Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Premie z usprawnienia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 17:55, 20 Sty 2009    Temat postu: Premie z usprawnienia

Tworzę postać na turniej i coś mi przyszło do głowy.
Niby wydaje się logiczne ale wolę więc upewnić, bo na turnieju nie liczy się logika a zasady

2 premia z usprawnienia się nie kumulują a nakładają.
To bezsprzeczna prawda.
A jeśli jedna z tych premii jest ujemna?
To wtedy wciąż się nakładają(jak powinno być czysto mechanicznie) czy ta dodatnia jest zmniejszana o tą ujemną(jak się wydaje na logikę)?
I dalej. Tego już mam mniejsze wątpliwości... ujemne premie z usprawnienia będą się kumulować?


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Wto 17:57, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:25, 20 Sty 2009    Temat postu:

1. Nie spotkałem się z 'ujemną premią z usprawnienia'.
2. Można dostać karę do testów, atrybutów, etc.
Jeżeli masz np. 12 int, obręcz intelektu +4 i ktoś rzuci na ciebie klątwę(rzut obronny się nie powiódł) - tracisz 6 int. W takiej sytuacji twoja inteligencja tymczasowo wynosi 10.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:25, 20 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
ujemne premie z usprawnienia będą się kumulować?

Nie spotkałem się z takim określeniem. Kary do testów ataku i obrażeń mogą się kumulować, ale to zależy od źródła.

Edycja: Mój post dotyczy wyłącznie premii z usprawnienia oręża.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Wto 21:50, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 19:18, 20 Sty 2009    Temat postu:

Potęga Dębu, Wytrzymałość Fal, Zwinność Wiatru.
3 czary z Władców dziczy dające miedzy innymi ujemne premie z usprawnienia.
Zastanawiam się jak to będzie działało jak np. postać ma pierścień siły +1 lub +2 i z powodu tego czaru miałby dostać karę -2 do siły...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 19:21, 20 Sty 2009    Temat postu:

Arvelus napisał:
Zastanawiam się jak to będzie działało jak np. postać ma pierścień siły +1 lub +2 i z powodu tego czaru miałby dostać karę -2 do siły...

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale... co za różnica czy powiesz "kumulowały" czy "nakładały"? Toć i tak wyjdzie 0 (+2 i -2).

Biorę to na logikę, bo wiecie co mam wspólnego z mechaniką. Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 20:47, 20 Sty 2009    Temat postu:

Nie do końca.
Kiedy premię się nakładają to działa największa.

To co przedstawił Liv to kumulacja premi.

W sumie najbardziej zależy mi na ocenie Kondeksa bo on prowadzi turniej;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 1:51, 21 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
W sumie najbardziej zależy mi na ocenie Kondeksa bo on prowadzi turniej;]

To nie powód, żeby o tym pisać.

Nie jestem pewien, czy dobrze cię zrozumiałem Arvelusie, ale:
Twój przykład(wzbogacony):
Masz 18 siły. Zakładasz pierścień +1 do siły. Zostaje rzucony czar i tracisz 2 siły. W związku z tym twoja tymczasowa wartość siły wynosi 17.
Dwie premie z tego samego typu nakładają się, kara i premia tego samego typu kumulują się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malfurion
Początkujący


Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 10:12, 21 Sty 2009    Temat postu:

Wydaje mi się, że będzie wtedy miał modyfikator z siły ujemny ( jak ktoś ma 10 siły i zostanie rzucony czar, który obniży jego siłę do 8), a ma pierścień siły. Wtedy (wydaje mi się), że premia z pierścienia doda 2. Czyli postać ma -1 z siły i +2 za pierścień, czyli modyfikator z siły wynosi 1.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 12:54, 21 Sty 2009    Temat postu:

Malfurion napisał:
Wydaje mi się, że będzie wtedy miał modyfikator z siły ujemny ( jak ktoś ma 10 siły i zostanie rzucony czar, który obniży jego siłę do 8), a ma pierścień siły. Wtedy (wydaje mi się), że premia z pierścienia doda 2. Czyli postać ma -1 z siły i +2 za pierścień, czyli modyfikator z siły wynosi 1.
Po ... co to piszesz? Kondeks już to przedstawił i podał poza tym inne liczby.
_________________________

Arvelus napisał:
2 premia z usprawnienia się nie kumulują a nakładają.
Jeżeli jedna z nich jest ujemna nie mogą się zazębiać. Weźmy na przykład miecz z kości (załóżmy, że prymitywny materiał daje premię -1). Jeżeli jest on magiczny, to wtedy zredukują się. Zazębianie się dotyczy tylko dodatnich premii (czyli na przykład adamantynowy wielki miecz +2, będzie zadawał +2 a nie +4). To tak jak z OC.
Chyba, że uznamy, że magiczna broń redukuje te negatywne premie (chyba, że przedmiot jest przeklęty). Więc jakie jest wasze zdanie na ten temat (może trochę offtop do ostatnich postów ale związany ogólnie z tematem)? Moim zdaniem powinna.
_________________

Nie rozumiem tej dyskusji.
Kondeks napisał:
Masz 18 siły. Zakładasz pierścień +1 do siły. Zostaje rzucony czar i tracisz 2 siły. W związku z tym twoja tymczasowa wartość siły wynosi 17.
Przecież to jest oczywiste. Premia i kara się muszą sumować, bo inaczej nie miałyby racji bytu.

Arvelus napisał:
A jeśli jedna z tych premii jest ujemna?
To wtedy wciąż się nakładają(jak powinno być czysto mechanicznie) czy ta dodatnia jest zmniejszana o tą ujemną(jak się wydaje na logikę)?
To już wyjaśniłem wcześniej więc taki offtop wcale nie wyszedł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kuba86
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:23, 21 Maj 2011    Temat postu:

Przepraszam, że odkopuję stary temat, ale nasunęło mi się jedno pytanie:
Czy jeśli mam siłę 14 i jestem zatruty trucizną która powoduje np. 2 pkt. utraty siły, a następnie wrogi mag potraktuje mnie promieniem osłabienia, który odbierze mi 3 pkt. siły, to ile wynosi moja siła? Dwie kary nakładają się, czy kumulują?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Sob 23:59, 21 Maj 2011    Temat postu:

Kary pochodzące z różnych źródeł się kumulują, Siła zostanie obniżona o 5.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kuba86
Nowicjusz


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 10:20, 22 Maj 2011    Temat postu:

A jeśli zostałbym zatruty dwoma różnymi truciznami obniżającymi siłę, np. o 3 i o 5pkt.?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Nie 12:06, 22 Maj 2011    Temat postu:

W przypadku trucizn kary również się kumulują, nawet tych samych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin