Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Czary - wątpliwości wszelakie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:27, 18 Gru 2007    Temat postu:

A jeżeli tych zasad nie będzie, gracze zauważą, że wszystko zależdy od tego, co chce MG. Moi gracze maja świadomość, że nie chcę, by zginęli, ale nie zawacham się ich uśmiercić jeżeli to będzie realistyczne. Żeby nagiąć zasady musi stać się coś na prawdę niefortunnego (kiedyś była sytuacja, wprawdzie podczas symulacji walki, że graczami rzuciłem pare razy z rzędu rzuty poniżej 5, a przeciwnikiem wyszło mi 20, 20, 18 i w takim wypadku bym to potraktował ulgowo, żeby nie zepsuć całej gry...).
Nie uwazam, by przy tak rozbudowanym systemie walki gra stałaby się schematyczna tylko przez przez trzymanie się zasad. Moi gracze rzadko mają podobne walki, szczególnie, jeżeli walczą z tkz. przez nich "bossem". Wiedzą, że zazwyczaj jest on albo dużo silniejszy, albo sprytny czy dobrze przygotowany, dzięki czemu muszą kombinować jak go pokonać i każda taka walka jest inna, ciekawa.
Słaby mistrz gry może prowadzić bez mechaniki, dobry MG potrafi wykorzystać mechanike tak, by go wcale nie ograniczała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 17:18, 29 Gru 2007    Temat postu:

A propo niszczenia fiolki z eliksirem. Dzisiaj, zupełnie przypadkiem (brat przeglądał PMP i zerknąłem), natrafiłem na fragment, który powinien rozwikłać wątpliwości.
PMP, strona 190:
Cytat:
Wygląd: Typowy eliksir lub olejek to 30 gramów mikstury zamkniętej w dobrze zakorkowanym ceramicznym lub szklanym flakonie. Buteleczka ma zazwyczaj 2,5 centymetra średnicy i 5 centymetrów wysokości. Jej KP równe jest 13, ma 1 punkt wytrzymałości, trwałość 1. ST rozbicia flakonu wynosi 12. Buteleczka zawiera 30 gramów płynu.

Wnioskuję więc, że da się zniszczyć fiolkę, jak każdy inny przedmiot (biorąc pod uwagę jej KP, PW, trwałość i ST).
Dodatkowo mniemam, że tylko wypicie całych 30 gramów płynu aktywuje działanie eliksiru (ale to oczywiście zależy od MP i jego widzi-mi-się).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 18:02, 12 Sty 2009    Temat postu:

Mam mały spór z pewną osobą w kwestii interpretacji czaru "Życzenie". W PG (edycja 3.0) jest napisane:
"Kiedy życzenie powiela zaklęcie, które posiada koszt PD, musisz zapłacić 5000 PD lub koszt czaru, jeśli jest on większy"

Sytuacja wydaje się niby klarowna (bynajmniej wg mojego rozumowania). Jeśli ktoś przy pomocy życzenia rzuciłby np. magiczny pocisk (który oryginalnie nie nakłada kosztów PD) to nie płaciłby 5000 PD gdyby rzucił go w formie życzenia no nie?

Mój kumpel (MG + gram u niego na sesji) za każdym razem powołuje się na wpis: "Koszt PD 5000 lub więcej" i twierdzi, że czegokolwiek bym nie zrobił, zawsze tracę 5000 PD.

Powiedzcie mi proszę, kto z nas ma rację?


Ostatnio zmieniony przez Narsaroth dnia Pon 18:04, 12 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pon 19:02, 12 Sty 2009    Temat postu:

Niestety Twój MG ma racje.

Koszt rzucenia czaru życzenie wynosi 5000pd. Jeśli powielasz czar posiadający koszt w PDkach i koszt ten jest większy niż 5000, płacisz ten większy koszt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 20:54, 12 Sty 2009    Temat postu:

Czyli: jeśli życzenie powiela zaklęcie, które (oryginalnie) nie posiada kosztu PD to też się płaci 5000? W efekcie rzucenie choćby takiego światła (w sensie czaru 0 poziomu) przy pomocy życzenia zabiera 5000 PD? Nie napisali tego wprost. Bo ten wpis odnosi się do przypadku kiedy zaklęcie powielane posiada jakikolwiek koszt PD - wtedy płacimy 5000 lub więcej. (Czyli rzucenie np. ciągłości zabiera 5000 PD - to jest dla mnie jasne). Bynajmniej tak to zrozumiałem. Heh, ale w moją logiką może być kiepsko - w końcu jestem z klasy humanistycznej :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:14, 12 Sty 2009    Temat postu:

Hmm w sumie, analogiczny cud kapłana w 3.0 nie pobiera chyba pd za duplikacje czarów nizszo poziomowych, moze więc tu należy szukać rozwiazania.

Choć w sumie sprawidziłęm i w opisie cudu pisze (przy komponent): 5000 pd w niektórych przypadkach, a przy życzeniu 5000 pd lub więcej.

Sprawa chyba jasna :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pon 22:33, 12 Sty 2009    Temat postu:

Kostuch napisał:
Czyli: jeśli życzenie powiela zaklęcie, które (oryginalnie) nie posiada kosztu PD to też się płaci 5000? W efekcie rzucenie choćby takiego światła (w sensie czaru 0 poziomu) przy pomocy życzenia zabiera 5000 PD? Nie napisali tego wprost. Bo ten wpis odnosi się do przypadku kiedy zaklęcie powielane posiada jakikolwiek koszt PD - wtedy płacimy 5000 lub więcej. (Czyli rzucenie np. ciągłości zabiera 5000 PD - to jest dla mnie jasne). Bynajmniej tak to zrozumiałem. Heh, ale w moją logiką może być kiepsko - w końcu jestem z klasy humanistycznej :)


Koszt rzucenia życzenia jest minimum 5000xp, chyba, że czar, który kopiujesz ma koszt większy (wtedy płacisz więcej).

Oczywistym jest chyba, że używanie życzenia do rzucania 0-poziomowych zaklęć jest nieroztropne ;)

Namrasit napisał:
Hmm w sumie, analogiczny cud kapłana w 3.0 nie pobiera chyba pd za duplikacje czarów nizszo poziomowych, moze więc tu należy szukać rozwiazania.

Choć w sumie sprawidziłęm i w opisie cudu pisze (przy komponent): 5000 pd w niektórych przypadkach, a przy życzeniu 5000 pd lub więcej.

Sprawa chyba jasna :)

To jest właśnie przewaga cudu nad życzeniem. Moce mają podobne, ale cud nie wymaga poświęcania punktów doświadczenia dla części efektów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:35, 12 Sty 2009    Temat postu:

W edycji 3.5 jest to napisane jeszcze wyraźniej:

PG 3.5 str. 303 napisał:
Koszt PD: Rzucając życzenie, poświęcasz minimum 5000 PD ...


Ostatnio zmieniony przez Boski dnia Pon 22:35, 12 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 22:25, 27 Sty 2009    Temat postu: Dezintegracja

Mam jeden mały problem, o którego wyjaśnienie chciałbym was poprosić. Mam wątpliwości dotyczące czaru dezintegracja - czy działa ona na nieumarłe istoty? W "Księdze Potworów I" (strona 5) jest napisane:

"Są niepodatne (...) na wszelkie moce wymagające wykonania rzutu obronnego na Wytrwałość (chyba, że działają także na przedmioty)"

Zapis w nawiasie wzbudził moje wątpliwości. Czy rzucenie dezintegracji na nieumarłą istotę spowoduje jej zamianę w pył (wraz z przedmiotami które nosi na sobie)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2783
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:58, 27 Sty 2009    Temat postu:

Dezintegracja działa zarówno na istoty żywe, jak i na przedmioty, więc nieumarłych należy traktować, na potrzeby tego zaklęcia, tak, jak żywych.
__________________
W myśl obecnego regulaminu temat jest nie dość precyzyjny. Proszę nie zadawać w nim nowych pytań, choć można odnosić się do wcześniejszych wypowiedzi.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 22:28, 07 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin