Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0; 3.5] [KŚ] Skalny pocisk
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:14, 01 Mar 2010    Temat postu: [3.0; 3.5] [KŚ] Skalny pocisk

Wersja 3.0

Skalny pocisk
Przyzywanie (Tworzenie) [Ziemia]
Poziom: Czar/Zak 1, Drd 2
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Bliski (7,5 m + 1,5 m/2 poziomy)
Efekt: Jeden kamienny pocisk
Czas trwania: Chwilowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Przyzywasz głaz, który z dużą prędkością wystrzeliwuje z twej dłoni. Jego średnica zależy od poziomu i waha się od 20 do 40 centymetrów. Musi ci się powieść normalny atak dystansowy, by trafić cel. Pocisk zadaje 2k6 punktów obrażeń miażdżonych plus 1k6 na każde trzy poziomy czarującego (maksymalnie łącznie 5k6). Na potrzeby ustalania skutków silnego wiatru i niszczenia obiektów należy traktować go jak broń oblężniczą. Pocisk niszczy słabe przeszkody na swojej drodze, lecz silniejsze uderzenie może skutkować zmianą jego trajektorii (decyzja MP).

Wersja 3.5

Skalny pocisk
Przywoływanie (Tworzenie) [Ziemia]
Poziom: Czar/Zak 1, Drd 2
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Bliski (7,5 m + 1,5 m/2 poziomy)
Efekt: Jeden kamienny pocisk
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Przyzywasz głaz, który z dużą prędkością wystrzeliwuje z twej dłoni. Jego średnica zależy od poziomu i waha się od 20 do 40 centymetrów. Musi ci się powieść normalny atak dystansowy, by trafić cel. Pocisk zadaje 2k6 punktów obrażeń miażdżonych plus 1k6 na każde trzy poziomy czarującego (maksymalnie łącznie 5k6). Na potrzeby ustalania skutków silnego wiatru i niszczenia obiektów należy traktować go jak broń oblężniczą. Pocisk niszczy słabe przeszkody na swojej drodze, lecz silniejsze uderzenie może skutkować zmianą jego trajektorii (decyzja MP).


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 2:13, 27 Wrz 2010, w całości zmieniany 11 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 20:33, 01 Mar 2010    Temat postu:

Nie jestem pewny czy z obrażeniami jest dobrze. Niby standard jest k6/poziom, ale to w przypadku ataków obszarowych... Nie no, nie powinno być źle.

Normalny atak dystansowy?
Chłopie... Jak mag ma trafić tym czymś kogokolwiek?
4 poziom czaru to mag ma 7 poziom.
Średnia kp waha się w tym momencie koło 20. Mag może mieć może +6 do trafienia. W 70% wypadków będzie pudłował. Lepiej użyć czegoś innego.
Daj mu atak dotykowy i tyle, w końcu jak się dostanie czymś takim to zbroja nie pomoże. Co jak co ale to jakby się zasłaniać tarczą przed armatą. Objętość kuli o średnicy 30cm to (4/3 x PI x R^3=) 14 130cm3, co da nam jakieś (gęstość granitu to koło 2,66g/cm^3) 37585g, a więc 37 i pół kilo. Przy prędkości w której poleci on po linii prostej będzie to zabójcze dla smoka. Ale mniejsza o realizm, niestety D&D tego się nie trzyma. Tak czy siak zbroja, nawet najgrubsza tu nie pomoże.
Cytat:
Pocisk może zniszczyć słabe przeszkody na swojej drodze

Ja bym napisał, że pomija ich trwałość i tyle

Niby to czar, ale... Jaka jest jego interakcja z redukcją obrażeń? Jak mówiłem to czar, ale to po prostu przypomina wielgachny pocisk z procy
Ja osobiście bym walnął, że działa ona a "premia z usprawnienia" wynosi 1/2poziomu czarującego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 20:46, 01 Mar 2010    Temat postu:

Cóż, intencja jest prosta - stwórz zaklęcie przyzywające solidny kamień i miotające nim w przeciwnika. I tego zmieniać nie chcę. To, że kamień nie opada można uznać np. za efekt magii - tak samo jak fakt, że leci.

Zaklęcie będzie skuteczne na magów, którzy zwykle nie mają zbyt wysokiej KP.

Cytat:
Niby to czar, ale... Jaka jest jego interakcja z redukcją obrażeń?

To jest zaklęcie tworzenia. Pocisk jest niemagiczny, więc redukcja działa normalnie. To nie ma być zaklęcie uniwersalne.

Cytat:
Daj mu atak dotykowy i tyle, w końcu jak się dostanie czymś takim to zbroja nie pomoże.

Powiedz to twórcom D&D. Na głazy miotane przez gigantów zbroja działa, więc na to też powinno.

Cytat:
Cytat:
Pocisk może zniszczyć słabe przeszkody na swojej drodze

Ja bym napisał, że pomija ich trwałość i tyle

Nie widzę związku.

Mam parę koncepcji jak poprawić trafienia. Pomyślę jeszcze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:00, 01 Mar 2010    Temat postu:

Obrażenia są zdecydowanie za duże. Promień mrozu zadaje 25k6od zimna przy PC 25 i jest z 8 poziomu, a ten czar zadaje ~24k6 na PC 15 i jest 4 poziomu. Z drugiej strony atak na dystans powoduje, że czar nie będzie miał w ogóle zastosowania. Swoją drogą dałbym taki sam poziom druidowi, albo zamienił ich poziomami dru4 czar5.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 21:11, 01 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
Nie widzę związku.

A czymże jest niszczenie przeszkód jak nie zadawaniem im obrażeń?
Koleś stanie za drewnianą ścianą co ma powiedzmy 6pw.
To wykonamy rzut na trafienie, potem na obrażenia. Wyjdzie nam 56, to odejmiemy 6 które zostało zadane i 50 wpada w nasz cel.
Cytat:
Powiedz to twórcom D&D. Na głazy miotane przez gigantów zbroja działa, więc na to też powinno.

Mówię to twórcy tego czaru. To, że twórcy D&D popełniają błędy nie oznacza, że powinniśmy je powielać. U mnie gracze rzucali na refleks kiedy mieli oberwać kamieniem

Papu, nie wiem jak w 3.5 ale w 3.0 promień mrozu to czar poziomu 0 i zadaje k3 obrażeń. Ale domyślam się, że to co innego.
Jeśli czar zadaje jednemu celowi k6obr na poziom to znaczy, że nie powinien mieć poziomu większego niż 3, bo są czary obszarowe na 3 poziomie co zadają takie obrażenia. Istnieją czary za silne i za słabe.
Poza tym spójrz na dezintegrację która na dużo niższym poziomie po prostu zabija
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 9:01, 02 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
Powiedz to twórcom D&D. Na głazy miotane przez gigantów zbroja działa, więc na to też powinno.

Pamiętam, że jakaś pułapka z głazem miała rzut obronny na refleks.

Czar nie powinien istnieć, przynajmniej na tym poziomie. Owszem może jest kiepski na opancerzonych, ale magów wymiata.

Zadaje obrażenia jak czar o poziom wyżej (stożek zimna), plus dodatkowe 2 na poziom. Nie zezwala na rzut obronny na refleks. Owszem możesz spudłować, ale nie ma możliwości jednym czarem 1 poziomowym podnieść ST o 20, a trafień owszem.
Dodatkowo co najbardziej katastrofalne dla magów, nie działa na to praktycznie żadna osłona (np. ochrona żywiołowa), jedynie kamienna skóra redukuje zaledwie 10 obrażeń. Ostatecznie nawet OC jest nie działa.

Wniosek: Koncepcja czaru jest zła, bo inaczej drożyna mówi:
Idziemy na epickiego maga, weźmy sobie parę zmaksymalizowanych głazów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 10:01, 02 Mar 2010    Temat postu:

Nie zgadzam się z porównywaniem obrażeń z czarami obszarowymi.
Stożek zimna może zadać wielokrotnie większe obrażenia w jednej rundzie, wystarczy aby przeciwnicy dobrze się ustawili. Z resztą kula ognia też może.

Ale fakt faktem, na magów to potęga.
Połączenie z prawdziwym uderzeniem robi swoje. A obrażenia wystarczą aby średnio zabic maga o poziomie 1 niższym jednym strzałem (przyjmując, że ma bd nie większą niż 15), dwa celne i niemal każdy mag leży.

Czar trzeba zrobić bardziej uniwersalnym aby można było go zrobić słabszym.
Wiesz jaki jest problem z czarami maga?
Pojedynczo żaden nie jest jakiś zabójczy (nie licząc oczywiście tych co zabijają od razu), mag musi zrobic kombo z kilku całkowicie nie-uniwersalnych czarów aby osiągnąć uniwersalne morderstwo.
Ten czar doda jedynie kolejny atut w repertuarze maga i uczyni go jeszcze silniejszym, bo będzie gotowy na kolejną ewentualność i będzie miał możliwość zrobienia kilku nowych mieszanek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:56, 02 Mar 2010    Temat postu:

Zgadzam się z goracepapu, ten czar jest za silny.
Czar na 15 poziomie zadaje 82 obrażeń. Mało, prawda? Ale wystarczy głupie wzmocnienie i obrażenia zadawane przez czar rosną do ~120. Ale to są obrażenia fizyczne. Nie ma zbyt wielu czarów zapewniających redukcję obrażeń, a jeśli nawet to nie są to wartości ~50. A teraz operacja usunięcia wrogiego maga sprowadza się do sekwencji - przyspieszone celny cios, wzmocniony skalny pocisk. Na 20 poziomie spokojnie uzyskamy wysoki atak (jakaś mikstura zwiększająca atak z czarem kapłana, do głowy mi przychodzi boska łaska w 3.0, za 900 sztuk zła +6 do ataku na minutę, a także boska moc, dla maga +10 do ataku za 1400 sz, trwa to 7 rund, niestety stworzenie mikstury 4 poziomu wymaga specjalnych klas, w PGpF i MoF widziałem takie). 46 ataku mamy już. Z czymś takim możemy spokojnie iść na złotego wielkiego jaszczura. Jeden czar - 100 PW mniej. Bez rzutu, praktycznie zawsze trafiamy (magiczna jedynka)... Jeśli ktoś chce, może wybrać poprawione trafienie krytyczne (skalny pocisk), by zadawać średnio o 10% obrażeń więcej... Ale to niewiele.
Cytat:

Papu, nie wiem jak w 3.5 ale w 3.0 promień mrozu to czar poziomu 0 i zadaje k3 obrażeń. Ale domyślam się, że to co innego.

W 3.5 też. Razz goracepapu chodziło o promień chłodu, czar 8 poziomu, zadający k6 obrażeń na poziom, do 25k6. Po szczegóły odsyłam do SRD.


Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Sob 11:12, 06 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 13:40, 07 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
Pamiętam, że jakaś pułapka z głazem miała rzut obronny na refleks.

Tak, ale tam była mowa o ogromnym głazie, który ma cię przygnieść, więc to co innego.

Na mój gust główny punkt odniesienia to kwasowa strzała Melfa (bez RO i OC).

Zalety skalnego pocisku:
- obrażenia mechaniczne (nie działa odporność na kwas, ale działa redukcja obrażeń)
- obrażenia natychmiastowe

Wady:
- normalny test ataku
- zasięg bliski zamiast dalekiego (16 razy mniejszy)

Wady>zalety. Taka kwasowa strzała Melfa, która mogłaby być na 1. poziomie.

Można też wziąć pod uwagę magiczny pocisk.

Cytat:
Koncepcja czaru jest zła

W D&D można zrobić praktycznie każdy czar. Kwestia tylko, jak go zbalansować.

Publikuję całkiem zmieniony czar.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 16:23, 07 Mar 2010    Temat postu:

Moim skromnym zdaniem...
Na 1 za silny, na 2 za słaby.
Czary 1 poziomu zadają k8+1/poz, k6, (k4+1)/2poz, k4/poz (maks5k4),

podniósłbym o 1 poziom czaru i dał obrażenia 2k6+k6/2 poziomy, albo dał jakiś maks.
Czary 1 poziomu, przynajmniej te co zadają obrażenia mają to do siebie, że już na średnich poziomach są bezużyteczne. Twój będzie zawsze użyteczny, ponadto można go obwarować masą metamagii. Takiego magicznego pocisku nie opłaca się zmaksymilizować, wzmocnić i coś tam jeszcze. To już tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:00, 07 Mar 2010    Temat postu:

Dodałem limit klasyczny dla zaklęć 1. poziomu.

To, że czary "zwykle coś" nie ma większego znaczenia, o ile zaklęcie nie jest zbyt silne. W końcu to tylko wskazówki.

Na 1. poziomie zadajesz średnio 7 punktów. Masz bliski zasięg i musisz wykonać test ataku. Jest to tylko nieco lepsze od strzału z kuszy, więc nie może być mowy, że jest za silne.

Na 3. poziomie czar zadaje średnio 10,5. Magiczny pocisk 7, ale ma średni zasięg i zawsze trafia. Chyba nie muszę tłumaczyć, że nie jest przesadzone.

Na 9. poziomie czar zadaje 17,5 punktów obrażeń. Magiczny pocisk tyle samo.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 17:01, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:36, 07 Mar 2010    Temat postu:

To właśnie pokazałeś, że na każdym poziomie jest coś co jest lepsze od tego zaklęcia. Very Happy Więc po co ktokolwiek miałby je brać? Wiem, że jest to kwestia obrażeń fizycznych, a nie magicznych, jednak to nie rola maga, aby je zadawać... Może zwiększ trochę te obrażenia, albo daj więcej na początek (żeby był bardziej opłacalny od magicznego pocisku, gdy trafienia też nie grają takiej roli), natomiast był już mniej przydatny później.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 21:38, 07 Mar 2010    Temat postu:

Zgadzam się;]
Teraz trzeba go roztropnie wzmocnić.
Wciąż proponuję zmienić zwykły atak dystansowy na dotykowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:19, 08 Mar 2010    Temat postu:

Moim zdaniem nie jest, w końcu OC:nie i nie działa na niego tarcza, klosze niewrażliwości i niepodatność na magię (ostatnich 2 nie jestem pewien, wypadało by sprecyzować w opisie).
Ponad to może zostać zastosowany do niszczenia obiektów (np. drzwi).

Co do koncepcji to aktualna wersja mi się podoba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 2:12, 25 Wrz 2010    Temat postu:

Cytat:
nie działa na niego tarcza, klosze niewrażliwości i niepodatność na magię (ostatnich 2 nie jestem pewien, wypadało by sprecyzować w opisie)

SRD 3.5 opis podszkoły tworzenia napisał:
Jeżeli jednak czar ma natychmiastowy czas działania, magia tylko składa w całość powołany do istnienia byt czy przedmiot. A zatem taka kreacja trwa w zasadzie w nieskończoność, a jej egzystencja nie opiera się na magii i od niej nie zależy.

W 3.0 jest tak samo.
__________________________________
Dodałem wersję 3.5 (różnice tylko w nazewnictwie). Praca została pozytywnie przyjęta na forum WotC, więc postanowiłem zgłosić do KŚ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bortasz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:35, 20 Kwi 2011    Temat postu:

1 poziom 2k6 2-12 Śr 7
3 poziom 3k6 3-18 Śr 10
6 Poziom 4k6 4-24 Śr 14
9 Poziom 5k6 5-30 Śr 17
Atak Zwykły

Magiczny Pocisk
1 poziom k4+1 2-5 Śr 3
3 poziom k4+1*2 4-10 Śr 7
5 poziom k4+1*3 6-15 Śr 11
7 Poziom k4+1*4 8-20 Śr 14
9 Poziom k4+1*5 10-25 Śr 17
Zawsze trafia...

Kamienny Pocisk plusy: Nie podlega Odporności na czary,
Magiczny pocisk plusy: Zawsze trafia, ignoruje Redukcję obrażeń.

Jako czarodziej, jak bym wiedział że trafimy na dużą liczbę Drowich czarodziejów może ewentualnie chyba bym rozważał czy zapamiętać ten czar. Jednak tak w ogóle... to nie bardzo. Zwłaszcza że takie czary jak Zbroja maga, Tarcza itp itd działają na niego. Lustrzane Odbicie działa na niego. W dodatku zasięg Bliski...
Jako zaklinacz nigdy bym nie wziął tego czaru.
Jako Druid... też bym go nie zapamiętał zamiast tego spontanicznie przyzwałbym Hipogryfa na minimum 3 rundy który ma 3 ataki... Z czego dwa z premią +5.
Więc na chwile obecną ten czar niema za bardzo zastosowania.
Co do niszczenia Obiektów... to trwałości obiektu raczej nadal działa....

Czar z jednej strony za słaby z drugiej za silny. Zmienienie go na dotykowy sprawiłoby że byłby ciężki do odparcia. Bo np Zbroja maga nie działa (Tarcza i Lustrzane Odbicia Tak)
Hmm Chyba wiem....

Weź zrób z tego nie tyle Skalny Pocisk. Co Skalne Pociski. w sensie zamiast 1 kamienia niech leci ich kilka każdy to osobny test Ataku na istotę w zasięgu. Czyli jak masz tunel i biegnie na ciebie ktoś od frontu i z tyłu to jednym czarem masz szansę trafić obu. Obrażenia pozostają bez zmian. Jednak szansa zadania jakichkolwiek obrażeń rośnie (jako że każda kostka to osobny atak)

1 poziom 2k6 2-12 Śr 7 ataki 2
3 poziom 3k6 3-18 Śr 10 Ataki 3
6 Poziom 4k6 4-24 Śr 14 Ataki 4
9 Poziom 5k6 5-30 Śr 17 Ataki 5

Czyli jak na 9 poziomie nadbiega na ciebie 5 goblinów każdy ma szansę dostać kamieniem w łeb.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:00, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Zamysł ok, ale wykonanie zabija czar. A czemuż to musi on bazować na obrażeniach? Można by je nawet zmienić, na k8 na trzy poziomy czarującego (max 3k8), ale dodać specjalne cechy, jak możliwość przewrócenia przeciwnika, rozbrojenia czy roztrzaskania mu broni. Czyli coś, czego nie uzyska się najbardziej konkurencyjnym czarem, jakim jest magiczny pocisk. Zdecydowanie do zwiększenia jest też zasięg. Co to za broń oblężnicza latająca na 12m...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:15, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Nie chciałem zaklęcia ciskającego gradem kamyków. Idea zaklęcia jest taka, iż wystrzeliwuje się jeden pocisk.

Jak chodzi o balans, w porównaniu tak wypada:

słabsza kula ognia (Magia i Krew):

+ większa kostka obrażeń
+ atak dotykowy (na dystans)
- działa odporność na ogień
- rzut obronny: 1/2
- odporność na czary: tak
- nie działa w strefie antymagii

magiczny pocisk:
+ średni zasięg
+ brak testu ataku
- odporność na czary: tak
- można się chronić przed nim zaklęciami m.in. pierwszopoziomową tarczą
- są magiczne przedmioty specjalnie chroniące przed tym czarem (brosza osłony)
- nie działa w polu antymagii

Pominę już porażający dotyk. W każdym razie skalny pocisk jest czarem przyzywania, a to nie szkoła wyspecjalizowana w zadawaniu obrażeń od pojedynczych ataków. Zaklęcie nie jest czarem na każdą okazję (choć w większości sytuacji można coś nim zdziałać nie będzie nieraz zbyt mocne) i być ni nie może - wtedy byłoby przegięte.

Druid może wybrać ten czar jeśli będzie wiedział, że przyjdzie mu walczyć z czarodziejem/zaklinaczem lub istotą posiadającą OC/odporności na energie. Warto zwrócić uwagę, że ma lepszą bazową premię do ataku od czarodzieja.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Śro 18:55, 20 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bortasz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:56, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Kamulec ja uwielbiam Druidów i uwierz że żaden nie weźmie tego czaru. Pomyśl mam na tym poziomie Korową Skórę (Najlepszy czar Obronny na tej liście czarów) Mam Siłę byka wytrzymałości niedźwiedzia i Zręczności kota. że o Ognistym Ostrzu i drzewnym Kroku też wspomnę... Teraz zakładając że będę walczył z czarodziejem i tak przygotuje jeden z wspomnianych czarów zamiast Kamiennego pocisku. Bo jak będę chciał Fizyczne obrażenia to mogę Spontanicznie przyzwać Sojusznika Natury w postaci Hipogryfa. Zasięg czaru ten sam a za to obok Czarodzieja pojawia Się Hipogryf który wykonuje pełen atak. Czyli 2 ataki z premią +5 oraz 1 atak z premią 0. Teraz jest tura czarodzieja który decyduje się rzucić czar. Super właśnie obrywa Okazyjnym atakiem od Hipogryfa. Jedyne co tak naprawdę może spróbować to uciec ale znów wyjście z strefy kontrolowanej prowokuje okazyjny atak. W zasadzie na 3 rundy mam maga z głowy lub nawet w ogóle mam go z głowy.
ergo po co mi Kamienny pocisk?

W dodatku zasięg... Bliski... Czyli na poziomie 10 będzie to... 15 metrów... wiesz to już jest walka na noże. W pełnej płycie człowiek biegnie 6*3 = 18 metrów... czyli dopiero na 14 poziomie masz zasięg biegu w najcięższym możliwym pancerzu.
Zakładając pojedynek między 2 magami.
Poziom 1
MAg A ma 4 Kamienne pociski. o zasięgu 7,5 metra
Mag B ma 4 Magiczne Pociski. o zasięgu 33 metrów...
Poziom 10
Mag A Ma 4 kamienne pociski o zasięgu 15 metrów.
Mag B ma 4 Magiczne pociski o zasięgu 60 metrów.

4 razy większy zasięg Magicznych pocisków. Zawsze trafiają.
Nie uda ci się tego zrównoważyć nie podatnością na Odporności na czary czy działaniem w polu Anty magii. Trzeba czegoś więcej. Zwłaszcza że dałeś Atak Zwykły. Mag ma Atak dystansowy na 20 poziomie 10 + Zręczności tym czarem. A Magowie wbrew pozorom bardzo szybko inwestują w wszelkie Czary Ochronne. W dodatku swoją drogą jak Ochrona przed pociskami wpływa na ten czar? Jest to efekt mocy Jako MG bym go podrzucił pod kategorie pociski z procy czyli Ochrona przed strzałami chroni przed nim...


Ostatnio zmieniony przez Bortasz dnia Śro 17:58, 20 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:38, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Pierwsza zasada: Czar nie może być zbyt mocny. Ty cały czas porównujesz do najsilniejszego czaru ofensywnego z tego poziomu, na który działa OC i na który kto może załatwia sobie odporność właśnie ze względu na jego przegięcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bortasz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:43, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Jednak to nie zmienia faktu że i tak każdy bierze od razu Magiczny pocisk na inne rzadko kiedy zwraca uwagę. Jeśli chcesz by ludzie się zastanowili i wybrali twój czar musisz im coś dać nie koniecznie Przebijającego Magiczny pocisk ale równorzędnego. w Księdze i Krwi właśnie magiczny pocisk jako czar porównawczy dają.
Jeśli Skalny pocisk ma "Odnieść sukces" musi mieć jakąś faktyczną przewagę nad Magicznymi pociskami. A tak Ma mniejszy zasięg, rzadko trafia jedyne co to że Maga w teorii możesz spróbować zaskoczyć... to dość mały plus. Nie mówię byś przegiął ten czar. Jednak spraw by ludzie się zatrzymali i zastanowili Magiczny pocisk czy Skalny Pocisk?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:59, 20 Kwi 2011    Temat postu:

W KiK jest wymieniony jako "może nieco przegięty" czy jakoś tak.

W większości zastosowań magiczny pocisk się przyda bardziej, bo jest przegięty, choć są metody obrony przed nim. Skalny pocisk trzeba porównywać do pozostałych zaklęć ofensywnych z 1. poziomu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bortasz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:11, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Płonące dłonie
1 poziom k4 obrażeń w rozprysku w kształcie stożka śr 2
2 poziom 2k4 obrażeń w rozprysku śr 4
3 poziom 3k4 obrażeń w rozprysku śr 6
4 poziom 4k5 obrażeń w rozprysku śr 8
5 poziom 5k4 obrażeń w rozprysku śr 10
Czyli na zasięg 4,5 metra w ćwierci kole.
Hmmm według mnie płonące dłonie wygrywają. Uciekam kawałek stadko goblinów mnie goni akurat w taką linie się ustawiają odpalam Płonące dłonie i małe stadko mam szansę spalić. Dobre też do czyszczenia pomieszczeń czy atakowania rojów a także istot nie widzialnych.

Porażający uścisk Uznajmy że tego czaru niema. Nie widziałem maga który używał tego czaru. No chyba że to samobójca.

Z czarów Stricte bazujących na obrażeniach są te trzy w Podręczniku gracza. Nie wiele. Twój czar jest lepszy od jednego. Dwa pozostałe go biją.

Zatem na 1 poziomie biorę Magiczne pociski dla precyzji i zasięgu Płonące dłonie dla Obszarowość.
Twój Czar ma plus wysokich obrażeń... jednak powiedzmy sobie szczerze na tym poziomie nie możesz sobie pozwolić na Chybienie. Oba wspomniane wyżej czary gwarantują trafienie. Twój czar niema zasięgu, nie trafia automatycznie i nie jest atakiem dotykowym... Jeśli Mag weźmie ten czar i chybi to po nim.

Poziom 9
Magiczne pociski mogą trafić 1 cel 5 razy lub 5 celi raz.
Zadają tyle samo obrażeń 1 celowi co twój czar i NIE chybią. Zrobią to też na 4 razy dalszym zasięgu. Dokładnej na 57 metra
Płonące dłonie zadadzą mniej obrażeń niż twój czar ale pokryją mały obszar. Co sprawi że jeśli mag dobrze się ustawił załatwi kilku przeciwników. Bo swoje średnie obrażenia 10 zada w obszarze... wystarczą 2 cele by się bardziej opłacał niż twój skalny pocisk.
Skalny pocisk ma ten plus że zwykle ludzie się spodziewają Magicznych pocisków i się przed nimi bronią. Od zaskoczysz ich... jednak czy trafisz? 9 poziomowy Czarodziej ma na sobie przez 9 godzin Zbroję maga. Ma zapewne także inne rzeczy zwiększające jego pancerz... ty masz premie do trafiania 4 + zręczności... Powiedzmy Atak dystansowy masz 7 KP BN Czarodzieja z poziomu 9 to 15 Zatem masz... aż 40% szansy że go chybisz... W dodatku musi się znaleźć 13 metrów od ciebie... Jeśli nim znajdziesz się w tym zasięgu rzuci Zbroje Maga lub Tarczę. Jego KP rośnie do 19 a w tedy masz 40% szansę trafić.

Wiesz Magiczny pocisk to snajper. Płonące dłonie to armata załadowana Kartaczami. A Skalny pocisk to? Ja bym go określił jako nieskutecznego tarana... Niestety czar jest z dziedziny tworzenia. Co oznacza że trwałości obiektów nie jest ignorowana. Wytrzymałe drewniane drzwi mają trwałości 5 i 20 Hpków... czyli Skalny pocisk musi zadać im 25 punktów obrażeń by zniszczyć.. Na 9 poziomie maksymalnie zadaje 30 średnia 17

Czar jest w wersji którą prezentujesz zbyt wyspecjalizowany i za słaby.

Rozwiń go. Daj więcej możliwości.

Edit:
Wybacz muszę to dodać.
Odnośnie zmiany kierunku... to jak by mi gracz użył tego czaru na powiedzmy Stalowych drzwiach. Trwałości 10 hpki 60... to by rykoszetem w czoło dostał.

Jak chcesz by ten czar miał szansę to musi się zagrozić pozycji albo snajpera albo Kartaczownicy. I to poważnie zagrozić.


Ostatnio zmieniony przez Bortasz dnia Śro 20:22, 20 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:48, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Na 1 poziomie to jest w ogóle kilka czarów lepszych od magicznego pocisku - do magicznych ma się później różdżkę.

Jak na razie, to ten czar nadaje się do produkcji kamieni...

No i podzielam zdanie Bortasza - dla druida to już jest w ogóle słaba oferta. Co gorsze, atakowanie tym bezbronnych przeciwników jest o tyle niebezpieczne, że mogą nam kamienia odrzucić...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bortasz
Nowicjusz


Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:49, 20 Kwi 2011    Temat postu:

Brutalne ale prawdziwe...

Biorąc Magiczny pocisk jako bazowe.

Zdejmuje mu Automatyczne trafianie... Zabieramy Atak Dotykowy... to są dwie bardzo duże wstawki w dół.
Teraz zmniejszamy zasięg 4 krotnie...
Taki czar niema racji bytu.

Mniejsza Kula Ognia (Z Complete Arcane)
Ma zasięg Bliski i Atak Dotykowy a zadaje k8 obrażeń. i jest słabsza od Magicznych pocisków. (W nawiasie porównanie z Skalnymi pociskami)
1 poziom k8 1-8 śr 4 (Gorszy o 3 częściej trafia)
3 poziom 2k8 2-16 śr 9 (Gorszy o 1 częściej trafia)
5 poziom 3k8 3-24 śr 13 (Gorszy o 1 częściej trafia Porównanie z poziomem 6)
7 poziom 4k8 4-32 śr 18 (Lepszy o 4 częściej trafia porównanie z poziomem 6)
9 poziom 5k8 5-40 śr 22 (lepszy o 5 częściej trafia)

Po 1 poziomie nie warto się bawić w Skalny pocisk z uwagi że rzadko trafia. Chętnie oddam ten dodatkowy punkt obrażenia za większą szansę trafienia.

Wiec powtarzam Kamulec nie stworzyłeś niczego Game Breakingowego... Rozwiń ten czar spraw by był bardziej elastyczny częściej przydatny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin