Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Hełm Gotowości Bojowej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne berła, cudowne przedmioty, laski i pierścienie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:48, 27 Wrz 2010    Temat postu: [3.0] Hełm Gotowości Bojowej

Hełm Gotowości Bojowej
Z wyglądu jest to lekki, zdobiony morion z niewielkim grzebieniem. Stanowi on dobrą ochronę dla głowy, a dodatkowo dzięki magii zapewnia następujące premie postaci, która go założy. Po pierwsze posiadacz otrzymuje bonus +2 z olśnienia do inicjatywy. Po drugie na początku każdego starcia, jeśli nie jest zaskoczony, ma prawo do wykonania akcji całorundowej zamiast cząstkowej. Moc ta nie kumuluje się przyspieszeniem, Ponad to, wypowiadając słowo rozkazu, może rzucić na siebie zaklęcia Prawdziwe Uderzenie oraz Wspomożenie, każde raz dziennie.

Poziom czarującego 6; Wymagania: Stworzenie cudownej rzeczy, prawdziwe uderzenie, wspomożenie, przyspieszenie.
Cena rynkowa: 12500 sz; Waga: 1 kg.


Ostatnio zmieniony przez Boski dnia Śro 20:25, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 13:52, 27 Wrz 2010    Temat postu:

Pomysł niby nie niezwykły, ale nie ma czegoś podobnego. W kwestii ceny na razie się nie wypowiem, bo to wymaga przeliczenia.

Cytat:
Po drugie na początku każdego starcia, jeśli nie jest zaskoczony, ma prawo do wykonania akcji całorundowej zamiast cząstkowej.

Tu bym dodał, że nie kumuluje się z przyspieszeniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:14, 27 Wrz 2010    Temat postu:

Dlaczego uważasz, że ta zdolność nie powinna kumulować się z przyspieszeniem? Co prawda szansa, że w rundzie zaskoczeniowej będziemy mieli przyspieszenie jest bardzo znikoma, jednak nawet mając je, nie widzę znacznej różnicy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:54, 27 Wrz 2010    Temat postu:

Dwie przyczyny.

1. Dwie akcje cząstkowe to akcja całorundowa, czyli można rzucić jedno zaklęcie. Trzy akcje cząstkowe to akcja całorundowa i akcja czastkowa, czyli można rzucić dwa zaklęcia.
2. Akcja cząstkowa na początku jest po to, aby postać mająca niższą inicjatywę działała tylko trochę wolniej, a nie by ta o wyższej wyprowadzała 5 ataków nim druga zdąży cokolwiek zrobić. Jeżeli połączyć moc tego hełmu z przyspieszeniem okazuje się, że postać zyskuje trzykrotne przyspieszenie, a to przesada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 15:45, 27 Wrz 2010    Temat postu:

1. Chyba była gdzieś dyskusja na ten temat ... Jeżeli rzeczywiście tak jest, to zgadzam się, że nie powinno być możliwości rzucenia dwóch czarów.
2. Pięć ataków, zamiast dwóch (gdzie te trzy ponoszą kary -5, -10 i -15) nie wydaje mi się znacznie silniejsze.

Mimo wszystko sytuacja gdzie w czasie rundy zaskoczeniowej postać będzie pod wpływem przyspieszenia jest na tyle rzadka, że dla świętego spokoju nie będę się z Tobą spierać. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 20:09, 27 Wrz 2010    Temat postu:

Jak na mój gust cena powinna być większa. Prawdziwe uderzenie, nawet raz dziennie, to dla wojownika Coś, jeśli używa z potężnym atakiem.

Może to nie w moim stylu, ale... z czego wynika premia do inicjatywy? To usprawnienie? Olśnienie?
Chodzi o to aby taki ettin nie mógł wziąć sobie dwóch hełmów i mieć +4 inic :p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:28, 27 Wrz 2010    Temat postu:

Albo hydra +24. xD
Masz rację Arvelus i myślę, że premia z olśnienia będzie odpowiednia.

Natomiast jeśli wojownik potrzebuje, to sprawi sobie przedmiot za 1800 sz, który wg zasad powinien dać mu prawdziwe uderzenie na życzenie. Taki przedmiot raczej nie powinien istnieć, lecz danie takiej premii raz dziennie tylko, nie wydaje mi się przesadą. Poza tym, za cenę takiego hełmu może kupić sobie 110 eliksirów prawdziwego uderzenia i będzie mógł ich sobie używać co rundę.

Cenę jest ciężko ustalić, bowiem wytyczne z KiK nijak nie pokrywają się z ceną przedmiotów w PMP. Jednak mimo wszystko:

Wspomożenie raz dziennie = 2120
Prawdziwe Uderzenie raz dziennie = 1080 (wg zasad) lecz jako, że poziom czarującego jest w tym przypadku raczej bez znaczenia pozostawiłbym 360. 360 x 2 (dodatkowa, niepodobna moc) = 720.

Premię do inicjatywy nie mam pojęcia jak wyliczyć... Jest moc inteligentnego przedmiotu, która daje atut poprawionej inicjatywy, a moc kosztuje 10000. Jeśli patrzeć na to jak ze wzoru cena x kwadrat premii, to cena takiej mocy to jakieś 2500.

Dodatkowa akcja będąca odpowiednikiem ruchu w przypadku rundy zaskoczeniowej. To akurat nie zostało wycenione w żadnym podręczniku... Very Happy Jednak gdyby się zastanowić, to cena tej mocy nie będzie zbyt znaczna, dlatego postanowiłem po prostu zaokrąglić to co mam i wyszło jakieś 5500 sz.

Oczywiście jeśli macie jakieś konkretne sugestie dotyczące ceny to jestem otwarty na dyskusję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 10:22, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Problem w tym, że te zasady z założenia są nieoficjalne i traktowane jako punkt wyjścia;]

Z konkretną sugestią wstrzymam się do powrotu do domu i przejrzenia poszczególnych czarów i magicznych przedmiotów.

PS.
Nie jestem pewny, ale czy premia z olśnienia się nie sumowała?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:34, 28 Wrz 2010    Temat postu:

Co do dwóch pierwszych zdolności:
Służę uprzejmie zasadami. W KBiK w opisie inteligentnych przedmiotów jest, że duplikowanie mocy atutu bez wymagań (uogólniam, tam jest przykład jednego atutu) kosztuje 10000s.z. Ja bym powiedział, że moc jest trochę silniejsza niż jeden atut. Dlaczego? Ponieważ w ZK:OŚ są atuty dające +2 do inicjatywy i +2 do konkretnej umiejętności. Co w oczywisty sposób jest mniej przydatne. Ponieważ mimo wszystko premia jest z olśnienia (teoretycznie z czymś może się nie kumulować), więc zaproponowałbym 12000s.z. Jednak nie kumuluje się z przyspieszeniem, co może zredukować cenę do 10000s.z.

Co do dwóch duplikatów zaklęć, to ceny z KiK brałbym za nadrzędne.
Pawdziwe uderzenie - 1800(słowo rozkazu)*1(poziom czaru)*1(poziom czarującego)/5(tylko raz na dzień)=360s.z.
Analogicznie wspomożenie=2160
Razem: 2520s.z.


Dlatego razem dałbym: 12500s.z.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:25, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Masz rację Kondeksie. Pierwsze 2 zdolności można policzyć jako jeden atut, więc dopiero 10000+ byłaby odpowiednia. Obliczanie wcześniejszych mocy identycznie, do czego nie miałem zastrzeżeń. Dlatego zgadzam się, żeby podnieść cenę tego hełmu do 12 500 sz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne berła, cudowne przedmioty, laski i pierścienie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin