Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wojownik elf

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 16:21, 12 Wrz 2005    Temat postu: Wojownik elf

Wiecie co zrobiłem sobie wojownika- elfa.
Co wy nato, mój bohater jest bardzo zręczny ale również silny.
W jakie atuty zainwestowć.(macie jakieś pomysły)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pon 16:51, 12 Wrz 2005    Temat postu:

Osobiście taką postacią zainwestował bym w walke łukami a lob jakimis wykwintnymi ostrzami. Tak postać naprawdę by był klimatowa. Zresztą łatwo dobierzesz coś do tych broni elfowi patrząc na jego atuty. Ja bym jeszcze dodał uniki i ruchliwość. Uwazam także,że całkiem świetną sprawą jest atut bieg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 13:28, 13 Wrz 2005    Temat postu:

Do listy należy dodać finezję w broni i (to nie żart) w potężny atak (zwiększa obrażenia) i specjalizację w broni. W walce wręcz chyba najlepiej sprawdzi się rapier.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Wto 16:12, 13 Wrz 2005    Temat postu:

W ajkie atuty zainwestowac ażeby mój bohater był jak najbardziej napakowany? Bo mnie moi drodzy fabuła nie interesuje... ja chcę miec pakera!
Eh, to jest RPG, nie ma co...

Polecam "pakiet" atutu Uniki i jego pochodnych.
Pakiet Bezpośredniego strzału pasuje do elfa.
Zogniskowanie w łuku/rapierze także byłoby na miejscu.
Finezja w rapierze jest rzeczą obowiązkową.
Zmysł walki odziwerciedlałby także zwinność postaci.
Ewentualnie pakiet Potężnego Ataku, ale ja bym tam nie brał.
Zogniskowanie Upadania: ale to dla upartych.
Żelazna Wola: uwierz, zrozumiesz gdy spotkasz sie z czarem "Uśpienie"...
Musnięcie także jest OK. Specjalizacja na 4 poziomie: musisz to wziąć.

I to chyba tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Wto 16:19, 13 Wrz 2005    Temat postu:

Thorik skoro cie nie interesuje fabuła to nie wiesz tak naprawdę o co chodzi w rpg. Tu nie chodzi o to by zdobywać ciągle pedeki czy wyżynać potworki. Jeśli uważasz, że chodzi o to by mieć największego pakera nabić jak największy level to proponuje zagrać sobie w diablo. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Wto 16:26, 13 Wrz 2005    Temat postu:

Ale czera, ja parodiowałem naszego kolegę "Gościa", który to wg mnie przedstawia takie poglądy pakerowania. Ja jak najbardziej ich nie popieram
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Wto 16:42, 13 Wrz 2005    Temat postu:

A to najmocniej przperaszam i nic więcej nie dodam. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Nie 19:49, 25 Wrz 2005    Temat postu:

Ja napiszę tak.

Też sobie zrobiłem elfa- wojownika i dałem mu zmysł walki- opłacalne, jeżeli masz dużą zręczność.
Potem inwestuj w Potężny atak i Rozczepienie. Będziesz ich mógł duż wyciąć. No i na koniec inwestuj w dużą Bazową Premię do Ataku. Będziesz nie pokonany.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Nie 20:14, 25 Wrz 2005    Temat postu:

Jak można inwestować w BAB? Przecież to wzrasta z poziomem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Nie 20:19, 25 Wrz 2005    Temat postu:

Nie do konca. Premię do ataku podwyższa też atut epicki :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Nie 20:22, 25 Wrz 2005    Temat postu:

Aha, to sory nie mam Podręcznika epickich przygód.

Cytat:
Bójcie się!


Boję się! Aaaa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon 16:34, 26 Wrz 2005    Temat postu:

No ale też są atuty, no i wszystko inne. Najlepiej jeszcze w poprawione trafienie krytyczne :-D
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Nie 20:41, 02 Paź 2005    Temat postu:

Zależy od preferncji, moja propozycja rozwoju na dłuższą metę dla postaci walczących dwoma brońmi. Docelowo przechodzimy na klasę przestiżową TEMPEST.
Atuty:
Walka Dwoma Brońmi, Oversizing Two Weapon Fighting, Dual Strike, Roztrzaskanie, Hold the Line, Zogniskowanie w Broni - TYLKO na jedną broń.
Naszym celem są : Atut Taktyczny Combat Brute i Styl Walki Anvil of Thunder (Topór + Młot) lub Hammer Edge (Miecz + Młot).

Działanie :
Oversizing Two Weapon Fighting : powoduje, że dla potrzeb Walki Dwoma Brońmi możemy używać w drógiej ręce broni większej niż lekka np. długi miecz a dla potrzeb kar traktujemy ją jak lekką, mając więc dwa długie miecze nadal dostajemy -2/-2 Very Happy
Dual Strike : możemy szarżując zadać dwa ciosy, jeden z prawej i jeden z lewej ręki. Normalnie możemy wykonać jeden atak w szarży.
Hold the Line : Jeśli ktoś na nas szarżuje to możemy wykonać jeden atak w niego, atak ten jest rozpatrywany PRZED atakami szarżującego.
Anvil of Thunder : jeśli trafimy kogoś toporem i młotem, to musi zdać test na Wytrwałość o ST = 10 + połowa naszego poziomu + mod z Siły, lub będzie oszołomiony na jedną rundę.
Hammer Edge : Działa identycznie jak Anvil of Thunder, tyle że niezdanie testu skupkuje natychmiastowym obaleniem.
Combat Brute : Atut Taktyczny, Ma trzy manewry, nas interesuje jeden, SUNDERING CLEAVE, jeśli zniszczymy broń lub tarczę przeciwnika, to możemy wykonać jeszcze jeden atak, o dokładnie takich samych parametrach jak ten, który zniszczył broń lub tarczę.

Gdzie tkwi haczyk Very Happy ?
Jeśli my szarżujemy : Dual Strike pozwala nam wykonać ataki z obu rąk, a mając Styl Walki, jeśli nam się uda trafić Obalamy lub Oszołomimy Przeciwnika, co skutkuje DUŻYMI problemami dla niego. Very Happy Łotrzyk za nami bezkarnie "wsadza Ukradki" Very Happy itd. A wstawanie powoduje Atak Okazyjny. Very Happy Alternatywą jest wykorzystać Roztrzaskanie, w Szarży mamy dwa a nie jeden atak, co zwiększ szancę na zniszczenie broni, a Combat Brute pozwoli nam na trzeci atak. Nieźle jak na szarżę. Prawda ?
Jeśli na nas szarżują : Hold the Line pozwala nam zadać jeden Atak Okazyjny, nic nie stoi na przeszkodzie aby władować go w broń przeciwnika Very Happy, jeśli ją zniszczymy, mamy dzięki Combat Brute extra atak. Jeśli przeciwnik ma drugą broń, to powtórka, jeśli nie ma? Tarcza lub po prostu przez łeb. Very Happy

Klasa Tempest daje nam zaś dwie przydatne rzeczy : redukuje kary za dwie bronie oraz jeśli mamy Zogniskowanie w Broni na jedną broń to za DARMO dostajemy je też na drugą - oszczędzamy jeden atut potrzeby do Stylów walki (Anvil of Thunder, Hammer Edge).

Jest to długa droga, nie przeczę, ale otrzymujemy wojownika, zdolnego zatrzymać prawie wszystko. Derwisz uważany za przegięcie nie dotrzyma nam pola, nie istotne czy my szarżujemy czy na nas szarżuje. Mamy ogromną szansę na zniszczenie mu sejmitarów. A bez nich nie odpali swojego tańca Very Happy może sobie jedynie Makarenę zatańczyć.

Wszystkie wymienione atuty, klasy prestiżowe, style walki i Atuty Taktyczne (Tactical Feat) mozna znaleść w Podręczniku Gracza, Complete Adventurer, Complete Warrior.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 9:44, 03 Paź 2005    Temat postu:

1. Sony błagam cie nie po angielsku.
2. Drogi gościu, czy niemógłbyś się zalogować jeśli chcesz pogadać?
3. Pakiet atutów zależy od twoich upodobań, jaką postać chceż tworzyć. Jeśli podasz zarys to mogę coś poradzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pon 15:54, 03 Paź 2005    Temat postu:

Tak ja tęz wnosze o to by nie używac języka angielskiego, czyż nasz język nie jest piękny, by się go wstydzić?? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 7:24, 04 Paź 2005    Temat postu:

Nasz język jest piękny, ale obowiązuje zasada, że nie przetłumaczonych rzeczy się nie tłumaczy samemu. Wprowadza to tylko nie porozumienia.

Do momentu jak ISA nie przetłumaczy serii Complete wolę uzywać oryginalnych nazw. Ktoś kto będzie szukał w oryginalnych podręcznikach nie będzie się musiał głowić nad tłumaczeniami.

Atuty przetłumaczone napisałem w końcu po polsku. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:19, 04 Paź 2005    Temat postu:

Ja bym, w tej sytuacji angielską nazwę podawał w nawiasie, a polski odpowiednik przed nim. Bo przecież chyba nie wszyscy polacy muszą znać języki obce
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Wto 20:20, 04 Paź 2005    Temat postu:

Ale problem w tym, że nie ma polskiego odpowiednika. A ja jestem przeciwnikiem amatorskich tłumaczeń. Jak ISA wyda serię Complete po polsku (a wyda na 100%) to będę używał polskich nazw. Sam prowadzę polską wersję. Ale niechcę wymyślać nazw, każdy będzie miał inne wyobrażenie - zacznie się dyskusja na temat przekładu, a ISA i tak przełoży jeszcze inaczej. Very Happy Dlatego używam nazw ang. - nie ma problemu : "Co poeta chciał wyrazić w tym zdaniu" Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Optymalizacja postaci Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin