Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Miecze-Haki

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własna broń
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hasir
Początkujący


Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:46, 12 Wrz 2007    Temat postu: [3.0] Miecze-Haki

Prawdziwy miecz-hak (podstawa miecz długi)
Broń magiczna
Obrażenia: 1k8
Rozmiar: średni
Krytyk: 19-20/x2
Zasięg: Bezpośredni
Waga: 1.5 kilo
Obrażenia: Sieczne
Specjalne: Manewry specjalne mogą być użyte przez osoby praworządne o int. lub mądrości większej niż 12 | Noszenie broni nie jest zbyt szczęśliwe, powoduje że częściej będziesz atakowany
Cena: 10 tys. SZ

Nie wiadomo gdzie i kiedy powstała ta broń. Ba, samo stworzenie tej broni jest problematyczne gdyż tradycyjne metody powodują pękanie stali i uniemożliwiają naostrzenie haku w obydwu stronach. Mimo to nadal ktoś wypuszcza w obieg tę niebezpieczną broń.
Broń wygląda jak klasyczny miecz obusieczny z tym wyjątkiem, że zamiast sztychu ma dość duży hak. Hak jest naostrzony w obie strony. Rączka zakończona jest niewielkim wypłukłem dyskiem, zwykle ozdobionym w dziwne sceny mitologiczne, nieznane zwykłemu obywatelowi. Ciąć powietrze wytwarzany jest taki głos, jak przecina się je szablą.
Pierwszy który użył tej broni to Maslak. Pojawił się na zachodnich wybrzeżach i był wyśmiewany za swoją dziwaczną broń, ten jednak utrzymywał stoicki spokój. Jednak pewnego dnia wypadło na niego zgraja opryszków, która chciała mu odebrać broń. On po 5 minutach obrony hakiem rozciął gardła wszystkim przeciwnikom. Takie incydenta powtarzały się z nim wielokrotnie, aż został złapany w niewolę i zmarł podczas próby wydobycia informacji o broni.

Przykładowe manewry

Parowanie krzyżowe ST 15
mając 2 miecze-haki można złapać broń i ją skutecznie unieruchomić. Należy podczas obrony złapać broń w haki. Nie można użyć dla broni małych (nóż), miotanych (kamienie) i nietypowych (bicz).

Rozdarcie gardła ST 20
najpotężniejszy manewr. by się udał należy przez 4 tury nic nie robić tylko się skutecznie się bronić. Po udanej defensywie szybkim cięciem w gardziel je rozcinasz. nieszczęśnika można uratować po natychmiastowej pomocy medycznej\magicznej.

Zdłonmie ST 18
Użyć można tylko mając 2 bronie. Jak przeciwnik nie wykonuje bardziej skomplikowanego manewru jednym mieczem łapie się broń a drugą dłoń. W takiej sytuacji każdy gwałtowny ruch dłoni powoduje rozcięcie żył w nadgarstku. Przeciwnik zwykle nie wykonuje ruchu. Zabicie takiego delikwenta daje znaczne kary w reputacji.

----------------------------------------------
Znowu powiecie, że broń za potężna, co?
A ja sądzę, że za słaba.


Ostatnio zmieniony przez Hasir dnia Pon 15:19, 17 Wrz 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:33, 12 Wrz 2007    Temat postu: Re: Miecze-Haki

Egaheer napisał:
Obrażenia: 1k8


Trochę za duże jak na ukłucie.

Egaheer napisał:
Krytyk: 19-20/x2


Krytyk proponowałbym adekwatny do haka: 20/x4.

Egaheer napisał:
Waga: 6 kilo


Nie za duża ?

Egaheer napisał:
Specjalne: Manewry specjalne mogą być użyte przez osoby praworządne o int. lub mądrości większej niż 12


W wymaganych atrybutach lepiej daj wartości nieparzyste.
Jaka jest zależność między charakterem a umiejętnością obsługiwania broni ? To nie jest przecież broń magiczna.

Egaheer napisał:
Przykładowe manewry
Parowanie impetem-używany podczas obrony. Po 2 precyzyjnych sparowaniu uderzeń przeciwnika powoduje, że przeciwnik się wkurza, podczas gdy ty możesz wykonać cios nie do sparowania


Idiotyzm delikatnie mówiąc.

Egaheer napisał:
Rozdarcie gardła-najpotężniejszy manewr. by się udał należy przez 4 tury nic nie robić tylko się skutecznie się bronić. Po udanej defensywie szybkim cięciem w gardziel je rozcinasz. nieszczęśnika można uratować po natychmiastowej pomocy medycznej\magicznej.


A co ze zbroją ? Jaka jest jest zależność między długą obroną i jednym arcyskutecznym atakiem ? Na kogo niby miałoby to działać ?

Egaheer napisał:
Znowu powiecie, że broń za potężna, co?


Dokładnie tak. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hasir
Początkujący


Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 6:28, 13 Wrz 2007    Temat postu:

Boski napisał:
Trochę za duże jak na ukłucie.

To nie jest ukłucie, to jest cięcie

boski napisał:
Krytyk proponowałbym adekwatny do haka: 20/x4.

Może być

Boski napisał:
Nie za duża ?

Nie wiem.

BoSKi napisał:
W wymaganych atrybutach lepiej daj wartości nieparzyste.
Jaka jest zależność między charakterem a umiejętnością obsługiwania broni ? To nie jest przecież broń magiczna.

1. Może być.
2. Dlatego że trzeba być opanowany, spokojny i precyzyjny a nie wkurzony i chaotyczny.

Boski napisał:
Idiotyzm delikatnie mówiąc.

Paczemusz to? Jak dwukrotnie się obroniesz w dziwny sposób, dziwną bronią i nie wyprowadzisz ataku to ON się wkurza. A zdenerwowanego przeciwnika można łatwo trafić. Oczywiście jeżeli temu drugiemu nie uda się zapanować nad nerwami.

BooSki napisał:
A co ze zbroją ? Jaka jest jest zależność między długą obroną i jednym arcyskutecznym atakiem ? Na kogo niby miałoby to działać ?

Jak jest zbroja nie da się użyć.
Działać by miało na żywe humanoidy niezbyt małe i niewiele większe od właściciela.
Zależność prosta-ty jesteś spokojny, bronisz się długo, bronisz się skutecznie, bronisz się dziwną bronią, jak jeszcze będziesz go obrzucał wyzwiskami i\lub szyderczem śmiechem wtedy przeciwnik, jeżeli taki delikwent znów się nie uspokoi to jego jedynym celem będzie zakatrupienie tego dziada, obroną się nie przejmuje. Dodatkowo za tym faktem przemawia to, że przez tę dłuuuugą obronę możesz wypatrzeć błędy przeciwnika w poruszaniu się i wyłapać błąd.

I właśnie dlatego potrzebna była praworządność, by się skupić i nie denerwować się.

BoSki napisał:
Dokładnie tak Cool

Ciekawe z której strony?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Velrix silversoul
Nowicjusz


Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Myszków

PostWysłany: Czw 8:40, 13 Wrz 2007    Temat postu: Re: Miecze-Haki

Egaheer napisał:
Rozdarcie gardła-najpotężniejszy manewr. by się udał należy przez 4 tury nic nie robić tylko się skutecznie się bronić. Po udanej defensywie szybkim cięciem w gardziel je rozcinasz. nieszczęśnika można uratować po natychmiastowej pomocy medycznej\magicznej.


No dobra ale co z jakimś rzutem obronnym i jak szybko takowa pomoc musi nadejść? Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:10, 13 Wrz 2007    Temat postu:

Moim zdaniem przerobić trzeba na oręż magiczny. Moce są opisane nie jasno.
Cytat:
ST manewrów zależy od woli MG.
Ale od niego zależy jakość broni, a więc należy podać wartości, które MG może przecież zmienić zależnie od sytuacji.
Broń nie magiczna nie powinna mieć wymagań. Zwróć uwagę, że mechanika D&D nie uwzględnia tego, że człowiek inteligentniejszy będzie potrafił to choć trochę wykorzystać w walce i przy nauce stosowania oręża. Nie można tego zmieniać w jednej broni.
Cytat:

I właśnie dlatego potrzebna była praworządność, by się skupić i nie denerwować się.

Ehm, to błędna interpretacja. Postać chaotyczna może być wyjątkowo opanowana. Praworządny to osoba szanująca prawa, zaś chaotyczny, to ten, kto ceni wolność. Takie nazewnictwo, nic więcej.
Moim zdaniem to należy skasować, MG najwyżej na własna rękę wprowadzi.

Tak na logikę, to taka broń byłaby słaba. Można by powiązać to z magią/bóstwem i ustalić, że kształt jest wymagany do kanalizowania jakiejś energii.

Cytat:
Jak dwukrotnie się obronisz w dziwny sposób, dziwną bronią i nie wyprowadzisz ataku to ON się wkurza. A zdenerwowanego przeciwnika można łatwo trafić. Oczywiście jeżeli temu drugiemu nie uda się zapanować nad nerwami.

Tak jest przy dowolnej broni, ale: Ta broń nie jest idealna do szybkich wypadów w luki w obronie. 2. Co ma broń do wkurzania się przeciwnika? Jak kogoś atakujesz oburęcznym toporem to on się nie wkurza? Albo się wkurza, albo wieje. Tu powinno być tak samo, czyli bez odzwierciedlenia w mechanice.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 17:22, 13 Wrz 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hasir
Początkujący


Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:15, 13 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
No dobra ale co z jakimś rzutem obronnym i jak szybko takowa pomoc musi nadejść? Shocked

Nie znam się na rzutach obronnych więc nie powiem. A pomoc zależy od osobnika, ale nie dłużej jak 5 minut.

Kamul napisał:
Moim zdaniem przerobić trzeba na oręż magiczny. Moce są opisane nie jasno.

A pocóż przerabiać na magiczną broń? Taka jest dobra.
No i jakie moce?!

Kamul napisał:
Ale od niego zależy jakość broni, a więc należy podać wartości, które MG może przecież zmienić zależnie od sytuacji.
Broń nie magiczna nie powinna mieć wymagań. Zwróć uwagę, że mechanika D&D nie uwzględnia tego, że człowiek inteligentniejszy będzie potrafił to choć trochę wykorzystać w walce i przy nauce stosowania oręża. Nie można tego zmieniać w jednej broni.

1.Nie znam się na tym.
2.Inteligencja przydaje się przy nauce walki nietypową bronią. Takie są realia. A mechaniką się nie interesuję.

Kamul napisał:
Ehm, to błędna interpretacja. Postać chaotyczna może być wyjątkowo opanowana. Praworządny to osoba szanująca prawa, zaś chaotyczny, to ten, kto ceni wolność. Takie nazewnictwo, nic więcej.
Moim zdaniem to należy skasować, MG najwyżej na własna rękę wprowadzi.

Postać chaotyczna to psychodeiczna postać, gdzie potrafi co kilka chwil zmienić swoje zdanie. Przykładowa postać Chaond.
Postać praworządna to postać o stoickim spokoju, można by rzecz, że apatyczna. Wszystko robi na matematykę, nie interesuje się uczuciami etc. Przykładowa postać Modron.

KamuL napisał:
Tak na logikę, to taka broń byłaby słaba. Można by powiązać to z magią/bóstwem i ustalić, że kształt jest wymagany do kanalizowania jakiejś energii.

No, chociaż jeden osądził, że broń za słaba. Ale nadal chce ją umagicznic.

KamUl napisał:
Tak jest przy dowolnej broni, ale: Ta broń nie jest idealna do szybkich wypadów w luki w obronie. 2. Co ma broń do wkurzania się przeciwnika? Jak kogoś atakujesz oburęcznym toporem to on się nie wkurza? Albo się wkurza, albo wieje. Tu powinno być tak samo, czyli bez odzwierciedlenia w mechanice.

Ta broń właśnie jest dobra na szybkie uderzenia w luki obrony gdyż jest naostrzona z obu stron, tak samo hak naostrzony obustronnie. 2. broń ma do wkurzania się. Wyimaginuj se, że masz super miecz, normalnie metalik, prawie nówka. I zaczepia ciebie typ z nogą od krzesła. Mimo twoich starań tamten cały czas się broni tą nogą od krzesła. A ty może zachowujesz stoicki spokój? Wkurzasz się jak najęty i robisz wsio by go zabić. Inaczej wygląda sytacyia podczas pojedynku szermierskiego, gdzie dopiero po dłuższem czasie się wkurzasz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:25, 13 Wrz 2007    Temat postu:

Ad. postu poniżej: Proszę nie przekręcać mojego loginu i sensu moich wypowiedzi. Broń ma za dobre statystyki, gdyż wg logiki była by słaba w realnym świecie.
Moce miałem na myśli manewry.
To, że nie znasz się na mechanice sprawia w takim razie, że broń ta nigdy nie będzie dopracowana.
Charaktery: Nie prawda. To, że akurat tak jest w tym wypadku, nie oznacza reguły. Poczytaj sobie podręcznik gracza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hasir
Początkujący


Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:32, 13 Wrz 2007    Temat postu:

Aczy ja przerabiam? Po prostu skróciłam i tyle. Sensu też nie przeistaczam, interpretuję to na swój sposób.
Nie byłaby za słaba w realnym świecie. Wedle mojej książki miecze-haki były używane w Chinach przez jakieś 150 lat, dopóki cesarz zakazał ich producji i użytkowania. Wszelkie dane na temat produkcji zostały spalone, więc ówcześni nie mogli już jej użytkować.
Manewry to są dobre i dość wyraźnie opisane.
Mechanika, mechanika. Po diabła mechanika? Dążąc do celu-usuwajcie przeszkody. Zwłaszcza, że ja nie przepadam za mechaniką DD'ka gdzie jest zbyt mały realizm.
Charektera też są brane nie z podręczników lecz z logicznego myślenia. Chaos to chaos ład to ład i tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:40, 13 Wrz 2007    Temat postu:

Bez urazy, ale czegoś chyba nie rozumiesz. To jets forum o Dungeons & Dragons, a nie systemie autorskim. Jak nie chcesz tworzyć wg. mechaniki D&D, to nie twórz. Tylko nie pisz, że tworzysz coś do tego systemu.

Wybacz, jak to brzmi ostro. Po prostu chcę to jakś zaakcentować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hasir
Początkujący


Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:43, 13 Wrz 2007    Temat postu:

Rozumieć-rozumiem. Ale po cóż ograniczać się do systemów? Po cóż się zakłamywać? Po cóż? Robisz z mechaniki niczym jakiś dogmat RPG'ów, gdzye wsio ma pasować pod mechanikę. Uwolnij myśli, swobodnie traktój mechanikę.
I robić pod mechanikę DD'ka robię, ale jak mam wybrać Fakt a mechanika wybieram fakt. Z prostego powodu-prawda jest lepsza od najlepszego kłamstwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deemer
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 794
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:20, 13 Wrz 2007    Temat postu:

Egaheer napisał:

Ale po cóż ograniczać się do systemów? Po cóż się zakłamywać? Po cóż?

Z prostej przyczyny: Nie jesteśmy w stanie/nie chce nam się/nie mamy czasu stworzyc czegokolwiek lepszego. Nie da się znacznie zmienic jednej rzeczy w systemie, bez ruszania całego systemu. W przeciwnym wypadku zachwiewa to równowagę, przez co rozgrywka robi się nudniejsza. Tworząc przesadzoną broń wszyscy zaczynają ją nosic (bo im się opłaca), a tworząc beznadziejną, nie mamy nawet powodów by ją wprowadzic do świata (bo nikt słabej broni nie tworzy). Dosyc na temat edycji systemu.
Jest sporo błędów stylistycznych i ortograficznych.
Parowanie impetem:
Co rozumiemy przez "precyzyjne parowanie"? Czy cios nie do sparowania znaczy, że nie rzuca się w ogóle na trafienia, a automatycznie trafia?
Zgodzę się, potrzebne są rzuty obronne, ponieważ bardzo wpływają na ocene broni.
Niestety według mnie ta broń nie ma miejsca w D&D. Nie ma rzadnej innej broni o cechach dodatkowych. Zgodzę się z Kamulcem, że powinna byc to broń magiczna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hasir
Początkujący


Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 17:22, 16 Wrz 2007    Temat postu:

OK, populi. Mam już DD'ka 3.0 to trochę poczytam i zobacę co i jak. Ew.coś przerobię i zobaczym co i jak.

Dodano kiedyśtam

Przjżałam podręcznik i propozycje do manwerów
Parowanie impetem obrona 15 atak podstawa -2
Parowanie krzyżowe 15
Rozdarcie gardła 20
Zdłomnie 18

Umagicznienie. Można uzależnić broń od jakiegoś bóstwa porządku lub natury (natura często używa haków dla swych dzieci). No i wtedy będzie +1 do obrażeń.

Co wy na takie reforma?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:22, 16 Wrz 2007    Temat postu:

Proponuję jedną zmianę (niestety nie mam czasu na analizę ceny): Jest to orginalny magiczny długi miecz, który jednakże waży x, wygląda y.
Chodzi mi oczywiście o traktowanie w mechanice, bo broń magiczna nie powinna być wyjątkowa - uniemożliwoa to neimal posiadanie biegłości. Chyba, iż będzie ją zapewniać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hasir
Początkujący


Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:22, 17 Wrz 2007    Temat postu:

Oł rajgt.
Oto zmiany
-broń jest bronią magiczną, jako podstawę ma długi miecz
-zmniejszenie wagi
-usunięcie parowania impetem
-dodanie stopni trudności

Jak teraz wam się widzi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:49, 17 Wrz 2007    Temat postu:

Cytat:
Noszenie broni nie jest zbyt szczęśliwe, powoduje że częściej będziesz atakowany

Jest to zbyt mało precyzyjne. Jeżeli jest to kwestia "gustu" to napisz to w opisie, jeżeli zaś magiczny efekt, to rozpisz to mechanicznie (tylko nie mów, że w kwestii MG, bo tu chodzi o to, jak silnie Cię nie lubią. W kwestii MG i tak pozostaje odgrywanie niechęci.).
Cytat:
Specjalne: Manewry specjalne mogą być użyte przez osoby praworządne o int. lub mądrości większej niż 12

Proponuję uzasadnić to w opisie (jeżeli to magia miecza). Jak nie, to skasować.
Alternatywnie możesz zmienić, że miecz zapewnia moc na zasadzie atutu, jeżeli spełniasz wymagania: (PD lub PN lub PZ) i (Intelekt 13+ lub Roztropność 13+).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własna broń Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin