Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

System rozdzielania PD

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Pytania graczy i MP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:43, 27 Wrz 2007    Temat postu: System rozdzielania PD

Chciałbym prosić was, jeżeli macie jakiś pomysł sensowny, o podanie lepszego systemu rozdzielania PD z zachowaniem kardynalnej zasady sesji.

Sytuacja wygląda tak:

Kardynalna zasada sesji: Postacie BG z klasami BG są traktowane dokładnie tak samo, jak postacie BN z klasami BG, także przy przyznawaniu PD.

Aktualny system rozdzielania PD:
Gracz dostanie tyle PD:
x - liczba PD z tabeli z PMP z przecięcia SW pokonanego z poziomem postaci
y - Łączny EPP drużyny (sumowane na zasadach SW) wyrażony w liczbie pierwszopoziomowców
z - EPP postaci wyrażony w liczbie pierwszopoziomowców
P - liczba PD otrzymana przez postać
P=x*z/y

Czyli część PD, jaką dostaje postać zależy od tego, jaki część siły drużyny stanowi. następnie zaś sprawdza się, zależnie od jej poziomu, z jakiej puli PD tą część bierze.

Spełnia to warunek kardynalny. Dlaczego ejdnak dokładnie taki system?
Wybrałem go, ponieważ dzięki niemu dostaje się tyle samo podróżując z 2 pierwszopoziomcami, co podróżując z 2 poziomowcem, który ma siłę tych dwóch pierwszopoziomowców. Pozwala to uniknąć sytuacji, gdy postaciom nie opłaca się (dla PD) sprzymierzać ze słabszymi, a bardzo opłaca z silniejszymi.

Do tego dorzucam pewną modyfikację % PD dla tych, którzy mają ekwipunek ponadprzeciętny, a więc jeżeli będzie drużyna na poziomach 4,4,4,3 z takim samym ekwipunkiem wszyscy, to ten o EPP 3 zostanie policzony jako nieco silniejszy, choć i tak dostanie w sumie mniej PD.

Wada: Różnica w poziomach w drużynie wzrasta.

Tutaj można dodać pewna zaletę unikania wady wzmacniania słabszych przez PD: System ten pozwala uniknąć sytuacji, gdy BG tworzy przedmiot, potem wszyscy zdobywają PD, on nie ma dość do awansu, więc jako słabszy dostaje więcej i równoważy stratę za przedmiot. Wtedy też jest to bez sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 20:19, 28 Wrz 2007    Temat postu:

Tutaj jest IMO tylko jedno rozwiązanie. MP. Może on naciągnąć PD pod gracza, który najwięcej robi, wprowadzić PD za odgrywanie postaci. Może rozdzielać drużynie PD po równo (żeby uniknąć rozbieżności poziomów). Może też rozdzielać PD według własnego uznania (tak ja robię) - wygląda to tak, że kiedy uznam, że dany gracz zasługuje na lvl lub potrzeba dać mu poziom to daję mu go (choć ta zasada sprawdza się głównie w storrytellingu).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:44, 29 Wrz 2007    Temat postu:

Popieram Liverrina. Najlepiej nie trzymać się sztywno jakiś tabel i schematów, tylko dawać zgodnie z własnym uznaniem. Wątpię żeby komukolwiek chciało się sporządzać jakieś wzory, bo jak na mój gust to przegięcie. Przecież nie piszemy programu, gdzie wszystko musi być spisane. My (MP) tworzymy opowieść, opowieść o życiu bohaterów, którzy stawiają czoło groźnym bestiom, trudom codzienności i odnajdują swoje miejsce w świecie. Bohaterach którzy są jak zwykli ludzie, tylko obdarzeni nadzwyczajnymi zdolnościami, a zarazem mającymi te same uczucia, zwyczaje i namiętności co inni śmiertelnicy. Oni są jak my, jak to co nam znane, wielcy i mali zarazem, po proscu ludzcy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 10:38, 30 Wrz 2007    Temat postu:

Być może, dlatego modyfikuję konkretne wartości. Jednakże ja proszę konkretnie o wzór odpowiadający temu, co przedstawiłem wcześniej. Zdaję sobie, jak mała jest szansa na to, że ktoś obmyśli jakiś lepszy, ale zawsze można spróbować.
Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi, ale nie o to mi chodziło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yellow Flash
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Konoha

PostWysłany: Wto 20:57, 02 Paź 2007    Temat postu:

Tworzenie nowego systemu rozdziału PD powinniśmy zacząć od przypomnienia, czym jest PD - określają one jak bardzo postać rozwinęła swoje umiejętności i ile zdobyła (tu niespodzianka) doświadczenia. Niby wszystko jasne warto jednak mieć to na uwadze, bo może bardzo się przydać przy tworzeniu systemu rozdziału PD. Od razu nasuwa się pomysł przydzielania doświadczenia nie tylko za walkę. Sama walka nie daje doświadczenie jest tylko okazją do ćwiczenia i zdobywania doświadczenia przez obserwację wroga. Prowadzi to do wniosku, że machający toporem barbarzyńca zdobywa go dużo ucząc się jak atakować i unikać ciosów przeciwnika, ale czarodziej raz za razem rzucający ten sam czar za pomocą różdżki niekoniecznie. Można odjąć mu trochę od zdobywanego doświadczenia. Bardzo pomysłowe akcje (takie jak wymyślone na poczekaniu taktyki nie dające szans w walce przeciwnikom, którzy normalnie zniszczyliby graczy) wykonywane przez BG powinny zostać nagrodzone właśnie PD. Uwzględnić należy również uzbrojenie, (chociaż to bardziej modyfikator SW) bo więcej doświadczenia zdobędziesz sztyletem zabijając 10 uzbrojonych wrogów niż samemu mając broń zabijesz 10 bezbronnych wysokopoziomowych wojowników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:07, 16 Mar 2008    Temat postu:

Uzbrojenie: Jak masz bardzo słabe, to dostajesz więcej PD za niesprzyjające warunki.

Za pokonanie przeciwnika, z którym nie masz, bez pomysłowości, szans jest więcej PD: Po prostu PD zależą od SW.

Jeżeli chodzi o PD zależne od innowacyjności, to jest to strasznie subiektywne i oznaczałoby tak naprawdę konieczność całkowitego odejścia od podstawowego systemu naliczania PD.

Chciałem też dodać, że na poprzedniej sesji gracze przystali na moja propozycję, że za samo zwyciężenie w walce będzie 75% doświadczenia, będą jednak otrzymywać za działania lub sprostanie wyzwaniom, za które w innym wypadku by PD nie dostali lub dostali znacznie mniej (przykładem najlepszym do konfrontacji jest fakt, że w D&D są z założenia PD za wygrywanie, ja zaś mam zamiar też dawać pewną ilość PD za przetrwanie walki, pod warunkiem jednak, że sam ten fakt na to zasługuje [skrajny przykład: 5 poziomowcy przeżywają, mimo że poluje na nich 20 poziomowy skrytobójca]. W efekcie za część działań tego rodzaju postać na niższym poziomie dostanie tyle samo PD, co inni (zależy od sytuacji).

____________________________________________________________________

Problem został rozwiązany. Boski, który twierdził, że system jest zły, został przeze mnie przekonany. Dowód znalazłem przez przypadek. Wpadłem na pomysł, jak stworzyć własną tabelę/system PD, zachowująć ideę PD podręcznikowych (czteroosobowa drużyna, która zabije 13 1/3 przeciwnika o SW równym jej poziomowi dostaje PD potrzebne do awansu na następny poziom), równocześnie stosując zasadę, że system jest jednolity dla BG i BN. System ten miał wyglądać w ten sposób:
Otrzymane PD = proporcja siły pokonanego przeciwnika do siły drużyny * poziom postaci * 300

Należy pamiętać, że przy liczeniu siły poziom, czy też SW 5 to 1/2 poziomu, czy też SW 7.

W efekcie postacie o różnych poziomach, wędrujące razem, po takim samym czasie zdobywają kolejny poziom.

Chciałem porównać to do systemu podręcznikowego i.. okazało się, że tam jest zastosowany ten sam system, tylko część wartości jest zaokrąglona.

Tak więc problemu nie ma.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 18:28, 25 Paź 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Pytania graczy i MP Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin