Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przygotowanie akcji

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zenon
Nowicjusz


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zgierz

PostWysłany: Nie 12:50, 23 Mar 2008    Temat postu: Przygotowanie akcji

Witam!

Mimo, że w D&D gram jakoś ze 3 lata to nigdy nie stosowałem "przygotowania" akcji. Jako, że padnie na następnej sesji zapewne moja postać (w sumie przez moją chorą ciekawość Razz) to postanowiłem zrobić władającego magicznym ogniem (gramy w FR). Stąd też moje pytanie, jak to jest z tym przygotowaniem akcji? W podręczniku pisze, że mogę na przykład przygotować akcje standardową i "wbić się" w turę przeciwnika. Jednak czy podczas przygotowywania tracę tą akcję która chcę przygotować?

Na przykład moja postać stoi na przeciw innego maga. Ja mam wyższą inicjatywę i decyduje się przygotować akcję, by wchłonąć rzucony przez przeciwnika czar. Adwersarz atakuje, ja wchłaniam i znowu moja tura. Czy tak to wygląda?

Z góry dziękuję za pomoc, Zenon
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:38, 23 Mar 2008    Temat postu:

Witam!

To jest w Podręcznik Gracza pod "przygotowanie", ale: Przygotowanie akcji to akcja standardowa, a więc możesz poza przygotowaniem wykonać jeszcze akcję będącą odpowiednikiem ruchu. Potem, gdy zajdą określone wcześniej warunki, wykonujesz akcję cząstkową.

Ad. postu poniżej: Nie napisałem, ze tak nie jest Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 18:13, 26 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 14:41, 26 Mar 2008    Temat postu:

Witam!

Z góry o to właśnie chodzi w przygotowaniu z jednym wyjątkiem.
Kiedy przygotowujesz się przenosisz swoje miejsce w kolejce dokładnie przed osobą przed którą się przygotowałeś.

Np.
Walczysz ty (jako mag)
Twój kolega (np. jako wojownik)
Przeciwnik (też mag)

Wyniki inicjatywy są:
Ty- 17
Kumpel- 13
Wróg- 8

Mówisz że przygotowujesz się, np. do odparcia jego czaru(kontrczarowanie).
Twoja akcja jest pomijana, więc teraz jest twój kumpel. (coś tam robi)
Potem następuje kolej przeciwnika. Rzuca czar, lecz ty z racji przygotowania masz darmową turę przed nim. Twoja inicjatywa zmienia się na o jeden większą niż twojego przeciwnika. Ostatecznie inicjatywa wygląda tak:

Twój kolega- 13
Ty- 9
Wróg- 8
(Jeśli gracie na wariant inicjatywy, czyli inicjatywa jest rzucana w każdej turze, powyrzsze zasady nie mają zastosowania. Miłej gry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:59, 26 Mar 2008    Temat postu:

Thorgal, inicjatywa nie jest o 1 większa, tylko równa (mimo to, działasz wcześniej).

Po za tym nie nazwałbym tego darmową turę. Musisz ograniczyć się do akcji i okoliczności które określiłeś w swojej turze, a ponadto może być to tylko akcja cząstkowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zenon
Nowicjusz


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zgierz

PostWysłany: Śro 17:28, 26 Mar 2008    Temat postu:

Dzięki, choć moje pytanie bardziej dotyczyło tego, czy mogę przygotować akcje i w tej samej działać, ale już rozwialiście moją niepewność :)

Dziękuje, temat do zamknięcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin