Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy powinniśmy wycofać część oficjalnych czarów z gry?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 11:02, 05 Wrz 2005
PRZENIESIONY
Czw 15:25, 22 Lip 2010    Temat postu: Czy powinniśmy wycofać część oficjalnych czarów z gry?

Dodatkowo polecam przeglądnąć SRD do ed 3.5 - magia została znacznie zmieniona. Między innymi dodano Rzuty Obronne na prawie wszystkie czary. Dodatkowo pamiętajcie, że pierwszo poziomowy czar ma niezbyt wysoki ST rzutu obronnego. Dla wojownika to problem ale dla maga, kapłana o paladynie nie wspominam.

Jeśli w drużynie mamy magów to równie dobrze mogą ich mieć przeciwnicy. Tu sprawa się rozbija o zaplanowanie akcji. Jeśli gracz chce rzucać czar - MG powinien po kilku przygodach zastanowić się co robią przeciwnicy. W końcu przeciwnicy też się uczą. Very Happy Zostawić dobrze ukrytego Łotrzyka w zasadzce - i czekać - jak gracz zaczyna rzucać - Atak i pamiętajmy o Ataku Podstępnym (ed 3.0 Ukradkowy). W końcu jak nas nie wypatrzą to jesteśmy traktowani jako niewidzialni - więc premia ze ZR nam nie przysługuje.
Takie metody działają nawet na wysokich poziomach. Nagle się okazuje, że nie znowu taka straszna ta magia jak ją malują. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 17:55, 06 Lut 2007
PRZENIESIONY
Czw 15:26, 22 Lip 2010    Temat postu:

Otóż Sony definitywnie się z Tobą nie zgodzę. Masz jako wroga drużynę, podobną do tej graczy. Ale często wrogiem jest jeden przeciwnik (czyli może być na przykład wojownik, który nie włada magią), albo nawet grupa potworów, które nie dyskonują czarami. Za mocne czary wtedy stają się bez sensu. A Ty mówisz tak, że jakby powstał 6 poziomowy czar dla czarodzieja, który zabija bez rzutów obronnych to nie zrobiłoby Ci to różnicy, bo przeciwnik też mógł go mieć. Spory błąd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:08, 23 Lip 2010    Temat postu:

Spory błąd to twierdzić, że muszą trafić się przeciwnicy nie władający magią i zupełnie na nią bezbronni.

BNi którzy mają klasy i ekwipunek zawsze korzystają z magii.
Potwory natomiast są dobrze wyważone, nie zawsze oczywiście przeżyją 20 rund i spuszczą porządny łomot ale w życiu też nie zawsze trafisz na twardzieli.

Magia w D&D jest na tyle powszechna by każdy mógł z nie skorzystać, więc mag nie jest silniejszy od łotra bo potrafi czarować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:04, 23 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
Magia w D&D jest na tyle powszechna by każdy mógł z nie skorzystać, więc mag nie jest silniejszy od łotra bo potrafi czarować.

BPA ma każdy, dlatego wojownik nie jest silniejszy od plebejusza.

W dnd są czary lepsze i gorsze, słabsze i silniejsze, a wynika to z faktu ich różnorodności. Jeżeli sprowadzilibyśmy je wszystkie do tego samego poziomu przegięcia( co jest niemożliwe), to zostałaby ich garstka, a w dodatku wszystkie byłyby takie same. Wersja 3.x nie jest zbalansowana i nigdy nie będzie, bo taki jest jej urok. Dlatego uważam wyrzucanie czarów za głupotę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin