Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Czary epickie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:18, 16 Lut 2010    Temat postu:

Ponieważ, w tym temacie wystąpiły błędy w rozumieniu mechaniki:
jedna mała dygresja - aktywowanie przedmiotu słowem rozkazu to akcja standardowa (PMP: 175s).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:19, 16 Lut 2010    Temat postu:

Ciekawe skąd weźmiesz 10 czarodziei 17 poziomu ale ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iostream
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 19:26, 16 Lut 2010    Temat postu:

Jest tam wspomniane, iż słowa rozkazu są z reguły w jakichś zapomnianych językach żeby nie uruchomić ich przypadkiem w czasie rozmowy ozywając określonego słowa, zatem jest możliwe coś takiego, zatem jeżeli nie używając tego przedmiotu wypowiem to słowo (akcja darmowa) to się przypadkiem uaktywni.

A co do pomocników, mogę opłacić 100 magów 3 poziomu, epickiego bohatera stać na takie wydatki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:10, 16 Lut 2010    Temat postu:

Cytat:
Ok, ale to zmienia tylko tyle, że trzeba załatwić więcej pomocników do wezwania smoków a potem to już bez różnicy.

Faktycznie, armia pomocników, chętna do poświęcenia komórek jest na zawołanie.

Odnośnie polskiej wersji - zorientować się, że to jest błąd tłumaczenia nie jest specjalnie trudno.

Cytat:
Jest tam wspomniane, iż słowa rozkazu są z reguły w jakichś zapomnianych językach żeby nie uruchomić ich przypadkiem w czasie rozmowy ozywając określonego słowa, zatem jest możliwe coś takiego, zatem jeżeli nie używając tego przedmiotu wypowiem to słowo (akcja darmowa) to się przypadkiem uaktywni.

Jeżeli mówisz o zasadach domowych wyraźnie to zaznaczaj, ponieważ to forum traktuje o mechanice zaś to, o czym piszesz, to właśnie zasada domowa (moim zdaniem powodująca znaczne niezbalansowanie). Zasady wyraźnie stanowią, że aktywacja przedmiotu słowem rozkazu to akcja standardowa - patrz źródło wskazane przez Kondeksa.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 20:26, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 21:11, 16 Lut 2010    Temat postu:

Mechanika mechaniką...
Pamiętam jak tworzyłem kiedyś różnokształtnego.
Zmieniłem go w balora i nagle kolo miał KP koło 60. Wiesz co zrobiłem?
WYPAD!
Wywaliłem balora z mojej rozpiski. Wiesz czemu?
Bo to błąd w mechanice!
Polimorfowanie siebie jest błędem w mechanice bo "kosztem" kilkunastu poziomów można zmienić się w monstrum które ma e.p.p. + kilkadziesiąt. A na tych poziomach zyskujemy jeszcze masę innych czarów.
Zrobienie w D&D totalnego przepaka nie jest wcale trudne.
Papu kiedyś wspomniał, że wyciągnął druidem na NIE-epikach koło +125 do trafienia. Ktoś inny wyciągnął mnichem 126k6 obrażeń, a seria czarów zatrzymanie czasu=>większe rozproszenie=>rozłączenie mordekainena=>klatka mocy=>brama (do rzeki lawy 10 metrów nad tą klatką) jest nie do pokonania. Jedynie dokładnie przygotowując się na tą ewentualność można coś zrobić, a tamto kombo jest dobre na wszystko.
Podobnie NIGDY nie używałem czarodziejem zaklęć dominacji i podobnych. Czemu? Bo to też uważam za zbyt silne. Też odpuszczałem sobie wojownikiem poprawione przewracanie po tym jak pierwszy raz zacząłem miotać przeciwnikiem po ścianach tak, że nie mógł nic zrobić, tylko BUM w ścianę, BUM w podłogę. Bo to też uznałem za silne...

Podsumowując.
KAŻDY kto zna mechanikę może znaleźć w niej luki, KAŻDY kto zna mechanikę może zrobić pogromcę bogów. Nie sztuką jest zrobić zabójczą postać. Sztuką jest zrobić postać i odgrywać ją. Weźmy Liva który gra bardem. Bard... co to za klasa? Przez wielu uznana za najsłabszą w D&D, jedynie tropiciel może się z nim mierzyć w rankingu na najsłabszego. Ale gra nim. Czemu? Bo chodzi o zabawę, nie rzeź a zabawę, o odgrywanie, o przeniesienie się do innego świata, o wczucie się w postać, o ratowanie dziewic z rąk demonów po długiej krucjacie do piekieł, o mozolnym obalaniu tyranów by powitać lepsze jutro. Nie o pstryknięcie palcami i w ten sposób zniszczeniu świata, albo stworzeniu go.

PS.
Mówisz, że MG może dopasować przeciwników. Tak? To co? Ma Ci wysłać SW 60 przeciwko 32? A potem zgodnie z mechaniką dać Ci 10 poziomów? By musieć nasyłać na Ciebie SW 80? I tak w kółko? A co z resztą drużyny? Mają stać i ci kibicować?

PSS.
Berło epickiego wchłaniania czarów i już nic nie zrobisz


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Wto 21:33, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:54, 16 Lut 2010    Temat postu:

Jest optymalizacja postaci i jest teoretyczna optymalizacja. To co ty robisz to nie jest nawet teoria, bo robisz to na jakichś 40 poziomach epickich, co jest po prostu śmieszne. Prawda jest taka, że na 3 poziomie można zostać bogiem z nieskończoną boską rangą, a ty zarzucasz 300kp na 40 poziomie. Proszę Cie, to jest śmieszne na 40 poziomie mogę wyciągnąć nieskończoną ilość każdej cechy. Wykorzystujesz do tego najbardziej przegiętą zdolność w całym dnd- czary epickie, przy okazji gwałcąc kilka zasad.

Dla porównania mag 13 poziomu może sobie zrobić czarem simulacrum kopie elder titan z 35 hd i czarami kapłana 29 poziomu, tak po prostu wystarczy mu do tego atut eschaw material. DND ma tyle dziur, że głowa boli po prostu. Ale nikt ich nie wykorzystuje, bo gra staje się "dziwna". Są gry z różnym stopniem optymalizacji, ale nie ma gier z totalnymi przegięciami.

Przy okazji, obalę mit, który istnieje na każdym polskim forum. Bard pod względem mocy jest tylko za druidem, kapłanem, czarodziejem i zaklinaczem. 6 poziomów czarów pozwala mu niszczyć wszystko co chodzi z mieczem lub łukiem. Piosnki też są niczego sobie, np 16k6 obrażeń od ognia do każdego ataku.

A najgorsze z tego wszystkiego jest to, że wykorzystujesz "fabułę" żeby robić mechaniczne przegięcia(akwarium ze smokami). Kto poza tym gra na epickich poziomach ? Powyżej 20 poziomu nie ma praktycznie zasad, z takimi rzeczami jak czary epickie to jest po prostu raj dla ludzi wykorzystujących luki. Optymalizacja ogólnie rzecz biorąc nie polega na tworzeniu własnych przepakowanych czarów/przedmiotów/atutów na podstawie tragicznych zasad, tylko wykorzystywaniu tego co jest w podręcznikach.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Wto 22:08, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 22:25, 16 Lut 2010    Temat postu:

Cytat:
podchodzi do Twojej postaci bóg śmierci i decyduje, że umierasz. Jako że nie można oprzeć się tej mocy - umarłeś.


Ja mam pytanie do tego, istnieje taka moc? Możesz podać konkretny przykład, bo o ile wiem to istnieje "ręka śmierci", ale ona pozwala na rzut obronny...


@ 2up ( i up w sumie też )

Oczywiście, możemy robić postacie, które są "fabularnie poprawne", powiem więcej wtedy gra staje się miła i przyjemna, ale jesteśmy w dziale mechaniki i rozważamy kwestie czysto mechaniczne (chyba Very Happy )

Co do tego, że MP nie powinien na to pozwolić, a co ma zrobić, wywalić podręczniki do kosza i powiedzieć, że tak nie można, bo to jest przesadzone?
Dlaczego karać graczy za pomysłowość? Jeśli chcą robić postacie silniejsze niż "poziom przewiduje", to niech robią, na pewno znajdzie się coś co może ich ograniczyć. Weźmy na tapetę takiego maga o jakim tutaj mowa, jego słabą stroną są smoki, jeśli one zejdą (a są łatwym celem), to magus siedzi w swojej wspaniałej posiadłości i robi nowe...

Odchodząc od tego przypadku, nawet bez ekskluzywnego akwarium można zrobić postać która będzie rzucać naprawdę wypasione czary epickie...


Cytat:
W efekcie dojdzie do tego, że mamy pojedynek czarodzieja który stale zwiększał swoją skuteczność poprzez wybieranie prestiżówek jak czerwony czarodziej itd. kontra czarodzieja który zmarnował atuty, aby zdobyć epickie czary, musiał tez zmarnować huk atutów aby był jakikolwiek sens korzystać z tych zaklęć (chociażby zogniskowanie umiejętności (Wiedza[Tajemna])
Ja nie mówię, że zaklęcia epickie są słabe, ale na poziomach mniejszych niż 42-46 są mniej opłacalne.


Taki mag (druid/kapłan/ ktokolwiek spełniający wymagania atutu) bierze tylko ten 1 atut, epickie czarowanie, do tego mogą oczywiście dochodzić dodatkowe koszty (jakieś pierścienie z + do czarostwa/opracowywanie czarów [w złocie i expie] ), ale jeśli mamy:

1. maga który bazuje na czarach nieepickich, tych z PG czy innych podręczników, posiada różne klasy czarujące

2. maga, który jest parę poziomów niżej ( bo palił expa na czary ), ale za to jest niepodatyny na rzeczy w stylu rozłączenia, czy palców śmierci itp, ma czary z premiami do atrybutów na poziomie nawet +100 (lekką ręką licząc) i dostęp do czarów epickich które robią niezłą sieczke

ja nie mam wątpliwości który wygra...
inicjatywa? z czarów epickich +50 ze zr...
co potem? czar na bazie ziarna rozproszenie, na cel z + ~60 do testu, na tym 1 magu nie zostaje ŻADEN czar, a magiczny złom jest nieaktywny na k4 rund, potem palec śmierci, czy cokolwiek, st takie że żadnym sposobem przeciwnik pozbawiony czarów nie przebije...


Cytat:
Poza tym każdorazowe rzucenie czaru epickiego (jak już wcześniej pisałem):
- trwa długo
- często wymaga większej liczby zainteresowanych


takie czary rzucamy raz na miesiąc grzecznie siedząc we wspaniałej posiadłości/innym bezpiecznym miejscu, z tym ofensywnych to chyba tylko rozpraszanie ma sens, ale to nie jest "drogie" st...

co do reszty:

Cytat:

- jego efekt da się wywołać w pomniejszeniu poprzez dobranie odpowiednich atutów metamagicznych i zaklęć nieepickich, a nie wymaga to tyle zachodu.


fakt, jeśli mówimy o czarach głównie ofensywnych, ale dopóki nasz przeciwnik jest zabezpieczony czarami epickimi, to jakiekolwiek ich użycie mija się z celem...

Cytat:
Mówisz, że MG może dopasować przeciwników. Tak? To co? Ma Ci wysłać SW 60 przeciwko 32? A potem zgodnie z mechaniką dać Ci 10 poziomów? By musieć nasyłać na Ciebie SW 80? I tak w kółko? A co z resztą drużyny? Mają stać i ci kibicować?


Określiłbyś SW takiego maga na 32? A reszta drużyny też ma mózgi ( eee, chyba Very Happy )

Cytat:
A najgorsze z tego wszystkiego jest to, że wykorzystujesz "fabułę" żeby robić mechaniczne przegięcia(akwarium ze smokami). Kto poza tym gra na epickich poziomach ? Powyżej 20 poziomu nie ma praktycznie zasad, z takimi rzeczami jak czary epickie to jest po prostu raj dla ludzi wykorzystujących luki. Optymalizacja ogólnie rzecz biorąc nie polega na tworzeniu własnych przepakowanych czarów/przedmiotów/atutów na podstawie tragicznych zasad, tylko wykorzystywaniu tego co jest w podręcznikach.


Trochę nie łapie? Kolega wykorzystał czystą mechanikę do tych smoków?
Gdzie tu widzisz jakąś rozbudowaną fabułę? Mag zamyka się w zamku i rzuca czary, to nie jest rozwiązanie mechaniczne? Co do ludzi o których mówisz, że wykorzystują luki, oni wykorzystują zasady gry, to co jest w podręcznikach, nic więcej, inną kwestią jest czy zasady są dobre czy nie, ale to są zasady gry w którą chcemy grać ( z różnych przyczyn ).


Oj się napisałem, mam nadzieję że ktoś to chociaż przeczyta wszystko
Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Lisu dnia Wto 22:41, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:48, 16 Lut 2010    Temat postu:

Cytat:
Ja mam pytanie do tego, istnieje taka moc? Możesz podać konkretny przykład, bo o ile wiem to istnieje "ręka śmierci", ale ona pozwala na rzut obronny...

Rozpiska boga śmierci Zapomnianych Krain, Kelemvora. Pomijam jeden szczegół - gracz nie może od ręki wymyślać mocy, ale MP i owszem.

Cytat:
Co do tego, że MP nie powinien na to pozwolić, a co ma zrobić, wywalić podręczniki do kosza i powiedzieć, że tak nie można, bo to jest przesadzone?
Dlaczego karać graczy za pomysłowość?

Mechanika jest niedoskonałym przybliżeniem. W przypadku D&D bardzo niedoskonałym. Pomysłowość graczy w aspekcie fabularnym nie powinna być wg mnie karana (dlatego sam odrzucam tabelki kasy BG na poziom), natomiast pomysłowość w kontekście wykorzystywania luk w mechanice przyrównałbym do bycia crackerem (oni też są pomysłowi, więc czemu ich karać?).
Notabene gdzieś w PMP jest sugestia, że MP powinien mimo wszystko osłabiać postacie, które staną się za silne np. zdobywając zbyt mocną zdolność lub przedmiot.

Cytat:
Kolega wykorzystał czystą mechanikę do tych smoków?
Gdzie tu widzisz jakąś rozbudowaną fabułę? Mag zamyka się w zamku i rzuca czary, to nie jest rozwiązanie mechaniczne?

Fabularne, bo musi zbierać ludzi, którzy z nim przyzwą jakieś smoki, co zostało wykazane.

Cytat:
Co do ludzi o których mówisz, że wykorzystują luki, oni wykorzystują zasady gry, to co jest w podręcznikach, nic więcej, inną kwestią jest czy zasady są dobre czy nie, ale to są zasady gry w którą chcemy grać ( z różnych przyczyn ).

Na szczęście to jest gra fabularna, a nie turniej bitewniaków. Powinno grać się na możliwie dobrych zasadach. Różne osoby uznają rzeczy z podręczników za niezaliczające się do dobrych i wprowadzają zmiany. Jedni więcej, drudzy mniej, ale mało osób wprowadza absolutnie wszystko jak leci. Osobiście nie rozumiem traktowania podręczników jak świętych ksiąg.

-----------------------------------
Proszę o trzymanie się tematu. Dyskusje o prowadzeniu, czy stosowaniu wszystkich zasad jak leci proszę prowadzić w istniejących lub (jeżeli nie ma odpowiednich) nowych tematach. Trochę można znaleźć tutaj Czy powinniśmy wycofać część oficjalnych czarów z gry?
WP Kamulec


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 22:49, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 23:11, 16 Lut 2010    Temat postu:

"Określiłbyś SW takiego maga na 32? A reszta drużyny też ma mózgi ( eee, chyba Very Happy )"
Co z tego, że drużyna ma mózgi jak nie ma możliwości. Taki wojownik na 32 będzie mógł robić za tragarza jeśli mag łaskawie pozwoli (bo przecież może przyzwać smoka który zrobi to lepiej), żadna klasa bez dostępu do czarów epickich nie dorówna czemuś takiemu, a Ci którzy mają dostęp do tych czarów będą musieli papugować aby zadziałało.

Mechanicznie rzecz biorąc tak. Ma 32 poziom, nie ma epp więc SW 32. Taka jest mechanika. Jeśli wybijamy się w myśleniu tuż ponad mechanikę to nie pozwolimy na to akwarium.

" Bard pod względem mocy jest tylko za druidem, kapłanem, czarodziejem i zaklinaczem..."
Cóż, jak się nad zastanowić to rzeczywiście wojownik/tropiciel/paladyn ssie bardziej niż bard, poza tym ma on dostęp do "stosowania magicznych urządzeń". Zastanawiam się tylko nad starciem bard vs łotrzyk, oraz bard vs mnich. Ale to już poza tematem;]


"inicjatywa? z czarów epickich +50 ze zr... "
Skąd Ty chcesz wytrzasnąć +50?
Już Ci liczę. Ziarno:Ufortyfikowanie- ST bazowo 17, +100 za te Twoje 50ZR. Daje nam to ST 117. Powiedzmy, że masz 30 poz. Więc ranga Twojego czarostwa wynosi 33, powiedzmy +20 za inteligencję, +12 za atuty. No to brawo, potrzebujesz na k20 jedynie 50.
Aby na 50% się udało możesz dodać sobie tylko 24, a to i tak będzie tylko 50%. Istnieje nieepicki czar co daje +20 do inicjatywy (nie znam nazwy)

"co potem? czar na bazie ziarna rozproszenie, na cel z + ~60 do testu"
Po pierwsze ziarno rozproszenie działa na "Jedna istota, przedmiot lub czar", więc albo nie zostaje żaden czar, albo dezaktywujesz na k4rund 1 magiczny złom. Nie wszystko razem.
Z resztą przyjmijmy, że ten mag epicki ma 30 poziom, a drugi- bez tych czarów, ma 32. Ma modyfikator czarostwa +65, przyjmując, że zaklęcie ma się udać w 50% daje to nam +38 do testu na rozproszenie (65-19[bazowyST]-18[aby zajmowało 1 rundę, a nie minutę] daje nam 28 "wolnego" czarostwa. Więc wychodzi nam +38, kontra SW=32+11, czyli SW=43, a mamy +38. Mamy 75%szans na powodzenie. Dużo? Tak, ale pamiętaj, że mamy 50% szans, że w ogóle uda nam się rzucić zaklęcie. Czyli zużywamy 1 z 3 naszych epickich zaklęć tego dnia (3, nie 6, a 3. Bo liczy się ranga umiejętności, a nie jej rzeczywisty modyfikator) w zamian za 37,5%szansy że uda nam się rozproszyć zaklęcia działające na magu, które i tak będzie mógł odnowić.

"fakt, jeśli mówimy o czarach głównie ofensywnych, ale dopóki nasz przeciwnik jest zabezpieczony czarami epickimi, to jakiekolwiek ich użycie mija się z celem... "
Przypominam o mieszance zatrzymanie "czasu=>brama", można do tego dorzucić jeszcze coś co zablokuje podróż planarną. To kombo nie zezwala na ani 1 rzut obronny, ani jeden test OC i magia tez przed nim nie broni

A jak ktoś się boi, że mag będzie raził ze środka to wystarczy zamknąć klatkę mocy aby nie miała krat i otworzyć bramę w niej, tak aby epicki mag wpadł do środka. Znasz kogoś kto przeżył kąpiel w wulkanie? Ten epik tez by nie przeżył.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 0:04, 17 Lut 2010    Temat postu:

Cytat:
Już Ci liczę. Ziarno:Ufortyfikowanie- ST bazowo 17, +100 za te Twoje 50ZR. Daje nam to ST 117. Powiedzmy, że masz 30 poz. Więc ranga Twojego czarostwa wynosi 33, powiedzmy +20 za inteligencję, +12 za atuty. No to brawo, potrzebujesz na k20 jedynie 50.


przy wzięciu 10 w teście potrzebuje jedynie 40, idę do "sklepu" (lub sam robię, będzie taniej trochę ) cokolwiek co daje mi +40 do czarostwa, biorąc pod uwagę str. 242 PMP i uwage z PPE to będzie jakieś.. hmm, 40^2*20*10=320k, na 30 poz. mogę takie coś mieć...
jeszcze dorzucę do tego co policzyłeś +17 żeby trwało to chociaż tydzień, co zbije wydłużeniem czasu rzucania czaru do 10min (-18)
można by jeszcze od kolegi kapłana z drużyny zassać sobie komórkę 9 poz. żeby trochę łatwiej się rzucało...

Cytat:
Po pierwsze ziarno rozproszenie działa na "Jedna istota, przedmiot lub czar", więc albo nie zostaje żaden czar, albo dezaktywujesz na k4rund 1 magiczny złom. Nie wszystko razem.


Dobra, mój błąd, zmienię cel w obszar :)


Cytat:
Przypominam o mieszance zatrzymanie "czasu=>brama", można do tego dorzucić jeszcze coś co zablokuje podróż planarną. To kombo nie zezwala na ani 1 rzut obronny, ani jeden test OC i magia tez przed nim nie broni


I ile to PW kroi na kolejkę?
Iostream mówił że ma 3420 PW, jak nie padnie w kolejkę to się wyleczy...
Do tego delikwent rzuci sobie zaraz pod nogi rozłączenie i Twoje nieepickie czary przestaną działać, potem przyspieszone wymiarowe drzwi i dalej to co napisałem wcześniej...

Jeszcze co do tego rozpraszania:
19 ( baza ) + 10 ( cel na obszar) + 2( promień 6m. ) + 20 ( 1 akcja )
teraz mamy st 51.
dalej: + 100 do testu za +100 st., czyli st czarostwa mamy teraz 151 i rzucając ten czar jesteśmy w stanie rozproszyć/stłumić działanie wszystkiego na obszarze o promieniu 6m. z poz. czarującego 100 i niższym (test k20+110, przy rzucie 1 przebijamy st 111)

dokładam 60k6 reperkucji, co oznacza, że średnio dostaje ~210 obrażeń, maksymalnie 360, przy rzuceniu tego czaru, ale mam trwający tydzień czar z premią do atrybutu, dający ( tylko ) +50, przy 30poz. to extra 750 PW, spokojnie przeżyje...

mamy st. 91.
33 ranga + 30 mod z inta (nawet +5 bazowo (żal nie?) i +25 za czar) + 40 za trampki czarostwa (+40 z usprawnienia do czarostwa)

razem daje 33+30+40=103, luzem to rzuce...

jeszcze sobie zmienię te 20 za 1 akcje na 28 za przysp. i wywale komponenty za +4, bo mój mag będzie leniwy i nie będzie mu się chciało gadać i machać przy rzucaniu czaru Mr. Green ,
czyli wyjdzie st 103 :)

Tak, wiem że tamten czar daje mi premie tylko do 1 atr. na raz, ale mogę spokojnie rzucić ich kilka (chociaż na zr, bd, inta i md) w ciągu tygodnia, zanim poprzednie się skończą...

Cytat:
Mechanicznie rzecz biorąc tak. Ma 32 poziom, nie ma epp więc SW 32. Taka jest mechanika. Jeśli wybijamy się w myśleniu tuż ponad mechanikę to nie pozwolimy na to akwarium.


Masz rację, trochę się zapędziłem...

Reszta też ma możliwości, zwłaszcza jak grzecznie poproszą maga o kilka czarów, może to nie brzmi bardzo optymistycznie, ale jak by nie było nawet, jak całkiem wyjmiemy epickie czarowanie z rozgrywki to wojownik bez czarów/magicznego sprzętu dalej niewiele może...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 0:27, 17 Lut 2010    Temat postu:

Wynalezienie epickiego czaru kosztuje 9000xST, a na 32 poziomie masz 5,600,000.

Przedmiot +40 do czarostwo kosztuje 40*40*100*10=1,600,000
Czar o st 200 np smok z akwarium kosztuje =1,800,000 i 72,000 exp...
Czar o st 100 kosztuje 900,000 i 36,000 exp.

Nie możesz zrobić przedmiotu, jeżeli stracisz przez niego poziom. czyli do 37 poziomu nie wymyślisz żadnego ze swoich czarów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 0:43, 17 Lut 2010    Temat postu:

goracepapu napisał:
Wynalezienie epickiego czaru kosztuje 9000xST, a na 32 poziomie masz 5,600,000.

Przedmiot +40 do czarostwo kosztuje 40*40*100*10=1,600,000
Czar o st 200 np smok z akwarium kosztuje =1,800,000 i 72,000 PD...
Czar o st 100 kosztuje 900,000 i 36,000 PD.

Nie możesz zrobić przedmiotu, jeżeli stracisz przez niego poziom. czyli do 37 poziomu nie wymyślisz żadnego ze swoich czarów.


Skąd wziąłeś to 100 przy tym przedmiocie z premią do czarostwa?
Poza tym Twoje ostatnio zdanie chyba nie jest do końca logiczne...?

1-szy czar kosztuje mnie 1,044kk i 41,76k PD
2-gi czar 927k i 37.08k PD,

mając 5.6kk spokojnie mnie stać jeszcze na te trampki nawet za 1.6kk i zostaje mi jeszcze 2.029kk, ale jak zabije maga którego przedstawiłeś to będzie loocik za dodatkowe 5.6kk, nie?


Ostatnio zmieniony przez Lisu dnia Śro 0:48, 17 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iostream
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 12:11, 17 Lut 2010    Temat postu:

Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ok, ale to zmienia tylko tyle, że trzeba załatwić więcej pomocników do wezwania smoków a potem to już bez różnicy.


Faktycznie, armia pomocników, chętna do poświęcenia komórek jest na zawołanie.


A co to za problem?

Kto powiedział, że drużyna musi mieć samych wrogów? Jeżeli masz załóżmy chociaż 23 Poziom to na pewno znasz takich 10, jeżeli nie siedzą u ciebie w zamku jako wampiry to chociaż są ci winni przysługę, albo lubią kasę. A do następnego czaru potrzebujesz tylko 9, bo masz smoka. Itd.

Dalsza część dyskusji nabiera sensu tylko jeżeli MP stwierdzi:

"Koniec z mechaniką bo za dużo o niej wiecie, spotykamy się za tydzień i wtedy pogramy bez zasad, zobaczymy kto wtedy będzie niepokonany."

A jeżeli ja mogę mieć bandę smoków, to wszyscy inni magowie też mogą, a wtedy zabawa się kończy bo każdy nieprzemyślany ruch kończy się śmiercią, i niema odwołania, pozostaje wskrzeszenie.
Cytat:
A co z resztą drużyny? Mają stać i ci kibicować?
A co, jak poproszą to tez będą mieli założone czary epickie, większość moich czarów jest ciągła więc nie widzę problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:20, 17 Lut 2010    Temat postu:

seed summon dc 14
Coś innego niż przybysz +10
cr 23(ancient red dragon, 8 komórka na czary) +46
trwały X5

DC 350

Jedyna opcja zmniejszenia tego dc to rytuał.
1. skąd weźmiesz armię 1 poziomowych czarujących
2. skąd weźmiesz 20 czarodziei 17 poziomu.
3. przyjaciele drużyny to nie jest rozwiązanie mechaniczne, dopóki nie znajdziesz sposobu mechanicznego na zapewnienie sobie takiej ilości kmieci, to twój plan legł w gruzach. Równie dobrze mogę powiedzieć, że Ao jest moim przyjacielem i zrobił mnie bogiem bogów.
4. "If you want to bring the spellcaster somewhere to cast a spell you need to negotiate with him or her, and the default answer is no."
Więc nici z płacenia magom za robienie cudów na wzgórzu.
5. "However, the summoning ends if the creature is asked to perform a task inimical to its nature". Jak dla mnie służenie przez smoka jakiemuś marnemu człeczynie w postaci rybki i dawaniu mu czego chce podchodzi pod ten cytat
6. Mage disjunction i wszystkie smoki z akwarium zostają uwolnione. Ciekawe co będą robić przez następną wieczność.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iostream
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 13:47, 17 Lut 2010    Temat postu:

Zdecydujcie się czy chcecie czysto mechanicznego podejścia do tematu czy fabularnego bo jak na razie to wasze wypowiedzi sobie trochę zaprzeczają. A smoki się nie uwolnią ponieważ chce tylko kilku komórek na czary, a potem dostaną takim przymusem jaki będzie potrzebny, żeby zmienić je w rybki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:11, 17 Lut 2010    Temat postu:

Niestety ale to już od wielkiego złego ducha zależy jakie okoliczności są wystarczające by smoki się uwolniły. Używasz czaru, którego moce zależą od samopoczucia MG i w ten sposób wyszedłeś z obszaru czystej mechaniki. Jak dla mnie, niewolenie istoty tak dumnej i niezależnej jak smok spowoduje, że się wyrwie spod działania tego czaru.
Ta... przymusem, smok się uwalnia rzuca pole antymagii i robi z Ciebie czerwoną plamę, albo nie rzuca na Ciebie rozłączenie magii, a potem pole antymagii i robi z ciebie czerwoną plamę. Chcesz mu zawiesić marchewkę na kiju albo pogrozić palcem ?Very Happy
BTW oczywiście, że chcemy czysto mechaniczne podejście, zawsze tak było i zawsze tak będzie:)


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Śro 14:12, 17 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 14:22, 17 Lut 2010    Temat postu:

"Koniec z mechaniką bo za dużo o niej wiecie, spotykamy się za tydzień i wtedy pogramy bez zasad, zobaczymy kto wtedy będzie niepokonany."
Albo "Koniec z wykorzystywaniem błędów w grze, spotykamy się za tydzień i wtedy gramy z nastawieniem na odgrywanie i zabawę, a nie robienie rzezi"


"Cytat:
Już Ci liczę. Ziarno:Ufortyfikowanie- ST bazowo 17, +100 za te Twoje 50ZR. Daje nam to ST 117. Powiedzmy, że masz 30 poz. Więc ranga Twojego czarostwa wynosi 33, powiedzmy +20 za inteligencję, +12 za atuty. No to brawo, potrzebujesz na k20 jedynie 50.

przy wzięciu 10 w teście potrzebuje jedynie 40"
Eee... nie.
Podczas walki NIE MOŻNA brać zasady 10.
Czyli nawet z twoimi butkami (których mimo wszystko nie masz, bo tworzenie przedmiotów wedle szablonu który podałeś nie jest poprawne mechanicznie) masz 50% szans na to, że czar Ci się uda

"Dobra, mój błąd, zmienię cel w obszar :) "
Dobra, to jest kolejne +10 do ST i z 37,5% robi nam się okrągłe 12,5%

"I ile to PW kroi na kolejkę?
Iostream mówił że ma 3420 PW, jak nie padnie w kolejkę to się wyleczy... "
Eee... kroi 20k6 obr, co da nam 40 obrażeń co rundę. Może nie dużo, ale wystarczy aby bardzo udupić magowi życie, do tego dodałbym tak z 10k6 za ciśnienie i bym kazał mu wykonać test na siłę aby w ogóle mógł się poruszyć. Nawet pod wodospadem byłoby niemal niemożliwe rzucanie czarów, pod "magmospadem" to byłoby niemożliwe.
Poza tym zwróć uwagę na jeszcze jeden szczegół, mag po użyciu tego kombo wcale nie musi stać i patrzeć jak epik się pali, może pierdyknąć jakiś czar typu paluch, czy sam walnie rozłączenie mordecainena i wtedy epik nie rzuci nic.
PS. Te 3000 hp ma na podstawie zastosowania epickich czarów których sensowność właśnie omawiamy, więc to nie jest argument
PSS. Od kiedy mag zna jakiekolwiek zaklęcia leczące?

"1-szy czar kosztuje mnie 1,044kk i 41,76k PD
2-gi czar 927k i 37.08k PD, "
A w D&D każdy poziom to poziomx1000PD, wiesz ile ich stracisz poświęcając 78k PD?
Za te 2 czary stracisz 2 poziomy, a Ty chcesz ich mieć dużo więcej

"A co, jak poproszą to tez będą mieli założone czary epickie, większość moich czarów jest ciągła więc nie widzę problemu."
I znowu wszystko na głowie maga. Czemu siła teamu ma się opierać na Twojej?

"dokładam 60k6 reperkucji, co oznacza, że średnio dostaje ~210 obrażeń, maksymalnie 360, przy rzuceniu tego czaru, ale mam trwający tydzień czar z premią do atrybutu, dający ( tylko ) +50, przy 30poz. to extra 750 PW, spokojnie przeżyje... "
Już Ci liczę jaki ST ma zaklęcie co doda Ci +50 do bd
17+100+18, to daje Ci 135, nawet z Twoimi trampkami się nie uda
Poza tym żaden szanujący się MG nie pozwoli na to abyś miał coś takiego, przypominam, że tamte zasady to punkt wyjścia, a nie oficjalne zasady, każdy nowy przedmiot powinien być przemyślany osobno. Ja sobie zrobię zabójcę z trampkami +100 do ukrywania i rękawiczkami +100 do skradania. Będę machał ci ręką przed nosem i mnie nie zauważysz, potem jedno pchnięcie i nie żyjesz, bo mam zabójczy atak.
(uprzedzam, nie... nawet prawdziwe widzenie nie ujawni skradającego się łotrzyka, a z odpowiednimi umiejętnościami nawet alarm on rozbroi)

"Tak, wiem że tamten czar daje mi premie tylko do 1 atr. na raz, ale mogę spokojnie rzucić ich kilka (chociaż na zr, bd, inta i md) w ciągu tygodnia, zanim poprzednie się skończą..."
A pamiętasz jeszcze, że opracowanie każdego czaru kosztuje?

"A jeżeli ja mogę mieć bandę smoków, to wszyscy inni magowie też mogą, a wtedy zabawa się kończy bo każdy nieprzemyślany ruch kończy się śmiercią, i niema odwołania, pozostaje wskrzeszenie"
Taa... a jak MG to wykorzysta, jakiś mag na 20 rzuci na Ciebie palucha kiedy będziesz nieprzygotowany, a potem uwięzi Twoją duszę, że nie będzie można cię wskrzesić to MG będzie zły i niedobry, bo się na Ciebie uwziął, a tak na prawdę po prostu zagrał tak samo jak Ty, a właściwie nawet nie musiał, po prostu zrobił jednego ledwo myślącego BN.


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Śro 14:27, 17 Lut 2010, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lisu
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 15:45, 17 Lut 2010    Temat postu:

PPE str 72:
Cytat:
Bohater rzucający zaklęcie epickie może wykorzystać zasade 10


Szablon jest w podręczniku i służy do oceny wartości przedmiotów magicznych w złocie i według niego trampki są warte 320k.

Mam Ci przeliczyć te 2 czary jeszcze raz i powiedzieć dlaczego będę w stanie je rzucić?


Cytat:
Ja sobie zrobię zabójcę z trampkami +100 do ukrywania i rękawiczkami +100 do skradania. Będę machał ci ręką przed nosem i mnie nie zauważysz, potem jedno pchnięcie i nie żyjesz, bo mam zabójczy atak.


Tak, masz takie prawo :)
Tyle że moje rozwiązanie wydaje mi się nieco tańsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:03, 17 Lut 2010    Temat postu:

Cytat:
When your character is not being threatened or distracted, you may choose to take 10. Instead of rolling 1d20 for the skill check, calculate your result as if you had rolled a 10. For many routine tasks, taking 10 makes them automatically successful. Distractions or threats (such as combat) make it impossible for a character to take 10. In most cases, taking 10 is purely a safety measure —you know (or expect) that an average roll will succeed but fear that a poor roll might fail, so you elect to settle for the average roll (a 10). Taking 10 is especially useful in situations where a particularly high roll wouldn’t help.


"Mam Ci przeliczyć te 2 czary jeszcze raz i powiedzieć dlaczego będę w stanie je rzucić? "
Najlepiej z całą rozpiską postaci.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Śro 16:11, 17 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iostream
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 16:54, 17 Lut 2010    Temat postu:

A może sam sobie przelicz i opracuj czar. Nie karz innym myśleć za ciebie. Jak ci się nie chce, to się nie zdziw jak kiedyś Cie postać 10 poziomów niżej złoży w nie-akcji. A jak chcesz składać postacie 10 poziomów wyżej w nie-akcji to czas zacząć myśleć samodzielnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 19:33, 17 Lut 2010    Temat postu:

Jak jesteś w stanie złożyć postać 10 poziomów wyżej to oznacza tyle, że "czitujesz" i wykorzystujesz błędy mechaniki.
Spójrz na tabelę doświadczenia z PMP, tam nawet dla poziomu +8 nie doświadczenia, bo jest to uznawane za czysty fart.

Iostream, Ty -podobno już masz opracowany ten czar więc to chyba nie problem przepisać, nie?
Cytat:
Mam Ci przeliczyć te 2 czary jeszcze raz i powiedzieć dlaczego będę w stanie je rzucić?

Poproszę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iostream
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 20:53, 17 Lut 2010    Temat postu:

Mam opis czaru a nie spis modyfikacji.

A czitowanie i szukanie luk w mechanice to dwie różne sprawy, co jest złego w szukaniu luk w mechanice? Tym bardziej, że inni też mogą je wykorzystywać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 0:20, 18 Lut 2010    Temat postu:

Wybaczcie, że się wtrącę i to dość nie na temat.
iostream napisał:
A czitowanie i szukanie luk w mechanice to dwie różne sprawy, co jest złego w szukaniu luk w mechanice? Tym bardziej, że inni też mogą je wykorzystywać.

Luka jest luką i prędzej czy później powinna zostać zaklejona - wprawny MP zrobi to od razu, bez czekania na nowe wydania, gdzie łaskawie tę lukę wyeliminują.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 11:28, 18 Lut 2010    Temat postu:

Iostream... zabiłeś mnie...
Z takim podejściem to nie ma co dyskutować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iostream
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 20:31, 18 Lut 2010    Temat postu:

Uważam iż postać może dążyć do ogromnej potęgi wszelkimi dostępnymi drogami(tym bardziej chaotyczna postać). I może się to dziać równolegle z odgrywaniem postaci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Magia i czary Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin