Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ile fabuły, a ile realizmu?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Odgrywanie, prowadzenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 20:32, 30 Lis 2007    Temat postu: Ile fabuły, a ile realizmu?

Nie koniecznie drogi elfie^^
Zauważ, że porządny MG nie będzie się sztywno trzymał zasad. Jeśli kolo śpi i gracz chce wbić mu miecz w serce to poporstu automatycznie go zabijam, jeśli miał pożyć dłużej i uznaję, że jeszcze nie nadszedł jego czas to sprawiam, że cos go budzi...
_____________________________________________________________
Posty przeniosłem z: http://www.dndforumrpg.fora.pl/mechanika,22/podrzynam-mu-gardlo-dobra-rzucaj-obrazenia,939.html w niezmienionym stanie. - GWP Kondeks
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 20:50, 30 Lis 2007    Temat postu:

Cytat:
Zauważ, że porządny MG nie będzie się sztywno trzymał zasad. Jeśli kolo śpi i gracz chce wbić mu miecz w serce to po prostu automatycznie go zabijam, jeśli miał pożyć dłużej i uznaję, że jeszcze nie nadszedł jego czas to sprawiam, że cos go budzi...

Moim zdaniem, to nie miejsce na takie dywagacje. Sądzę, że więcej "porządnych MP" nie nagina zasad zależnie od chęci uzyskania konkretnego wyniku działania. Ty zaś wcale nie proponujesz odpowiedzi mechanicznej, a czysto hipotetyczną, którą można sparafrazować do formułki "MP może wszystko".

Sądzę, że temat wyczerpany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:52, 30 Lis 2007    Temat postu:

Arvelusie i to jest bez sensu. Jeżeli śmierć danej osoby ma być zależna od kaprysu MG, gracze szybko zauważą, że świat jest sztuczny i nie prawdziwy. Czasami musi iść coś nie po myśli MG.

Co do tematu:
Kornelu, powinienneś uwzględnić to, czy postać jest przytomna, a może śpi? Bo to zupełnie zmienia postać rzeczy.
Jeżeli śpi jest traktowana jako bezradna, więc albo jest tak potężna, że nie zginie, albo po prostu coup de grace ją załatwi. Zauważ, że postać z ukradkowym atakiem ma tak ogromne coup de grace, ze ciężko nie zabić, a osoba bez owego ukradkowego ataku może przeprowadzić nieudany atak (w złe miejsce wbić, źle naciąć, cokolwiek).
Jeżeli jest przytomna to może właśnie podbić rękę, przesunąć się, czy nawet złapać za rękę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 11:24, 01 Gru 2007    Temat postu:

Very Happy
To wszystko zależy od sposobu przedstawienia tego przez MG
Oczywiście nie zrobię, że nagle ni z tego ni z owego się obudzi...
Ale są różne podejścia...ważny przeciwnik raczej nie pozostanie bez ochrony. A jeśli graczom uda się wymyślić sposób na obejście jej to należy im się nagroda. Ale jeśli wyjdzie to przez przypadek... główny wróg nie powinien ginąć przez przypadek, ale jego śmierć powinna następować po długiej walce..
Raz mi udało się poporwadzić jedną walkę (mnich, druidka i paladyn vs. Bel) przez 3 godziny i muszę przyznać, że wyszła mi znakomicie^^
Ale to wszystko kwestia gustu...moi gracze nigdy nie nażekali Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Odgrywanie, prowadzenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin