Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Autorski świat niemagiczny: Delaria
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Nie 19:56, 18 Wrz 2005    Temat postu: Autorski świat niemagiczny: Delaria

D&S jest systemem, w którym rządzi magia, ale co kiedy MP chce stworzyć świat o niskiej lub jej braku? Trzeba wtedy wprowadzić wiele zmian, a pojedynczy mistrz może temu nie sprostać. Dlatego zakładam ten temat, abyśmy razem stworzyli "instrukcję" takiego wariantu. Na razie zadam kilka pytań:
- czy np. Mystra i Azuth nie przestaną istnieć? W końcu ich siła to magia, a gdy jej zabraknie, zabraknie i ich.
- co zrobić z Czarodziejem i Zaklinaczem? Osobiście mam pomysł na klase Alchemik, jeżeli chcecie mogę ją przedstawić.
- potwory: ktore przetrwają, a które nie? Np. przybysze? Bez magii nie ma portali: przejść do innych planów.
- jak bardzo wzrośnie cena broni mistrzowskich i niemagicznych ulepszeń ? 5x czy 10x?
- co zrobić z Kapłanami i Druidami? W końcu nie ma magii: rola bóstw ogranicza się tylko do wiary (brak magii objawień). Może Kapłan powinien zostać "Klerykiem" (normalne leczenie, odprawianie nabożeństw dających premie z morale za poczucie (i tylko poczucie) boskiego wsparcia) a Druid twórcą naparów itp. oraz tym, który oswaja zwierzya bez magii?

Za odpowiedzi dziękuję.


Ostatnio zmieniony przez Thorik dnia Nie 14:38, 25 Wrz 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Nie 20:39, 18 Wrz 2005    Temat postu:

Temat przeniesiony

Niemagiczne światy- to duże zagadnienie. Generalnie nie widziałem niemagicznego świata do D&D. W takiej sytuacji bóstwa mogą wogóle nie istnieć lub być pojęciami, nie wpływającymi na świat w żadnym stopniu.
Klasy- Alchemik to już stary pomysł na klasę w świecie Low Magic. Co do kapłanów czy druidów- staną się oni podobni do klasy fachowca, zresztą mogą się zlać z tą klasą- kapłan będzie po prostu kims, kto zna się na modlitwie itd.
Potwory- bardzo mało można bez modyfikacji wrzucić do świata bez magii. W sumie trzeba wszystko tłumaczyc bardzo racjonalnie i np. odpowiedzieć na pytanie: z czego wyewulowałuy smoki? idp.
A ceny mistrzowskich ulepszeń? Nie bedą droższe, nie ma żadnego powodu by były.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 21:22, 18 Wrz 2005    Temat postu:

No wiesz system D&D jest stworzony po to, aby móc zagrać w świecie fantasy. To znaczy, że magia jest jak najbardziej wskazana i wręcz niezbędna. Dlatego w ankiecie głosuję na NIE. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Sony
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2005
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 7:36, 19 Wrz 2005    Temat postu:

Proszę nie mylić D&D z KONKRETNYMI settingami, to po pierwsze. Po drugie, fantasy wcale nie wyklucza braku magii. Tolkien i jego dzieła, ile razy użyto tam magii ? Niby magia, niby Gandalf potężny mag a magii jak na lekarstwo. Ja osobiście prowadziłem świat w którym magia była bardzo szczątkowa, o przedmiotach magicznych można było zapomnieć. I doskonale wyszło. Ze znanych settingów : przykładem jest DragonLance, a konkretnie czas odejścia bogów. 0 magii, i co nie da się? Very Happy Da się. Ja od dawna prowadzę D20 MODERN bez magii, czasy współczesne wprawdzie, ale mechanika jest prawie identyczna jak w D&D - w końcu to ten sam rdzeń D20.
Wystaczy tylko chcieć. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Pon 9:46, 19 Wrz 2005    Temat postu:

Ale trzeba wyraźnie rozgranioczyć- światy LM są jak najbardziej dopuszczalne według mnie, za to światy gdzie magii nie było, nie ma i nie będzie to już zupełnie odmienna kwestia. Takie światy wymagają naprawdę duuużo pracy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 13:23, 19 Wrz 2005    Temat postu:

1. Najpierw trzeba rozgraniczyć: Świat bez magii, czy bez magii dostępnej śmiertelnikom (w tej opcji carneugon dalej może rzucać kulami ognia). To jest podstawa. Drugie rozgraniczenie: Brak magii, czy magia jako rzadkość.

2. przerabianie magicznych settingów (np. FR) na nie magiczne, jest raczej nie racjonalne, chodź oczywiście, można wykorzystać coś takiego, jak mapy.

3. W zupełnie nie magicznym świecie bogowie... no cóż, tak jak w naszym.

4. Świat fantasy? Po pierwsze Gra fabularna, nie znaczy fantasy (można poprowadzić grę, gdzie będziesz policjantem z Koluszek Dolnych). Nie znaczy równierz magiczna.

5. Klasy bazujące na magii tracą rację bytu. Paladyna i tropiciela trzeba zmodyfikować.

Fantasy się pisze Smile
Rince
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Pon 13:47, 19 Wrz 2005    Temat postu:

ad. 3 Co dokładnie masz na myśli?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:12, 19 Wrz 2005    Temat postu:

3. To, że jeśli nie ma w świecie magii, to bogowie równiż bedę moieli taki wpływ na świat, co w świecie rzeczywistym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pon 14:42, 19 Wrz 2005    Temat postu:

Także uważam, iż fantaSy nie jest jednoznaczne z magią. Moim zdaniem Bogowie w takich światach powinni być tylko celami wierzeń. Modlitwa do nich może dawać poczucie (i tylko poczucie) boskiego wsparcia co owocuje premiami z morale. Kapłani staliby się Klerykami, odprawiającymi modły i szerzącymi wiarę.
Druidzi staliby się znawcami natury, wykorzystującymi jej dary, żyjącymi z nich itp. (peace and love!)
Paladyni i Tropciele: byliby odpowiednikami Krzyżowców i Wojowników Dziczy (mniej więcej takich Indian).
A czarodzieje jak już mówiłem Alchemikami.
Ceny mistrzowskich broni powinny wzrosnąc: w końcu zastąpiłyby magię. Gdyby wszyscy je posiadali to tak, jakby wszyscy posiadali bronie +1. Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
GrimReaper
Użytkownik


Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wyszków

PostWysłany: Pon 14:51, 19 Wrz 2005    Temat postu:

Nie koniecznie[odnosi sie do wypowiedzi Kamulca]. Istnieje równierz inny wariant stworzeniaświata, którego nikt z was nie wzioł pod uwagę. Mianowicie można z powodzeniem zastąpić magię różnymi podobnymi magii zdolnościami.
I tak dla przykładu: smoiki wyewoluowały i mają gruczoły wytwarzające broń oddechową, ich "magia" opiera się na kolorystyce łusek, które w taki sposób odbijają świało, że błyski w określony sposób wpływają na umysł człowieka(np. iluzja) (no dobra to jest troszkę naciągane :) ); paladyn modli się do swego boga o siłę, dzięki której pokona wrogów... i nagle jego miecz zapala się złotym boskim blaskiem, a jego ciosy są mordercze dla złych istot (to nie jest magia ale moc boga) i inne takie można wymyślić.
I w ten sposób trzy punkty Kamulcowej wypowiedzi obalone. Jednakże osobiście uważam, że gra fantasy - nie fabularna - cechuje się tym, że jest inna od świata naszego, fantasy to potwory, przygody, skarby i praktycznie nieodłączna magia. Oczywiście można ją wykluczyć lecz uważam, że wówczas gra traci na wartości, lepsze jest zastąpienie jej zdolnościami nadnaturalnymi (czy jakimiś innymi) lub ograniczenie magii. Magia wprowadza do świata opcję, o której ludzie w realu tylko marzyli i w tym świecie możemy praktycznie spełnić swe marzenia, ograniczenie magii sprawia, że staje się ona tajemnicza, niedostępna, nieznana, może przerażająca dla zwykłych mieszkańców takiego świata. Całkowite wyeliminowanie magii zaowocuje zmianą klimatu (dobra dla starych graczy) ale sprawi też, że świat straci na barwności i tajemniczości. W pewnym stopniu da sie tą lukę wypełnić zdolnościami nadnaturalnymi... Moim zdaniem najlepiej robić świat z małą ilością magii lub w opcji przez mnie proponowanej. Na odpowiedź w ankiecie raczej nie odpowiem, ponieważ nie może ona być tak prosta na tyle by powiedzieć: tak lub nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Pon 14:59, 19 Wrz 2005    Temat postu:

Grim- taka mała czepka: moc boga pomagająca śmiertelnikiem to de facto magia objawień
Thorik- Ale czy są jakieś nie mechaniczne powody, by mistrzowski oręż był droższy? Przecież produkcja mistrzowskich oręży odbywa się bez pomocy magii- więc jej brak nie podwyzsza kosztów produkcji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
GrimReaper
Użytkownik


Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wyszków

PostWysłany: Pon 15:27, 19 Wrz 2005    Temat postu:

Nie koniecznie Rincewindzie bpm... nie koniecznie - może być tak postrzegana ale to niemusi być magia i nie musi być powszechnie dostępna...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pon 18:30, 19 Wrz 2005    Temat postu:

Niemechaniczne powody ceny broni mistrzowskiej:
Jezeli cos jest najlepsze: jest czesto także i najdroższe. Dobrzy rzemieślnicy umieją się cenić gdy wiedzą, iż ich towar jest pożądany. Prosta zasada podaży i popytu. A bez magii popyt na dobra broń może byc jeno mistrzowską, a taką potrafią robić jedynie najlepsi rzemieslnicy (powyżej 15 poziomu klasy Fachowiec).

Oto szkic wstępny klasy Alchemik, mam nadzieję że dokończymy ja wspólnie:

Alchemik

1. Zogniskowanie umiejętności: Alchemia, Alchemiczny Ekwipunek
5. Nadzwyczajne zogniskowanie umiejętności: Alchemia
10.?
15.?
20.?

Umiejętności: 2 + premia z Int
Alchemia (Int), Wiedza (wszystkie kategorie ujęte oddzielnie), Profesja, Rzemiosło (warzenie trucizn itp.).

Alchemiczny ekwipunkek: (w zamian za czary) uznaje się, że pod koniec odpoczynku alchemik tworzy kilkanaście mikstur z nielicznych składników i w szybkim tępie. Może zrobić ilośc przedmiotów alchemicznych o wartości: poziom alchemika x 100sz. Nie może zrobić jednak więcej niż 20 przedmiotów. Jako że przedmioty są robione szybko i bez odpowiednich składników tracą swe zdolności po 24 godzinach od produkcji. Nic nie kosztują.

Zestaw startowy
Zbroja: brak
Broń: Proca
Kalkulus, gnomi
Drąg dla średnich a pałka dla małych postaci
Ekwipunek: Torba na mikstury (20), pas na mikstury, 2 ognie alchemiczne, lampa, 0,5l oliwy, 20 pocisków do procy
Księga mikstur: Ogień alchemiczny, Maść lecznicza
Atuty: Biegłośc w broni (Kalkulus, gnomi), dodatkowy: Twardość

Księga mikstur: w świecie, w którym alchemia to najpotężniejsza z dziedzin, jej sekrety z pewnością zostaną utajnione przed ogółęm. Dlatego też alchemicy zachowują swe receptury w księgach, które ukrywają przed światem. Czasami wymieniają się także nimi. Aby dodać nową recepturę należy wykonać test Wiedzy (alchemia) o ST równym 20 + koszt przedmiotu podzielony przez 10 (zaokrąglanie w dół). Poza tym na starcie Alchemik zyskuje 2 receptury, a z każdym poziomem poznaje kolejną.

Dyskusja o alchemiku w odpowiednim temacie w dziale "wasza twórczość- klasy" -http://www.dndforumrpg.fora.pl/viewtopic.php?t=114
Rince
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Pon 18:49, 19 Wrz 2005    Temat postu:

Ale w światach magicznych każda broń magiczna jest mistrzowsko wykonana- więc popyt na nią jest w krainach magicznych jeszcze większy niż w niemagicznych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pon 19:58, 19 Wrz 2005    Temat postu:

Ale w krainach magicznych mistrzowska broń jest jedynie podstawą, w niemagicznych końcem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Wto 15:37, 20 Wrz 2005    Temat postu:

A ja mam inny koncept takiego świata.
1. Wierzenia- Uważam, że system wierzeń powinien się opierać na monteizmie bądź dualizmie wierzeniowym. Czyli albo jeden bóg, alb dwóch o przeciwstawnych charakterach, dziedzinach i domenach.
2. Magia bo oniej tu mówimy. to wprowadziłbym jednak system low magic.
Co nieznaczy, że nei można by rzucać czarów 9poziomu. Poprostu trzeba by bylo tak zmodyfikwoac klase, że zaczynal by wlaśnie od czegoś w stylu alchemik, a potem wgłębiałaby się w tajniki czarnej magii. Czarodziej byliby b. rzadką klasę. Natomaist Czarowników bym wogóle zlikwidował. Natomiast psionicy, były by to osoby o nadnaturalnych zdolonościach, opętane przez złe moce, demonów oraz złe duchy. Można by jeszcze stworzyć klase szamana, dla pogan i nie musile bybyć to źli ludzie, przewidywaliby przyszłość itd. Natomaist druidzi to też by byli według tego magowie, lecz oni teżby zaczynali np. od klasy zielarzopodbnej w tej kwesti. Kapłanów trzeba by było przemianować na system wierzeń podobny do naszego. I oni też by mogli używać mocy boga tylko i tylko wtedy , gdy będą na wysokich poziomach itd. Byłby właśnie stopień zaawansowania wiary- zwykły klecha, proboszcz, kanonik bądź prałat. Następnie byli by biskupowie, arcybiskupowie, no a jeśli któs chciałby być papieżem to musiałby byćź naprawe wypsioną postacią.
3. Bronie magiczne- były by bardzo rzadkie i dość potężne, a jeśli chodzi o niemagiczne bronie to zastosowałbym coś w stylu tych ulepszeń, które ktoś opracował w innym dziale- np. pofalowane ostrze itd. A jeśli chodzi o magie to ona by była niska wśród humanoidów, a przybysze by byli normalnie traktowani, chcoiązbym zmniejszył odporność ich. Np. demon, który byłby raniony dopiero od broni +3 byłby zabiajny od broni +1. Nie musze tutaj mówić, że takie rzeczy jak znaki wiary czy woda święcona by działały, ale tylko wtedy, kiedy są używanee porzez osoby wielolevleowe. No to jest w skrucie moja wizja czegoś takiego. Napisze coś więcej może wtedy, gdy skonczy mi się wymina z Niemcami. Blue_Light_Colorz_PDT_02
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Wto 17:49, 20 Wrz 2005    Temat postu:

Topic o niemagicznch ulepszeniach jest mój. ;)

Jakby co oto link: http://www.dndforumrpg.fora.pl/viewtopic.php?t=84
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:02, 20 Wrz 2005    Temat postu:

Sądze że świat bez magii jest dobrym pomysłem. Ciekawe urozmaicenie. Można brać warianty odchylenia strzały itp. Co do broni to tylko wariat sądzi że karzdy długi miecz jest równy innemu długiemu mieczowi. Można robić miecze lepiej i gorzej zrobione, np. +2 atak, +6 obrażenia. Pamiętajmy że ostrość może być, ale ognistość - nie. Oczywiście wtedy redukcje obrażeń "padają". Na pewno zawsze można dodać tabun różnych metali. Mogą zostać elfy itp. Tylko wtedy klasy czeba zmodyfikować. Naprzykład tropiciela, czy barda. Natomiast niektóre usunąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pią 20:05, 23 Wrz 2005    Temat postu:

Dobra, już mamy dokończonego Alchemika: zastępce magów w światach niemagicznych. Teraz zastanówmy się nad kapłanami, druidami, paladynami, bardami i tropcielami... malutko czyż nie?
Po prostu chciałbym wspólnymi siłami stworzyć mniej więcej mechanikę świata niemagicznego.
Jako, że w ankiecie przeważają glosy na "Tak", mam nadzieję że bedą chętni do pomocy.

Moje pomysły na zdolności kleryka (kapłana)(nie zakładam topicu, bo na razie to tylko nieoszlifowane pomysły):
1. Nabożeństwo: kleryk o porze wyznaczonej przez swoje bóstwo (poranek dla dobrych, północ dla złych, południe dla neutralnych) może odprawić nabożeństwo, które daje mu siłę z samej wiary. Otrzymuje modyfikator +1 z morale do ataku, obrażeń, rzutów obronnych na wolę.
Na kolejnych poziomach premia ta rośnie (+2 na 5, +3 na 10, +4 na 15 i +5 na 20). Od 5 poziomu kleryk może także patronować w nabożenstwie innym wiernym swego boga. Otrzymują oni premię +1, a maksymalna liczba wynosi 1/2 poziomy kleryka.

2. Siła wiary: dzięki sile swej wiary kleryk posługując się symbolami takimi jak krucyfiksy potrafi odpędzać złe duchy. Jeżeli uda mu się wykonać test Cha o ST 20, zyskuje premię z morale +2 do ataku, obrażeń i KP jako że wierzy iż jego bóstwo chroni go i wspomaga.

I jak? Jak już mówiłem sa to projekty wstępne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
rincewind bpm
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stąd.

PostWysłany: Pią 22:02, 23 Wrz 2005    Temat postu:

Temat rozwija się bardzo dobrze i przypuszcam, że może być pomocny dla MP i graczy. Przyklejam.

A tak apropo dyskusji- trzeba pamiętać, że świat bez magii to nie jest świat, gdzie po prostu wszystkie ulepszenia mają źródła niemagiczne- zahamowałbym więc "zbyt specjalne" metale, wyjątkowo ostre miecze itp.- słowem, wyszedłbym z założenia "róbmy wszysto tak, aby dało to się wprowadzić również do światów z magią".
Miecz +2 atak +6 obrażenia? Zdecydowane przepakowanie. Ja bym ustalił, że np. nie mając magii, długo wysilający się nad tym, stworzyli broń arcymistrzowską- ale jej plusy wynosiłyby maksymalnie +2 do testu, +1 do obrażeń, i i tak byłyby strasznie drogie.
Dwa miecze bardzo różnią się od siebie? Tak, ale IMO nie tak, żeby wprowadzać aż takie umiejętności.
A co do klas- uważam, że kapłan i druid, pozbawieni bożego wsparcia, powinni być po prostu słabsi od innych klas. Bo w końcu- np. czemu opisaną przez Thorika siłę wiary nie dać kapłanom w "zwykłych" światach?
Czera- to co proponujesz, to świat LM- a to zupełnie inna para kaloszy, dużo łatwiejsza do użycia.

A co apropo potworów w świecie bez magii? Logika każe mówić, że będą to tylko zwierzęta i ew. wszystkie rzeczy, które mogły wyeulować...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pią 22:11, 23 Wrz 2005    Temat postu:

Hmm... skoro tak uważasz ricewind... Ale to znaczy ni mniej ni więcej, iż kapłanom i druidom mówimy do widzenia, jeśli chodzi o poszukiwanie przygód... No ale co wtedy z paladynami i tropicielami? Co do tych drugich: tracą przecież jedynie czary, więc trzebaby coś dac w zamian. Natomiast paladyni: cóż, to już twardszy orzech do zgryzienia. Staliby się chyba tylko PD wojownikami...

P.S. Wow, mój topic przyklejony. Cieszę się, że mogę pomóc w rozwijaniu Cforum. Chlip...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Sob 8:15, 24 Wrz 2005    Temat postu:

Wiecie co nie możemy się pozbyć druidów oraz kapłanów. Natomiast jeśli chodzi o paladynów przemianowałbym ich w rycerzy, krzyżowców czc cokolwiek. I trzeba by było coś takiego przerobc, ale na taki sposób by nie byli podobni do wojowników. Trzeba także sobie otwarcie powiedzieć, że w tym świecie bardowie, tropiciele, oraz paladyni nie będą mieli czarów. Mam propozycje. Zróbmy sobie cały świat niemagiczny na forum. Podzielmy to na działy i będzie okej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Sob 10:10, 24 Wrz 2005    Temat postu:

Popieram stworzenie takiego świata, ale czy nie jest nas za mało?

Paladynów proponuję przemianować na rycerzy czy krzyżowców. otrzymywaliby zdolności podobne do Rycerza Purpurowych Smoków, wiążących się z odwagą itp.

Tropiciele zostailby tropicielami, przecież tracą jedynie magię objawień. Reszta ich zdolności wynika z treningu przecież.

Dla Druidów mam coś takiego:
-warzenie trucizn (odzwierciedlające znajomość zwierząt i roślin produkujących jad),
-napary (czyli sztuka tworzenia mikstur, maści itp. rzeczy z roślin, taka leśna farmaceutyka),
-zwierzęcy towarzysz (osiągnięty dzięki Zwierzęcej empatii, nie Zwierzęcej przyjaźni),
-leśna wiedza, premie do wiedzy (natura, geografia), tajników dziczy, profesji (leśnik, zielarz), zwierzęcej empatii i postępowania ze zwirzętami. Co załóżmy 3 poziomy wybieraliby jedną, do której otrzymywaliby premię +2, która rośnie co etap (czyli na 18 lvl premie będą wynosić: +12, +10, +8, +6, +4, +2.),
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
GrimReaper
Użytkownik


Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wyszków

PostWysłany: Sob 10:14, 24 Wrz 2005    Temat postu:

Hmm... ja wam powiem tak: pozbawienie czarów klas które je mają zaowocuje tym, że będą słabsze... znacznie słabsze... praktycznie więc nie grywalne... aby stworzyć świat bez magii trzeba tworzyć praktycznie wszystkie klasy od podstaw... bo czym jest bard bez jego czaropodobnych zdolności? co daje siłe druidowi (magia, którą kontroluje przyrodę)? co jest siłą paladyna - pomoc jaką otrzymuje od bogów...
Nie da się stworzyć świata bez magii na zasadachi na podstawce D&D ponieważ twórcy D&D mieli proste założenie - światy posiadają nieodłączną magię. Tworząc świat bez magii tworzysz całkiem nowy świat i nową grę. Zostaną tylko nieliczne, ale dostrzegale wzory z D&D z których czerpałeś... ale to nie będzie D&D... Takie jest moje zdanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy jest sens tworzyć takie światy?
Tak
55%
 55%  [ 5 ]
Nie
44%
 44%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Sob 10:18, 24 Wrz 2005    Temat postu:

Ja myślę, że wszystko się da tylko trzeba chcieć. Nie mówie wcale o pozbawianiu czarodziei i kapłanów, całkowicie magii, ale mogą z tego wynikać inne korzyści. Jasne,że klasy trzeba zrobić od początku i można się tego podjąć to my tutaj jesteśmy MP, a pozatym czy w rpg niechodzi o fajny klimat, a nie o napakowane postacie??


Doszliśmy do porozumienia z thorikiem na temat świata, ale to ona zbierze głos w w sprawie świata, ponieważ to on założył ten temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin