Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ST przy blefie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Pytania graczy i MP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ravanlike
Nowicjusz


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:09, 11 Cze 2008    Temat postu: ST przy blefie

Mam wielką prośbę kierowaną głównie do MP ale także do graczy, mianowicie, jakie ST ustalilibyście w sytuacji:

gnom próbuje okłamać orka iż ten posiada sztylet który należy do gnoma, przy czym:

* ork jest kowalem i sam go sobie wykuł max. tydzień temu,
* na sztylecie jest wykluty napis "zrobione przez Grush'a (to imię tego orka)
* poprzychodzi elf (zaufany orka) który mówi orkowi ze to on (znaczy ork) wykuł ten sztylet, a gnomowi żeby przestał kłamać

Proszę o umieszczenie waszych proponowanych ST, z góry dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 17:19, 11 Cze 2008    Temat postu:

Ja, jako że prowadzę storytelling, nie korzystam z kostek. Ale to bez różnicy... powiedziałbym graczowi, że takie zdarzenie nie może mieć miejsca. Jeżeli ork jest w pełni zdrowy umysłowo i ma świadomość, że ten sztylet należy do niego (do tego ma dowód w postaci napisu), próba przekonania go, że tak nie jest jest po prostu niemożliwa.
Jeżeli bardzo ci zależy na ST, dałbym takie, że nawet epicki łotrzyk miałby problem je osiągnąć (chodzi mi o to, żeby na siłę utrudnić graczowi taką akcję).


Ostatnio zmieniony przez Liverrin dnia Śro 17:20, 11 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ravanlike
Nowicjusz


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:43, 11 Cze 2008    Temat postu:

Ja też tak myślę bo to ja byłem tym orkiem! Przez tego gnoma (koleś nie umie grać bo za wszelką cenę chce mnie udupić <sorry> a jestem z nim w drużynie i kilka razy mu życie ratowałem), a MP też cienki bo przy wyrzuceniu w sumie 31 (bez 20 na kostce) udało mu się przez co straciłem prawie godzinę gry i zniweczyło to moje plany. Zostałem wyrzucony z klasztoru (jako rezydent nie członek) przez strażników a miałem kilka rzeczy do zrobienia.

Tu nasuwa mi się pytanie: czy strażnicy w klasztorze Pelora (praw. dobry) nie mogli wyczuć pobudek i charakteru gnoma (chaotycznie zły)? Taka czynność powinna chyba być zawsze wykonywana przez strażników w klasztorze? Jak sądzicie?


Ostatnio zmieniony przez ravanlike dnia Pią 21:29, 27 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:05, 11 Cze 2008    Temat postu:

Nie powinno wykonywać się testu blefowania między dwoma graczami. Test sporny blefowania/wyczucia pobudek jest odzwierciedleniem naiwności (lub nie) postaci nie grającej. Ty masz własny umysł i sam powinienneś się domyślać, czy osoba siedząca obok kłamie. MG nie może tego robić, bo jego wiedza jest zbyt rozległa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 16:13, 15 Cze 2008    Temat postu:

Moim zdaniem można dać ST 55 takiego rzutu.
Musisz też powiedzieć jaką twój ork ma roztropność.(wartość).

Z tymi strażnikami:
-Nie widze powodu czemu oni by mieli wykrywać jego charakter. (chyba że byli naocznymi świadkami jak probuje oszukać) Z tego co wiem wyznawcy Pelora mają zazwyczaj Neutralny Dobry a oni nie tępią złych jak Praworządni.

Jeśłi ten gnom był graczem to jakim sposobem on chciał cię oszukać? Przecież gracz sam z siebie może powiedzieć że mu nie uwierzy i sprawa skończona. Ewentualnie MP może dać kosmiczne ST takie jakby próbował płynąć w górę wodospadu lub wylądować z wysokości 200m. Czyli takie jak pisałem na początku :).

Pozdrawiam
Thorgal Aegirsonn
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:29, 15 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:
Nie powinno wykonywać się testu blefowania między dwoma graczami.

Ale pomiedyz BG tak. To daje mozlwiość ustalenia, czy postać dała się zmylić. U mnei na sesjach ejst dodatkowo zasada, że gracze mają zaznaczać, jeżeli kłamią ich postacie (poza oczywistymi sytuacjami), np. gdy cos obiecują.

ad. Orka.
ST należy ustalać zgodnie z logiką.
- Mozna komuś coś wmówić. W tym wypadku dał bym jednak ST, zależnie od faktu, jak dobrze zdarzenie pamięta postać, od +10 (jeżeli nei zwróciła wiekszej uwagi i tylko sądzi, że raczej pamieta) do +30, jeżeli postać jest pewna swego (ew. nawet +40 przy ekstremalnych przypadkach). W tym wypadku dał bym +30. Czyli ST 40.
- Na sztylecie jest napis. Jeżeli nie znajdzie się genialne wytłumaczenie, skąd mógłby się tam wziąć, tylko takie, że ork sam go sobie tam wykół, to ST +30, czyli już 70.
- odnosnie elfa, zaleznie od tego, skąd pochodzi jego wiedza, jak dobrze się znają, jak argumentuje itd. ST +5 do +30.

ST powinna wynosić mniej więcej 85.

Należy wszytsko jeszcze dostosować do tego, jak głupi, czy inteligentny jest odbiorca. Jak ma INT 6 to można mu co niektóre rzeczy wyperswadować, bo nie zauważy absurdu argumentów.

PS: Jak da się namówić, a chcesz przekonać MP (a sam nie dasz rady), to zaproś go do dyskusji na forum. Może my go przekonamy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 16:36, 15 Cze 2008    Temat postu:

Wole kierować się logiką. Naturalne 20 bo to w końcu heroic. Ale jak to jest między dwoma graczami... pewnie urwałbym złodziejowi głowę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:55, 15 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:
Wole kierować się logiką. Naturalne 20 bo to w końcu heroic. Ale jak to jest między dwoma graczami... pewnie urwałbym złodziejowi głowę.

5% na przekonanie do dowolnej rzeczy? Moim zdaniem absurd (przekona plebs smoka, aby zamiast go zabijać lepiej popełnił samobójstwo).

Na szczęście zasada naturalnego 20 nie dotyczy testów umiejętności. Nawet, jeżeli jakiś MP chce traktować 20 w sposób wyjątkowy, to zasady sugerują po prostu więksyz sukces. Można też dodać pewną preię, traktować 20 jak 30. Nie zmeinia to jednak faktu, że wciąż jest to test sporny, zaś w testach spornych naturalne 20 nie oznacza nigdy sukcesu automatycznego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 19:09, 15 Cze 2008    Temat postu:

Blefowanie nigdy nikogo nie skłoni nikogo do takiej akcji. Po za tym myślałem, że to gra gdzie jesteśmy bohaterami a nie prostymi wieśniakami, a może się mylę?

Fragment blefowania z podręcznika:
Pomyślny test blefowania sprawia, że ofiara postępuje tak, jak sobie życzysz, przynajmniej przez krótki czas(zwykle jedna runda lub mniej), lub też wierzy w coś, w co chcesz, by uwierzyła. Blef nie jest jednak czarem sugestia.

Po za tym nie ma co patrzeć na te 5% moim zdaniem i tak by się nie udało.
;P


Ostatnio zmieniony przez Inmemorial dnia Nie 19:11, 15 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:50, 16 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:
Ale pomiedyz BG tak. To daje mozlwiość ustalenia, czy postać dała się zmylić. U mnei na sesjach ejst dodatkowo zasada, że gracze mają zaznaczać, jeżeli kłamią ich postacie (poza oczywistymi sytuacjami), np. gdy cos obiecują.

Nie pasuje mi taka opcja. Po prostu dziwna wydaje mi się sytuacja, gdy wiesz, że osoba obok blefuje, a nie możesz zareagować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ravanlike
Nowicjusz


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:51, 16 Cze 2008    Temat postu:

Ork ma roztropność 11.
A MP mnie wyrzucił z sesji.


Ostatnio zmieniony przez ravanlike dnia Śro 20:03, 18 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Pon 14:39, 23 Cze 2008    Temat postu:

Znajdziesz sobie lepszego, Ravanlike. Znajdziesz sobie lepszego. A na pewno nie gorszego, bo sie nie da.
Dla mnie to jest głupiego robota. MG NIE MA PRAWA zmusić gracza do czegokolwiek za pomocą mechaniki gry. Gdyby mi ktoś próbował wywinąć taki numer, straciłby zęby i jeszcze dostał kopa w tyłek zaraz po pozbieraniu ich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:22, 23 Cze 2008    Temat postu:

Rudzia: MP może wszystko. Ważne jest, by stosował to rozsądnie. MP może narzucić postaci pewne działania (BG może być przez kogoś kontrolowany, manipulowany), może pewne działania BG uniemożliwić (np. przy zauroczeniu, czy jeżeli uzna to za stosowne, gyd postać jest zastraszona), może narzucić wiedze postać (to dotcyzy blefu). Problem w tym, że MP postąpił absurdalnie. Nie jest to jednak automatycznie uzasadnienie dla zmiany MP> Wszyscy popełniają błędy. Byleby nie za często.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 15:23, 23 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudzia
Adept


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: skąd? Uuu, nie pytaj...

PostWysłany: Pon 16:04, 23 Cze 2008    Temat postu:

Ah, zaklęcia to jest zupełnie inna sprawa, której nie uważam za mechanikę. Może rzeczywiście mnie poniosło. Sorry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inmemorial
Zbrojny


Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 18:28, 23 Cze 2008    Temat postu:

Ja jednak popieram Rudzie, MG nie moze i nie powinien do niczego zmuszac! A tym bardziej wywalac gracza?! I to za co? Za to, ze sa niezadowoleni? Po za tym po co zmuszac kogos do czegos? Ja wole po prostu byc neutralnym sedziom i gwizdze na zasady ktore mowia, ze blef robi to a tamto. Dalbym to rozwiazac moim BG miedzy soba i jestem pewien, ze skonczyloby sie to nie jedna smiercia. Po czym sami by sie martwili co dalej bedzie ;P chociaz... moi gracze wola okradac i zabijac BN niz dzialac na wlasna niekorzysc. Dziwna sytuacja...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ravanlike
Nowicjusz


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:27, 27 Cze 2008    Temat postu:

Rudzia napisał:
Gdyby mi ktoś próbował wywinąć taki numer, straciłby zęby i jeszcze dostał kopa w tyłek zaraz po pozbieraniu ich.

MP jest dziewczyną, wiec to nie wchodzi w grę, mam swoje zasady.
Oj za dużo grało się paladynem, za dużo.

Dodam jeszcze że ork miał więcej inteligencji i roztropności niż gnom.


Ostatnio zmieniony przez ravanlike dnia Sob 9:29, 28 Cze 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bel-ort
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 414
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 12:36, 28 Cze 2008    Temat postu:

Nie ważne są proporcje ponieważ ten gnom nie miał prawa cię oszukać. Przełużmy to na rzeczywistość (wkońcu dnd ma takie być Very Happy ).
Czy jakbyś miał np. piłke s twoim podpisem a twój kolega próbował by ci wmówić że jest jego, uwierzyłbyś mu?? Stawiam że nie.

Czasem najlepszym rozwiązaniem jest przełorzenie dnd do realu bo wtedy się dopiero zauważa jakie posunięcia BG potrafią być głupie.
Ja już wyzbyłem się tego problemu bo razem z MP stworzyliśmy nowy system w przyszłości (żegnaj kochane średniowiecze Sad ) i jak ktoś prubuje mnie oszukać to mu kark z miejsca łamie. Ewentualnie kulą w łeb wychodzi na jedno. Zresztą ty też powinieneś tak zrobić (złamać mu kark nie strzelić Very Happy ) ale taka sytuacja nie powinna mieć miejsca więc nie wiem po co ja się tak produkuje skoro to oczywiste.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob 14:13, 28 Cze 2008    Temat postu:

A ja myślę, że coś takiego może mieć miejsce, ale tylko i wyłącznie dla postaci epickiej. Takie postacie z założenia mają potrafić wykonywać rzeczy niemożliwe. Bo skoro potrafią za pomocą zwykłego testu wspinaczki chodzić po gładkiej ścianie lub zwykłym testem dyplomacji przekonać kogoś do kąpieli w kwasie, to dlaczego miałyby nie przekonać zwykłego orka do oddania sztyletu? Ale coś takiego powinno być dozwolone tylko i wyłącznie dla postaci powyżej 21. poziomu, a ST powinien być ogromny. Natomiast dla nieepickiej postaci nie ustala się ST, tylko określa, że coś takiego jest po prostu niemożliwe. Tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ravanlike
Nowicjusz


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:31, 28 Cze 2008    Temat postu:

Thorgal Aegirsonn napisał:
jak ktoś próbuje mnie oszukać to mu kark z miejsca łamie. Ewentualnie kulą w łeb wychodzi na jedno. Zresztą ty też powinieneś tak zrobić

ravanlike napisał:
Zostałem wyrzucony z klasztoru (jako rezydent nie członek) przez strażników a miałem kilka rzeczy do zrobienia.


Widzisz powiązanie?:)
A gdybym to zrobił w realu to zostałbym wyrzucony nie z klasztoru ale ze szkoły.

Szajba napisał:
A ja myślę, że coś takiego może mieć miejsce, ale tylko i wyłącznie dla postaci epickiej.
(...)
Ale coś takiego powinno być dozwolone tylko i wyłącznie dla postaci powyżej 21. poziomu, a ST powinien być ogromny.


Gnom 5 poziom.
ST <31

Trochę mi żal elfa druida, też został wyrzucony (była to jego pierwsza i pewnie ostatnia kampania), a za co? za to że... no właśnie, po tym jak nas wyrzucili z klasztoru, poszliśmy razem zrobić coś z fabułą (tak dokładniej to szukać przyczyny choroby) więc początkowa grupa się rozdzieliła, we dwóch poszliśmy do jakieś wiochy. gdy MP robiła następną sesje powiedziała że my nie gramy bo nie jesteśmy tam gdzie cała reszta (też 2 osoby) więc mamy spadać.
A ona nie będzie prowadzić sesji dla 2 grup, bo niby jak to będzie wyglądało, że raz prowadzi jednych a potem drugich i tak na zmianę.

Tak dla informacji, tamta grupa, będąc na 5 poziomach, zdobywa właśnie duże miasto (10 000 ludu).
Na dodatek gnom walcząc, używa prawdziwego uderzenia z takim efektem że ma ZAWSZE krytyka a używa młota gnomiego, wiec jedno uderzenie to 3k8 + 4k6. (MP to akceptuje).

Gnom jest zarejestrowany na forum jako dawdon3
Ale na D&D się chyba nie zna bo nie ma żadnych postów.
Kusi mnie by umieścić klasy zrobione przez niego (uważa je za zrównoważone), ale nie wiem gdzie, we "własnych klasach" czy w "humorze".


Ostatnio zmieniony przez ravanlike dnia Nie 18:39, 29 Cze 2008, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:28, 28 Cze 2008    Temat postu:

Przeczytałem pracę napisaną przez Twojego kolegę, ale postanowiłem odpisac w tym temacie, ponieważ mój post bardziej będzie się tyczył Twojego problemu niżeli samej klasy.
O niej napiszę tylko, że raczej do niczego się nie nadaje, bo nie jest ani ciekawa, ani dobra mechanicznie.
Jednak nie chcę nikogo krytykowac za pracę, ponieważ każdy od czegoś zaczynał.
Lecz samo podejście do gry jest już większym problemem. Jeżeli nie potrafią się dobrze bawic z resztą drużyny, na zasadach odpowiadających wszystkim, to lepiej z nimi nie grac. Niestety nie pozostaje Ci (oraz drugiemu graczowi, wywalonemu) nic innego, poza znalezieniem innej drużyny. Z tego co piszesz, zostanie w tej nie ma najmniejszego sensu.
Dodam tylko, że u mnie na sesji wielokrotnie zdarzały się sytuacje z rozdzielaniem się graczy. Akcja szła wtedy każdemu po kolei, a gracze nie uczestniczący w obecnych zdarzeniach zazwyczaj rozmawiali ze sobą rób robili coś innego, starając się nie przeszkadzac reszcie. To niemal niemożliwe, żeby grupa ludzi spędziła całe swoje życie cały czas razem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ravanlike
Nowicjusz


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:58, 28 Cze 2008    Temat postu:

Deemer napisał:
Niestety nie pozostaje Ci (oraz drugiemu graczowi, wywalonemu) nic innego, poza znalezieniem innej drużyny. Z tego co piszesz, zostanie w tej nie ma najmniejszego sensu.


Tak zrobiliśmy, znaleźliśmy MP który będzie kontynuował tą kampanie ale tylko dla nas dwóch.

Deemer napisał:

Dodam tylko, że u mnie na sesji wielokrotnie zdarzały się sytuacje z rozdzielaniem się graczy. Akcja szła wtedy każdemu po kolei, a gracze nie uczestniczący w obecnych zdarzeniach zazwyczaj rozmawiali ze sobą rób robili coś innego, starając się nie przeszkadzać reszcie.


U nas było tak samo, było tak wiele razy (to chyba jest norma, że się drużyna czasem rozdziela jeśli kampania obejmuje coś więcej niż walkę,) aż MP nas nie wyrzucił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szajba
Widmowy Wędrowiec


Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob 21:30, 28 Cze 2008    Temat postu:

ravanlike napisał:
Szajba napisał:
A ja myślę, że coś takiego może mieć miejsce, ale tylko i wyłącznie dla postaci epickiej.
(...)
Ale coś takiego powinno być dozwolone tylko i wyłącznie dla postaci powyżej 21. poziomu, a ST powinien być ogromny.


Gnom 5 poziom.
ST <31
(...)
gdy MP robiła następną sesje powiedziała że my nie gramy bo nie jesteśmy tam gdzie cała reszta (też 2 osoby) więc mamy spadać.
A ona nie będzie prowadzić sesji dla 2 grup, bo niby jak to będzie wyglądało, że raz prowadzi jednych a potem drugich i tak na zmianę.

Tak dla informacji, tamta grupa, będąc na 5 poziomach, zdobywa właśnie duże miasto (10 000 ludu).
Na dodatek gnom walcząc, używa prawdziwego uderzenia z takim efektem że ma ZAWSZE krytyka a używa młota gnomiego, wiec jedno uderzenie to 3k8 + 4k6. (MP to akceptuje).


To faktycznie mieliście tego MP ostro... [tu miał być jakiś epitet wyrażający krytykę oraz pogardę, ale na tym forum nie wolno przeklinać, dlatego nie wiedziałem jakiego słowa użyć]. Dziękuj Bogu, że znalazłeś nowego MP i ciesz się grą Very Happy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ravanlike
Nowicjusz


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 21:39, 28 Cze 2008    Temat postu:

Nowy MP jest spoko, ma trochę inny system niż z książki:
Jeśli chcesz się nauczyć jakieś umiejętności to ją ćwicz albo zasuwaj do trenera:)

jedna ranga 400sz, atut 2000sz
Trochę zdziwił się gdy mój ork "utylizator" wyciągnął kły i pazury 3 małych smoków i zaczął wyrabiać 36 sztyletów (każdy mistrzowski).

<..............> <= tu jest miejsce na wypowiedz kamulca dotyczącą dodatku "dracomicon", mi się osobiście podoba ale kamulec jest bardziej obeznany z wszelakiego rodzaju dodatkami
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 10:47, 29 Cze 2008    Temat postu:

Niestety, ravenlike, ja nie wydaję pieniędzy na anglojęzyczne podręczniki Surprised . W dodatku nie czytałem recenzji Dracomiconu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:05, 29 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:
jedna ranga 400sz, atut 2000sz

Cóż, proponuję, byś Ty i Twój MP przeczytali ten temat.
Oczywiście jak chcecie możecie mieć taką zasadę domową, jednak wg mnie jak i wielu innych użytkowników nie jest to najlepszy pomysł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Pytania graczy i MP Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin