Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Atrybuty: rzucać czy kupować

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aker
Nowicjusz


Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z dzióry

PostWysłany: Nie 13:02, 16 Lip 2006    Temat postu: [3.0; 3.5] Atrybuty: rzucać czy kupować

Mam pytanie. Kazać graczom rzucać na atrybuty czy dać 25 ptk i kazać kupować? Bo znowu jeżeli jeden będzie miał po 17 a drugi po 10, to jeden będzie łoił wszystkich, a drugi zostanie w cieniu. Z drugiej strony kupowanie daje trochę "mniejsze" możliwości. Jak tak patrze na "wyjątkowe postacie" (choćby przykładowe z FR:ZK) to od razu widać, że oni nie "kupowali" atrybutów.
Pomocy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 14:01, 16 Lip 2006    Temat postu: Re: Atrybuty: rzucać czy kupować

Nie wiem, w czym tkwi Twój problem. Jezeli uważasz, że:
Aker napisał:
jeżeli jeden będzie miał po 17 a drugi po 10, to jeden będzie łoił wszystkich, a drugi zostanie w cieniu

to daj im określoną ilość do kupowania.
Ja wybieram ten system, od kąd grałem bardem z artybutami 12-14, a reszta drużyny miała 15-18... teraz jestem MP oczywiście i nie chcę, żeby któryś z graczy był poszkodowany.

Temat został przeniesiony do odpowiedniego działu.


Ostatnio zmieniony przez Liverrin dnia Nie 17:49, 16 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek czikit
Adept


Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:06, 16 Lip 2006    Temat postu:

U mnie BG może wybrać jak czy woli losować czy kupować. Ale jak raz wybierze niema odwrotu Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:15, 20 Sie 2006    Temat postu:

wujek czikit napisał:
U mnie BG może wybrać jak czy woli losować czy kupować. Ale jak raz wybierze niema odwrotu


Według mnie to nie jest dobry system. Jeżeli jeden gracz będzie rzucał, a drugi losował, to ten, który będzie miał gorsze atrybuty poczuje się oszukany i uzna, że miał gorzej. Gracze (zwykle, poza wytrawnymi) sa jak małe dzieci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 8:42, 21 Sie 2006    Temat postu:

Kamulec napisał:
Jeżeli jeden gracz będzie rzucał, a drugi losował, to ten, który będzie miał gorsze atrybuty poczuje się oszukany i uzna, że miał gorzej. Gracze (zwykle, poza wytrawnymi) sa jak małe dzieci.

Szczera prawda. Najlepszym rozwiązaniem (zarówno dla graczy, jak i MP) jest wybranie np. przez głosowanie jednej z tych opcji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:49, 21 Sie 2006    Temat postu:

Ta, ja graczom daje do wyboru... ale muszą ustalić jak obydwoje chcą zrobić. Nie może jeden losować, a drugi "kupować", a swoją drogą wolę określenie "wybierać". Zresztą graczom można dać do wyboru, czy chcą wyższe atrybuty i trudniejszą kampanie, czy niższe i łatwiejszą przy tym zakładając, ze 25 to kampania przeciętna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 15:10, 28 Paź 2006    Temat postu:

Zdecydowanie kupować.
Jak źle wylosują to będą się z tym źle czuli, a jak wybiorą to co najwyżej będą wiedzieli, że popełnili błąd.
Zresztą sam nie chciałbym losować. Wtedy miałbym w jednym za dużo, w drugim za mało i mi to nie bardzo pasuje.

No cóż, ja moim dałem do wyboru i teraz mam Nekromante z 4 BD (6 wybrał -2 z Elfa) a zamierza wziąć na 9 poziomie atut Dobrowolna Deformacja Chudość (-2 BD, +2 Zr, z Księgi Plugawego Mroku) czyli będzie miał 2 BD... Na 11 zamierza być liczem, dlatego tak robi Razz.
Wykombinował sobie dobrze, ale będzie mu się ciężko grało... Jego decyzja, odczuje jej zalety i wady. Będzie miał naukę na przyszłość.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 13:21, 20 Cze 2009    Temat postu:

Gracz będzie poszkodowany? No trudno zdarza się. Przecież tyle wszyscy mówicie o realności gry i jej urzeczywistnieniu. Czy w rzeczywistości wszyscy mają równe szanse? Nie. Dlaczego więc w grze ma być inaczej. Wiem z własnego doświadczenia, że znacznie rzadziej losując otrzymasz słabszą postać niż rozdając punkty na atrybuty. Inna sprawa, że graczy (w części przypadków) charakteryzuje zawiść, nie zawsze logiczna.

"On ma 16 Budowy a ja tylko 15. Co z tego, że on jest wojownikiem walczącym w pierwszej linii, a ja magiem, który chowa się za drzewem i ucieka jak skończą mu się zaklęcia.To nie uczciwe." (cytat kiedyś zasłyszany na sesji, nie ręczę za jego dokładną treść). Przykłady można by mnożyć.

W tym momencie najważniejsza jest rola MP, może oczywiście pójść na łatwiznę i dać wszystkim po równo (przychodzi na myśl inne słowo Razz). W innym przypadku musi po prostu przekonać graczy do swojej idei, a to często staje się za trudne dla większości z nich.

Wprowadzenie elementu losowości już na samym starcie odzwierciedla fakt iż jedni nadają się na ludzi(albo inne istoty), którzy odegrają jakąś rolę w świecie, a inni nie. Co to za heroic fantasy (mówię głównie o Zapomnianych Krainach) w którym wszyscy mieli takie same możliwości na starcie, mi to śmierdzi parodią komunizmu.

Mimo wszystko pamiętajmy, że gramy dla zabawy (no chyba, że ktoś się do tego zmusza) i nawet jeśli dany system wybierania atrybutów nam nie odpowiada, możemy się dobrze bawić na sesji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 14:17, 20 Cze 2009    Temat postu:

Ja wole rozdawać statystyki niż je losować. I tak będzie pokazane, że każdy ma inne szanse i inne predyspozycje. Po za tym przynajmniej od samego początku nie będzie samych wymiataczy. ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 15:02, 20 Cze 2009    Temat postu:

Kod:
I tak będzie pokazane, że każdy ma inne szanse i inne predyspozycje.

Problem w tym, że nie. Rozdawanie punktów na atrybuty ma jedną największą wadę. Jeżeli ktoś się uprze może tworzyć identyczne postacie, każda następna będzie klonem poprzedniej, nawet jeżeli jej charakter będzie się różnił i będą miały odmienną historię życia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 15:35, 20 Cze 2009    Temat postu:

No tak ale to może się zdarzyć nawet przy losowaniu. Może wartości będą minimalnie zmienione ale nadal... Po za tym na szczęście nie mam takich graczy którzy by się klonowali po tym jak ich postać wyzionęła ducha ;D
___________________________________________________________
Uwaga ogólna - proszę ograniczyć się do dyskusji na temat wad oraz zalet poszczególnych systemów przyznawania atrybutów i nie powtarzać tego, co było już napisane. O gustach się nie dyskutuje. Również w tym temacie. W związku ze zmianą charakteru tematu został on przeniesiony do odpowiedniego działu.
WP Kamulec
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corthal
Nowicjusz


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 21:47, 12 Sie 2009    Temat postu:

Inmemorial napisał:
No tak ale to może się zdarzyć nawet przy losowaniu. Może wartości będą minimalnie zmienione ale nadal... Po za tym na szczęście nie mam takich graczy którzy by się klonowali po tym jak ich postać wyzionęła ducha ;D
___________________________________________________________
Uwaga ogólna - proszę ograniczyć się do dyskusji na temat wad oraz zalet poszczególnych systemów przyznawania atrybutów i nie powtarzać tego, co było już napisane. O gustach się nie dyskutuje. Również w tym temacie. W związku ze zmianą charakteru tematu został on przeniesiony do odpowiedniego działu.
WP Kamulec


Oj byś się zdziwił. Grałem z takim samym kapłanem 3 razy z rzędu. Ma się po tym tego dość. ;)

Co do atrybutów to jednak rozdawanie. Przynajmniej wtedy nie ma kłotni i zawiści w drużynie i nikt nie czuje się poszkodowany ani gorszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mish
Badacz Podziemi


Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Odległej Galaktyki

PostWysłany: Czw 9:34, 13 Sie 2009    Temat postu:

Ja tez wole rozdawanie. Po prostu jest to uczciwsze, zwłaszcza jak się ma takich graczy jak ja mam( jak jeden poczuje, ze ma przewagę w jakimś względzie, natychmiast sterroryzuje pozostałych). No i przy rozdawaniu nie ma takiej sytuacji, że komuś odbiera się częśc radości z gry, bo on ma statystyki od 10-14 a pozostali 16 i 18.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anachid
Zbrojny


Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z brzusia mamusi

PostWysłany: Czw 21:42, 13 Sie 2009    Temat postu:

U nas jest tak że pozwalamy graczom rzucać atrybuty dwa razy, gracz wybiera lepszy. Jak mu nie pasuje rzuca MG, ale ten zestaw musi być już zaakceptowany. Daje to wg. nas szanse na zoptymalizowanie drużyny i stworzenie wyjątkowych postaci.

Kupowania punktów prubowałem raz. Dwóch graczy zdecydowało że bedą grać wojownikami. Nie konsultując ze sobą wybrali krasnoludy, i rozdali pynkty w jednakowy sposób. Byli baaardzo zdziwieni gdy okazało się że grają bliźniakami Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:31, 13 Sie 2009    Temat postu:

Ja daje graczom wybór: rozdajesz 30 punktów i wiesz, że nie stracisz ale też nie będziesz prawdziwy koks, albo rzucasz (u mnie rzuca się 4k6 i bierze 3 najwyższe rzuty, a potem dopiero te 6 rzutów się rozdaje do atrybutów) jeśli ci rzuty nie odpowiadają to rzucasz następny raz ale bez powrotu maxymalnie 5 razy.

U mnie zawsze wszyscy są zadowoleni z wyboru, a jak ktoś ma źle, to tylko jego wina. Ale jeśli miałbym opowiedzieć się tylko za jednym systemem to wybrałbym rzuty, bardziej losowo pada i nie pakuje się tylko do 2 kluczowych atrybutów.

PS daje tak dużo punktów bo lubię dawać extremalne wyzwania potem Very Happy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corthal
Nowicjusz


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 22:36, 13 Sie 2009    Temat postu:

hamerek napisał:
Ja daje graczom wybór: rozdajesz 30 punktów i wiesz, że nie stracisz ale też nie będziesz prawdziwy koks, albo rzucasz (u mnie rzuca się 4k6 i bierze 3 najwyższe rzuty, a potem dopiero te 6 rzutów się rozdaje do atrybutów) jeśli ci rzuty nie odpowiadają to rzucasz następny raz ale bez powrotu maxymalnie 5 razy.

U mnie zawsze wszyscy są zadowoleni z wyboru, a jak ktoś ma źle, to tylko jego wina. Ale jeśli miałbym opowiedzieć się tylko za jednym systemem to wybrałbym rzuty, bardziej losowo pada i nie pakuje się tylko do 2 kluczowych atrybutów.

PS daje tak dużo punktów bo lubię dawać extremalne wyzwania potem Very Happy.


Dużo punktów? Ja przed chwilą grałem postacią na point buy'u 46 i jakoś nie czułem się przepakowany. Przynajmniej w porównaniu do tego co się pojawiało jako nasi przeciwnicy. ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 10:05, 26 Wrz 2009    Temat postu:

Ja mam zwyczai który pewnie większość uzna za błędny, ale ja zwykle na graczy rzucam przeciwnik o SW większej o 2-5, a czasem nawet więcej;]
Trzeba główkować, poza tym dopasowuję przeciwników do ich rzeczywistej potęgi, a nie poziomu.
Tak więc po prostu mówię...
Macie 18, 18, 16, 14, 12, 10. I tak mają spore kłopoty na sesjach i zastanawiają się dwa razy zanim wlezą w legowisko jakiś bestii, a niektóre klasy wymagają epickich atrybutów;]
Jak choćby mnich, czy nasz (czytaj: autorski z forum) wiedźmin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin