Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Geografia- temat dla tworzących świat Delaria
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Devil
Początkujący


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Imperium

PostWysłany: Pon 18:25, 26 Wrz 2005    Temat postu: Geografia- temat dla tworzących świat Delaria

No właśnie założyłem ten temat byśmy mogli opisywać nasz piękny świat Delaria. Jutro postaram sie zamieścić zdjęcie mapy świata bo jednak zacąłem ją robić Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pon 19:16, 26 Wrz 2005    Temat postu:

Więc zaczne ja spisywac geografie naszego swiata takim małym wstępem, który będe robudowywał, zrobiłem tyle na ile mi mózg i czas pozwalają:

Nazwa państwa: Wielki Księstwo Delhindaru
Ustrój polityczny: monarachia
Władca/ osoby rządzące: Wielki Książe, Dziedzic na tronie Delhindaru Baldwin De’Sang syn Asgeldirna De’Sang
Języki: wspólny, Nissperdum, Wspólny i Starodelaryjski
Podział administracyjny: Wielki Książe i rada hrabi dziewięciu prowincji.
System monetarny: Seldar- sp, Auder-sz, Salon-ss, Cildir- sm
Stolica: Aulermont ( 34 tys. Mieszkańców) ,
Komunikacja/ porty, ośrodki handlowe: Ornid ( 13,5 tys. ), Cenvar ( port 11,4 tys. ) , Aulermont (34tys. ), Saudirm ( 15tys. ), Felbalem ( 12tys.) , Qerno ( 9.3 tys.), Yald (8.6 tys. ) , Demtanal (9,7 tys. ) , Igmenar ( 15,5 tys.), Nilben ( 10,1 tys. )
Surowce: srebro, drewno, sól
Eksport: srebro, drewno, sól, owce i kozy
Import: żelazao, szkło, papier,
Sojusznicy: Qendilar i Mangeldor
Wrogowie: - innowiercy, wrogowie Patriarchy Pólnocy
Populacja: 265 tys.
Charakter: PD,ND,CHD,N,ND,CHN
Wierzenia: -na razie brak informacji
Historia: - co powyżej
Lokalne organizacje: co powyżej
Krainy geograficzne: co powyżej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pon 19:59, 26 Wrz 2005    Temat postu:

Czemu ten temat jest w tym dziale? Wnoszę o przeniesienie do działu Inne światy.

Jak że na razie nie mam czasu na takie szczegółowe wymyślanie dam tylko opisy ogólne państwa, które zrobię:

1. Pogranicze: ziemie położone na dalekiej północy, ostatnia ostoja cywilizacji. Chronią ją 4 zakony krzyżowców, walczące z hordami goblinów, orków i barbarzyńców nacierających na granice tego państwa. Jego władcą jest były przewodnik dużego klanu koczowników, którego
tereny to część dzisiejszych ziem Pogranicza.

2. Front: ziemie, na których toczy się wojna religijna. Na ziemie tej krainy składa się wiele małych księstewek założonych przez Krzyżowców. Wszędzie stoją twierdze i ruiny ich poprzedniczek. Tutaj nie ma nieobwarowanych miast ani niezbrojnego człowieka. Wojna to tu codzienność. Działa tu 10 zakonów krzyzowców. 6 ma własne księstwa, a pozostałe 4 swą siedzibę ulokowały w Madinoth.

3. Madinoth: wyspa położona nieopodal Frontu, główne zaplecze ekonomiczne walczących tak Krzyżowców. Wyspa składa się z metopolii oraz równin, na których hodowane są Dronadery, potężnie zbudowane rumaki przeznaczone wyłącznie dla krzyżowców. Sama metropolia to jedna gigantyczna twierdza z całiem dużym portem. To tutaj kończą się morskie szlaki handlowe z zaopatrzeniem, dalej zapasy wędrują w cięzkich konwojach wojennych. Dalej zaczyna się piekło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 13:44, 01 Paź 2005    Temat postu:

Ja bym wam zaproponował, jakiś bardziej orginalny system walut lub po prostu "zerżnąć" s.z. , s.s., s.m. Rozumiem że w różnych państwach mogą być różne nazwy. Więc wnosze o opisanie skąd te nazwy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Sob 16:46, 01 Paź 2005    Temat postu:

Odpowiem na twoje pytanie. Więc przyjąłem, że nazwa wziąła się od czterech legendranych bohaterów tego kraju- a nazwy to ich imiona:)-można by przyjąć też, że tak się nazywają bo taki mam kaprys. Ale skoro zadałeś takowe pytanie, więc ja ci dałem takową odpowiedź. Następną kwestią jest to, że Devil zrzekł się robienia mapy i dlatego ja podejmuję się tego zadania. Wszystkie projekty, które do dziś weszły wzgledem jakiejś krainy będą uwzględnione. Natomiast reszta, leży już u progu mojej zwichrowanej jaźni i pomysłowości. Mape zrobię napewno,ale ile czasu ją będe robił trudno jest określić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 21:25, 01 Paź 2005    Temat postu:

Zadawalająca, lecz nie wyczerpująca odpowiedź. Będzie jakiś szerszy opis tego powyższego kraju?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Sob 9:32, 08 Paź 2005    Temat postu:

Nazwa państwa: Wielki Księstwo Delhindaru
Ustrój polityczny: monarachia
Władca/ osoby rządzące: Wielki Książe, Dziedzic na tronie Delhindaru Baldwin De’Sang syn Asgeldirna De’Sang
Języki: wspólny, Nissperdum, Wspólny i Starodelaryjski
Podział administracyjny: Wielki Książe i rada hrabi dziewięciu prowincji.
System monetarny: Seldar- sp, Auder-sz, Salon-ss, Cildir- sm
Stolica: Aulermont ( 34 tys. Mieszkańców) ,
Komunikacja/ porty, ośrodki handlowe: Ornid ( 13,5 tys. ), Cenvar ( port 11,4 tys. ) , Aulermont (34tys. ), Saudirm ( 15tys. ), Felbalem ( 12tys.) , Qerno ( 9.3 tys.), Yald (8.6 tys. ) , Demtanal (9,7 tys. ) , Igmenar ( 15,5 tys.), Nilben ( 10,1 tys. )
Surowce: srebro, drewno, sól
Eksport: srebro, drewno, sól, owce i kozy
Import: żelazao, szkło, papier,
Sojusznicy: Qendilar i Mangeldor, Cesarstwo Fanderlonu
Wrogowie: - Pogranicze,
Populacja: 265 tys.
Charakter: PD,ND,CHD,N,ND,CHN
Wierzenia: -na razie brak informacji
Historia: - Delhindar powstał jakieś 400 lat temu podczas podróży magów do Demonicznego portalu. Bowiem z Magiem, którego imie jest zakazane podróżowała grupa fanderlońskich najemników. Ówczesne tereny Delihindaru były zamieszkiwane przez plemiona barbarzyńców. Jednak grupa najemników była bardzo pomysłowa i zaradna. Ich przywódca nazywał się Velandor De’Sang i to on zaczął podbijać ziemie barbarzyńców. Zaczynając od małej wioski kończąc na sporym kawale ziem, które nazwał Delhindarem. Velandor przekonał kilku wodzów oraz ich szamanów aby zjednoczyć się i podbić okoliczne plemiona. Im więcej terenów podbił, tym większa była jego potęga oraz tereny. W końcu Velandor zestarzał się, a wiedział że czas mu się kończy postanowił ożenić się z córką wodza plemienia dzika, aby zapieczętować przymierze. Jego małżonak miała na imię Talderia i dała mu dwóch synów oraz córkę. Jednak aby Velandor mógł otrzymać zgodę na pozostanie władcą kraju, musiał nawrócić ludność na wiarę. Taki był warunek Wielkiego Patriarchy. Velandor porosił swoich dwunastu wodzów, którzy niegdyś byli jego najemnikami, aby wymordowali wodzów plemion oraz znaczną część szamanów. Wodzowie przeprowadzili masowe skrytobójstwo w zimową noc. Odtąd wydarzenie to pamiętanej jest jako „Noc lodowatych ostrzy”. W ciągu pięćdziesięciu lat udało się nawrócić barbarzyńców na nową religię. Dwunastu wodzów zostało nagrodzonych tytułami hrabich. To oni rozdzielili między siebie ziemie Delhindaru, które mieli zagospodarować dla rodu książęcego De’Sang . Po śmierci Velandora, na tronie zasiadł jego pierworodny syn Seldar, który przyjął pośmiertnie przydomek gromowładny, albowiem czarodzieje wykuli dla niego miecz dwuręczny dziecię gromu, który miał niezwykłą moc. Seldar pokonał w bitwie pod Jelenim Strumieniem odziały barbarzyńców z Pogranicza. Za jego czasów wybudowano także pierwsze misata, które potem stały się wielkimi metropoliami handlowymi. Przez cały czas w Delhindarze rządzili męscy potomkowie rodu De’Sang. Przez ten czas odkryto bogate złoża soli na północ od Aulermont, które bardzo wzbogaciły skarb królewski. Wszystko szło pięknie dopóki bogowie nie zesłali kary na Delarie. Wtedy to miasta zostały zniszczone, czarodzieje, kapłani i inni zostali pozbawieni swej mocy, a wiele złota i magicznych przedmiotów przepadło. Z całej rodziny książęcej ocalała tylko córka Wielkiego Księcia Eldarma De’Sang Caldina. To ona dała początek nowym władcom pokataklizmowego Delhindaru. Wyszła za mąż za pewnego mieszczanina, który jednak musiał zrzec się swego nazwiska na rzecz nazwiska rodowego. Nazywał się Sheldorn i był starszy o dwadzieścia lat od Caldiny, która miała wtedy piętnaście lat. Popełniła w ten sposób mezalians i pogorszyła tym swe stosunki z rodami dziewięciu hrabi Delhindaru. Każdy hrabia liczył na jej rękę lecz musiał obejść się smakiem. W ciągu stu lat państwo doszło do siebie. Miasta i wsie zostały odbudowane. Na tereny kraju zaczęły napływać zakony krzyżowców, którzy mieli za zadanie niszczyć innowierców z pogranicza. Obecnie państwem rządzi trzydziestoletni Baldwin De’Sang, który już za życia nosi przydomek Niemiłosierny ukrócając smycz poszczególnym hrabiom. Baldwin De’Sang bardzo umocnił swój sojusz z Wielkim Patriarchą czym zaskarbił sobie uznanie wśród żołnierzy oraz krzyżowców, a także kraj zyskał na tym poprzez wzmocnienie handlu.




Lokalne organizacje:
Rada dziewięciu mężów stanu to organizacja zrzeszająca dziewięciu hrabiów, którzy władają w Delhindarze. Ich zwierzchnikiem jest oczywiście sam Wielki Książe Baldwin De’Sang znany jako Baldwin Niemiłosierny. Do grupy tej należą Saldamer Da’Ssir ( Igmenar), Fildenus Qeldorma ( Saudirm), Yatril Salbonde ( Ornid), Fael D’Arbo ( Felbalem), Morgald Cavido ( Cenvar), Eudelbar Obaro ( Nilben), Raimeld Tigmaril ( Demtanal), Lambert Di’Rove ( Qerno) oraz Diogenes Malludei ( Yald), oni wszyscy są władcami tych miast i okolicznych ziem. Podniesienie na nich ręki jest równoznaczne ze śmiercią, ale nie tylko – jeśli rodzina uśmierconego hrabiego chce to może wyrzeć odwet na rodzinie mordercy. Choć zdarzały się podobno przypadki gdy rodzina dziękowała jeszcze rodzinie mordercy za tak wspaniałomyślny uczynek.

Złodzieje życia to organizacja skrytobójców działająca na terenie Dhelindaru. Ich znakiem rozpoznawczym jest znak serca przebitego sztyletem. Organizacja ta nie jest duża. Szacuje się, że w jej szeregach może znajdować się około stu osób w tym kobiety. Organizacja ta działa na specjalne zlecenia, zazwyczaj jednak z ich usług korzysta szlachta oraz zamożne mieszczaństwo ponieważ, ich kunsztu nie można kupić za niską cenę. Złodzieje życia uwielbiają mordować sztyletami. Szczególnie lubują się w przebijaniu serc. Jednak mordują także na inne sposoby. Druga ich ulubioną bronią jest garota, która jest bardzo efektywna jeśli zabójca jest silny.
Trepanatorzy to nowopowstała organizacja choć niewiadomo tego do końca kim są i jakie są ich cele. Wiadome jest natomiast, że są mordercami, a ich ulubioną techniką zabijania jest przebijanie czaszki ostrymi narzędziami. Prawdopodobnie mordują swe ofiary wielkimi gwoździami do przybijania krowich łańcuchów. Są postrachem wszystkich istot żyjących w osadach, miastach oraz opuszczonych pustelniach. Ludzie boją się ich tak samo jak dzikich bestii w lesie oraz likantropów.
Złoty Księżyc to tajemna organizacja zrzeszająca alchemików w Delhindarze- są wśród nich kupcy, mieszczanie, a nawet szlachta lecz nikt oficjalnie się do tego nie przyzna. Ich celem jest zbieranie zaginionej wiedzy, magicznych przedmiotów oraz wynajdowanie nowych substancji. Zazwyczaj alchemicy delhindarscy nie pałają miłością do władz kościelnych, ale niektórzy z nich są na prawdę bogobojni i wiedzą, że święte wojny nie mają sensu. Złoty księżyc ma także swoich agentów w nowo odkrytych ziemiach. Bowiem mają nadzieje, że tam znajdą nową wiedzę i odzyskają starą.
Leśny legion to odziały patrolujące delhindarskie lasy w celu polepszenia bezpieczeństwa na traktach oraz w lesie. Są elitarna grupą weteranów wojskowych, którzy wyłapują leśne bandy
opryszków oraz dzikie bestie. Są praktycznie nieustraszeni. Lepiej nie wchodzić im w drogę ponieważ są także mściwi i mają posłuch wśród chłopstwa.



Krainy geograficzne: jeszcze niezrobione
Traktowanie ludzi: ludność wiejska nie jest zbyt dobrze traktowana. Owszem nie muszą odpracowywać pańszczyzny, ale muszą płacić szlacheckiej rodzinie podatki w produktach rolnych: w zależności od regionu podatek ten jest różny. Np. 1/3 produktów rolnych. Podatki zbierane są co dwa tygodnie. Muszą także słuchać swych panów. Natomiast mieszczan oraz rzemieślników obowiązuje podatek 1/6 zarobków. Lecz w miastach pobiera się podatki co tydzień. Jedyna grupa, która nie musi płacić to wszystkie siły porządkowe takie jak : armia, leśny legion, straż miejska oraz krzyżowcy. Jeśli chodzi natomiast o prawo jest bardzo surowe. Rzadko zdarza się by ktoś płacił grzywne za popełniony czyn.
Podstawowe kary:
Zabójstwo- egzekucja, w zależności od ilości zabitych ludzi oraz z jakim okrucieństwe- tak więc np. śmierć przez: szafot, poćwiartowanie, śmierć głodowa w celi, odcięcie głowy, nabicie na pal, rozciąganie końmi, kąpiel w kwasie itd.
Kradzież- odcięcie ręki.
Gwałt- kastracja.
Malwersacje finansowe- w zależności od skali przestępstwa- długość lat spędzonych podczas ciężkich robót, czasem konfiskowanie majątku.
Zdrada- śmierć lub sprzedaż w niewolę.
Sprzedaż nielegalnych towarów- obcięcie nosa oraz konfiskowanie majątku.
Herezja oraz paranie się mroczną sztuką- śmierć poprzez spalenie na stosie.
Obraza Hrabiego lub Wielkiego Księcia- sprzedaż w niewolę.
Niszczenie cudzego mienia- płacenie grzywny oraz przymusowa praca dwumiesięczna u poszkodowanego.
Obraza funkcjonariusza porządku – 20 batów.
Dezercja- sprzedanie w niewole bądź przymusowa służba na galerze.

To są podstawowe przewinienia oraz kary, przewidziane za te wybryki. Akt prawny podpisał sam Baldwin Niemiłosierny.

No i to już prawie wszystko, oprócz panteonów oraz krain geograficznych. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 21:31, 08 Paź 2005    Temat postu:

Tworze wyspo- kontynent na zachud od głónego kontynentu (jak on się "wabi" :)). Robię to poniewarz nie za bardzo pasuje mi wasza koncepcja i chce żeby z tamtąd wywodziły się naleciał0ości "mojej" kultury.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Nie 11:20, 09 Paź 2005    Temat postu:

Nazwij obie go jak chesz nie ejst to ustalone jeszcze, chcoiaż ja niewiem poco robić jakis inny kontynent skoro nie mamy podstawowego londu opracowanego, ale luz.

Tak więc pragne podziękować valasowi za współprace przy grafice. Tutaj prośba, a zarazem polecenie dla thorika: otóż jauż uzupełniasz mapy, więc bedziesz je wysyłał do valasa, lecz pamiętaj mape trzeba do worda przenieść.
A tutaj link stronki na której znajduje się mapka:
[link widoczny dla zalogowanych]

Zalecane oglądać przy rozdzielczości 125%
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:48, 09 Paź 2005    Temat postu:

1.Pozwoliłem sobie zmodyfikować twuj post. Nie pisz nigdy 2 postów pod żąd jeśli nie upłyneło od ostatniego 48 godzin. Możesz zrobić tak jak ja to rozwiązałem.
2.Sądze, że to będzie raczej wyspa. Tylko chodzi o to, że wezmę parę krajów przybrzeżnych od zachodu i nadam im "moją kulturę. Dobra?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Nie 17:12, 09 Paź 2005    Temat postu:

Dobra, a spoko, że zmodyfikowałeś mój post-ale musiałem dodać następny ponieważ reszta by nie wiedziała, że jest już mapa zrobiona, a to bardzo ważne jest. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:54, 09 Paź 2005    Temat postu:

W tak bardzo ważnych sytułacjach jest pewna dobra metoda (jeśli sytułacja nie jest ważna, proszę tego nie robić). Otóż: Skopiować tekst postu, wykasować go, napisać nowy wklejając stary tekst i dodając nowości. Nie zabiera to wcale dużo czasu.

Co do tej mapy: Może podacie jakąś, chodźby przybliżoną skalę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Nie 19:57, 09 Paź 2005    Temat postu:

Nie myślałem nad tym, no jak dla mnie jest przybliżonych rozmarów Azji:)- a ze skalą zawsze mam problemy. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:00, 09 Paź 2005    Temat postu:

Wiesz... bo tak w zasadzie, to nie tylko chodzi o skalę, ale także o klimat. No bo co innego, jak do centrum kontynentu jest 500 km od najbliższego morza, a co innego, jak jest to 2000 km. Mam jeszcze jedno pytanie: Położenie geograficzne. Tzn. Mniej więcej jak daleko od równika i jak daleko od bieguna będzie ten kontynent. (rozumiem, że mogliście jeszcze tego nie opracować).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Nie 20:26, 09 Paź 2005    Temat postu:

Odpowiedź brmi następująco, tak nieobracowalismy strefy klimatycznej, moge ci powiedzieć, że tam gdzie jest ten wielki półwysep na pólnocy to tam z pewnością jest klimat Subpolarny. Natomaist nie mamy reszty opracowanej i z pewnością to zrobimy, moge ci powiedzieć tylko, że Delhindar jest przecięty klimatem Subpolarnym oraz Umiarkowanym.- reszty ci nie powiem, bo niewiem co ustalila reszta. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 8:50, 10 Paź 2005    Temat postu:

Nazwa państwa: Elmaran
Ustrój polityczny: Monarchia
Władca/ osoby rządzące: Imperatorka (nigdy nie Imperator) aktualnie Nortis
Języki: wspólny, Elmarancki, Wspólny i Wendurin (tylko znany przez wyrższe sfery)
Podział administracyjny: Imperatorka
System monetarny:Andrui- sp,Lerdrui-sz,Ragdrui-ss, Medrui- sm,Quidrui-s.quiduru
Stolica: Elmaran ( 6 239 tys. Mieszkańców) ,
Komunikacja/ porty, ośrodki handlowe: stolica
Surowce: złoto, srebro, żelazo, mithril, quinduru
Eksport: powyższe metale, broń i panceże, książki
Import: egzotyczne owoce, adamantil, żywność (wyłączając ryby)
Sojusznicy: jeszcze do uzupełnienia
Wrogowie: Kościoły Monoteistyczne Delari
Populacja: 6 240 tys.
Charakter: wszystkie
Wierzenia: -na razie brak informacji
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Miałem chamskie imie
Gość





PostWysłany: Pon 14:04, 10 Paź 2005    Temat postu:

O ile wiem to te religie są politeistyczne Kondeksie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pon 15:37, 10 Paź 2005    Temat postu:

Ciekawy nick- heh a co do jego wypowiedzi to mial racje To są religie politeistyczne. Natomiast bog przeze mnie przedstawione w histori upadku aniołów to nadbóstwo ukazujące się w każdej kulturze Delari. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 16:29, 10 Paź 2005    Temat postu:

Monoteizm to wiara w jednego boga tak?
To w końcu w Delari nie ma 1 boga, tylko jest ich wielu (przynajmniej w "waszych" religjach)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pon 19:57, 10 Paź 2005    Temat postu:

Bravo Kondenksie jest ich wielu- jeśliby tak nie było nie mówilibysmy tutaj o panteonach. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:12, 13 Paź 2005    Temat postu:

1. Mam prośbe, nie ustalajcie tak ważnye sprawy na forum. Bo potem dowiaduje się o mnustwie faktów, których defakto nigdzie znaleźć nie mogę.
2. Czera - twórco mapy :) napisz skale i sfery klimatyczne, mniej więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Czw 16:33, 13 Paź 2005    Temat postu:

Skali ci narazie nie podam, bo zawsze miałem pałe z tego zagadnienia, ale jeśli chodzi o strefy klimatyczne to w porządku-
Więc kolejno jadąc od góry to będzie- 1. Subpolarny 2. Umiarkowany 3. Podzwronikowy 4. Zwrotnikowy. 5. Podownikowy
a tutaj mapka : [link widoczny dla zalogowanych] Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Nie 23:45, 30 Paź 2005    Temat postu: Archipelag

Nazwa kraju: Archipelag
Położenie: Widzicie taki mały archipelag na zachód od kontynentu? (chodzi mi o ten środkowy), poza tym tereny półwyspu na innym kontynencie, położonym na pd-wsch od Delarii zwanym Ziemią Korzenną (tak, jest to kolonia ;-) )
Ustrój polityczny: Demokracja kupiecka (tak jak w Polsce była demokracja szlachecka, tak tutaj jest kupiecka. Teraz bardziej szczegółowo: każde miasto kupieckie wybiera ze swej rodziny kupieckiej jednego przedstawiciela, który wraz ze szczegółowymi instrukcjami jedzie do stolicy, gdzie przez 3 miesiące obraduje na sejmie. Później wybierany jest jego następca (możę być to także ponownie on).
Władca: dziecko, popatrz na ustrój...
Języki: wszystkie, serio. Jako że kupcy Archipelagu są wrzodem na tyłku każdego królestwa, języki całej Delarii krążą po tych wyspach.
System monetarny: w każdym mieście znajdziesz banki. Tam wymienisz swoje pieniądze na dowolne inne, a także weźmiesz pożyczkę. Możesz także wykorzystać transfer. Otóż we wszystkich większych miastach portowych reszty kontynentu oraz tych, w których są enklawy Archipelagu także znajdują się banki. Deponujesz więć w nich ileś tam skrzyń zboża, płyniesz do innego miasta, pokazujesz kwit i odbierasz swoje ileś tam skrzyń zboża. Fajne nie? Rzecz jasna nie darmowe... ;) Także w Archipelagu rodzaj pienięzy nie jest aż tak ważny, lecz posiada on swą walutę: (sp) Galeony, (sz) Karawele, (ss) Fregaty, (sm) Karaki.
Stolica: Entails (25.000), jest ona stolicą tylko dlatego, iż tutaj znajduje się sejm, nic więcej.
Większe miasta: tuaj nie ma wiosek, tutaj są tylko bardzo bogate duże miasta portowe, zajmujące się handlem. Jest ich 20 wraz ze stolicą, przy czym 6 jest na Ziemi Korzennej. Poza tym, KAŻDE większe miasto z portem na kontynencie, posiada enklawę Archipelagu, która prowadzi ciągły handel z matecznikiem.
Komunikacja: tylko, tylko i tylko morska. Na Ziemi Korzennej są jednakże szlaki sięgające wgłąb stepów, bagien i dżungli.
Surowce: perły, sól, złoto (ZK), srebro (ZK), mithril (ZK) (ZK - Ziemia Korzenna)
Eksport: wszystko co można sprzedać, oraz to co powyżej, statki, przyrządy pokładowe (busole itp.).
Import: wszystko co można kupić, bronie, zbroje, najemnicy.
Sojusznicy: powiedzmy sobie szczerze, nikt ich nie lubi, wszyscy ich potrzebują. A tak na serio: Archipelag nie ma sojuszów, aby nie zrażać nikogo do handlu.
Wrogowie: powtórzę się, nikt ich nie lubi, każdy ich potrzebuje.
Populacja: około 250.000 na wyspach i w koloniach plus jakieś 100.000 niewolników.
Charakter: wszystkie, jednakże do partneró handlowych wysyłani są ludzie o tym samym charakterze co oni. Panuje także wielka tolerancja.
Wierzenia: tak jak z językami mieszją się tu wszystkie religie. Najpopularniejsze są jednak wszelkie bóstwa związane z handlem, zamożnością, podróżami, wodą, morzem, pieniędzmi.
Inne:
1. Morskie elfy: sejm uchwalił, iż zachęcanie morskich elfów do osiedlania się wokół wysep będzie opłacalną inwestycją. W zamian za obietnicę nie naruszania natury Archipelag otrzymuje darmowy połów pereł, krewetek i ryb na wielką skalę przez elfy. Poza tym, Archipelag stał sie jednym z największych skupisk Morskich Elfów.
2. Stocznie: poza zyskami z handlu Archipelag znajduje się w czołówce krajów jesli chodzi o budowę statków. Poza tym jego dzieła należą do najlepszych pływających po wodach tego świata.
3. Miasta kupieckie: aby osada zyskała miano takiego miasta musi posiadać: stocznię, enklawę w którymś z większych miast kontynentu oraz kolonię na Ziemi Korzennej. Dzięki temu może ona poprzez swych przedstawicieli brać udział w obradach sejmu oraz zarabiają na podatkach pobieranych od kupców (patrz: Rodziny kupieckie). Niestety, potężniejsze miasta w zamian za pomoc w zyskaniu statusu pobierają opłaty od mniejszych. Gdy te nie mają z czego zapłacić "seniorzy" żądają od nich poparcia dla swych propozycji ustaw w sejmie.
4. Rodziny kupieckie: czyli społeczności kupców pochodzących z jednego miasta kupieckiego. Miasta te zarabiają na nich, gdyż w zamian za udostepnienie swych enklaw pobierają duże podatki. Mimo to każdy kupiec zarabia o wiele więcej znajdując się w rodzinie kupieckiej. Niestety, rodzina rodzinie nie równa. Tyle nierówna, ile ich miasta są nierówne.
Historia: Za czasów współżycia humanoidów i smoków, gd ludzie sięgneli po piekielną magię (psionikę) pewna grupa ludzi uciekła od chaosu trawiącego ówczas Delarię. Przejęli jeden ze statków i wiyruszyli ze swego miasta na zachód, dopływając do dzisiejszych Wysp Perłowych, stanowiących tereny Archipelagu. Tam zaczęli budować nową cywilizację. Gdy imperia na kontynencie legły w gruzach, Archipelag był światłem nadziei. Niezniszczony i prężny szybko wykorzystał sytuację. W zburoznych stolicach i metropoliach załóżył pierwsze enklawy, ratując niektóre z owych siedzib przed całkowitym zniszczeniem. Oczywiście przynosiło mu to ogromny dochód. Niestety, wtedy nadeszło... Rozliczenie. Bogowie rozpoczęli morderczy ostrzał Delarii. Zarazy, sztormy, trzęsienia ziemi, tornada... Archipelag został całkowicie zniszczony, wulkany na wyspach eksplodowały, a sztormy zmyły miasta z powierzchni ziemi. Przeżyła garstka, garstka która zeszła do Podmroku. Gdy Rozliczenie dobiegło końca powrócili na powierzchnię. Rozpoczęli od nowa budowę swego państwa. Zbudowali pierwsze statki odnawiając więź z kotynentem oraz dokańczając prace swych przodków: skolonizowali ląd zwany ziemią Korzenną. Zaczęli poddźwigać się z prochu. Dziś są mniej więcej w połowie drogi prowadzącej do dawnej potęgi.
Problemy państwa:
1. Piraci: osobnicy Ci, zamieszkujący nieznane wysepki na Oceanie Azgardzkim są wiecznym utrapieniem Archipelagu. Stale napadają konwoje i kradną mnóstwo bezcennych towarów. Niestety, Archipelag ma na razie zbyt mało statków do zniszczenia szkodników. Dlatego też wszelcy najemnicy czy poszukiwacze przygód posiadający okręty są zawsze mile widziani w portach Wysp Perłowych jako dodatkowi strażnicy konwojów czy łowcy piratów.
2. Korsarze: państwa kontynentu zazdroszczą Archipelagowi odkrycia drogi do Ziemi Korzennej i ogólnego dobrobytu. Dlatego też po akwenach Oceanu Azgardzkiego krąży wiele flot kaperskich, które tak samo jak piraci atakują konwoje i kradną towary, sprzedając je jednak wyłącznie w swych matczynych krajach.
3. Drowy: Archipeledzy podczas pobytu w Podmroku musieli walczyć z Drowami o przetrwanie. Gdy go opuścili, zostawili za sobą żądnego krwi wroga. Sojusz z Morskimi Elfami jeszcze bardziej zaognił konflikt. Dlatego też Archipleag ściąga do swych miast najemników i poszukiwaczy przygód w celu ochraniania osad i odnajdywania (niszczenia) wejść do Podmroku. Drowy jednak łatwo się nie poddadzą.
4. Rdzenni mieszkańcy Ziemi Korzennej: początkowo było łatwo, na równinach konkwistadorzy spotykali jedynie ludzkie plemionka niezorganizowane. To właśnie ich lud stanowi te dzisiejsze 100.000 niewolników. Jednakże w dalszej części Ziemi Korzennej znajduje się dżungla z o wiele twarrdszym przeciwnikiem, mianowicie znajuje się tam pręzna cywiliziacja dzikich elfów. Najemnicy i poszukiwacze przygód i tu mogą szukać szczęścia. Tym bardziej, iż mogą łatwo zyskać ziemię.
5. Zachowanie tajemnicy: teraz najbardziej gorączkowym punktem do wykonania jest zachowanie w tajemnicy drogi do Ziemi Korzennej. Mapy są pilnie strzeżone, a podróżnicy kierujący swe kroki do kolonii nie mogą tam płynąc własnymi statkami.

Wyspy Perłowe
Dzeki ciepłym prądom morskim klimat na tych wyspach jest podzwrotnikowy. Błekitna woda, złote plaże: jednym słowem raj. Arfchipeladzy nie niszczą piękna natury wysp przez kopalnie czy pola. Morskie Elfy w zamian za to zapewniają im surowce oceanu: drogocenne perły i ryby. W ten sposób i wilk syty i owca cała ;) . Sól natomiast jest otrzymywana wprost z wody morskiej poprzez odparowywanie.

Ziemia KorzennaTropikalne podzwrotnikowe ziemie, oto Ziemia Korzenna. jest to półwysep, dość duży. Początkowo są to równiny, większośc położona w depresji. Im bardziej pólwysep przekształca się w kontynent tym bardziej równiny zamieniają sie w gęste dżungle. Jeżeli równiny to spokojna, sielankowa kolonia, to dżungla jest smiertlenie niebezpiecznym miejscem, gdzie przeżycie dnia jest unzawane za duży sukces. Dzikie Elfy i natura łatwo tego terenu nie odpuszczą.


Ostatnio zmieniony przez Thorik dnia Pon 19:52, 31 Paź 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Pon 7:33, 31 Paź 2005    Temat postu:

No nareszcie coś się ruszyło, chociaż wiem, że sam powinienm się ruszyć. Wszystko fajnie Thorik = ale czy nie uważasz, ze jak na takie małe terytorium jest tyle surowców??- perły- racjonalne myślenie, przyprawy także, sól- oczywiście choby czerpana z moża, ale jesli chodzi o złoto, srebro i mithril- to naprawde jeśli co,s musisz mieć z tego to się zdecyhduj na jedną z tych rzeczy. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Thorik
Adept


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Highmoon w Głębokiej Dolinie (Brzeg)

PostWysłany: Pon 10:27, 31 Paź 2005    Temat postu:

Czera, tak jak Hiszpania pozyskiwała złoto z cywilizacji Azteków no i z kopalń na terenie Nowego Świata, tak Archipelag czerpie srebro, złoto i mithril z Ziemi Korzennej. Rezerwuję także państwo położone na pd-zach od twojego Cesarstwa, to które dzieli je od morza i Madinoth.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin