci nasycić szkielet dowolnego humanoida mithrilem. Jeżeli dana osoba nie chce być poddana temu zabiegowi, ma prawo do rzutu obronnego na wolę. Jeżeli mu się powiedzie, czar nie wywrze na nim efektu, jednak będzie on rzucony (utrata PD). Działa także wtedy ewentualna OC tej osoby. Pojedyncze rzucenie czaru kosztuje 5000PD. Żeby czar wywarł efekt trzeba go rzucić trzy razy, jednak nie musi robić tego jedna osoba. Szkielet otrzymywany w ten sposób nie jest traktowany jako magiczny, lecz we wszystkich aspektach jako naturalny (połączenie kości z metalem otrzymuje się w sposób magiczny, jednak nie musi być ono stale magicznie podtrzymywane), dzięki czemu nic przykrego nie spotka wzmocnionej osoby w polu antymagii. Nie działa zatem również na niego rozproszenie magii, czy rozłączenie Mordenkainena.



Co Wy na to? Mr. Green


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Czw 13:57, 14 Lut 2008, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:11, 20 Sie 2007    Temat postu:

Według mnie szkielet z Mithrilu powinien nakładać na postać szablon, dający w zestawie epp + 1. Albo zmniejszyć plusy (redukcje głównie), a premie dać odziedziczoną, to by wyrównało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 12:39, 20 Sie 2007    Temat postu:

Zmień zasięg czaru na dotykowy, dodaj kilka kosztownych komponentów materialnych. Co do premi do siły zmień to na premię dziedziczną...tak jak mówił Deemer. Zmniejsz koszt rzucenia zaklęcia do 1500PD, 15k PD to trochę sporo...
Na jakiej zasadzie obliczyłeś cenę operacji...bo wedle mechaniki koszt powinien wynosić:
poz czaruXpoz czar.X25sz
+25sz(choć tej liczby nie jestem pewien...jes 25 lub 5, wiem, że różnica spora no ale cóż) na każdy 1 poświęcony PD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 13:26, 20 Sie 2007    Temat postu:

Jeśli chodzi o koszt: To jest tak: poziom czaru x poziom czarującego (zakładam, że robią to magowie na 30 poziomie) x 10sz
Oprócz tego 5sz za każdy utracony PD
Czyli to jest tak: 10 x 9 x 30 + 5 x 15000 = 2700 + 75000 = 77700 Mr. Green

Strona 149 PMP.


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Pon 13:42, 20 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:41, 20 Sie 2007    Temat postu:

Nie powinienneś zakładać, że robi to postać 30 poziomowa. W tym wypadku, w którym poziom nie ma znaczenia, powinno się stosować najniższy możliwy poziom czarującego (tutaj 17).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 13:47, 20 Sie 2007    Temat postu:

Zmieniłem odpowiednio, przejrzyjcie to teraz.
A jeśli chodzi o ten ogromny koszt w PD, to dlatego, że czar jest dość eksperymentalny, potężny i męczący gdy się go rzuca.
A dzięki temu mamy wysoką cenę, której jest warte coś takiego.
Poza tym, nie musi rzucać jedna osoba wszystkich trzech czarów - mogą być to trzy osoby, zatem każda poświęci "tylko" 5k PD.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 14:55, 20 Sie 2007    Temat postu:

co w sumie i tak da 15k...jeśli nie liczyć zysku w złocie to nikt się na to nie zdecyduje...mógłbyś zrobić wyskoki koszt na podstawie kosztownego komponentu...nie wiem...np. jakiegoś klejnociku wielkości pięści ogra wartego 75k s.z.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon 15:05, 20 Sie 2007    Temat postu:

No ale o to chodzi właśnie. Za taką karę PD czasem samo złoto nie wystarczy . Dlatego właśnie najpierw gracze będą musieli wykonać jakieś zadanie dla tych magów, po to, by zgodzili się przeprowadzić operację Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:32, 20 Sie 2007    Temat postu:

Tu się akurat z Szajbą zgodze, to nie jest złe. Gryzie mnie w oczy ta redukcja obrażeń. Może zamiast tego plus do budowy? Hmm, nie wiem.

A jeszcze jedno. Rzut obronny chyba na wytrwałość powinien być, bo wola nie ma tu nic do rzeczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 18:08, 20 Sie 2007    Temat postu:

No cóż...przyjmijmy.
Ale w takim razie nieco to wzmocnij...tak czy siak to kosztuje 77k s.z.
Ro może kosztować jakieś 8k, premia do siły 4k, odp. na otumanienie koło 5k i wszystko to X2 do tego ta kara do pw bo nie zajmuje miejsca przedmiotu co da góra 36k
Więc nie opłacalne...
Dodaj kilka innych premi, oto moje pomysły:
+X(np.2)pw na KW
+4 do rzutów na bd w przypadku długotrwałego wysiłku(analogicznie do atutu, ale się kumuluje)
RO=1/5poz postaci(bo szkielet sie np. rozrasta wraz z rozwojem właściciela)
X(np. 10)% szans na uniknięcie trafienia krytycznego bądź ukradkowego ataku

Mógłbyś jeszcze rozwinąć pomysł i dać Adamantowy szkielet oraz na niższych poziomach Stalowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:48, 20 Sie 2007    Temat postu:

A według mnie nie. To i tak jest bardzo mocne. Zauważ, że cena wzmocnienia czegoś na stałe jest zawsze kolosalna. Grimuar dający premię odziedziczoną +2 kosztuje 55 000! Plus płacimy za redukcje itp, to jest zdecydowanie za mocne! Usunąłbym redukcje obrażeń, bo zachwiewa równowagę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:58, 20 Sie 2007    Temat postu:

Co do tej ceny to poewien nie jestem. Skoro ma to być 77030sz (dlaczego tak dziwnie to zapisałeś Szajba ?) na każde 0,5 kg mithrilu to na małego niziołka i tak przypada jakieś 231 090 sz. Trochę dziwne, że stosują to krasnoludy, ponieważ na takie 100 kg krsnoluda trzeba by wydać 1 540 600 sz, czyli kwota jest astronomiczna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 8:23, 21 Sie 2007    Temat postu:

NIe zrozumiałeś, o Boski, o co mu chodziło
Cytat:
76530sz + 500sz za każde 0,5 kg mithrilu.

To oznacza, że te 76530sz to cena bazowa do której się dodaje 500sz na każde 0,5kg mithrilu


A obliczone to zostałe tak:
Szajba napisał:
Czyli to jest tak: 10 x 9 x 30 + 5 x 15000 = 2700 + 75000 = 77700

gdzie "10" to bazowy koszt rzucenia zaklęcia na żądanie, "9" poz. czaru, "30" poz czarującego(nie mam pojęcia po kiego grzyba taki duży), "5" to jest koszt w złocie na każdy wydany przez maga PD, a "15000" to koszt w PD 3 życzeń


Rozumiesz teraz Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 11:19, 21 Sie 2007    Temat postu:

3.
Szajba napisał:
Zwiększenie wartości atrybutu: Siła +2. Jest to premia odziedziczona.

Deemer napisał:
premię odziedziczoną +2 kosztuje 55 000!


Szajba napisał:
1. Redukcja obrażeń 4/-. Kumuluje się z permanentnymi magicznymi efektami, a także z redukcją obrażeń zapewnianą przez zdolności klasowe oraz epicki atut Redukcja obrażeń. Nie kumuluje się z nietrwałymi, magicznymi efektami.

To powinno być strasznie drogie. To lepsze, niż zapewnienie epickiego atutu (który daje 3/-), zaś działa na stałę, a nie po założeniu przedmiotu.
Cytat:
5. Odporność na otumanienie
Również, może wbrew pozorom, bardzo silne. Otumanienie zwykle oznacza śmierć, szczególnie jeżeli jest się magiem, a otumaniającym był mnich, jeżeli obok jest wrogi łotrzyka, jeżeli abzuje się na premii z ZR do KP i w ostateczności jeżeli miałoby trwać więcej, niż 1 rundę.

Arvelus napisał:
wszystko to X2 (...) bo nie zajmuje miejsca przedmiotu

Razy 2 to jeżeli nei zajmuje miejsca, ale wciąż jest oprzedmiotem. Tutaj wcale nie jest to przedmiot noszony. jest to lepsze nawet niż tatuaż, bo ci ktoś nie zniszczy.

To przedmiot z działki epickich. Jeżeli będzie trwały, to zrobienie z niego szablonu z EPP i modyfikacją SW nie ejst najgłupszym pomysłem.

teraz co do czaru od strony logiczno - praktycznej. Trezba pamiętać, iż:
- czar musi regulować liczbę czerwonych krwinek, gdyż kości nie będą ich wytwarzać
- czar musi chronic organizm od środka przed uszkodzeniami (metal nei ejst zbyt miękki)
- czar musi odpowiadać za wzmocenienie mięśni, by były zdolne działać (np. potrzebne do oddychania, gdyż zwykły mechanizm "nie uniesie" mithrilu
- czar musi chronić organizm przed dewastacją w wypadku uderzeń (w wyniku ciosu kość może nei pęknie, ale normalne kości trochę się ugną, częściowo chociaż zamortyzują, zas mithril to tak, jakby cię ktoś bił, gdy ty leżysz na metalu. Dostanie od góry po mithrilowej ręce młotem spowoduje, że tkanka rozbryzgnie się na wszytkie strony. Straci się żyły, mięśnie, mięso, skórę. Zostanie ci tylko odsłonięta "kość" i dolna część ręki, która też moze poprostu odpaść. MIthril zopstanie wprawiony w drgania, zaś ty zemdlejesz z bólu i błyskawicznie się wykrwawisz. Magia musi temu zapobiegać.

Dlatego też zaklęcie to musi być POTĘŻNE!
Prosiłbym o uznasadnienie:
- czemu szkielet zapewnia RO (i chroni np. przed skaleczeniem)
- cemu metalowy szkielet chroni przed obrażeniami od upadku (moze on się nie zniszczy, ale upadek będzie bardziej bolesny)
- czemuchroni przed otumanieniem, skoro nikt nie otumania ci szkieletu, a wiadomo, jakie drgania wywoła cios w metal
- czemu obrażenia bez broni obuchowe nie ranią też ciebie (w końcu to co jest między kością, a przeciwnikiem jest miażdżone przez mithril
- czemeu dostajesz premię z siły, jeżeli mithril musisz dźwigać i nawet o milmetr go nie wygniesz, co jest utrudnieniem

Opisz choćby po jednym zdaniu, jaki efekt magiczny daje te rzeczy, i czemu nie lepiej użyć tak potężnej magii nie stosując wcale tego mithrilu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 11:56, 21 Sie 2007    Temat postu:

Kamulcze, Kamulcze, Kamulcze...jak zwykle się czepiasz...no, ale za to cię lubie Mr. Green no i masz nieco racji, choć z drugiej strony w kilku kwestiach się mylisz:
Cytat:
Dostanie od góry po mithrilowej ręce młotem
wcale nie sprawi, że tkanka się "rozbryźnie". Zostanie zmiażdżona, tylko nieco bardziej niż przy zwykłych kościach, bo ręka ci raczej nie odpadnie.
Ponadto zauważ, że kiedy atakujesz pięściami, to w chwili uderzenia, między kością a przeciwnikiem jest jeno skóra, której utrata może być najwyżej bolesna...
Do tego zauważ, że ten czar nie usówa kości...to coś jak Wolverin, mithril się połączył z kościami, w innym przypadku gdzie one się podzieją po operacji?
Cytat:
czemeu dostajesz premię z siły, jeżeli mithril musisz dźwigać i nawet o milmetr go nie wygniesz, co jest utrudnieniem
Trzeba też zaznaczyć, że mithril to nie ołów, on jest 2 razy lżejszy od stali, co daje wagę nieco większą od wagi kości...a o premię do siły się nie czepiaj, mnie się wydaje logicznym, że powinna być ta premia
Cytat:
czemu szkielet zapewnia RO
RO to rzeczywiście bym zmienił, ale nie usuną, dałbym 5/- przeciwko obrażeniom obuchowym, no bo w końcu obuchowe to głównie łamanie kości i uszkadzanie nażądów wewnętrznych(ale tylko tych co są dość płytko) które tak czy siak są ochraniane przez kości
Cytat:
Czemu szkielet chroni przed otumanieniem?
Proste, otumanienie to atak chwilowo zmieniający w marchwekę, stalowa czaszka skutecznie chroni przed tym atakiem, co nie zmienia faktu, że to rzeczywiście jest silne i chyba bym to usunął
Cytat:
cemu metalowy szkielet chroni przed obrażeniami od upadku
jeszcze prostsze, obrażenia od upadku to połamane kości i obrażenia nażądów wewnętrznych które są chronione przez tenże szkielet...lecz upadek powoduje drgania w konstrukcji które niszczą te nażądy, lecz nie tak bardzo jak zwykły upadek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:56, 21 Sie 2007    Temat postu:

Arvelus napisał:
Proste, otumanienie to atak chwilowo zmieniający w marchwekę, stalowa czaszka skutecznie chroni przed tym atakiem, co nie zmienia faktu, że to rzeczywiście jest silne i chyba bym to usunął

A co z magicznym otumanieniem.
Kamulcu, jestem pełen podziwu, że zauważyłeś te rzeczy... Ja bym o tym nie pomyślał.
Zgodzę się, że jest za mocne. RO mi od początku nie pasowało, a sam bardziej do tego mithrilu podchodziłem jak do magicznego przedmiotu. Łatwiej by było to rozwiązac, zakładając, że Mithril jest na początku umagicznieny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Śro 13:29, 05 Wrz 2007    Temat postu:

Wprowadziłem pewne zmiany. Przejrzyjcie to teraz.
Swoją drogą to może być ciekawy pomysł na przygodę - postać chce coś takiego, ale dowiaduje się, że mu to zrobią dopiero jak zrobi to i to. Jak już drużyna wykona zadanie (trudne najlepiej), dowiaduje się, że owszem magowie mogą im to zrobić, ale za odpowiednią opłatą... Mr. Green

Pamiętajcie, że to jest to największe wymaganie - uzyskanie zgody. Wiem, że nie można tym wszystkiego usprawiedliwiać, ale w tym przypadku już jest chyba dobrze. Jak sądzicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 13:59, 05 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
Cena: 76530sz + 500sz za każde 0,5 kg mithrilu.

- a ile mithrilu potrzeba?
- czego to cena to 78530? Tyle się płaci temu, kto rzuci ten czar? Bo jak tak, to najlepsze doładowanie, jakiw w życiu widziałem.

Powiedz mi, kto na epikach na to się nie zdecyduje, jeżeli spełnia wymagania? Nie zabiera miejsca, bajecznie drogie to to nie jest, koszt w PD taki jak premii odziedziczonej +3 do siły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Śro 14:41, 05 Wrz 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:

- a ile mithrilu potrzeba?


W wymaganiach, w podpunkcie specjalne napisałem, że potrzeba tyle mithrilu, ile wynosi 1/10 wagi osoby poddawanej operacji.

Kamulec napisał:

Powiedz mi, kto na epikach na to się nie zdecyduje, jeżeli spełnia wymagania? Nie zabiera miejsca, bajecznie drogie to to nie jest, koszt w PD taki jak premii odziedziczonej +3 do siły.


No dla bohatera Epickiego to faktycznie nie jest spory wydatek. Ale zawsze pozostaje kwestia, iż magowie mogą się nie zgodzić od razu na operację, tylko zażądać wykonania jakiegoś zadania (w końcu kosztuje to ich 15k PD), co już z resztą podkreślałem kilkakrotnie.

A poza tym te premie chyba nie są dla bohatera epickiego (który ma dostęp do potężnych atutów epickich i być może epickiej magii) aż tak dobre, jak dla nieepickiego. A zatem teoretycznie zyskując to samo, zyska mniej, ponieważ dwóch epickich bohaterów, z których jeden ma ten szkielet, a drugi nie, nie będzie się od siebie różnić (potęgą), jak dwóch nieepickich bohaterów w takiej samej sytuacji.

Poza tym zmniejszam RO. Teraz daje tyle, co epicki atut Redukcja Obrażeń, ale działa tylko na obrażenia miażdżone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 15:08, 05 Wrz 2007    Temat postu:

Powtarzam pytanie o koszty procesu.
Co do zbroi: To nie jest dostateczne usprawiedliwienie, że ciężko to dostać. Teoretyczny koszt 15 tysięcy PD to 75 tysięcy. Jak jest różnica między trzykrotnym życzeniem?
Premia odziedziczona do atrybutu jest o 1 mniejsza, tracisz nędzne 4k6 (nie za dużo jak na postać spełniającą wymagania, prawda?) a w zamian:

1. Redukcja obrażeń 3/-. ale tylko przeciwko obrażeniom obuchowym. Kumuluje się z permanentnymi magicznymi efektami, a także z redukcją obrażeń zapewnianą przez zdolności klasowe oraz epicki atut Redukcja obrażeń. Nie kumuluje się z nietrwałymi, magicznymi efektami.
2. Połowiczne obrażenia od upadku.
3. Atak bez broni zadaje obuchowe obrażenia (nie stłuczenia), jednak wciąż bez atutu poprawiona walka bez broni postać narażona jest na ataki okazyjne.
4. Odporność na otumanienie (ale tylko fizycznie wywołane - magiczne otumanienie wciąż działa)

Nie nazwałbym tego zbalansowanym. Możnaby pomyśleć nad ew. zużywnaiem miejsca na przedmiot przez magię, którą jednak promienujesz na podobnej zasadzie, co nieumarli (którzy z biologicznego punktu widzenia nie powinni się ruszać, ale się ruszają, bo potężna moc, która ich ożywiła nei może zostać przez czar śmiertelnikó od tak powstrzymana).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Śro 19:30, 05 Wrz 2007    Temat postu:

Cena to poziom czaru x poziom rzucającego (minimalny potrzebny do rzucenia danego czaru) x 10sz + ilość utraconych PD x 5sz.

Cytat:
(...)To nie jest dostateczne usprawiedliwienie, że ciężko to dostać. Teoretyczny koszt 15 tysięcy PD to 75 tysięcy. Jak jest różnica między trzykrotnym życzeniem?(...)


Teoretycznie żadna. Ale znajdź mi maga, który powie: "Jasne, stary, nie ma problemu, co to dla mnie 15k PD, mogę to rzucać, ile wlezie, już się robi."

Mag, który może rzucać czary 9 poziomu dosyć kasy już pewnie ma. Więc może uznać, że te 75k złota nie jest warte utraty tyle PD (jak rzuca trzech, to tracą 5k, ale też kasą się dzielą!). Co innego, jeżeli będzie dłużnikiem postaci. Więc to chyba jednak JEST jakieś usprawiedliwienie.

A jeśli chodzi o same premie, można zlikwidować premię odziedziczoną. Lepiej? Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 12:55, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Teraz sądzę, że jest to pewna opcja, choć wymaga dogłębnej analizy.

Post piszę głównie, by odpisać an to stwierdzenie:
Cytat:
Teoretycznie żadna. Ale znajdź mi maga, który powie: "Jasne, stary, nie ma problemu, co to dla mnie 15k PD, mogę to rzucać, ile wlezie, już się robi."

Mag, który może rzucać czary 9 poziomu dosyć kasy już pewnie ma. Więc może uznać, że te 75k złota nie jest warte utraty tyle PD (jak rzuca trzech, to tracą 5k, ale też kasą się dzielą!). Co innego, jeżeli będzie dłużnikiem postaci. Więc to chyba jednak JEST jakieś usprawiedliwienie.

Może nie jest to banalne, ale też nie jakieś bajecznie trudne. Może też rzucić to mag drużynowy.

Co do 75 tysięcy, to wciąż jest dużo, można za to kupić 2 zestawy [p +6 do atrybutów. Ważne zaś jest również to, że mag na powiedzmy 20 poziomie potrzebuje aż 20 tysięcy PD na następny.

Może zrobić by z tego wersję czaru życzenie, która nie jest powszechnie znana? Szczególnie w kontekście zaklinacza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 14:18, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
Może zrobić by z tego wersję czaru życzenie, która nie jest powszechnie znana?


No nie wiem. Raczej nie ma czegoś takiego, jak "nieznana powszechnie wersja życzenia". Jak rzucasz życzenie, to prosisz o co chcesz i jeśli choćby obiło ci się o uszy, że istnieje możliwość takiego "usprawnienia" kości, możesz sobie tego zażyczyć.

Niemniej można uznać, że ten czar nie jest powszechnie znany (bo czar - a przynajmniej ten - to przecież także gadanie i wywijanie łapami, czyli komponenty somatyczne i werbalne).

Więc w skrócie: wersja życzenia - nie; mało powszechny czar - tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:42, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
No nie wiem. Raczej nie ma czegoś takiego, jak "nieznana powszechnie wersja życzenia". Jak rzucasz życzenie, to prosisz o co chcesz i jeśli choćby obiło ci się o uszy, że istnieje możliwość takiego "usprawnienia" kości, możesz sobie tego zażyczyć.

Jak ktoś sobie zażyczy szkielet z mithrilu, a nie będzie wiedział, jak go zrobić, to umrze na skutek przemiany jego kości w mithril.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw 14:55, 06 Wrz 2007    Temat postu:

Hmm. Można by z tego zrobić rytuał, którego jednym z elementów byłoby trzykrotne rzucenie życzenia. To chyba nawet nie jest głupi pomysł Mr. Green .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Inne własne pomysły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin