Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] Okazyjny atak
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Walka i ruch taktyczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 13:49, 01 Sie 2007    Temat postu: [3.0; 3.5] Okazyjny atak

Czy postać nieuzbrojona (nie trzymająca orężą w ręce) ma prawo do okazyjnych ataków ? Jeśli nie to prosiłbym o podanie konkretnego miejsca w podręczniku, gdzie jest to napisane. Mam co do tego wątpliwości, jako że w czasie wykonywania okazyjnego ataku można porzucić broń i spróbować pochwycić przeciwnika w zwarcie, czyli defatco zaatakować bez broni...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:45, 11 Sie 2007    Temat postu:

Okazyjny atak ma się wyłącznie (po spełnieniu odpowiednich innych warunków), gdy przeciwnik znajduje się w zasięgu określonym przez pole zasięg w front/zasięg.
Postać atakująca bez broni, pozbawiona atutu poprawiona walka bez broni ma zasięg równy 0. Musi więc zbliżyć się, poruszając w zasięgu przeciwnika i prowokując okazyjny atak.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 16:15, 21 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:51, 11 Sie 2007    Temat postu:

Ale naturalny zasięg małej i średniej postaci wynosi 1,5m.

Kamulec napisał:
Postać atakująca bez broni, pozbawiona atutu poprawiona walka bez broni ma zasięg równy 0.


Czy możesz podać gdzie to jest napisane ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:54, 11 Sie 2007    Temat postu:

Napiszę hipotetycznie, ale jestem tego niemal pewien (nie mam przy sobie PG). W opsie atutu powinno być. W końcu właśnie atut pop. walka bez br. powoduje, że wróg nie ma na ciebie okazyjnych. Może być też przy mnichu podane, że jesteś traktowany jak uzbrojony i w efecie masz okazyjne ataki na atakujących cię bez broni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:02, 11 Sie 2007    Temat postu:

Z tego co ja wiem to średnia i mała postać ma zawsze zasięg 1,5m(poza momentami gdy ma broń zasięgową)
Okazyjny atak przeciwko postaci nieuzbrojonej to poprostu kwestia tego, że jeśli taki atak sparuje się mieczem to dla pięściaża to nie będzie przyjemne. Atut popr. walka bez broni skutkuje tym, że potrafisz tak atakować, że omijasz ostrze wroga...tak czy siak, mała i średnia postać nawet jeśli walczy wręcz ma zasięg 1,5m Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:03, 11 Sie 2007    Temat postu:

Tak wiem. Czytałem to już. Jednak nie znalazłem miejsca w którym byłoby powiedziane, że postać bez broni nie wykonuje okazyjnych ataków. Zastanawiam się, czy nie przyjeliśmy po prostu z góry założenia, które jest błędne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:06, 11 Sie 2007    Temat postu:

No cóż, to nie jest napisane
Ale można przyjąć, że skoro nie wykonuje okazyjnych ataków gdy atakuje ją ktoś bez broni(i atutu) to nie może ich wykonywać, ale gdyby gracz chciał się żucić na przeciwnika aby go powalić to bym chyba pozwolił
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:18, 11 Sie 2007    Temat postu:

Arvelus napisał:
skoro nie wykonuje okazyjnych ataków gdy atakuje ją ktoś bez broni(i atutu)


Tak samo jak postać z bronią nie wykonuje okazyjnych ataków przeciwko przeciwnikowi atakującemu bronią. Nie widzę związku.


Cytat:
gdyby gracz chciał się rzucić na przeciwnika aby go powalić to bym chyba pozwolił


Tylko, że to też jest akcja wykonywana bez broni. Dlatego nie rozumiem czemu zwykłego ataku nie można wykonać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:30, 11 Sie 2007    Temat postu:

Ad 1:
Ale zwykły atak z bronią nie powoduje ataków okazyjnych
Ad 2:
Napisałem "chyba" musiałbym to przemyśleć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:52, 12 Sie 2007    Temat postu:

No cóż, proponuję otworzyć rzecz powszechnie zwaną indeksem na końcu PG.
Strona 82, strona 42. Jest napisane w obu tych miejscach. Atakujący bez broni musi się bardzo zbliżyć do przeciwnika, prowokując okazyjny atak.
Wszytko jest w opisie zasad uderzania bez broni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:22, 12 Sie 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
No cóż, proponuję otworzyć rzecz powszechnie zwaną indeksem na końcu PG.


Nie rób ze mnie idioty. Wielokrotnie przeglądałem PG opis mnicha, a także tego atutu. Jest tam że: wykonuje sie okazyjny atak przeciwko każdemu, który zaatakuje bez broni. NIe ma powiedziane, że bez tego atutu nie można wykonywać okazyjnych ataków będąc nieuzbrojonym.

Kamulec napisał:
Wszytko jest w opisie zasad uderzania bez broni.


Nie ma.

Proszę konkretnie zacytować fragment, który mówi, że postać bez broni nie ma prawa do okazyjnych ataków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:24, 12 Sie 2007    Temat postu:

Cytat:
"Zauważ, że bycie uzbrojonym dotyczy zarówno ataku, jak i obrony. Tak więc mnich nie tylko nie prowokuje okazyjnego ataku, kiedy atakuje przeciwnika z bronią, ale także ty prowokujesz atak okazyjny z jego strony, jeśli zaatakujesz go bez oręża."

Cytat wyraźnie świadczy, że potrzebny jest atut Poprawiona Walka bez Broni, aby wykonać okazyjny atak bez broni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:41, 12 Sie 2007    Temat postu:

Deemer napisał:
Cytat wyraźnie świadczy, że potrzebny jest atut Poprawiona Walka bez Broni, aby wykonać okazyjny atak bez broni.


Właśnie o tym cały czas mówię. Cytat mówi, że potrzebny jest Poprawiony atak bez broni, aby wykonać okazyjny atak bez broni przeciwko przeciwnikowi, który atakuje Ciebie bez broni oraz tego atutu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 10:22, 27 Sie 2007    Temat postu:

Mam nowe pytanie dotyczace okazyjnych ataków. Czy wg was przysługuje on, kiedy mająca go wykonac osoba:
- wykonuje akcję pełnej obrony
- biegnie
- rzuca zaklęcie (ale ma czar dotykowy, albo czar był unieruchomiony i trzyma broń w dłoniach)
?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 10:55, 27 Sie 2007    Temat postu:

Kamulec napisał:
Czy wg was przysługuje on, kiedy mająca go wykonac osoba:

Kamulec napisał:
- wykonuje akcję pełnej obrony

Nie, bo nie jest nastawiona na atak, tylko obronę.
Kamulec napisał:
- biegnie

Tak, bo czemu nie? Skoro ktoś potrafi wykonać okazyjny atak - to obojętnie czy stoi, idzie, biegnie.
Kamulec napisał:
- rzuca zaklęcie (ale ma czar dotykowy, albo czar był unieruchomiony i trzyma broń w dłoniach)

Nie mam zdania...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 13:43, 27 Sie 2007    Temat postu:

Liverrin napisał:
Tak, bo czemu nie?

Gdy biegnie traci premię ze zręczności.
____________________________________________________________________

Boski nie zauważył, że temat o okazyjnych atakach już był. Administracja też nie i ten temat się rozwinął bardziej od tamtego. Ponieważ tamten ma 2 posty i ma to związek z moim tematem (nie pomyślałem, że mogą być 2 takie same tematy, więc jak nie zauważyłem swego pytania w tym, to je zadałem, okazuje się, iż ponownie).
Zawartość kasuję i przenoszę tutaj:

Kamulec 17 Wrz 2006 09:06 napisał:

Ponieważ często gracze mają na ich temat wątpliwości, więc zakładam ten temat.

Tak naprawdę zakładam go, bo sam mam ową "wątpliwość". Czy jeśli trzymam broń i według zasad mógłbym wykonać okazyjny atak, to czy są sytuacje, w których tego uczynić nie mogę (np. czy mogę go wykonać stosując pełną obronę)?

Proszę o nie pisanie mi jako odpowiedzi podstaw, bo prowadzę D&D od 3 lat i ogólnie zasady znam. Mam na to wyrobione zdanie, ale chcę się upewnić.


Liverrin 17 Wrz 2006 11:37 napisał:

IMHO tak. To wtedy jest na takiej zasadzie: pełna obrona --> okazyjny atak --> powrót do pełnej obrony.
W dużej mierze zależy to też od MP (ja bym zrobił tak, jak napisałem wyżej). Czasami trudno jest orzec, jak powinno być, więc wtedy decyduje o tym MP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liverrin
Arcymag


Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 1700
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 12:32, 28 Sie 2007    Temat postu:

Z cytatu post wyżej można wywnioskować, że od tamtego czasu moje zdanie uległo zmianie... Teraz jest takie, jak w moim poprzednim poście.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 13:21, 15 Sty 2008    Temat postu:

Cytat:
Tak, bo czemu nie? Skoro ktoś potrafi wykonać okazyjny atak - to obojętnie czy stoi, idzie, biegnie.

Kiedy biegnie, traci premię ze zręczności, co sugeruje, iż bieg oddaje sytuację, gdy ktoś cały wysiłek wkłada w bieg. Stąd moja wątpliwość.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pią 16:41, 25 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnolud zvish
Początkujący


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kalisz

PostWysłany: Śro 13:23, 23 Sty 2008    Temat postu:

Postać nieuzbrojona nie może wykonać okazyjnego ataku w żadnej sytuacji, czy to miała by możliwość wykonania go na uzbrojonego czy tez nie uzbrojonego przeciwnika.

Podręcznik gracza strona 140, prawy dolny róg strony napisał:
Atak bez broni nie powoduje okazyjnych ataków ze strony innych wrogów, w przeciwieństwie do strzelania z łuku, podobnie nie powoduje okazyjnego ataku wrogów bez broni.


Kamulec napisał:
- rzuca zaklęcie (ale ma czar dotykowy, albo czar był unieruchomiony i trzyma broń w dłoniach)


Jeżeli miał ów czarodziej czar dotykowy jaki rzucił juz wcześniej i teraz ma go przetrzymanego to może zadać nim okazyjny atak bo traktowany jest jak by był uzbrojony. Jeżeli musi dopiero rzucić ów czar to nie może ponieważ nie starczy mu czasu na rzucenie czaru bo ma na okazyjny atak tylko akcje cząstkową. Jeżeli zaś miał przetrzymany czar dotykowy ale zaczął już rzucać nowy czar to tez nie ma okazyjnego ataku, ponieważ rzucenie nowego czaru podczas kiedy przetrzymuje się dotykowy powoduje automatycznie anulowanie owego dotykowego czaru.

Co prawda jest to napisane nieco pokrętnie ale tyle można właśnie wywnioskować, na logikę i przez analogie.


Ostatnio zmieniony przez krasnolud zvish dnia Wto 12:54, 29 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:41, 25 Sty 2008    Temat postu:

1. Niestety, krasnoludzie zvish, nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Mi chodziło o sytuację, czy jeżeli czarujący z jakiegoś powodu jest uzbrojony (czy to za sprawą czarów, ataków dotykowych, czy naturalnej broni), a rzuca zajkęcie. Czy wtedy nadal zachowuje obszar zagrożenia?

2. Dalej ten bieg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 19:23, 25 Sty 2008    Temat postu:

krasnolud zvish napisał:

Podręcznik gracza strona 40, prawy dolny róg strony napisał:
Atak bez broni nie powoduje okazyjnych ataków ze strony innych wrogów, w przeciwieństwie do strzelania z łuku, podobnie nie powoduje okazyjnego ataku wrogów bez broni.


Co prawda jest to napisane nieco pokrętnie ale tyle można właśnie wywnioskować, na logikę i przez analogie.


Dla mnie to jest totalna głupota. Ani w edycji 3.0, ani w 3.5 na stronie 40-stej nie ma rzadnego fragmentu o okazyjnym ataku... Skąd Ty go wziąłęś ?!
Wartości merytorycznej też w nim nie dostrzegam, bowiem jak można zinterpretować owe podobieństwo i przeciwność za razem ?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krasnolud zvish
Początkujący


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 12:54, 29 Sty 2008    Temat postu:

Oj, nie strona 40 tylko 140. Przepraszam za wprowadzenie w błąd, nie docisłem widocznie "1" kiedy to pisałem. Juz poprawiam swojego posta.

Boski napisał:
Wartości merytorycznej też w nim nie dostrzegam, bowiem jak można zinterpretować owe podobieństwo i przeciwność za razem ?!


Chodzi o to że, skoro nie powoduje okazyjnego ataku postać atakująca bez broni kogoś kto tez uważany jest za nieuzbrojonego. Można wywnioskować że ta nieuzbrojona postać nie będzie posiadać tez okazyjnych ataków na wrogów jacy spowodują je z innych przyczyn niż atakowanie będąc nieuzbrojonym.


Kamulec napisał:
. Niestety, krasnoludzie zvish, nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Mi chodziło o sytuację, czy jeżeli czarujący z jakiegoś powodu jest uzbrojony (czy to za sprawą czarów, ataków dotykowych, czy naturalnej broni), a rzuca zajkęcie. Czy wtedy nadal zachowuje obszar zagrożenia?


To faktycznie nie odpisałem na owo pytanie Sad
I powiem szczerze że nie wiem gdzie to może być napisane, ale uważam że może o ile nie rzuca czaru całorundowego, zaś jeżeli juz taki rzuca to może przerwać czar aby wykonać ten atak. Ale to tylko ja bym to tak rozwiązał, ale co na to podręczniki to nie wiem. Trza będzie je przeszukać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:57, 29 Sty 2008    Temat postu:

Tak, w trakcie rzucania czaru to się wydaje oczywiste, więc w kwestii czarów, które mają czas rzucania dłuższy, niż jedna akcja wątpliwości nie mam.

Sądzę, że to nigdzie nie jest napisane (oczywiście jak jest, to chętnie się dowiem, jak być powinno) i pytam o waszą opinię, jeżeli się da to popartą argumentami.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 15:02, 30 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:32, 29 Sty 2008    Temat postu:

krasnolud zvish napisał:
skoro nie powoduje okazyjnego ataku postać atakująca bez broni kogoś kto tez uważany jest za nieuzbrojonego. Można wywnioskować że ta nieuzbrojona postać nie będzie posiadać tez okazyjnych ataków na wrogów jacy spowodują je z innych przyczyn niż atakowanie będąc nieuzbrojonym.


I właśnie teraz poruszamy się w sferze Twoich wniosków. Moje wnioski natomiast wynikają z analizy form ataku okazyjnego i różnią się od Waszych. Dlatego prosiłbym o nie wypowiadanie się o swoich wnioskach tylko o KONKRETNE CYTATY Z PODRĘCZNIKÓW.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:45, 06 Cze 2008    Temat postu:

Chciałem poruszyć kolejną kwestię z okazyjnymi ataki związaną. Jeżeli przeciwnik jest duży (długi) i kończyny, pazury, broń itp. ma z jednej strony ciała (np. behir) to jak powienien wg was wyglądać jego obszar zagrożenia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Mechanika / Walka i ruch taktyczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin