Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Renesans w D&D

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymkowiak
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 9:47, 24 Sty 2010    Temat postu: Renesans w D&D

Razem z kolegami wpadliśmy na pomysł, aby stworzyć renesansowy setting do D&D. W PMP były przedstawione bronie i nic więcej. W związku z tym nasuwa się pierwsze pytanie:
Czy warto robić taki świat w realiach D&D, czy sięgnąć po jakieś inne RPG ?

Jeżeli okaże się, że warto, proszę nie zamykać, będę zadawać inne pytania Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Nie 10:00, 24 Sty 2010    Temat postu:

A dlaczego miałoby nie być warto. Renesans nie jest jakimś gigantycznym skokiem cywilizacyjnym jeśli chodzi o opracowanie. Już w średniowieczu istniała broń palna, choć w ostatniej fazie. A tu chyba głównie o to chodzi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymkowiak
Użytkownik Zaawansowany


Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 10:53, 24 Sty 2010    Temat postu:

Nie tylko.
-Nie wszystkie pancerze obronią przed pociskami.
-Zmieni się liczba przedstawicieli różnych ras, elfów będzie mniej, ludzi więcej.
-Rozpoczną się podróże transportem morskim, nadejdzie epoka wielkich odkryć geograficznych.
-Zmienia się filozofia i sposób myślenia, ludzie zaczynają dbać o swoje życie doczesne.
-Wynalazek druku powoduje obniżenie cen ksiąg, przez co większą liczbę ludzi stać na nie.
-Powstają banki(pierwsze były już w średniowieczu, ale teraz jest ich więcej)
-Niektóre potwory wyginą, niektórych będzie jeszcze więcej.

Zastanawiałem się tylko, czy nie będzie to zmiana robiona na siłę. Jestem przywiązany do D&D, ale istnieją inne RPG-i stworzone specjalnie dla renesansu.


Ostatnio zmieniony przez Szymkowiak dnia Nie 11:05, 24 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 12:20, 24 Sty 2010    Temat postu:

Czyli nic oryginalnego.
W D&D niewielu oddaje się bezgranicznie bogom. Statki już dawno są i wprowadzić odkrycia nie jest trudno, zmienić liczbę potworów to żadna rewelacja. Nie trzeba nic zmieniać:)
Wystarczy opracować nowy ekwipunek i MG musi odpowiedni świat opracować
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:21, 24 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:
-Nie wszystkie pancerze obronią przed pociskami.

A wszystkie pancerze chronią przed kuszą? Nie widzę zmiany.
Cytat:
-Zmieni się liczba przedstawicieli różnych ras, elfów będzie mniej, ludzi więcej.

[quote]-Niektóre potwory wyginą, niektórych będzie jeszcze więcej./quote]
Nie implikowane przez epokę.
Cytat:
-Wynalazek druku powoduje obniżenie cen ksiąg, przez co większą liczbę ludzi stać na nie.

Renesansowe maszyny drukarskie nie były raczej niezwykle wydajne. Chłopi nadal nie będą raczej mili książek.


Moim zdaniem w świecie D&D bliżej do renesansu, niż do środka średniowiecza. Nie ma co prawda broni palnej, ale zarówno przedstawiona mentalność, jak i technologia są bliskie tej epoce. Pamiętaj, że renesans nie wszędzie zaczyna się na raz - na jednych ziemiach może kwitnąć, na innych może być wciąż pełnia średniowiecza.

Podsumowując: Wprowadzenie renesansu do D&D będzie wymagało zmian, lecz nie będą one specjalnie duże. Zmiana liczebności ras/potworów to już indywidualna kwestia twórcy świata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vatran
Początkujący


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:45, 24 Sty 2010    Temat postu:

Są systemy wspierające renesans - choćby polski Monastyr - i naprawdę nie widzę sensu poprawiania czegoś co już jest. Jeśli jednak chcesz zrobić z D&D renesans to miej na uwadze przede wszystkim to, że nieunikniony rozwój technologii będzie ściślej związany z magią, zdaje mi się wręcz że może on być zbędny. Prędzej widzę renesans w kwestii sztuki, architektury i sposobie myślenia, lecz - jak trafnie podkreślił Kamulec - twórcy D&D nie bardzo przejmowali się historią i wtłoczyli w świat typowo współczesne, łatwo przystosowywalne myślenie o świecie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:15, 24 Sty 2010    Temat postu:

Eberron ? Maszyny parowe, latarnie na gaz itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vatran
Początkujący


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 13:17, 24 Sty 2010    Temat postu:

Eberron to już w stronę steampunka, choć nie zarzekam się, nie grałem w niego nigdy. Jeśli szukasz steampunka to z kolei polecam Wolsunga, jest niesamowity.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Nie 21:33, 24 Sty 2010    Temat postu:

Nadal; przy swoim bostaje, że mało roboty z tym. W większośći tylko tło, które nie jest trudne. Poza tym ilu graczy tak na prawdę zwraca uwagę na tło. A kamulec świetnie zaznaczył, że mentalnie d&d bliżej współczesności. ciężko wczuć się tak naprawdę w mentalność socjo-religijną tejj epoki. Szczególnie, że jest dzisiaj dość zakłamana. A czy stworów będzie mniej? Wątpię. On też dostosują się do warunków. Np szkielet obsługujący armatę albo coś w tych kilmatach. Odkrycia gegoraficzne i broń palna pojawiła się choćby w FR co zwiastuje przejście do jakby renesansu niż średniowiecza. Ponownie kamulec słusznie z resztą zauważył, że epoki postępowały różnie i różne regiony mogą być na różnych pułapach rozwoju. Np. Wynalazek guteneberga w chinach był wcześniej znany, a trzeba było czekać dopiero na 15 wiek by maszyna i jej produkt się rozpowszechniły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Światy autorskie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin