Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Strach przed ranami lub śmiercią

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:55, 10 Paź 2005    Temat postu: Strach przed ranami lub śmiercią

Nie każdy ma dość odwagi, by skoczyć w przepaść, by nie dostać się do niewoli, nawet wiedząc, że to ocaliłoby go od straszliwszej śmierci. Właśnie w tym celu proponuje wprowadzenie takiej oto zasady:
Aby zrobić coś, o czym wiemy, że zada nam rany lub może spowodować śmierć, musimy wykonać rzut obronny na strach.

ST 5 - otrzymanie obrażeń, które prawie na pewno nie spowodują śmierci (według naszego mniemania)
Przykład: pociągnięcie za dźwignie, uruchamiającą bełt, który ma przebić nam nogę

ST 10 - otrzymanie obrażeń, które mogą spowodować naszą śmierć.
Przykład: pociągnięcie za dźwignie, która spuści nam średniej wielkości głazy na głowę

ST 15 - działanie, którego efektem będzie śmierć
Przykład: uruchomienie gilotyny, na której trzymamy głowę

Modyfikatory:

+5 bardzo nie przyjemny rodzaj nieszczęścia, które spowoduje nasze działanie, bardzo zły wygląd przedmiotu, wywołującego działanie itp.
Przykład: Obok gilotyny, którą chcemy popełnić samobójstwo leży ucięta nią głowa.

+10 Przerażający wygląd nieszczęścia, potworny wygląd przedmiotu, wyczuwane zawczasu obrażeń. Przykład: Nieśpieszne wejście w płomienie.

Co wy na to? Macie może jakieś pomysły udoskonalenia tej metody? Zapraszam do dyskusji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:04, 24 Paź 2006    Temat postu:

A co z paladynem ? Od 2 poziomu posiada on zdolność ,,Aura Odwagi" która mówi, że paladyn jest odporny na strach. Czy to oznacza, że paladyn nie zachowuje się jak każda inna rozumna istota ? Czy podane ST stosuje się w przypadku paladyna czy też nie ?
Proszę Cię Kamulcu o wyjaśnienie tej kwestii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:25, 24 Paź 2006    Temat postu:

Cytat:
Aby zrobić coś, o czym wiemy, że zada nam rany lub może spowodować śmierć, musimy wykonać rzut obronny na strach.

Są to ST rzutów obronnych na strach, czyli liczą się wszystkie modyfikatory do takich rzutów, włącznie z paladyńską odpornością. Co nie oznacza, że paladyn musi coś takiego zrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:56, 29 Paź 2006    Temat postu:

Według mnie takie ST powinno być ustalane przez MP spontanicznie bo to zależy od sytuacji. Również od osobowości i charakteru postaci.

Przykład z gry:
Odważnego, silnego, wrażliwego i dobrego tropiciela (BN) zdradziła dziewczyna (znaczy chciała go zabić) - drowka, w której biedak się zakochał. Drożyną zabiła zdrajcę jednak tropiciel zaczął mieć myśli samobójcze. W takim przypadku pójście na 5 poziomie na grzbiet świata nie wymagało rzutu na ST tak samo jak nocowanie w jego okolicach na dworze i udanie się na samobójczą misję zatrzymania szarżującej armii orków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 12:14, 30 Paź 2006    Temat postu:

Całkiem logiczne, ale jak podchwicił Kondeks, to powinno zależeć od MP. W moim wykonaniu opiera się to jedynie na podchwyceniu (czyt. nasunięciu graczowi) uczuć BG (jako, że prowadzę bez kostek). Przy dobrych graczach bardzo dobrze gra się w ten sposób...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 10:47, 04 Lis 2006    Temat postu:

Oczywiście, MP może to modyfikować jak chce, ale czy uważacie, że jest to dobre jako podstawa, czy należy coś zmienić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 19:41, 04 Lis 2006    Temat postu:

Kamulec napisał:
czy uważacie, że jest to dobre jako podstawa, czy należy coś zmienić?

Moim zdaniem do tego typu "zdarzeń" podczas gry nie powinno być wogóle gotowych reguł. Każdy MP powienien opierać się na intuicji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:48, 08 Lis 2006    Temat postu:

Zgadzam sie z przedmówcą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amnezjusz
Początkujący


Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Leszno

PostWysłany: Czw 17:22, 09 Lis 2006    Temat postu:

W Call of Cthulhu d20 było coś podobnego a mianowicie rozpisane były różne fobie w tym ta przed śmiercią. O ile dobrze pamiętam w sytuacjach w których zagrożone było twoje życie, wykonywałeś rzut na Wolę ST 15 lub do czasu ustania zagrożenia miałeś kary -2 do RO i umiejętności. Chyba tak właśnie było...choć jeszcze zobaczę dla pewności :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 15:44, 10 Lis 2006    Temat postu:

Rozumiem, że wszyscy macie swoje zdanie. Może inaczej zadam pytanie:
Czy jeżeli MP chce wprowadzić jako szkielet te zasady, to są one dobre?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 7:09, 23 Lip 2007    Temat postu:

Uważam, że tak. Na sejsach ze mną jak najbardziej możesz takie zasady stosować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 14:50, 23 Lip 2007    Temat postu:

Popieram...dodaje to realizmu...w końcu nie każdy jest w stanie będąc w pełni świadom konsekwencji, uciąć sobie rękę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin