Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Czy mnich jest silną klasą postaci?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Klasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 11:31, 04 Sty 2009    Temat postu:

Skoro dojdziemy do wniosku, że wojownik sam na sam pokona mnicha - to przybliżmy sobie taką sytuację. Czarodziej pokona na luzach wojownika. Wojownik mnicha. A mnich... ciekawe jak pójdzie mu z czarodziejem. Bierzmy tez pod uwagę ilość rund na przygotowanie (np. maksymalnie 3). Mnich ma OC i wszystkie RO dobre. Jestem ciekawy, czy czarodziej by sobie poradził (demiprotektor na pewno Very Happy)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 17:51, 04 Sty 2009    Temat postu:

Nie koniecznie;]

Mag nie pokona mnicha.
Przyjmując, że mag ma odpowiednie atuty(przebicie i w. przebicie czaru) to 30% czarów będzie sparowane przez OC

Sporo ich będzie też unikał dzięki rzutom obronnym

Będzie pierwszy w rundzie, dzięki większej inicjatywie. Jeśli dobiegnie do niego i rozpocznie zwarcie mg jest martwy.
jeśli mag jakimś cudem będzie pierwszy i zdąży wzbić się w powietrze poza zasięg skoku mnicha to ten powinien zdążyć wybiec poza zasięg czarów maga nim zginie, albo schować się gdzieś
Gdyby MG pozwolił uzbroiłbym mnicha w siec z ołowianymi ciężarami i w takiej sytuacji próbował złapać w nią maga:)

A demiprotektora mnich by pokonał;]
Tak samo, w zwarcie i do boju
Poza tym demiprotektor będzie miał słabe atrybuty fizyczne;]
mnich go powali, zwarcie i koleś ma kłopoty

O drżącej pięści nie wspomnę, bo to jest zdolność chyba specjalnie na magów;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Nie 18:31, 04 Sty 2009    Temat postu:

Arvelus, a co z czarami typu warunkowanie, przyśpieszenie, czarowanie bez gestów?

Zwykły czarodziej z dostępem do zatrzymania czasu rozwala mnicha na miazgę w mgnieniu oka. I nie musi rzucać na mnicha żadnych czarów. Wystarczy, że rzuci na siebie czary ochronne, potem Shapechange i robi z mnicha marmoladę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 19:00, 04 Sty 2009    Temat postu:

Z zatrzymaniem czasu mag zrobi miazgę i z arcydiabła
Mnich dobiegnie do maga nim on palcem ruszy.
A kiedy będą w zwarciu mag może, jak to mawia mój brat, ssać.

zasad alternatywna zatrzymania czasu z Księgi Przygód Epickich stabilizuje zaklęcie

Nawet przyjmując, że mag przygotuje się do starcia z mnichem i nałoży na czary Unieruchomienie to i tak kiedy dostanie 5 ciosów w rundzie +1 okazyjny+1 za grad ciosów to nie powiedzie mu się rzut na koncentrację

Co to jest shapechange?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 19:22, 04 Sty 2009    Temat postu:

Więc wychodzi coś takiego (bo przychylam się do opinii Arvelusa Very Happy). Mnich jest słaby, ale pokona najsilniejszą (według wielu) postać w D&D - czarodzieja.

Chodzi mi głównie o tą OC. Rzuty obronne. Tylko transmuter może mieć szanse z mnichem:

Dochodzi do spotkania - czarodziej rzuca transformacje tensera, przyspieszenie, lot. Taki mnich to mu może nagwizdać. Tylko jest pewien problem - spotkanie musi być w odległości kilkuset metrów (albo ponad stu, zakładając, że czarodziej rzuci pierwsze przyspieszenie).

To co w końcu z tym mnichem. Bo moim zdaniem jest przesadzony. I wszystko też zależy od okoliczności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:34, 04 Sty 2009    Temat postu:

Shapechange to zmiana kształtu. Chociaż nie zgodzę się z Suldarr'essalarem, że dzięki temu wygra z mnichem w pojedynku wręcz. Z drugiej strony przygotowany mag na pewno nie będzie obrywać po 7 ciosów w rundzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Nie 22:04, 04 Sty 2009    Temat postu:

Arvelus napisał:
Mnich dobiegnie do maga nim on palcem ruszy.
A kiedy będą w zwarciu mag może, jak to mawia mój brat, ssać.
Od tego ma uwarunkowania. Choćby swobodę ruchów, czy inne przydatne czary

Arvelus napisał:
Nawet przyjmując, że mag przygotuje się do starcia z mnichem i nałoży na czary Unieruchomienie to i tak kiedy dostanie 5 ciosów w rundzie +1 okazyjny+1 za grad ciosów to nie powiedzie mu się rzut na koncentrację
Rzecz w tym, że przy warunkowaniu (nie wspominając o zaklęciach z dodatków), mnich nie zdąży zadać więcej niż jednego uderzenia.

Boski napisał:
Shapechange to zmiana kształtu. Chociaż nie zgodzę się z Suldarr'essalarem, że dzięki temu wygra z mnichem w pojedynku wręcz. Z drugiej strony przygotowany mag na pewno nie będzie obrywać po 7 ciosów w rundzie.

Wystarczy nam warunkowanie dające np. Dimension door, czy coś podobnego, co pozwoli teleportować się na odległość kilkunastu metrów. W swojej rundzie mag ma do dyspozcyji np. klatkę mocy, czy odwrócenie grawitacji (oba bez rzutu obronnego i odporności na magię), które powstrzymają mnicha na minimum 20 rund, które czarodziej może poświęcić na:

- Iron Body (odporność na ogłuszenia, trafienia krytyczne itp)
- fire shield
- tarcza i magiczny pancerz (ulepszone)
- rozmycie
- displacement
- rozłączność mordenkainena na mnicha (i całą jego magię)
- ShapeChange np. w Solara, co daje nam dostęp do wszystkich czarów kapłańskich (daje kolejne dopałki w stylu słuszna potęga itp).

Gdy mnich przestanie fruwać w powietrzu (20k6 obrażeń od upadku), lub skończy się klatka mocy, będzie naprawdę miał niewesołą sytuację.

Dodatkowo, wspomnę Wam, że np. czar [link widoczny dla zalogowanych] pozbawi mnicha możliwości biegania. 20 poziomowy mnich ma OC 30. 20 poziomowy czarodziej z 2 atutami i przedmiotem magicznym rzuca k20 + 26-28. Szansa niepowodzenia minimalna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 23:45, 04 Sty 2009    Temat postu:

Z tym odwróceniem to moze być problem jak mnich wejdzie na eteryczność, albo też skorzysta z wymiarowych drzwi, jednak bez wymiaroej kotwicy sie chyba nie obejdzie Very Happy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pon 7:48, 05 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Z tym odwróceniem to moze być problem jak mnich wejdzie na eteryczność, albo też skorzysta z wymiarowych drzwi, jednak bez wymiaroej kotwicy sie chyba nie obejdzie Very Happy.
Klatka mocy powstrzymuje przejście eteryczne. Blokuje także line of effect, więc mnich nie będzie mógł się w żaden sposób teleportować (patrząc na zdolności klasowe).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 8:53, 05 Sty 2009    Temat postu:

Zauważ, że mnich nie będzie goły;]
Będzie miał swoje magiczne przedmioty.
Choćby standardowy pas mnicha dzięki któremu będzie kilka rund przyspieszony.

Gdzie znajdę opis odwócenia grawitacji?
Cytat:
Od tego ma uwarunkowania. Choćby swobodę ruchów, czy inne przydatne czary


Ale aby rzucić warunkowanie trzeba ruszyć palcem, nie?
Ja tu nie mówię o walce zaczynającej się o 15 kilometrów od siebie. Ale standardowej, tak góra 60.

co to jest "displacement"

Cytat:
- ShapeChange np. w Solara, co daje nam dostęp do wszystkich czarów kapłańskich

Twój shapechange nie daje dostępu do zdolności czaropodobnych istoty w którą się zmienia;]
Nie sądzisz, że byłoby to za silne?

Na razie jestem w szkole i o klatce mocy jeszcze poczytam, ale wydaje mi się, że nie do końca masz rację. Ale na razie nie neguję;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pon 12:59, 05 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Zauważ, że mnich nie będzie goły;]
Będzie miał swoje magiczne przedmioty.
Choćby standardowy pas mnicha dzięki któremu będzie kilka rund przyspieszony.

Chyba pisałem wcześniej:
Cytat:
rozłączność mordenkainena na mnicha (i całą jego magię)

Poza tym przyśpieszenie nie daje dodatkowych akcji.
Cytat:
Gdzie znajdę opis odwócenia grawitacji?
W podręczniku gracza lub w [link widoczny dla zalogowanych].

Cytat:
Ale aby rzucić warunkowanie trzeba ruszyć palcem, nie?
Warunkowanie rzuca się w bezpiecznym miejscu i działa, dopóki warunek nie zostanie spełniony. Takich zaklęć nie rzuca się w walce.
Cytat:
co to jest "displacement"

[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
Twój shapechange nie daje dostępu do zdolności czaropodobnych istoty w którą się zmienia;]
Nie sądzisz, że byłoby to za silne?

[link widoczny dla zalogowanych] napisał:

You gain all extraordinary and supernatural abilities (both attacks and qualities) of the assumed form,

[link widoczny dla zalogowanych] napisał:

Special Attacks: Spell-like abilities, spells

Czary mogą być albo zdolnością extraordinary, spell-like lub supernatural (zgodnie z opisem podanym przez Sage'a chyba).
Spell-like'ami nie są, a pozostałe dwie kategorie są przyjmowane.
Ale nawet zakładając brak czarów kapłańskich jest sporo potworów, którym mnich nie dorasta do pięt.
Przy okazji, nie użyłem żadnego czaru, atutu, zdolności spoza podstawki.

Cytat:
Na razie jestem w szkole i o klatce mocy jeszcze poczytam, ale wydaje mi się, że nie do końca masz rację. Ale na razie nie neguję;]
Klatka mocy to force efect, co oznacza że działa na płaszczyźnie eteralnej.

Ostatnio zmieniony przez suldarr'essalar dnia Pon 13:04, 05 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:00, 25 Paź 2009    Temat postu:

"Nie chcę, ale muszę" zabawić się w nekromantę.

Załóżmy, że zabawa dzieje się w granicy podręczników podstawowych.

Inicjatywa (szanse pół na pół)
1. Mag wygrywa (3 Zr+4 ulepszona inicjatywa)
2. Mnich wygrywa inicjatywę(3zr +4 ulepszona inicjatywa), Ale Mag uruchamia Warunkowanie(Gęsta mgła)

Runda walki 1
1a. Mag rzuca Zatrzymanie czasu 5 rund(z Pałką Maksymalizacji czaru)>1 Klatka Mocy>2, 3, 4Zabezpieczenie wymiaru x3>5 Brama (plan ognia, jezioro lawy)ustawiona 20 metrów nad mnichem, żeby lawa się lała na jego głowę(20k6 od ognia). Koniec time stopa, patrzymy jak mnich się wędzi.

1.b Wszystko tak samo, tylko zamiast zabezpieczenia wymiaru, rzucamy Zmianę Kształtu na chowańca i zamieniamy go w beholdera . Oka antymagii używamy na Mnichu

2. Mnich wygrywa inicjatywę i nagle mag znika w Gęstej mgle(Poruszanie z max prędkością 1,5 metra, każdy osobnik dalej niż 1,5 metra posiada całkowite ukrycie). Co nam to daje ? Mnich nie ma zielonego pojęcia gdzie jest mag. Nawet jakby miał, to nie dojdzie do niego. Nawet jak dojdzie, to ma 20% szans na nietrafienie. Z płaszczem mniejszego przemieszczenia szansa rośnie do 36%. Mnich może wyprowadzić TYLKO 1 atak.Ma do wyboru; 2a Robi zwarcie 2b wykonuje atak z oszałamiającej pięści

Runda walki 2

1a. Kiełbaska się smaży
1b. Kiełbaska się smaży

2a.Mnich jest w zwarciu z magiem. Mag rzuca czar Drzwi przez wymiar. TYLKO SOMATYCZNY KOMPONENT. Wyciąga Pałkę Metamagiczną (Przyspieszenie)>rzuca Zatrzymanie czasu> OPCJA 1a, lub 1b

2b Mnich oszałamia maga. Mag musi pokonac ST a wytrwałość rzędu 34, a ma (6 bazowo +5 płaszcz +5 kondycja +20 Chwilowe olśnienie) 36 bez rzucania. Udaje mu się. Wykonuje wariant 2a z rundy 2

Runda walki 3

1a. Mnich smaży się już 3 rundę.
1b. Mnich smaży się już 3 rundę.
2a. Troszkę się podrumienia.
2b. Troszkę sie podrumienia.

Mag robi zakład z chowańcem ile mnich wytrzyma

Runda walki 20

Mnich wita się z swoim bogiem.


Żaden z czarów nie pozwalał na SR. Żaden z czarów nie pozwalał na RO, oprócz Zabezpieczenie wymiaru, które zostało rzucone aż 3 razy.

A żeby było śmieszniej mag przyszedł z pit fiend(rogaty diabeł?) dzięki czarowi Planarne spętanie, potężniejsze i 4 hydrami zombie dzięki animacji umarłego.

Zakładamy, że zabawa dzieje się w wszystkich podręcznikach.

Mag jest Dire Tortoise(Monstrualnym żółwiem) dzięki zmianie kształtudziałającej 24h/dobę dzięki incantatrixowi i atutowi stały czar(persistent spell) , który zawsze działa w akcji zaskoczenia , nawet jak nie zaskakuje Very Happy Rzuca Zatrzymanie Czasu...>1.a



A teraz na temat. Mnich jest tak samo słabą klasą jak wojownik. Ma wiele bajerów, ale mało przydatnych. Jest klasą walczącą w 1 linii, a
Ma średni bab i k8 kostkę życia.
Nie może umagiczniać swoich pięści,
Nie może nosić pancerza.
Nie otrzymuje premii do obrażeń 1,5 od siły,
Nie otrzymuje premii do obrażeń z potężnego ataku 2x,
Jest MAD- Wysoko siła, wysoka zręczność, wysoka kondycja, wysoka mądrość. Dla porównania wojownik potrzebuje siły i kondycji.

Pozdrawiam fanów grillowanej kiełbaski.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Nie 13:10, 25 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:01, 25 Paź 2009    Temat postu:

Skąd Ci do głowy przyszło do głowy, że mag będzie miał taką samą inicjatywę jak mnich?
Żaden z moich mnichów nigdy nie miał na 20 poziomie mniej niż 24 zręczności.
Z poprawioną inicjatywą daje to +11.
A zdarzali się tacy, co mieli po 30.

W podręczniku 3.0 nie ma czaru Gęsta Mgła, na 3.5 się nie znam, ale nie mam pojęcia z jakiej racji prędkość miała by być obniżona do 1,5m.

Poza tym ponowię kwestie rzutu obronnego na zatrzymanie czasu, bo tylko tak ten czar nie jest przepakowany.
Poza tym w Wymiarowych drzwiach nie jest powiedziane, że przenosi on przez jakiś plan, choć jest zasugerowane, że przez astralny. Tak czy siak jest powiedziane, że wystarczy tylko sobie wizualizować miejsce. Nie trzeba go nawet widzieć
Po trzecie
"2a Robi zwarcie 2b wykonuje atak z oszałamiającej pięści"
Zapomniałeś o opcji trzeciej. Drżąca pięść mogąca od razu wykończyć maga.

Cytat:
(6 bazowo +5 płaszcz +5 kondycja +20 Chwilowe olśnienie)

A skąd to +20 do testu?

W 3.0 nie ma tych pałek.
Nie mam pojęcia jak one działają, ale z tego, co widzę są one znacznie przesadzone;]

Jako monstrualny żółw mag będzie znacznie słabszy, bo nie będzie miał dostępu do czarów;]

Teraz najważniejsza część mojego posta.

Zastanawiam się, czemu wychodzisz z założenia, że mnich stanie goły do walki?;]

Przedmiot, który pozwoli mnichowi raz rzucić Pole antymagii kosztuje 3300sz
(6[poz czaru] x 11[poziom czarującego] x 50sz),
a wyłącza każdy czar. Klatkę mocy także. Będzie on mógł spokojnie z niej wyjść. A czar będzie działał 22 godziny.
Jeśli wcześniej pójdzie do jakiegoś maga by ten rzucił ten czar na niego to będzie to kosztowało 660sz
(A pokombinujmy jeszcze aby ten mag był arcymagiem potrafiącym kształtować czary obszarowe wedle własnej woli.
Wtedy mnich będzie otoczony sferą antymagii, ale sam będzie bez problemu używał dalekiego kroku i magicznych przedmiotów.)

W sumie od tego momentu mag może nawtykać mnichowi.
Żaden czar nie zadziała, przyzwane istoty zniknął, jak się polimorfuje też odmieni się, gdy będzie 3 metry od mnicha.
Cholera! Przecież nawet ta lawa jest przyzwana, więc i ona by wtedy zniknęła!

Poza tym istnieje pewien poważny bug w grze.
Transformacja tensera będzie kosztowała tyle samo i mnich także może jej użyć.
Nawet wojownik mógłby jej użyć!

Ponadto mnich też może się polimorfować. Na takiej samej zasadzie.
Tyle, że to będzie go kosztowało tylko 1400sz, choć wtedy może zmienić się w istoty, do 7KW, ale i tak mogą one fajnie podrasować mu atrybuty.
Jeśli podniesiemy poziom czarującego do 16 (3200sz) możemy zmienić się w piekielnego czarta.
Warunkowania TEŻ mnich może użyć.
Ogólnie mag przestaje być taki silny w momencie, kiedy umie się wykorzystać tabelę z PMP ze, str242
Każdy czar może zostać użyty przez każdego, tylko będzie on kosztował 2 razy więcej niż zwój z tym czarem.

Cytat:
A teraz na temat. Mnich jest tak samo słabą klasą jak wojownik. Ma wiele bajerów, ale mało przydatnych. Jest klasą walczącą w 1 linii, a
(1)Ma średni bab i k8 kostkę życia.
(2)Nie może umagiczniać swoich pięści,
(3)Nie może nosić pancerza.
(4)Nie otrzymuje premii do obrażeń 1,5 od siły,
(5)Nie otrzymuje premii do obrażeń z potężnego ataku 2x,
(6)Jest MAD- Wysoko siła, wysoka zręczność, wysoka kondycja, wysoka mądrość. Dla porównania wojownik potrzebuje siły i kondycji.


Ad1.
Średni atak nie jest zły;]
A różnica między k8, a k10 jest niewielka
Gdyby miał dobry bazowy atak byłby za silny

Ad2.
Któż tak powiedział?
Pierścień/rękawice/pas/cokolwiek większego magicznego kła.
Magiczni mu pięści na +5 na stałe za 90k sz
Drożej, bo drożej, ale jest. W końcu pięści to broń naturalna, nie?

Ad3.
A za to ma premię +4 do kp, oraz modyfikator z rzt.
Ponadto może użyć karwaszy pancerza.

Ad4.
Zdaje się w Pieśni i Ciszy jest atut młot który właśnie sprawia, że pięści są uznawane z broń dwuręczną, a więc otrzymują premię x1,5 z siły

Ad5.
Patrz powyżej

Ad6.
Tu Ci przyznam całkowitą rację. Mnich wymaga dużych atrybutów/dużej kasy na podrasowanie ich/ lub rasy z e.p.p. Githjanki świetnie się sprawdza;]


PS.
Wedle mechaniki 4 hydry zombie wciąż będą tylko zombie o odpowiednim rozmiarze;]

Podsumowując:
Wystarczy jeden przedmiot który kosztuje 3300sz aby cały Twój plan poszedł się... nie dokończę bo niezgodne z regulaminem;]


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Nie 21:31, 25 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 22:54, 25 Paź 2009    Temat postu:

Cytat:
Żaden z moich mnichów nigdy nie miał na 20 poziomie mniej niż 24 zręczności.

Jakbyś przeczytał dokładnie to byś zauważył, że mnich miał wymaxowaną mądrość, dlatego miał mało zręczności. Ale różnica w inicjatywie i tak nic nie zmienia.

Cytat:
W podręczniku 3.0 nie ma czaru Gęsta Mgła, na 3.5 się nie znam, ale nie mam pojęcia z jakiej racji prędkość miała by być obniżona do 1,5m.


Ano z takiej racji, że tak jest w opisie czaru.

Cytat:
Poza tym ponowię kwestie rzutu obronnego na zatrzymanie czasu, bo tylko tak ten czar nie jest przepakowany.


To ja proponuje zabranie mnichowi zdolności ataku wręcz, bo mi się ona nie podoba.

Cytat:
Poza tym w Wymiarowych drzwiach nie jest powiedziane, że przenosi on przez jakiś plan, choć jest zasugerowane, że przez astralny. Tak czy siak jest powiedziane, że wystarczy tylko sobie wizualizować miejsce. Nie trzeba go nawet widzieć


Nie za bardzo wiem o co Ci chodzi, ale chyba o to że zabezpieczenie wymiaru, nie neguje wymiarowych drzwi.

Cytat z SRD

Cytat:
You create a shimmering emerald barrier that completely blocks extradimensional travel. Forms of movement barred include astral projection, blink, dimension door, ethereal jaunt, etherealness, gate, maze, plane shift, shadow walk, teleport, and similar spell-like or psionic abilities. Once dimensional lock is in place, extradimensional travel into or out of the area is not possible.


Cytat:
"2a Robi zwarcie 2b wykonuje atak z oszałamiającej pięści"
Zapomniałeś o opcji trzeciej. Drżąca pięść mogąca od razu wykończyć maga.


Nie , nie zapomniałem obie zdolności mają takie sam ST, więc nie ma to znaczenia której użyjesz. Czy zabijesz maga w 1 rundzie, czy sparaliżujesz na 1 rundę, to nie ma znaczenia. Na tych poziomach liczy się tylko 1 runda.

To 20 do testu jest z CHWILOWEGO OLŚNIENIA (nie wiem pogrubienie to za mało?)

Metamagic rod ( Chyba berła metamagii)

Cytat:
Zastanawiam się, czemu wychodzisz z założenia, że mnich stanie goły do walki?;]


Wręcz przeciwnie. Gdybym założył, że staje goły to by było tragiczne dla mnicha.
Cytat:

Przedmiot, który pozwoli mnichowi raz rzucić Pole antymagii kosztuje 3300sz
(6[poz czaru] x 11[poziom czarującego] x 50sz),


Scrolle(zwoje), żeby używać, trzeba spełnić kilka warunków, których jako mnich nie spełniasz. A nie mając używania magicznych urządzeń na liście umiejętności nie pokonasz testu 20+CL.

Cytat:
a wyłącza każdy czar. Klatkę mocy także. Będzie on mógł spokojnie z niej wyjść. A czar będzie działał 22 godziny.
Jeśli wcześniej pójdzie do jakiegoś maga by ten rzucił ten czar na niego to będzie to kosztowało 660sz


Nope, nie wyłącza każdego czaru, np ściany mocy nie wyłącza, a klatka mocy jest pochodną ściany mocy, dlatego jej też nie wyłącza.
Cytat:

A pokombinujmy jeszcze aby ten mag był arcymagiem potrafiącym kształtować czary obszarowe wedle własnej woli.
Wtedy mnich będzie otoczony sferą antymagii, ale sam będzie bez problemu używał dalekiego kroku i magicznych przedmiotów.)

Poza tym rozumiem, że siła mnicha polega na otrzymaniu pomocy od innego MAGA...fajno

Cytat:
Cholera! Przecież nawet ta lawa jest przyzwana, więc i ona by wtedy zniknęła!


I znowu nie zniknie. Magicznym elementem jest Brama, lawa jest natomiast zwykła, normalną lawą, która leje się przez magiczną bramę.

Cytat:
Każdy czar może zostać użyty przez każdego, tylko będzie on kosztował 2 razy więcej niż zwój z tym czarem.


Hmm, a jakiż to magiczny sposób? Mówisz o wynajęciu czarodzieja do rzucenia na Ciebie czarów? Very Happy Bardzo ciekawy tok rozumowania.
Ile razy dziennie będziesz otrzymywać ten czar? Czy też trafisz z 1 użyciem idealnie w czas spotkania ? Ot psikus, mag się wyteleportuję i wróci po 10 minutach.

Wydawało mi się , że gdzieś napisałeś, że mag nie będzie mógł rzucać czarów w formie żółwia. Nie wiem mogłem sobie to ubzdurać, ale na wszelki wypadek odpowiem. Owszem w formie żółwia nie może rzucać, ale na początku swojej rundy jako akcja darmowa zmieni się w człowieka, bo czar mu na to pozwala.

Przedstawiłeś bardzo fajną postać mnich+ używanie magicznych urządzeń + przedmioty jednorazowego użytku. Tylko dlaczego jedyną cechą mnicha, której mag ma się obawiać, są magiczne przedmioty i inny mag , który mnichowi pomaga. Równie dobrze można zrobić Eksperta z Używaniem magicznych urządzeń, tylko że on będzie sam mógł wykorzystywać zwoje , nie będzie potrzebować maga.

Cytat:
Podsumowując:
Wystarczy jeden przedmiot który kosztuje 3300sz aby cały Twój plan poszedł się... nie dokończę bo niezgodne z regulaminem;]


Podsumowując, nie możesz użyć tego przedmiotu bo twój modyfikator do używania magicznych urządzeń wynosi +11, a ST 31.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:19, 25 Paź 2009    Temat postu:

Gęsta mgła 3.5 - (tak sądzę) trwała mgła 3.0. Taki czar istnieje. Inna sprawa, że rozważamy maga spodziewającego się walki z mnichem - inaczej byle wrogo nastawiony goblin może spowodować aktywację czaru. Moim zdaniem należałoby przyjąć wykrozystanie bardziej uniwersalnych warunków.

Cytat:
Każdy czar może zostać użyty przez każdego, tylko będzie on kosztował 2 razy więcej niż zwój z tym czarem.

Z założenia nie 2 razy, tylko 4 (3.0). Typowy przelicznik tak wygląda. Należy jednak zwrócić uwagę, że nie ma czegos takiego jak oficjalne zasady dotyczące tworzenia i wyceniania przedmiotów pozwalających rzucić jakieś zaklęcie. Wg zasad dodanie przedmiotu, którego nie ma w podręcznikach, jest "zasadą domową". To MP ocenia, czy dany przedmiot może zostać stworzony i jaką będzie miał cenę.
SRD napisał:
W przypadku niektórych przedmiotów nie zastosowano przedstawionej wcześniej zasady. Oczywiście istnieją po temu pewne powody. Po pierwsze i najważniejsze, zasady te nie umożliwiają ustalenia prawdziwej różnicy dzielącej niektóre przedmioty. Dlatego też każdy element wyposażenia wyceniono w oparciu o jego rzeczywistą potęgę. Niemniej niniejsze wzory to oczywiście tylko punkt wyjścia.


Cytat:
Poza tym rozumiem, że siła mnicha polega na otrzymaniu pomocy od innego MAGA...fajno

Wszystkie klasy walczące opierają się na wsparciu klas rzucających czary i oczywistym jest, iż klasa "walcząca" nie może sprostać 20-poziomowemu czarodziejowi/zaklinaczowi. Sądze, że dalsze dowodzenie tego nie jest konieczne, tak samo, jak tego, że 20-poziomowy czarodziej/zaklinacz nie zostanie przez przedstawiciela klasy walczacej zaskoczony (ew. zaklinacz, zakładając, że ma niską inteligencję i roztropność i w związku z tym popełni "fabularnie" błędy)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 23:52, 25 Paź 2009    Temat postu:

Cytat:
Wszystkie klasy walczące opierają się na wsparciu klas rzucających czary i oczywistym jest, iż klasa "walcząca" nie może sprostać 20-poziomowemu czarodziejowi/zaklinaczowi. Sądze, że dalsze dowodzenie tego nie jest konieczne, tak samo, jak tego, że 20-poziomowy czarodziej/zaklinacz nie zostanie przez przedstawiciela klasy walczacej zaskoczony (ew. zaklinacz, zakładając, że ma niską inteligencję i roztropność i w związku z tym popełni "fabularnie" błędy)


Jeżeli mówimy o drużynie to oczywiście jest to jak najbardziej prawdą, w 101%. Natomiast jeżeli chcemy określić siłę klas, to nie można opierać się na pomocy osób postronnych, jeżeli nie jest to twoja zdolność klasowa/atut...bla bla. Bo tak dojdziemy do parodii, gdzie wieśniak 20 z przedmiotami zabija magów, a potem idzie znów na pole bo mu się gotówka skończyła.

Ciesze się , że doszliśmy do porozumienia w kwestii potęgi klas czarujących.
Cytat:


Gęsta mgła 3.5 - (tak sądzę) trwała mgła 3.0. Taki czar istnieje. Inna sprawa, że rozważamy maga spodziewającego się walki z mnichem - inaczej byle wrogo nastawiony goblin może spowodować aktywację czaru. Moim zdaniem należałoby przyjąć wykrozystanie bardziej uniwersalnych warunków.


To jest tylko i wyłącznie kwestia dobrania odpowiedniej formułki do warunkowania. Można zrobić warunkowanie na jakieś konkretne słowo, bo wg mechaniki można mówić nawet w nie swojej turze.

Cytat:
Speak

In general, speaking is a free action that you can perform even when it isn’t your turn. Speaking more than few sentences is generally beyond the limit of a free action.


+ kiedy użyje swojej tarczy
Cytat:
This kind of shield grants the wearer up to 5 temporary hit points per day on command. These temporary hit points fade after 4 minutes. The wearer can activate this power as an immediate action at any time.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Wto 21:10, 27 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 19:43, 29 Paź 2009    Temat postu:

W sumie dałem się trochę ponieść, to dla tego, że mam sentyment do mnicha, to była moja pierwsza poważna postać:)

Mag istotnie jest silniejszy od mnicha, ale nie uważam aby był niepokonany.

Kontynuujmy.

Cytat:
Cytat:

Przedmiot, który pozwoli mnichowi raz rzucić Pole antymagii kosztuje 3300sz
(6[poz czaru] x 11[poziom czarującego] x 50sz),


Scrolle(zwoje), żeby używać, trzeba spełnić kilka warunków, których jako mnich nie spełniasz. A nie mając używania magicznych urządzeń na liście umiejętności nie pokonasz testu 20+CL.

Tu się mylisz, zwoje kosztują o połowę mniej, wedle tego wzoru obliczana jest np. ceny mikstur leczenia, do których oczywiście nie trzeba znać odpowiednich zaklęć:)

Cytat:
Nope, nie wyłącza każdego czaru, np ściany mocy nie wyłącza, a klatka mocy jest pochodną ściany mocy, dlatego jej też nie wyłącza.

Racja, ale zaklęcie ochroni przed tą kotwicą co nie pozwala podróżować przez wymiary. Klatka rozciąga się na plan eteryczny, a wymiarowe drzwi prowadzą przez astralny, więc mnich wyjdzie bez większego problemu;]

Cytat:
Poza tym rozumiem, że siła mnicha polega na otrzymaniu pomocy od innego MAGA...fajno

Zauważ, że w D&D WSZYSTKO opiera się na otrzymywaniu pomocy od innego maga, przecież nawet inni magowie, kiedy poszukują przygód, nie zużywają PD na tworzenie magicznych przedmiotów ale kupują je.
Bez pomocy magów klasy nieczarujące by nie miały całkowicie żadnego magicznego przedmiotu, więc automatycznie wychodzimy z założenia, że inni magowie będą pomagać postaci.

Cytat:
Cytat:
Każdy czar może zostać użyty przez każdego, tylko będzie on kosztował 2 razy więcej niż zwój z tym czarem.


Hmm, a jakiż to magiczny sposób? Mówisz o wynajęciu czarodzieja do rzucenia na Ciebie czarów? Very Happy Bardzo ciekawy tok rozumowania.
Ile razy dziennie będziesz otrzymywać ten czar? Czy też trafisz z 1 użyciem idealnie w czas spotkania ? Ot psikus, mag się wyteleportuję i wróci po 10 minutach.

Otóż nie:)
Wynajęcie czarodzieja aby rzucił zaklęcie kosztuje poz.zaklęcia x poz.czarującego x 10sz, zwoje x25, a przedmioty do których nie trzeba znać zaklęcia (np. eliksiry) x50
Natomiast pole antymagii działa 2godziny/poz, więc wystarczy 1 czar dziennie

Cytat:
Wydawało mi się , że gdzieś napisałeś, że mag nie będzie mógł rzucać czarów w formie żółwia. Nie wiem mogłem sobie to ubzdurać, ale na wszelki wypadek odpowiem. Owszem w formie żółwia nie może rzucać, ale na początku swojej rundy jako akcja darmowa zmieni się w człowieka, bo czar mu na to pozwala.

Polimorfowanie siebie pozwala na dowolne przemiany, ale każda zajmuje pełną rundę. W każdym razie w 3.0, nie wiem jak jest w 3.5

Cytat:
Przedstawiłeś bardzo fajną postać mnich+ używanie magicznych urządzeń + przedmioty jednorazowego użytku. Tylko dlaczego jedyną cechą mnicha, której mag ma się obawiać, są magiczne przedmioty i inny mag , który mnichowi pomaga. Równie dobrze można zrobić Eksperta z Używaniem magicznych urządzeń, tylko że on będzie sam mógł wykorzystywać zwoje , nie będzie potrzebować maga.

A jak ktoś kto nie rzuca zaklęć ma się przed nimi obronić? To tak jak byś narzekał, że jak dres sięgnie po "bejsbola", to koleś z którym się bije też będzie szukał jakiejś broni

Cytat:
Podsumowując, nie możesz użyć tego przedmiotu bo twój modyfikator do używania magicznych urządzeń wynosi +11, a ST 31.

Nie wiem skąd wziąłeś to +11, ale to błąd w założeniu, tej umiejętności nie można używać będąc niewyszkolonym. Jednak Kamulec zauważył ważną sprawę. To rzeczywiście zasady opcjonalne które powinny być wcześniej przedyskutowane z MG. Ale myślę, że gdyby podnieść cenę do 7-10k to było by w porządku. A nawet jeśli nie to pozostaje pierścień zaklęć który na dłuższą metę okaże się opłacalniejszy.

Cytat:
To jest tylko i wyłącznie kwestia dobrania odpowiedniej formułki do warunkowania. Można zrobić warunkowanie na jakieś konkretne słowo, bo wg mechaniki można mówić nawet w nie swojej turze.

Przypominam, że mag ma tylko 4 zaklęcia plus premiowe dziennie. Przygotowując takie formułki bardzo osłabisz jego wszechstronność, bo przecież te zaklęcia muszą być rzucone wcześniej.

Poza tym jest jeszcze kwestia samej gry.
Grałem magami wiele razy i nigdy nie wykorzystałem pełnego potencjału, mimo że wiedziałem jak to zrobić. Chodziło o to aby rozgrywka nie utraciła przez wszechmoc maga. Ale to bardziej poza dyskusją, bo to nie o to chodzi aby ograniczać postać:)

Zakończę pytaniem.
Skąd wziąłeś to +20 z chwilowego olśnienia??? Bo to dla mnie jedna wielka zagadka:)

Kamulecze
Cytat:
Z założenia nie 2 razy, tylko 4 (3.0).

W PMP jest wyraźnie napisane... zwoje i podobne x 25, a następne x 50.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:13, 29 Paź 2009    Temat postu:

Cytat:
Racja, ale zaklęcie ochroni przed tą kotwicą co nie pozwala podróżować przez wymiary. Klatka rozciąga się na plan eteryczny, a wymiarowe drzwi prowadzą przez astralny, więc mnich wyjdzie bez większego problemu;]


Tak, ale przed polem antymagii(zakładając, że masz na sobie własne rzucone przez maga i efekt Cię nie obejmuje) stworzonym, przez beholdera, w które przemienił się chowaniec nie chroni:). Więc albo jesteś w swoim polu, i wszystkie czaru działają na ciebie(bo akurat tak je dobrałem), albo obejmuje Cię moje pole antymagii. Tak czy siak, każdy czar na Ciebie działa i umierasz, takie zalety maja czary no save, no sr, force/natychmiastowe działanie. Bo one nie są rozpraszane w polu antymagii. Lava nie jest, klatka nie jest(nawet gdyby ona była, to można zastąpić ją, przez 3 ściany mocy, a 4 tworzą szczelny czworościan), mgła nie jest. Tak więc czy masz czy nie masz antymagii na sobie, to nic nie zmienia, moje czary działają na Ciebie, a twoje zdolności do teleportacji wyłączone są przez moje lub twoje pole antymagii.

Cytat:

Zauważ, że w D&D WSZYSTKO opiera się na otrzymywaniu pomocy od innego maga, przecież nawet inni magowie, kiedy poszukują przygód, nie zużywają PD na tworzenie magicznych przedmiotów ale kupują je.
Bez pomocy magów klasy nieczarujące by nie miały całkowicie żadnego magicznego przedmiotu, więc automatycznie wychodzimy z założenia, że inni magowie będą pomagać postaci.


Nie no, oczywiście magiczne przedmioty są ok, Ale jednorazowe, lub czary rzucane przez innego maga już nie. Nadmienie tylko, że lepiej jest mieć poziom 19 i 19,000exp magicznych przedmiotów, niż poziom 20. No i istnieje taka teoria(experience is a river), która mówi, że stracony poziom na przedmiotach zrobionych odzyskasz bardzo szybko, jeżeli będziesz podróżował z drużyną o poziom wyższą, gdyż będziesz dostawał więcej exp, niż pozostali członkowie.
Cytat:

A jak ktoś kto nie rzuca zaklęć ma się przed nimi obronić? To tak jak byś narzekał, że jak dres sięgnie po "bejsbola", to koleś z którym się bije też będzie szukał jakiejś broni


No właśnie na tym polega problem, mnich nie ma własnego bejsbola. Musi iść do mastach dresiarza i prosić go o pomoc.

Cytat:
Nie wiem skąd wziąłeś to +11, ale to błąd w założeniu, tej umiejętności nie można używać będąc niewyszkolonym. Jednak Kamulec zauważył ważną sprawę. To rzeczywiście zasady opcjonalne które powinny być wcześniej przedyskutowane z MG. Ale myślę, że gdyby podnieść cenę do 7-10k to było by w porządku. A nawet jeśli nie to pozostaje pierścień zaklęć który na dłuższą metę okaże się opłacalniejszy.


3.5 i tam mnich nie ma jej na liście. Jeżeli tak jest w 3.0 to mnich wypada jeszcze gorzej.
Cytat:

Przypominam, że mag ma tylko 4 zaklęcia plus premiowe dziennie. Przygotowując takie formułki bardzo osłabisz jego wszechstronność, bo przecież te zaklęcia muszą być rzucone wcześniej.


Tu chodzi o rzucenie czaru warunkowanie raz na 20 dni(bo trwa dzień/poziom)i jednej gęstej mgły. Tylko tyle wystarczy by obronić się przed mnichem.

Cytat:
Skąd wziąłeś to +20 z chwilowego olśnienia


Już Ci 3 raz piszę, że z chwilowego olśnienia, taki czar Very Happy Podam Ci link do srd, tak samo działa w 3.0 [link widoczny dla zalogowanych]

Teraz kwestia najważniejsza, nadal nie wiem jakich przedmiotów używasz.

Zwojów nie możesz bo nie masz UMD
Miksturki są tylko do 4 poziomu.
Magiczne przedmioty z użyciem 1x dzień kosztują miliony.


Jak wygląda akcja maga? Zatrzymanie czasu>Zmiana kształtu(ja-Stworek co daje dodatkową akcje...nie pamiętam nazwy, chowaniec- beholder)>przyspieszenie (tylko 3.0 gdyby nie było tego stworka w 3.0)> chowaniec namierza Cię polem antymagii> rzucam 4 ściany( tak żeby była mała luka na pole antymagii) i w środku bramę z lavą. Koniec.

Ta sama akcja, tylko zamiast lawy starożytnego złotego smoka o hd 40. Jest to efekt (calling) więc nie działa na smoka antymagia, którą chowaniec cały czas produkuje będąc beholderem. Smok Cię chwyta i zjada na śniadanie :)

Mag wgrywa inicjatywę, albo skutecznie się przed tobą broni czarem gęsta mgła, albo drzwi przez wymiary przez warunkowanie.(wygrywasz inicjatywę, ruszasz do maga i on w tej chwili teleportuje się 100metrów dalej. Nie dojdziesz do niego, a jak się doteleportujesz to nie zadasz obrażeń.) i rozrywa na strzępy w 2 rundzie. Jak mag ma dostęp do czarów z lini celerity to już jest pozamiatane.

Też lubię mnicha, potrafię z nim zrobić 128d6 obrażeń z ręki, ale to jego jedyna zaleta. Niestety system faworyzuje klasy czarujące, które mogą atakować wolę, refleks, wytrzymałość , hp , kp, bez rzutu, bez SR. Co tylko chcesz na danego przeciwnika. Masz do tego mnóstwo czarów uniwersalnych. A mnich biedak jedyne co może robić to bić po twarzy.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Czw 23:47, 29 Paź 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 9:13, 30 Paź 2009    Temat postu:

"Polimorfowanie
(...)
Atrybuty naturalne uwzględniają także zdolności ruchowe, takie jak chodzenie, pływanie, latanie za pomocą skrzydeł, lecz nie magiczny lot..."
Jak według Ciebie lata beholder? :)
Dla niego to może naturalne, ale dla niego naturalna jest magia
Idźmy dalej:
"Nie otrzymuje też zdolności nadnaturalnych (np. broni oddechowej i ataków wzrokowych)
Zmiana w beholdera za pomocą polimorfowania jest jedną wielką pomyłką. Nie otrzyma się ani jego promieni z oczu, ani pola antymagii bo to zdolności nadnaturalne:)
Zostanie mu pełzanie z szybkością 1,5m i gryzienie.

Cytat:
Tu chodzi o rzucenie czaru warunkowanie raz na 20 dni(bo trwa dzień/poziom)i jednej gęstej mgły. Tylko tyle wystarczy by obronić się przed mnichem.

Cholera, jak to zaklęcie nazywa się w 3.0, bo nie mogę go znaleźć?:/

Cytat:
Zwojów nie możesz bo nie masz UMD
Miksturki są tylko do 4 poziomu.
Magiczne przedmioty z użyciem 1x dzień kosztują miliony.

PMP, tabela tuż za artefaktami, nie wiem jak w 3.5
Tam są wzory ceny wyjściowej przedmiotów magicznych, np. ile by kosztował pierścień dający zbroję maga na stałe.
Na tamtej tabeli się opieram:)

Cytat:
Ta sama akcja, tylko zamiast lawy starożytnego złotego smoka o hd 40. Jest to efekt (calling) więc nie działa na smoka antymagia, którą chowaniec cały czas produkuje będąc beholderem. Smok Cię chwyta i zjada na śniadanie

Ale takiego smoka byś nie mógł kontrolować i sądzę, że on bardziej by się zwrócił przeciwko Tobie "Jakim prawem go przywołujesz", mnicha by zignorował, ewentualnie potem zjadł na deser.

Cytat:
Jak wygląda akcja maga? Zatrzymanie czasu>Zmiana kształtu(ja-Stworek co daje dodatkową akcje...nie pamiętam nazwy, chowaniec- beholder)>przyspieszenie (tylko 3.0 gdyby nie było tego stworka w 3.0)> chowaniec namierza Cię polem antymagii> rzucam 4 ściany( tak żeby była mała luka na pole antymagii) i w środku bramę z lavą. Koniec.

To co mówiłem wcześniej, polimorfowanie nie zapewnia dodatkowych akcji:)

Wciąż uważam, że zatrzymanie czasu to czar znacznie przesadzony i powinno się stosować rzut obronny opisany w Podręczniku Przygód Epickich. Zastanawiam się czemu nie zgadasz się na osłabienie maga skoro jasne jest, że jest on silniejszy?:)
Tak jak pisałem wcześniej, ja specjalnie grałem tak aby mag był słabszy, bo gracze by byli źli, że tzw "BN" robi wszystko za nich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:41, 30 Paź 2009    Temat postu:

Cytat:
In the case of a single creature, the character can control it if its HD does not exceed twice the character's caster level

Opis gate

Cytat:
You gain all extraordinary and supernatural abilities (both attacks and qualities) of the assumed form, but you lose your own supernatural abilities.


Opis zmiany kształtów.

Do postu niżej.

Tak masz rację, w 3.0 nie da się zamienić w beholdera, ale da się go przyzwać...W sumie to po co . Smok rzuca pole antymagi i robi sobie ucztę.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Pią 21:59, 30 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 12:07, 30 Paź 2009    Temat postu:

W 3.5 widać się zmieniło, ja też podałem dokładny polski cytat z PG.
A z bramą to rzeczywiście masz rację:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:18, 12 Lis 2009    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=zFuMpYTyRjw

Jak mnich/wojownik wygląda na tle maga:D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 8:46, 13 Lis 2009    Temat postu:

A weź XD
I tak wciąż mnicha od maga, mimo że jest słabszy:p

Ale filmik genialny XD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
redy123
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:17, 22 Gru 2009    Temat postu:

Widzę, że trwają tu ciągłe dyskusję Very Happy ale moje zdanie jest proste- mnich jest mocno pzesadzony i nieklimatyczny, szczególnie grad ciosów. No i tyle specjalnych zdolności

Kicha
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corthal
Nowicjusz


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 20:44, 22 Gru 2009    Temat postu:

Ujmując to w sposób adekwatny do tej dyskusji.
Żadna klasa nie ma szans w walce z czarodziejem.
Czarodziej, druid , zaklinacz (dokładnie w tej kolejności) to najsilniejsze podstawowe klasy. Kapłan mimo iż potężny klasuje się dopiero za nimi.
Gram od kilku lat w d&d 3.0 a potem 3.5 i stwierdzam to po prostu z doświadczenia, grając wszystkimi klasami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Klasy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin