Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] "Lekka przeszywanica"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
faenrir
Nowicjusz


Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 10:18, 21 Maj 2009    Temat postu: [3.0; 3.5] "Lekka przeszywanica"

Witam wszystkich użytkowników, gdyż jest to mój pierwszy post.

Od kilku MG słyszałem o tzw. lekkiej przeszywanicy, a mianowicie rodzaju kamizelki/kaftanu, który nie daje żadnej niemagicznej premii z pancerza - można mu ją jedynie zapewnić za pomocą umagicznienia. Zaletą takiego pancerza jest brak ograniczenia zręczności, natomiast wciąż można montować na nim usprawnienia dotyczące pancerzy, jak np. wyciszenie. Chciałbym się dowiedzieć, co sądzicie o takim rozwiązaniu (czy jest zbalansowane etc.), gdyż jest to bardzo przydatne np. wysokopoziomowym łotrzykom z dużą zręcznością i przedmiotami zwiększającym tenże atrybut.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:49, 21 Maj 2009    Temat postu:

Powinna być możliwość noszenia/produkcji takiej zbroi.
Choć zawsze można skorzystać z Księgi broni i ekwipunku (ja mam wersje 3.0) i kupić sobie liścioskórę +1KP żadnych ograniczeń co do Zr, brak kary do testów i czarów wtajemniczeń, koszt 1000sz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:29, 21 Maj 2009    Temat postu:

Przedmiot taki działałby analogicznie do karwaszy pancerza - mechanicznie nie jest to nie możliwe, lecz wiedza o tworzeniu go nie powinna być powszechna tak samo, jak nie jest powszechną wiedza o tworzeniu np. płaszcza dającego premię do siły, choć teoretycznie może taki istnieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 0:36, 25 Maj 2009    Temat postu:

Ta liścioskóra mi się podoba, muszę o niej pamiętać. ;]

Tak na prawde to zależy kto robi taki pancerz i jak to działa, bo raczej kowal nie wykuje magicznej koszuli ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 6:56, 25 Maj 2009    Temat postu:

Phi, to samo uzyskasz na "podkoszulku" :) Zero premi, zero kar, chyba ze z magi. A i mechanika przewiduje miejsce na taki przedmiot, czym wiec on dokładnie już bedzie (szelki, koszula, biustonosz) to już zależy od MG Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 7:26, 25 Maj 2009    Temat postu:

Nie do końca, zbroję da się umagicznić tylko jeśli jest mistrzowska, a podkoszulek nie będzie mistrzowski, bo po prostu nie może być ;]


A liścioskórę to chyba, na logikę, robią dzikie elfy :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
faenrir
Nowicjusz


Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:52, 29 Maj 2009    Temat postu:

Kamulec napisał:
Przedmiot taki działałby analogicznie do karwaszy pancerza


Nie zgodziłbym się. Przedmiot działałby tak samo jak przeszywanica - w końcu jej umagicznienie polega na zwiększeniu jej naturalnej wytrzymałości za pomocą magii, tak jak w przypadku płytówki. A umagicznienie kamizelki byłoby tak samo trudne - przeszywka to w końcu odpowiednio grubo zszyta skóra, kaftan/kamizelka również mogą być skórzane (da się też zrobic ją mistrzowsko, no umówmy się że w faerunie istnieje zjawisko zróżnicowanej jakości Very Happy ). Dlatego uważam, że z mechanicznego punktu widzenia byłaby całkowicie zwyczajna. Inna sprawa, że należałoby robić ją na zamówienie, bo mało kto ma premię ze ZR większą niż 8.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:13, 29 Maj 2009    Temat postu:

Nie byłaby zwyczajna - zwróć uwagę, że mag nie nosi zwykle zbroi ze względu na niepowodzenia czaru wtajemniczeń. To raz.

Po drugie, jak już napisano wcześniej, z mechanicznego punktu widzenia ubranie nie może być zaklęte jako zbroja, gdyż nigdy nie będzie mistrzowskie.

Zaś z fabularnego - ubranie samo w sobie nie stanowi realnej ochrony (chyba przed zadrapaniem), więc nie ma czego wzmacniać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
faenrir
Nowicjusz


Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:39, 29 Maj 2009    Temat postu:

A czy ja mówię o ubraniu? Na pewno nie w znaczeniu wspomnianego podkoszulka. Po prostu mniej grubą wersję. Przypominam, że przeszywanica nie jest zbroją. Jest to skóra, lub nawet tkanina w której wnętrzu znajdują się materiały skóro lub filcopodobne, całość jest pikowana i wygląda jak gruba kurtka. Zmniejsz grubość/twardość, a masz "leką przeszywanicę", o którą mi chodzi. Jeżeli możesz umagicznić normalną, cieńsza też da radę.
Poza tym, jeżeli elfy wymyśliły sobie liścioskórę, to ludzie którzy nie są debilami na pewno wymyśliliby własny substytut -taki międzyrasowy wyścig zbrojeń.

A kary dla magów mogą zostać, nie widzę problemu. To i tak jest sztuczna reguła, bo w normalnej przeszywanicy, a nawet kolczudze można bardzo precyzyjnie machać rękami. Wiem, bo jeden z moich kolegów jest aktywnym członkiem bractwa rycerskiego i dla niego bieganie nawet w płytówce to żadna nowość.

Przeszywanica:

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez faenrir dnia Pią 21:40, 29 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:55, 29 Maj 2009    Temat postu:

Nikt nie twierdzi, że przeszywanica utrudnia wykonywanie typowych ruchów.
Nie ważne, czy coś jest logiczne, czy nie. W D&D jest sporo rzeczy nie logicznych, ale nie da się tego zmienić grając w tym systemie i jednocześnie utrzymać balans. Chcąc mieć logiczny świat należałoby wywalić całą mechanikę i większość fabulariów (jeżeli chcesz rozwijać ten wątek, to nie w tym temacie).

Powiem prosto:
a) nie rozmawiamy o mechanice - w takim razie możesz umagicznić co chcesz i jak chcesz, a rozmowa nie ma sensu, bo można pisać tylko "fajne/nie fajne".
b) rozmawiamy o mechanice. I ja Ci mówię, że możliwośc umagiczniania ubrania jak zbroi prowadzi do niezbalansowania i mija się z założeniem. W ujęciu mechanicznym umagicznione ubranie to cudowny przedmiot, a nie magiczna zbroja.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 22:55, 29 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 15:55, 30 Maj 2009    Temat postu:

Ok, Kamulec ma rację. Mechanicznie nie jest to możliwe. Ale powiem Ci jak to ominąć;]
Weź koszulkę i zaklnij ją aby była cudownym przedmiotem. Nie dasz jej szarości, ani nic podobnego, ale możesz sprawić, aby ten kto ją założył podlegał permanentnej korowej skórze;]
To będzie kosztowało jakieś (4x7x2000) 56 000sz. Proporcjonalnie nieopłacalne względem zbroi, ale tak już jest;]
Podobnie przez długi czas jak grałem mnichem irytowała mnie niemożność ZGODNEGO Z MECHANIKĄ usprawnienia ataku bez broni. Ostatnio wymyśliłem karwasze które rzucają permanentny magiczny kieł na pięści mnicha (bo w końcu jego pięści to broń naturalna, nie?).
Zdaje się, że Magiczny Ornat da się rzucić na zwykłą szatę, To jest kolejny sposób ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:02, 30 Maj 2009    Temat postu:

Jak już wspomniałem, można uzyskać efekt karwaszy pancerza - czyli ma się premię ze zbroi do KP.

Cytat:
ten kto ją założył podlegał permanentnej korowej skórze

Po prostu nadanie mocy analogicznej do amuletu naturalnego pancerza. Tyle, że ten rodzaj premii do KP podwaja koszt.

Należy jednak pamiętać, że MP może (ja bym tak zrobił) wymagać wynalezienia, utrudniać zakup lub podnosić ceny takich przedmiotów, a nawet uczynić wymogiem posiadania wypełnienie pewnej misji - gdyż przedmioty są nietypowe. Co nie znaczy, że zaraz powinien to uniemożliwiać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 21:54, 30 Maj 2009    Temat postu:

Nie zgadzam się. Idzie się do maga znającego odpowiednie zaklęcia, posiadającego Tworzenie Cudownych Przedmiotów i składa się zamówienie.
Wszystkie przedmioty magiczne robi się tak samo, różnica polega tylko w rzucanych zaklęciach i czasie trwania (oczywiście też kosztach)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 22:24, 30 Maj 2009    Temat postu:

Mechanicznie wg PMP sprawa wygląda tak, gdy chce się stworzyć przedmiot nie opisany w podręczniku:
1. Prowadzi się badania, ponosząc koszty, w miejscu, w którym odpowiednia wiedza jest dostępna.
2. MP decyduje, czy badania się powiodły oraz jaki koszt ma przedmiot. Podręczniki zaznaczają, że ceny z tabel należy modyfikować, jeżeli chce się zachować zbalansowanie.

Z misją to tylko sugestia - MP może zdecydować, że takie przedmioty to pomniejsze artefakty, wymagają określonego składnika, zwykle niedostępnego (tak, ta połowa ceny rynkowej to składniki - a ich można nie móc nabyć, jak są nietypowe) lub też po prostu w źródłach wiedzy dostępnych w mieście nie ma dość informacji - i trzeba poszukać ich np. w ruinach, czy na innym planie.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 2:00, 07 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:04, 20 Cze 2009    Temat postu:

Cytat:
I ja Ci mówię, że możliwośc umagiczniania ubrania jak zbroi prowadzi do niezbalansowania i mija się z założeniem. W ujęciu mechanicznym umagicznione ubranie to cudowny przedmiot, a nie magiczna zbroja.

Ależ takie rozwiązanie można osiągnąć i to w zgodzie z mechaniką. Wystarczy posłużyć się zaklęciem "Magiczny/a ornat/szata". W połączeniu z Ciągłością/Utrwaleniem. Koszt będzie wyższy relatywnie bo to kwestia opracowania takiego użycia zaklęcia Ciągłości + koszt PD na jego użycie. Nie wydaje mi się więc żeby był to jakiś problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azgoth
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 16:02, 20 Cze 2009    Temat postu:

Arvelus napisał:

Podobnie przez długi czas jak grałem mnichem irytowała mnie niemożność ZGODNEGO Z MECHANIKĄ usprawnienia ataku bez broni.


A W PMP do 3.0 na stronie 184 (przy magicznych broniach), pośród toporów, lanc itd. znajduje się rękawica i rękawica nabijana, które można umagicznić tak jak broń. Robisz wtedy dla mnicha 2 takie rękawice np. Lodu.

Co do magicznych podkoszulków to myślę że mija się to z celem. Elfy opracowały swoją liścioskórę, a na wysokich poziomach (kiedy nawet przeszywanica zacznie ograniczać zręczność) postać będzie stać albo na magiczną liścioskórę albo pierścienie/karwasze/amulety które zastąpią pancerz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 2:16, 07 Gru 2009    Temat postu:

Cytat:
A W PMP do 3.0 na stronie 184 (przy magicznych broniach), pośród toporów, lanc itd. znajduje się rękawica i rękawica nabijana, które można umagicznić tak jak broń. Robisz wtedy dla mnicha 2 takie rękawice np. Lodu.

Ale wtedy nie mnich nie może wykorzystywać swoich lepszych ataków bez broni.

Cytat:
Co do magicznych podkoszulków to myślę że mija się to z celem. Elfy opracowały swoją liścioskórę, a na wysokich poziomach (kiedy nawet przeszywanica zacznie ograniczać zręczność) postać będzie stać albo na magiczną liścioskórę albo pierścienie/karwasze/amulety które zastąpią pancerz.

To jest alternatywa, konkretnie dla karwaszy.

W 3.5 (za SRD) przedmiot magiczny dający premię zwyczajowo nie powiązaną z danym miejscem na magiczny przedmiot, tak jak w tym przypadku, kosztuje 1,5 raza więcej (choć nadal aktualne jest wszystko, co wcześniej napisałem). Tak więc domyślnie, po "wynalezieniu" cena rynkowa kamizelki pancerza +X wyniesie 1500*X^2.

Cytat:
Ależ takie rozwiązanie można osiągnąć i to w zgodzie z mechaniką. Wystarczy posłużyć się zaklęciem "Magiczny/a ornat/szata". W połączeniu z Ciągłością/Utrwaleniem.

Zgodnie z mechaniką:
1. Kapłan nie ma ciągłości, a czarodziej magicznego ornatu
2. Ciągłość jest względnie łatwa do rozproszenia
3. W mej ocenie ogólnym zamysłem autorów dopuszczenie innych zastosowań ciągłości dotyczyło czarów własnych/z dodatków lub w normalnych warunkach nie opłacalnych do utrwalania. Oczywiście MP może zdecydować inaczej.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 2:16, 07 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin