Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Bezpieczna broń
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 12:32, 03 Kwi 2009    Temat postu: [3.0] Bezpieczna broń

Bezpieczna broń
Transmutacja
Poziom: Brd 1, Cza/Zak 1, Drd 2, Kap 1, Pal 1, Trp 2
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 minuta
Zasięg: Dotykowy
Cel: Jedna sztuka broni / poziom
Czas trwania: 10 minut / poziom (P)
Rzut obronny: Wola neguje (przedmiot)
Odporność na czary: Tak (przedmiot)

Zaklęta broń do walki wręcz zostaje zmieniona tak, aby zamiast normalnych obrażeń powodowała stłuczenia. Czar ten nie tłumi dodatkowych mocy oręża (jak chociażby obrażenia od energii). Tak zaczarowaną bronią można próbować zadawać normalne obrażenia, jednak wszystkie ataki podlegają wtedy karze -4 do testu. Zaklęcie nie działa na broń kłującą.
Komponent materialny: Odrobina gumy arabskiej.


Ostatnio zmieniony przez Boski dnia Śro 0:13, 18 Lis 2009, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:52, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Ciekawy czar, ale co z broniami typu maczuga czy młot, które już od nowości są "tępe". Czy czar działa tylko na broń tnącą moze ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lasard
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 835
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kędzierzyn-Koźle

PostWysłany: Pią 13:00, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Zgadzam się z Namrasitem. Poza tym nawet jeżeli stępisz broń tnącą to i tak może zadawać obrażenia zwykłe gdyż będzie wtedy działać jak broń obuchowa. Proponowałbym by stępienie zamienić na np. zmiękczenie które powodowałoby że broń działały by trochę bardziej jak pałka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 14:06, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Nazwa stępienie lepiej sugeruje efekt, natomiast czar działa na każdą broń do walki wręcz. Uzupełnię opis działania, aby nie było wątpliwości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 15:16, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Ciekawy czar, przeniósł bym go chyba na poziom 0, bo w sumie niewiele on daje, jeśli ktoś padnie nie przytomny z powodu stłuczeń to o ile nie ma szybkich przyjaciół którzy go uratują to może być nawet gorzej niż gdyby był martwy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 15:34, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Czar ma raczej zastosowanie niebojowe. Jednak działanie - transformacja kilkunastu broni, na wiele godzin jest chyba czymś za wielkim jak na sztuczkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 15:51, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Jasne, niebojowy czar przydatny tylko w walce;]

To zmień transmutację na coś innego.
Niech czar "oblepia" broń czymś na kształt niewidzialnej waty.

W sumie, po zastanowieniu stwierdzam, że ten czar byłby częściej używany na naszej własnej broni niż broni przeciwnika;]
Z tego co pamiętam to aby zadawać stłuczenia czymś innym niż tłukiem dostawało się jakąś karę do trafienia, w ten sposób nie będzie się miało tejże kary;]


Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Pią 15:53, 03 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:10, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Ten czar w walce nie będzie używany dlatego, że czas rzucania to minuta. Ewentualnie ktoś wcześniej mógł przygotować sobie broń, jeśli planował kogoś powstrzymać nie zabijając go (straż na przykład). Zaklęcie będzie też bardzo przydatne postaciom z atutem vow of nonviolence. Jednak podstawowe zastosowanie, o którym myślałem podczas tworzenia tego czaru to treningi i pojedynki. Analogicznie do pojedynku magów, chciałem stworzyć coś co pozwoliłoby na bezkrwawy sparing postaci walczących wręcz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:39, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Czar zbyt spektakularny, jak na 1. poziom. Wpływa na do 20 sztuk oręża na maksimum 20 godzin. Proponuję ograniczyć czas działania do 10min/poziom i będzie w sam raz.

Nazwa jes myląca, lecz może pozostać, lecz potrzeba innego opisu (odkształcenie broni uczyni ją po prostu bezużyteczną). Trzeba tutają wspomnieć o magicznym polu ochronnym lub czymś w tym stylu.

Dalej widzę dwie możliwości:
1. Moc nie wpływa na broń kłującą - po prostu unikasz kary za zadawanie stłuczeń zwykłą bronią.
2. Moc dotyczy też broni kłującej, a więc działa zupełnie inaczej. Taki efekt powinien byc bardziej skomplikowany - w tym wypadu uważam, że zaklęcie powinno zmniejszać obrażenia zadawane oreżęm.
3. Moc chroni broń przed wszelkim silniejszym kontaktem z istotami. Albo przestaje w ogóle ranić, albo np. od zadanych obrażeń zawsze nalezy odjąć 20, czy coś w tym stylu.

Najbardziej naciągany wydaje mi się wariant 2.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:47, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Zmieniłem czas trwania, przeredagowałem opis. Nie wiem, po co chcesz kombinować z tymi możliwościami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:08, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Ni musisz dodawać tebo o premi z umagicznienia, bo jak broń zadaje stłuczenia to nie ważne czy jest +1 czy +18. Wystarczy porównać z magicznym tłukiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:45, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Nie zaszkodzi dodać. Lepiej, żeby nie było na ten temat wątpliwości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 20:26, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Z założenia broń kłująca nie może zadawać stłuczeń - nawet mechanika D&D to zauważa i moim zdaniem "nietaktem" będzie nie uwzględnienie tego.

Opcje:
1. Jeżeli chcesz by działało jak zwykła walka na stłuczenia, bez kary -4.
2. Danie możliwości zadawania stłuczeń bronią kłującą (daje się unikatową moc, która nie może [pomyśl o jakimkolwiek w maire wiarygodnym uzasadnieniu] działać tak prosto) powinno podnosić poziom czaru lub wiązać się ze zmniejszeniem obrażeń.
3. Zdolnośc służy do naprwde dobrego treningu ew. podmieniania broni na nie działającą (ze względu na wpływ zaklęcia).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:02, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Bronią kłującą nie można zadawać stłuczeń, ponieważ nie jest do tego domyślnie przystosowania. Nie można dźgać płazem. Nie można kłuć delikatnie. Ale jeśli na końcu szpady zamiast zaostrzonego kawałka metalu, umieścimy kulkę, niemożliwe będzie zadawanie nią obrażeń. Siła ciosu postanie, jednak nie zostawią po sobie zranienia. Broń przekształcona tym czarem, stanie się niczym dzisiejszy floret.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 10:47, 04 Kwi 2009    Temat postu:

Cytat:
Siła ciosu postanie, jednak nie zostawią po sobie zranienia. Broń przekształcona tym czarem, stanie się niczym dzisiejszy floret.

Ta kulka będzie musiała być spora, by nie wbijała się w ciało, a to nie pomaga. Siła ciosu bronia kłującą opiera się na rażeniu narządów wewnętrznych, to zaś nie ma zastosowania w przypadku stłuczeń.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Sob 10:47, 04 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 12:25, 04 Kwi 2009    Temat postu:

Kamulcze, tak samo miecz jest przeznaczony do cięcia ostrzem. Jeśli zdecyduje się zadawać stłucznia jest to jednoznaczne z atakowaniem płazem, a obrażenia (stłuczenia) wcale nie są mniejsze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:13, 04 Kwi 2009    Temat postu:

Broń kłuta ma za zadanie zmagazynować całą siłę pchnięcia w bardzo małym obszarze. Niezależnie czy na końcu mamy ostrze, czy kulkę siła tego ciosu pozostaje taka sama. W obu przypadkach ważna jest także precyzja - należy godzić we wrażliwe miejsca jak szyja, czy brzuch. Jedyną różnicą jest, że zabezpieczoną bronią nie zranisz organów wewnętrznych, jednak stłuczenia będą niewiele mniejsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:27, 04 Kwi 2009    Temat postu:

Jak kogoś dźgniesz w duże meijsce w wątrobę lub szyję, to nie będą stłuczenia. Zdolnośc musi zapewniać rozchodzenie się siły ataku po ciele, co zmniejszy obrażenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:37, 04 Kwi 2009    Temat postu:

Będą. Od samego dźgnięcia się nie zginie. Zaboli bardzo mocno, może straci przytomność, ale nie zabijesz go tym, co jest równoważne z tym, że to nie są obrażenia, lecz stłuczenia.
O jakiej Ty zdolności w ogóle mówisz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 17:41, 04 Kwi 2009    Temat postu:

O zapewnianej przez czar. Od silnego uderzenia punktowego, jak najbardziej się zginie. Jak walczy mnich? Uderzenie takie swą siłą uszkadza wnętrzności, doprowadzając do śmierci. Jeżeli zaś będzie bardzo słabe, to prawie nic nie zrobi - to w końcu tylko punkcik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 19:42, 04 Kwi 2009    Temat postu:

Akurat mnisi używają siły. Ich uderzenia to nie kłucia, a bardziej obuchy.
Mistrz świata w kung-fu z któregoś tam roku miał kopnięcie o takiej sile jakby upuścic na kogoś ponad 2 tony.
Są style wykorzystujące czułe miejsca (np. małpa) i są obstawiające na potęgę uderzenia (tygrys).

Kondeks.
Podstawową zasadą broni kłutych jest atak na bardzo mały obszar aby dostać się do organów wewnetrznych i zrobić w nich dziurę.
Jeśli ten "bardzo mały obszar" się powiększy to broń będzie znacznie mniej skuteczna. Nie straci się od czegoś takiego przytomności. W każdym razie nie tak szybko jakby się straciło życie od prawdziwej broni.
Poza tym jeśli montuje się kulę to nie powinny to byc stłuczenia, ale po prostu obrażenia obuchowe, bo tak to będzie działać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:19, 04 Cze 2009    Temat postu:

Po przemyśleniu Waszych argumentów, zgadzam się, żeby zaklęcie nie miało wpływu na broń kłującą. Czy po tej zmianie macie jeszcze jakieś zastrzeżenia do tego czaru?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:44, 04 Cze 2009    Temat postu:

Pomyślałbym nad daniem tego zaklęcia druidowi, choćby na 2. poziomie.

Zastrzeżenie fabularne: gumowy młot, czy tępy miecz są po prostu nie skuteczne. Moim zdaniem należy napisać, że zaklęcie ułatwia zadawanie stłuczeń (tzn. bez wdawania się w szczegóły - dla każdej broni może działać inaczej - np. "wspierać" dłoń posiadacza w trafianiu tak, by nie zabić).

Mechanika: proponuję nie wykluczać zadawania obrażeń - niech to zaklęcie zmienia broń na zadającą stłuczenia (jak tłuk - kara -4 w razie próby zadawania zwykłych obrażeń).

Moja średnia znajomość 3.5 sugeruje, że szkołę magii w tej edycji należy zmienić na przemiany i tyle. To zaklęcie, nie jest potężne, choć może się przydać (choćby dlatego, że kara -4 uniemożliwia użycie ukradkowego ataku).


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 14:45, 04 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Narsaroth
Badacz Podziemi


Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 14:56, 04 Cze 2009    Temat postu:

Jeszcze dodam od siebie, że to zaklęcie przydałoby się także i skrytobójcy, na wypadek akcji, w której trzeba kogoś pozbawić przytomności (np. przez ukradkowe stłuczenia) i porwać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:27, 16 Lip 2009    Temat postu:

Umożliwiłem zadawanie obrażeń, przy karze -4 do testu.

Dopisałem zaklęcie jako 2-poziomowy czar tropiciela i druida.

Do listy skrytobójcy zaklęcia nie dopiszę, gdyż nie przekonuje mnie uzasadnienie fabularne do tego, natomiast dodatkowo, aby być konsekwentnym powinienem bym był rozważyć również wszelkie inne klasy prestiżowe, czego nie mam zamiaru robić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin