Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Profesjonalizm" graczy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Odgrywanie, prowadzenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wielorybb
Nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z czasu

PostWysłany: Śro 19:49, 10 Sty 2007    Temat postu: "Profesjonalizm" graczy

Heil!

Na początek chciałbym wszystkich przywitać(nowy tu jestem Very Happy )
Ale przejdźmy do konkretów:
Od jakiegoś czasu borykam się z bardzo istotnym problemem: Gracze nie chcą(lub nie umieją) odgrywać swoich postaci!!
Jeden z graczy(mag elf 6lvl) ma Int 17 i wysoką Rzt( nie pamiętam ile Razz) i używa właściwie czarów 1-poziomowych (płonące dłonie, wstrząsający chwyt), a jak używa tych co mają jakieś pole działania, to wszyscy obrywają(chodzi o graczy) :? Więc jest tu coś chyba nie tak...
Przykłady mogę mnożyć...
Jak skłonić teraz takowych żeby odgrywali, a przede wszystkim napisali historię i charakterystykę postaci??


PS: To "Heil!" nie ma na celu propagandy faszyzmu... Tak mi po prostu weszło w nawyk i pisze przy każdym poście ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 20:27, 10 Sty 2007    Temat postu:

Witaj na forum.
No cóż... rozwiązanie widzę na pierwszy rzut oka. Z moich "oględzin" wynika, że twoi gracze grają tylko i wyłącznie dla śmiechu. No bo jeżeli podajesz sytuację, gdzie czarodziej może rzucić w przeciwnika np. promieniem lodu, zadając 10 obrażeń, a używa płonących dłoni, zadając i przeciwnikowi i kolegom po 5 obrażeń... to jego intelekt nie jest zbyt wysoki, nie ma obycia lub chce to zrobić dla tak zwanej "beki". Moje rozwiązanie: wyrzuć graczy i znajdź sobie nowych, doświadczonych, którzy chcą naprawdę pograć!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Śro 20:28, 10 Sty 2007    Temat postu:

Wielorybb napisał:
Jak skłonić teraz takowych żeby odgrywali, a przede wszystkim napisali historię i charakterystykę postaci??


Napiszcie historię i charakterystykę waszych postaci ...

A porad jak ujarzmić niesfornych graczy jest w internecie tysiące więc poszukaj w googlach, a z pewnością znajdziesz. Masz tu wspomniane np. :
[link]

_______________
Wybacz, ale regulamin zabrania: 1.2.2. Reklamowania i podawania linków do for o fantastyce i stron z takimi linkami.
Prosze się zapoznać z regulaminem.
Moderator Liverrin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wielorybb
Nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z czasu

PostWysłany: Czw 20:33, 11 Sty 2007    Temat postu:

Heil!

@Gris: a masło jest maślane...

A myślicie na przykład że jakaś forma "łapówki" może wchodzić w grę??
Chodzi głównie o to,czy jak gracze mają inwencje, to zaczne je realizować po kilku sesjach właściwego zachowania połączonego z odgrywaniem. Oczywiście po wprowadzeniu ich w życie następuje także przymus konwencjonalnego zachowania...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Czw 21:11, 11 Sty 2007    Temat postu:

wiesz co Liv?? - uproszczasz jak ktoś może się nauczyć grać jak ma się go wyrzucić na starcie??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:36, 11 Sty 2007    Temat postu:

Ta "łapówka" jest dobrym pomysłem, ale nie nazwałbym tego.
Według mnie ogólnie powinno się prowadzić tak, żeby gracze spełniali marzenia swoich postaci. Bo przecież wszyscy muszą się dobrze bawić, a jaka to zabawa, jak nic Ci się nie udaje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:16, 11 Sty 2007    Temat postu:

Ja bym podał kilka opcji:
1. Gracze są dziecinni - nie będą ni rusz odgrywać i musisz z tym poczekać, aż wydorośleją, albo ich wylać
2. Gracze przychodzą, aby pogadać, powygłupiac się, a gra ich nie interesuje. Graj, jak jest albo wylej
3. Gracze przychodzą, aby pograć i przy okazji pogadać, posmiać się, gra ich interesuje lub lubia grę ze strony mechaniki lub lubią poprostu grac lekką partję. Graj tak samo, albo:
- tłumacz im, o co chodzi w grach fabularnych
- tłumacz im, co robią źle
- tnij PD
- poszerz opisy, utrudnij grę, przygotowuj BN z życiorysem, motywami, nawet, jeżeli BG mają ich nigdy nie poznać, ponieważ: Nawet za pomoca czarów, czy poddania się moga wejśc w rozmowę z wrogiem "przeznaczonym" do walki. Rzuć o atrybuty orka
- wprowadź realizm, między innymi elementy stałe, jak to jest w rzeczywistości, czyli:
- nie wtykaj przygód graczom na siłę
- nie prowadź ich za rękę, pozwól iść gdzie chcą (choć kampania może być, cos może dziac się w tle, a oni moga móc się zaangarzować)
- nie przychodź z przygodami do graczy. Niech oni pochodza za nimi, wymyśl warianty zaleznie od tego, gdzie pójdą (np. misje w strażnicy, w karczmie bogatej, biednej i kupieckiej inne, albo te same z innego końca) Spraw, by świat sie ruszał (niech napotkają BN wracających z misji w górach, niech kupiec, któremu nie pomogą wygra rywalizacje z innym, bo wynajmie łotrzyka, niech sklepikarz, któremu pomożecie sprzedarzą łupów rozkręcic interes kupi większy sklep itp. Ważne, by misje nie były wieczne i inni też je wykonywali. Możesz też kazać im dowiadywac, gdzie jest sklep, opisac rozmowy po drodze (do skl;pepu to pół biedy, ale jak droga ma sto kilometrów to jeszcze lepiej, szczególnie, jak jakiś dzien mają np. z powodu zamieci przesiedziec cały w jaskini).
- spraw, by każdy PD i każda s.z. były dla nich cenne
- zamknij ta grę (możesz powiedzieć, że może kiedyś do niej wrócicie, wtedy nie jest im przykro), roztocz przed nimi wizje świetnie przypakowanych postaci (w sensie doboru atutów) i daj im wybierać za 25 punktów, w wiosce, na pierwszym poziomie, na odludziu, w niebespiecznej okolicy. I taki warunek: Gra ten, kto da historię i opis
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Czw 22:29, 11 Sty 2007    Temat postu:

Wielorybb napisał:
@Gris: a masło jest maślane...


A zupa jest za słona.

Deemer napisał:
Bo przecież wszyscy muszą się dobrze bawić, a jaka to zabawa, jak nic Ci się nie udaje?


Przyjemność wzrasta jeśli po wielu nieudanych próbach w końcu coś wyjdzie.

Gracze nie chcą odgrywać postaci ? Nie rozkazuj im tego. Gra jest też dobra bez odgrywania - to zależy od indywidualnego podejścia gracza do RPG. A jeśli Ci zależy to :
1. Obcinaj PD rozdawane na sesji bądź nie dawaj go w ogóle jeśli gracz olał sobie odgrywanie. Stanie w miejscu z poziomem w końcu się znudzi.
2. Porozmawiaj z graczami, czemu nie chcą odgrywać swoich postaci. Wytłumacz im, że z odgrywaniem zabawa będzie fajniejsza. Jeśli się nie zgodzą to poproś ich o 2-3 sesje z odgrywaniem, tak na próbę. Może się przekonają.
3. Spadające kombajny bardzo dobrze załatwiają niesforne postacie.
4. Ośmiesz postacie graczy / samych graczy. Interpretuj wszystkie słowa gracza tak jakby mówiła to jego postać. A wiadomo, że postać mówiąca o ostatnim meczu / o nowym levelu w Tibii może bardzo szybko dostać punkty obłędu. Jeśli zaś gracz powie coś głupiego, możesz mu dać ośmieszający przydomek, który " wymyślił " jakiś BN. Gabriel " Furcząca odbytnica " dość dobrze spełnia tą rolę.
5. Dla postaci dobrze sprawujących się dawaj fajniejsze przedmioty / umiejętności, bądź milszy dla nich itd. Małe sioło uwielbiające / widzące bóstwo w niskopoziomowym czarodzieju jest dobrą nagrodą. Dobrze odgrywana postać raczej nie będzie wyzyskiwać wieśniaków, dochody sioła to 5 sz miesięcznie, ale zawsze jest miło gdy ma się gdzie wrócić i być przyjemnie powitanym. Ewentualny wątek miłosny dla " dobrej " postaci także jest miłą nagrodą.
6. Jeszcze raz polecam google.

Liverrin napisał:
Wybacz...


To ty wybacz, myślałem, że oficjalne forum polskiego wydawnictwa nie podchodzi pod to. Mój błąd, sorry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 15:18, 12 Sty 2007    Temat postu:

czera napisał:
wiesz co Liv?? - uproszczasz jak ktoś może się nauczyć grać jak ma się go wyrzucić na starcie??

A... miałem zły humor. ;P;)
Ale tak naprawdę, trudno nauczyć kogoś grać, kto nie chce... Powiedz im, wielorybbie, że jeżeli chcą dalej grać, to muszą napisać te historie i opisy, i kropka.
No bo, czera, jak można kogoś trzymać, nawet na starcie, jeśli się nie chce uczyć grać porządnie? Sam podaj lepsze rozwiązanie niż zmiana graczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wielorybb
Nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z czasu

PostWysłany: Pią 21:28, 12 Sty 2007    Temat postu:

Heil!

Jak mam robić, żeby spełniali swoje pragnienia, skoro nie mają żadnych takich "głębszych" poza zdobyciem jak najwięcej sz, PD i wyrobić se pakera(chyba spowodowane zbyt dużą ilością gry w Diablo Razz).
Próbowałem ich do tego przekonać, jednak wspomniany wyżej mag chciał pochodzić z innej planety... Coś jest chyba nie tak... mało tego, postawił mi ultimatum: jeśli nie zgodze się na to-nie ma historii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 22:33, 12 Sty 2007    Temat postu:

Wielorybb napisał:
wspomniany wyżej mag chciał pochodzić z innej planety... Coś jest chyba nie tak... mało tego, postawił mi ultimatum: jeśli nie zgodze się na to-nie ma historii.

Planet?! Chyba planu, jak już... Jest rzeczywiście coś nie tak - to ty masz stawiac graczom ultimatum, nie na odwrót. Jak dla mnie, gracz do wywalenia na dzień dobry - no chyba, że umiesz go "udomowić".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pią 22:54, 12 Sty 2007    Temat postu:

Dlaczego miałby nie być z innej planety?? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Sob 0:19, 13 Sty 2007    Temat postu:

Nie dawaj im sz, nie dawaj im PD i nie pozwalaj na podpakowywanie postaci chyba, że zaczną odgrywać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 10:52, 13 Sty 2007    Temat postu:

Nie dawanie im niczego doprowadzi jedynie do tego, że ich zniechęcisz i przestaną grać. Jeżeli gracz będzie chciał pochodzić z innej planety to powiedz mu o kosmologii D&D i wyjaśnij, że jest to niemożliwe. Co do innych ultimatów graczy:

- Powiedz, że dasz im to czego chcą ale dopiero na odpowiednium poziomie. Wyjaśnij w jaki sposób mogą coś takiego dostać. Jeżeli jest to coś wyjątkowego (np: przedmiot dajacy władzę nad wszystkimi smokami) to zrób z tego potężny artefakt i zbuduj na tej podstawie kampanię. Oczywiście wymyśl coś żeby pod koniec poszukiwań nie mogli tego zdobyć, aby nie stali się zbyt potężni.

- Skoro im tego nie dasz co by chcieli to wciskaj im, że maja i tak o wiele wiecej niż standardowa postać. Na początek daj im kilkanaście słabych potworków, aby czuli, że nawet nie mając przedmiotów są wyjątkowo silni. Dopiero, gdy wkręcą sie w gre pozbądź ich tego złudzenia.

- Daj im potem świadomość niebezpieczeństwa. Niech czasem będą o cal od śmierci i tylko ich pomysłowość może ich uratować. Na wyższym poziomie możesz kogoś zabić bez obaw, że się o to obrażą, jeżeli będą szczęśliwi, że reszta drużyny przeżyłą, jakieś niewiarygodnie trudne spotkanie.

Potem tak im się ta gra spodoba, ze nawet nie mając tego co chcą i tak będą grać. Nie przejmuj się. Gracz nie zrezygnuje z gry dlatego, że chce mieć na szóstym poziomie Miecz Solarów, a Ty im go nie dajesz. Sam miałem tego typu problemy, ale wystarczyło spełnić ich oczekiwania na innym tle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Sob 15:40, 13 Sty 2007    Temat postu:

Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego, nie można pochodzić z innej planety. Np w okół Torrilu dryfują inne planety z tego co wiem. Very Happy Nie rozumiem tego. Może ktoś to wytłumaczy. :?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 16:55, 13 Sty 2007    Temat postu:

czera napisał:
Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego, nie można pochodzić z innej planety. Np w okół Torrilu dryfują inne planety z tego co wiem. Very Happy Nie rozumiem tego. Może ktoś to wytłumaczy. :?

Bo to kojarzy się z kosmosem, a jak wiadomom nie powinno byc takiego pojęcia w D&D, bo tam panuje wieczny czas średniowiecza. Nie ma np. rakiet kosmicznych, więc jak by miał się przenieść ten ktoś na inną planetę? Teleport pasuje tylko wtedy, kiedy postać przenosi się z planu, na inny plan.
Każdy może własną teorię na ten temat wysnuć, ale wg mnie (i chyba ogólnej opinii o D&D) są w D&D różne plany, nie planety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Sob 18:44, 13 Sty 2007    Temat postu:

A przykład taki, Elminster, który uwięził czerwonego smoka w jądrze planety sąsiadującej z Torrilem - a czarny translokacyjne?? po co ci rakiety :?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Nie 0:26, 14 Sty 2007    Temat postu:

Boski napisał:
Nie dawanie im niczego doprowadzi jedynie do tego, że ich zniechęcisz i przestaną grać.


Albo zaczną normalnie grać co jest bardzie prawdopodobne. A strata takich graczy raczej nie będzie jakimś większym ciosem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 0:40, 14 Sty 2007    Temat postu:

Gris napisał:
Albo zaczną normalnie grać.


Każdy gracz chce mieć jak najlepsze przedmioty. Nikt nie będzie zadowolony jeżeli jego dwunastopoziomowa postać będzie latała ze zwykłym mistrzowskim mieczykiem. Gracze muszą się bogacić wraz z czasem. Nie wydaje mi się, żeby normalna gra polegała na niedawaniu graczom niczego...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gris
Adept


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wziąć na piwo ?

PostWysłany: Nie 11:36, 14 Sty 2007    Temat postu:

Boski napisał:
Nikt nie będzie zadowolony jeżeli jego dwunastopoziomowa postać będzie latała ze zwykłym mistrzowskim mieczykiem


xP. Ale trafiłeś. Niektórzy mają bardzo ostre realia świata i w ich sesjach posiadanie mistrzowskich rzeczy ( nie wspominając o magicznych ) jest wielkim wyczynem.
A jeśli gracze chcą mieć owe przedmioty i mogą je w prosty sposób zyskać to nie widzę przeciwności by tego nie robili.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tordek
Nowicjusz


Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:08, 14 Sty 2007    Temat postu:

Boski napisał:
Gris napisał:
Albo zaczną normalnie grać.


Każdy gracz chce mieć jak najlepsze przedmioty. Nikt nie będzie zadowolony jeżeli jego dwunastopoziomowa postać będzie latała ze zwykłym mistrzowskim mieczykiem. Gracze muszą się bogacić wraz z czasem. Nie wydaje mi się, żeby normalna gra polegała na niedawaniu graczom niczego...


Chodzi o to by nie przesadzać ani w jedną ani w drugą stronę, nie wyobrażam sobie drugopoziomowego gracza biegającego z magicznym mieczem +2.

Możesz spróbować poprowadzić sesje na koniec której nagrodzisz graczy, niech ten który odgrywał najlepiej dostanie najlepszą rzecz, np. jeżeli gracze mają lvl 5 i wyżej możesz rzucić jednej osobie (tej która najlepiej odgrywa) jakiś magiczny przedmiot (jak broń to najwyżej +1) niech reszta zobaczy, że warto odgrywać choćby dla przedmiotów, uwierz mi że w końcu znudzi im się bieganie z byle czym i zapragną mieć magiczny sprzęt taki jak ów odgrywający gracz. Mistrzu co mamy zrobić żeby dostać coś takiego? Nic prostszego odgrywać. Na początku pewnie będzie to śmiesznie wyglądać ale daj im coś, za to że się starali, na początek coś słabego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wielorybb
Nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z czasu

PostWysłany: Nie 14:55, 14 Sty 2007    Temat postu:

Heil!
Cytat:
niech reszta zobaczy, że warto odgrywać choćby dla przedmiotów

Na ostatniej sesji było właśnie coś takiego, że graczowi najbardziej zaangażowanemu dałem duużo więcej PD za odgrywanie i najprostsze myślenie. Jak to zrobiłęm to gracze się zaczęli obrażać, że niby oni tak samo robili, a on tylko drzwi otworzył czy coś i powinni dostać więcej. Confused

Wracając do historii tego maga, on najwidoczniej tematów w ogóle związanych z grą mających miejsce poza sesją unika jak ognia. Kiedy zacząłem mu coś tam gadać, żeby historię wymyślił, to on cały czas rzucał emotami ":/" i przekonywał żebym wszedł na kurnik.pl :x

No i teraz jest faktyczny dylemat: co z takim gościem zrobić: czy wywalić czy próbować udomowić(jego postawa po prostu dezorganizuje drużynę, ale o tym założe oddzielny temat])
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:14, 14 Sty 2007    Temat postu:

Napiszę taką krótką uwagę co do trudności gry: Wprowadź realizm. Niech zdobycie wszytskiego zależy od graczy. Co mówi, mówi w grze. Niech BN pytają go o rzeczy z historii. Jak mają czas wolny, karz mu powiedzieć, co robi. Jak nie odpowie, to zaczekaj. Jak powie coś głupiego, to takiej odpowiediz nie przyjmij. Jak będą chcieli cię przeczekać, to wyjmij np. coś lekkiego do poczytania dla siebie. Wkońcu albo zrezygnują z gry, albo to powiedzą. I rób tak zawsze, aż się nauczą. Daj im do zrozumienia, że to ty prowadziz, ty poświęasz czas na przygotowanie i nie będziesz sie z nimi męczył. Albo się dostosowują, albo cześć (choć na początku nie przesadzaj z wymaganiami wobec nich, np. pozwól im powiedzieć ogólnoikowo, o czym mówią, a nie prowadzić rozmowę).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wielorybb
Nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z czasu

PostWysłany: Pon 15:14, 15 Sty 2007    Temat postu:

Heil!

Bardzo dobra propozycja. Ale ów mag(uczepiam się go, bo najwięcej bałaganu robi) mówi, że w wolnych chwilach robi rzeczy oczywiste, o których nie trzeba wspominać(jedzenie, wydalanie, PRZYGOTOWANIE ZAKLĘĆ). Wg niego są to sprawy tak banalne jak oddychanie czy bicie serca.
Spytany, czy odpowiada mu rozgrywka, w której tylko zabija się potwory i przeszukuje, odpowiedział twierdząco. Jednak spytany o to, czy nie podobałoby się mu wprowadzenie rzeczy, które rozwijałyby wewnętrzne pragnienia postaci i takie bzdety, tylko się wykrzywił, powiedział że nie, a jako uzasadnienie podał, że mija się to z celem gry z głównym założeniem, jakim jest jedna wielka sieczka Mad tu już mnie denerwuje (bez wulagryzmów, nie ważne, czy w domyśle) zdenerwował na maxa Confused ostatecznie odesłałem go przed kompa na Diablo II.
Wpadłem też na taki pomysł: dałbym pałeczkę prowadzącego jednemu z graczy, sam zaś wcieliłbym się w jakąś postać i pokazał, jak to ma wszystko wyglądać. Co Wy na to?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:42, 15 Sty 2007    Temat postu:

Ad. pokazywania, jak grać: Możesz, ale zrób to poza normalną grą (czyli rzeczy z tej gry nie przechodzą dalej, wydarzenia "nie wydarzyły się" itd.), albo poprostu tylko daj im przykłąd: sytuacja, i co ty byś powiedział jako gracz.

Jeżeli chcesz grac z tym Ważniakiem, to:
a) skoro jest taki egoista, to powiedz mu dosadnie, że nie on robi Ci łaskę, a ty jemu, że się przygotowujesz do sesji (bo on nie przygotował się: nie obmyślił, jak ogrywac posatć, historii itd i się nie przykłada). Możesz z nim nie grać, albo się całkiem nie przykładac i nie przygotowywać (możesz zrobić mini groteskę nawet, przyjdź na sesję bez notatek, z samymy książkami, i wszytskie lochy np. twórz na poczekaniu: ściany, podłogi, drzwi, itp i o wszytsko rzucaj.. to trochę ci będzie zabierało. Na pytania ile kosztuje karczma, odpowiadaj, że tyle, co w PG za zwykły pokój - sprawdź sobie. Przed walką z potworem poświęć 10 min na przejżenie jego statystyk i obmyslenie taktyki. A najlepsze, jak wylosujesz 6-osobowa drużynę BN z czrodziejem RazzP z godzinę poczekają. Jeżeli reszta gra dobrze, to ich przepros na osobności i wytłumacz, że to robisz dla dobra gry, albo uprzedź, aby sobie wzięli cos do czytania, czy robboty. Tamten będzie się nudził, bo nawet sobie nie pogada.
b) Tak jak pisałem w poprzedniej wiadomości: Poprostu powiedz, że jego postaci to się nudzi, że to zajmuje jej 5 minut, a temat rozmowy musi podać. Oraz to, jak lubi siedzieć przy studiowaniu księgi czarów. No i nie prowadź, zaczekaj na odpowiedź wszystkich. Jak będziecie czekac tylko na 1, czy 2 którzy specjalnie nie będą odpowiadać, to zapytaj resztę: Gramy bez nich (ty weźmiesz ich jako BN, to szybko wymyślisz, co robią)?


Odnośnie Twojej sytuacji: Sądzę, że dla większości MP jest to najtrudniejszy moment, kiedy on, jak ten, który ma najwięcej styczniości z grami fabularnymi, jako pierwszy zaczyna rozumieć ich sens i chce przesatwic graczy. Mnie od pierwszej kategorycznej próby zajęło około 3/4 roku, przez który ciągle się druzyna rozsypywała. Potem po trochu, ale wkońcu udało się i od 1, 5 roku (gram 3,5) mam stałą drużynę [tzn jest ciągłośc, jedna kampania, choć ludzie odchodzą i wracają]. Sądzę, że mniej więcej teraz, miesiąc, czy 2 temu udało mi się w miarę (zasługa też tego, że moji gracze są inteligentni i mają wszyscy po 16 lat) uzyskać ostateczny, porządany efekt, choć u wszystkich sa pewne cechy, które dobrze by dopracowac (zreszta u mnie tez by się coś znalazło).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Odgrywanie, prowadzenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin