Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przyspieszenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:27, 10 Mar 2007    Temat postu: Przyspieszenie

Jak działa przyspieszenie w rundzie zaskoczeniowej, gdy postać ma jedynie akcje cząstkową ?
Czy:
akcja cząstkowa + akcja cząstkowa = akcja całorundowa ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 13:55, 10 Mar 2007    Temat postu:

Sądzę, że jest tak samo jak z akcją całorundową podzieloną na dwie rundy. To jest chyba tak, jak napisałeś. Nie mam dostępu do Podręcznika Gracza (pożyczyłem...), ale na pewno jest napisane o tym w rozdziale 8: Walka (o dzieleniu akcji na dwie rundy). Analogicznie powinno być tutaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Sob 15:42, 10 Mar 2007    Temat postu:

Cytat:
akcja cząstkowa + akcja cząstkowa = akcja całorundowa ?


akcja cząstkowa + akcja cząstkowa = 2 akcje cząstkowe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:02, 11 Mar 2007    Temat postu:

Owszem. 1+1=1x2. Tyle że 1x2 równa się 2. Tak więc ja uważam, że logicznie rzecz ujmując akcja cząstkowa, to połowa akcji całorundowej, a dwie połowy dają całość. Tutaj trzeba poprostu określić, ile to jest akcja cząskowa. Moim zdaniem możesz w niej zrobić tyle, co w 3 sekundy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:04, 11 Mar 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
Tutaj trzeba poprostu określić, ile to jest akcja cząskowa.


Nie o to za bardzo mi chodzi. Zastanawiam się w jaki sposób traktować te 2 akcje cząstkowe ? W końcu 2 akcje cząstkowe dają czasami zdecydowanie więcej niż 1 całorundowa. Czy gracz ma sam decydować co woli ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:35, 11 Mar 2007    Temat postu:

Boski napisał:
Zastanawiam się w jaki sposób traktować te 2 akcje cząstkowe ?

Ale jednak o to. Jeżeli dwie akcje cząstkowe, to 3 sekundy, to razem dają 6 sekund, czyli pełną rundę. Jeżeli można by to rozdzielić, to nalżałoby dac też możliwość dzielenia akcji całorundowej na dwie części. Czyli byłoby to nielogiczne nadużycie "mechaniczne".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Nie 17:02, 11 Mar 2007    Temat postu:

Cytat:
Jeżeli dwie akcje cząstkowe, to 3 sekundy


A jest tak napisane ?

Cytat:
Tak więc ja uważam, że logicznie rzecz ujmując akcja cząstkowa, to połowa akcji całorundowej


W ciągu jednej akcji cząstkowej możesz zaatakować jedynie raz. Podczas dwóch - dwa razy. A podczas akcji całorundowej możesz zaatakować 4, a nawet 7 razy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:46, 11 Mar 2007    Temat postu:

Strona 127, PG (3.0): Rozpoczęcie akcji całorundowej:
"Startowa akcja cząstkowa akcji całorundowej pozwala na rozpoczęcie pewnej akcji całorundowej (...), którą będziesz mógł dokończyć w kolejnej rundzie (nawet w akcji czątkowej). (...)"

Czyli według mnie jeżeli mamy dostęp do dwóch akcji cząstkowych, to jest to jednoznaczne z posiadaniem możliwości wykorzystania akcji całorundowej. Jeżeli można tak robić z tury na turę, logiczne wydaje się, że w tej samej turze też.

Hmm, z drugiej strony pojawia się problem z brakiem możliwości normalnego dzielenia akcji, o czym pisał Kamulec...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 21:14, 11 Mar 2007    Temat postu:

Deemer napisał:
Hmm, z drugiej strony pojawia się problem z brakiem możliwości normalnego dzielenia akcji, o czym pisał Kamulec...

Moja intencja była inna. Chodziło mi o to, że wybór pomiedzy akcją całorundową, a podzieleniem jej na dwie cząstkowe byłby nadużyciem, ponieważ w jednym czasie można wykonać konkretne rzeczy, neiważne jak to nazwać w mechanice gry. Podział wiadomo, nie jest doskonały, stanowi uproszczenie. Jeżeli w 6 sekund można wykonac jeden atak, to tak już jest. Jak będziesz ruszał się dwa razy szybciej, a miał dwa razy mneij czasu, to też wykonasz jeden atak, a nie dwa.

Najprościej matematycznie, jak już pisałem. 2x1/2=1.

Domyślam się, że wszyscy już dawno wiedzą, co mam na myśli, ale przykąłdów nigdy za wiele:
Ruszając się 6 km/h pokonasz w 1h kilometów 6.
Ruszając się 12km/h pokonasz w 1/2h kilometrów 6.
Jeżeli liczysz drogę jako sumę odcinka przed minięciem 3 km oraz odcinka po jego minięciu, to też nie zmieni się pokonany przez Ciebie dystans.

Reasumując:
Jeżeli akcja cząstkową możesz zrobić tyle co w 3 sekundy, to dwie akcje cząstkowe tyle co w 6 sekund, a to oznacza, że dwie akcje czątkowe dają jedną całorundową.


____________________________________________________________
Odnośnie postu poniżej: Dlatego cały czas mówię, że należy to ustalić i wszystko będzie jasne. Zreszta i tak logicznie rzecz ujmując do logicznej gry trzeba ustalić, jaka akcja jakiemu okresowi czasu odpowiada w normalnych warunkach.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 16:24, 12 Mar 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 8:21, 12 Mar 2007    Temat postu:

Tak Kamulcu, z tym że pojawia się jedno "ale"...

Nigdzie nie mamy napisane, że akcja cząstkowa jest odpowiednikiem 3 sekund.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin