Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Źle oszacowany lub nie podany EPP

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:09, 11 Wrz 2007    Temat postu: [3.0] Źle oszacowany lub nie podany EPP

Efektywny Poziom Postaci (EPP) - moim zdaniem w niektórych miejscach opracowany jest źle. Jego podane wartości są nie spójne (inne liczby w PMP, inne w tabeli losowych BG z Ekranu do ZK, inne w ZK:OŚ). Niektórych także brakuje, bo dopiero w KP II autorzy zorientowali się, ze wypadałoby to wypisywać. EPP nie ma także podanego przy Potworach Faerunu. Jednym słowem są niedoróbki, braki, a moim zdaniem także błędy. Temat zakładam w celu naprawienia tych wszystkich wad.

Moje pierwsze pytania dotyczą stworzeń z Potworów Faerunu:
- Jaki EPP dla smoczydła (niegdzie nie znalazłem propozycji)
- Jakie EPP dla hybsila (pojawia się i w tabeli do Ekranu, i w ZK:OŚ, ale wartości te są różne, zaś trudno orzec, ile powinny naprawdę wynosić.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 15:16, 21 Cze 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto 15:25, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Moim zdaniem to trzeba po prostu porównując z innymi potworami z EPP ustalić. Trzeba porównywać potwory jak najbardziej do siebie podobne, np. Smoczysko i półsmok. Tak będzie łatwiej.

Moim zdaniem należy brać pod uwagę EPP potworów opisanych z PMP, a nie w żadnym innym (chodzi mi o te same potwory). Zasady opisane w podręcznikach głównych są z pewnością bardziej przemyślane, niż w dodatkowych, a poza tym w którymś z podręczników (głównych oczywiście) jest napisane, że zasady opisane tam są nadrzędne względem innych podręczników.

No, ale wszystko zależy od MP
Mr. Green .


Ostatnio zmieniony przez Szajba dnia Wto 17:18, 11 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:08, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Jeśli chodzi o Smoczydło to proponowałbym EPP +3. Co do Hybsila to nie mam pomysłu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:12, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Sądzę, że EPP +3 dla smoczydła to za mało, gdyż gatunek ten posiada taką właśnie SW, czyli w zasadzie zdolności bojowe. Posiada jednak dwie bardzo użyteczne umiejętności: latanie i wykrywanie magii.

Boski, jakbyś mógł tak choć ze zdanie uzasadnienia Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 16:33, 11 Wrz 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto 16:27, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Co do smoczydła: Proponuję +4, nie więcej - porównajcie ze smoczym potomkiem - on też umie latać i duże bonusy do atrybutów ma (oraz parę innych rzeczy), a ma EPP "tylko" +3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:46, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
Posiada jednak dwie bardzo użyteczne umiejętności: latanie i wykrywanie magii. Boski, jakbyś mógł tak choć ze zdanie uzasadnienia Very Happy


Mógłbym, ale nie za wiele czasu dzisiaj mam. No ale dobra. Smoczydło samo w sobie ma SW 3 chociaż dysponuje aż 7 KW. Wliczają się do tego jeszcze wysokie umiejętności (30 rang) i 2 atuty. Takie samo SW (jak nie większe) będzie miał barbarzyńca / smoczydło na 1 poziomie mający zaledwie 1 KW, 2 razy mniej umiejętności i z tylko 1 atutem. Wykrycie magii owszem jest przydatne, ale to tylko sztuczka. Paladyn ma wykrycie zła na życzenie i nie jest przez to potężny. Zdolność latania daje dużo, ale porównajmy możliwości maga / smoczydła i maga na poziomie o 3 wyższym. Różnica jest ogromna. EPP +3 jest odpowiednie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:17, 09 Wrz 2008    Temat postu:

Z perspektywy: Smoczydło ma automatycznie 7 KW. 7 poziomów w "potworze", a te są słabe, więc nie powinno mieć już dostosowania poziomu.

Pozostaje drugie pytanie:
Cytat:
- Jakie EPP dla hybsila (pojawia się i w tabeli do Ekranu, i w ZK:OŚ, ale wartości te są różne, zaś trudno orzec, ile powinny naprawdę wynosić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 13:24, 12 Sty 2009
PRZENIESIONY
Sob 0:15, 08 Sie 2009    Temat postu: EPP nietypowych stworzeń

Otóż mam problemy z określeniem EPP, niektórych nietypowych stworzeń.

Wampir
SW ma +2. EPP według mnie powinno wynosić +8/+9 (przy czym obstaję bardziej przy +8, bo wrażliwość na światło jest nieco denerwująca).

Ilithid
Z racji wysokich atrybutów i innych plusów proponuję EPP +12 (SW ma 8).

_________________________________

Proszę o wypowiadanie się na temat EPP. Z góry dziękuję. Najbardziej zależy mi na wampirku Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Pon 15:10, 12 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pon 13:44, 12 Sty 2009
PRZENIESIONY
Sob 0:16, 08 Sie 2009    Temat postu:

Wampir i Illithid mają podane EPP w Księdze potworów.
W 3.0 Wampir ma ECL +6, a w 3.5 +8.
Illithid ma ECL +16
Żywiołak nie nadaje się na postać gracza, podobnie jak ten ostatnie stwór
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 15:11, 12 Sty 2009
PRZENIESIONY
Sob 0:16, 08 Sie 2009    Temat postu:

Dobra, racja, przesadziłem. Poniosła mnie żądza oryginalności Sad

Cytat:
llithid ma ECL +16

Oż kurde; ja myślałem, że góra 12. Na pewno aż tyle?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 19:32, 12 Sty 2009
PRZENIESIONY
Sob 0:16, 08 Sie 2009    Temat postu:

SW nie powinno się obliczać czysto mechanicznie.


Nad ilihidem się nie zastanawiałem.
Aktualnie nie mam pod ręką Ksiegi Potworów, ale już na początku się nie zgadzam aby za każdą KW liczyć jeden poziom.
W końcu poziom to nie tylko pw, bazowy atak i rzuty obronne, ale zdolności klasowe.
A ich się nie zdobywa za same KW bez klasy.
Już prędzej bym policzył po 1 za każdy poziom czarującego.
Ale to też nie.
Ja bym wyrównał.
Tak do 3 poziomów za każde 4 kości/poziomy czarującego.
Przy czym to drugie byłoby wciąż znacznie lepsze.

E.p.p. zawsze powinno sie obliczać tak aby ani nie dawała przewagi, ani nie czyniła postaci słabszą.
Jeśli e.p.p. jest takie, że nie warto brać tej rasy to powinno się je zmniejszyć.


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Wto 19:53, 13 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sasori
Nowicjusz


Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubicz

PostWysłany: Nie 13:46, 08 Mar 2009
PRZENIESIONY
Sob 0:17, 08 Sie 2009    Temat postu: Opóźnienie Poziomu a Skala Wyzwania

Pytanie jest następujące:

Jakie opóźnienia poziomów mają :
-Likantropy ( jeśli różne to prosił bym o szczegółowe )
*Wilkołak
*Szczurołak
-Wampir
-Licz

Gdyż osobiście w podręczniku potworów znalazłem tylko i wyłącznie Skalę wyzwania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
suldarr'essalar
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 127.0.0.1

PostWysłany: Pon 15:45, 12 Sty 2009
PRZENIESIONY
Sob 0:18, 08 Sie 2009    Temat postu:

EPP to kostki + dostosowanie poziomu, a zatem: 8 za kostki, ~4 za 8 poziomów czarującego/manifestującego, do tego dochodzą wysokie atrybuty (minimum +2), typ aberration (na oko +1), zdolności at will (~ +2) to wyjdzie mniej więcej tyle. Inna sprawa, czy jest to opłacalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 13:52, 08 Mar 2009
PRZENIESIONY
Sob 0:18, 08 Sie 2009    Temat postu:

Wg [link widoczny dla zalogowanych] licz ma +4, wampir +8, oba likantropy +3.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 22:59, 14 Cze 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 23:33, 14 Cze 2009
PRZENIESIONY
Sob 0:18, 08 Sie 2009    Temat postu:

Do likntropów musisz doliczyć jeszcze dodatkowe KW które dostają, dlatego praktycznie w sumie każdy z nich ma inne epp. Wampir i licz to normalniejsze szablony Razz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 23:32, 31 Paź 2009    Temat postu:

A co byście dali półniebianinowi ze skrzydłami(ustalone odgórnie że będzie miał)?
Bo w PMP pisze, że powinien mieć +3 ale za niepodatności, skrzydła kopa do statystyk i zc to wydaje mi się, że za mało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 1:19, 01 Lis 2009    Temat postu:

W tym wypadku można wesprzeć się 3.5 - wg SRD półniebianin w 3.5 ma skrzydła (a nie szansę na nie) i EPP +4. Moim zdaniem mimo wszystko ten szablon wart jest więcej, pominąwszy najniższe poziomy, gdyż zapewnia niebotyczne korzyści:
- premia +20 (!) do atrybutów
- OC
- szybkie, zwrotne latanie
- zdolności czaropodobne
- widzenie w ciemnościach na zasięg 18 metrów
- niepodatność na choroby.
- odporność na elektryczność 10, kwas 10 i zimno 10
- redukcja obrażeń
- +4 do rzutów obronnych na trucizny

Ad poniższego: EPP +4 będzie dobry dla półniebianina ze skrzydłami w 3.0 - na 1. poziomie będzie się trochę słabszym, ale szybko postać to nadrabia.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 14:10, 01 Lis 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:45, 01 Lis 2009    Temat postu:

W 3.0 półniebianin ma :
-75% szansy na skrzydła (myśmy ustalili że ma je odgórnie)
- +1 KP
-zdolności czaropodobne
- widzenie w słabym świetle
-Niepodatność na choroby,elektryczność, kwas i zimno
- +20 do atrybutów
Mógłbyś pomyśleć o EPP na podstawie tego? :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:52, 01 Lis 2009    Temat postu:

Masz podane wg srd +3. Jeżeli Ci to nie pasuje to podnieś do +4. Ogólnie rzecz biorąc lepiej mieć 5 poziom niż 1 i być półniebianinem. Niby dużo zyskujesz, ale pomyśl ile tracisz. KW,BAB,Czary,RO,Atuty,rozwinięcia za poziom.

Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Nie 14:04, 01 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 15:50, 01 Lis 2009    Temat postu:

1poz człowiek+półniebianin oczywiście będzie słabszy niż 5 człowiek, ale trzeba też spojrzeć szerzej.
16człowiek+półniebianin może być już lepszy niż 20człowiek
Oczywiście mówię o klasach nieczarujących, lub półczarujących


EDIT:
Tu do posiadaczy podręcznika Podmrok.
To tylko mi się wydaje czy e.p.p. ras z książki jest za małe??


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Śro 14:43, 04 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:24, 07 Lis 2009    Temat postu:

hamerek napisał:
W 3.0 półniebianin ma :
-75% szansy na skrzydła (myśmy ustalili że ma je odgórnie)
- +1 KP
-zdolności czaropodobne
- widzenie w słabym świetle
-Niepodatność na choroby,elektryczność, kwas i zimno
- +20 do atrybutów
Mógłbyś pomyśleć o EPP na podstawie tego? :)

Mi na oko jest z +5, bo niepodatność na kwas, zimno i elektryczność, a odporność 10 na nie robi sporą różnicę. Razz
Albo +4.
suldarr'essalar napisał:
EPP to kostki + dostosowanie poziomu, a zatem: 8 za kostki, ~4 za 8 poziomów czarującego/manifestującego, do tego dochodzą wysokie atrybuty (minimum +2), typ aberration (na oko +1), zdolności at will (~ +2) to wyjdzie mniej więcej tyle. Inna sprawa, czy jest to opłacalne.

Po pierwsze, kostki mogą zastępować cześć ECL.
Za 8 poziomów manifestującego dałbym ECL +2, bo kostki aberracji są słabe, atrybuty też do 1, w zamian za kostki. I jest 8 kostek, +2 za manifestującego, +1 za atrybuty, +2 za za zdolności na życzenie, czyli byłoby 13 LA, a nie 16 LA.


Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Sob 12:57, 07 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin