Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Wrzący całun

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:45, 22 Mar 2010    Temat postu: [3.5] Wrzący całun

Wrzący całun
Przywoływanie [Tworzenie], [ogień]
Poziom: Zaklinacz/Czarodziej 5;
Komponenty: Werbalny, Somatyczny;
Czas rzucania: akcja standardowa;
Zasięg czaru: Średni (30 m + 3 m/poziom);
Czas trwania: natychmiastowy (patrz opis);
Rzut obronny: refleks (tylko wrzący całun);
Odporność na czary: nie;
Wrzący całun to jeden z najbardziej przerażających istniejących czarów. Zależnie od wyboru czarodzieja może spalić ofiarę żywcem od razu, smażyć ją długi czas, lub uderzać przeciwników biczami z płonącego oleju. Czarujący wybiera efekt, który chce powołać w momencie rzucania czaru. Każdy efekt wymaga uprzedniego udanego ataku dotykowego na dystans.
Wybuch oleju: oblewasz jedną istotę wrzącym olejem. Zadaje jej to 1k6 obrażeń od ognia na poziom, maksymalnie 15k6, a także przez 5 rund jest traktowana jakby poruszała się po obszarze pokrytym tłuszczem.

Wrzący całun: pokrywasz przeciwnika kilkucentymetrową warstwą wrzącego oleju. Zadaje jej to 6k6 obrażeń od ognia na rundę. Efekt ten trwa rundę/poziom i wymaga koncentracji. Istota, która straci 1/4 PW na skutek działania wrzącego całunu, podlega wysączeniu 2 punktów zręczności. Istota, która straci 1/2 PW podlega wysączeniu 2 punktów budowy na skutek rozległych uszkodzeń ciała. Każda istota, która dotknie celu wrzącego całunu podlega poparzeniu (1k4 obrażeń od ognia). Jeśli czar zostanie rzucony na istotę znajdującą się w zwarciu, obie istoty podlegają jego działaniu. Jeśli podmiot nie stracił jeszcze 2 punktów zręczności, może co rundę wykonywać rzut obronny na refleks, który neguje połowę obrażeń.

Bicze oleju: tworzysz bicze z wrzącego oleju w ilości jednego na trzy poziomy. Pozwalają ci on wykonywać ataki jakbyś posługiwał się normalną bronią o zasięgu 9 metrów. W ciągu rundy możesz wykonać normalną liczbę swoich ataków + jeden dodatkowy za każdy bicz. Każdy kolejny atak biczem w danej rundzie jest wykonywany z karą -2 (przykład - mag jest na 20 poziomie. Zapewnia mu to 2 ataki + 6 ataków z biczy dodatkowych. Ataki pierwsze dwa są wykonywane z premią 10, drugi z premią 5, trzeci, pochodzący z faktu posiadania dodatkowych biczy z premią +10, czwarty z premią +8, piąty z premią +6 itd.). Różnicą pomiędzy biczem z oleju, a normalną bronią jest to, że bicz wymaga ataków dotykowych zamiast normalnych. Bicz zadaje 1k6 obrażeń od ognia. Bicz w związku z swoją płynną naturą nie przenosi obrażeń wynikających z siły. Jesteś traktowany, jakbyś posiadał w nim biegłość. Bicze istnieją minutę/poziom.


Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Nie 8:45, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:49, 22 Mar 2010    Temat postu:

1. Nazwa czaru i nazwa jednego z efektów są identyczne. Przydałoby się to zmienić, gdyż w obecnej formie może być mylące. Aczkolwiek to tylko moja sugestia (masz prawo do rzutu na wolę Very Happy).
2.
Ginden napisał:
Czarujący wybiera efekt, który chce powołać w momencie rzucania czaru. Każdy efekt wymaga uprzedniego udanego ataku dotykowego na dystans.

Przywołanie biczy nie wymaga trafienia, aby bicze się pojawiły.
3. Wybuch oleju wydaje mi się zbyt silny. Zadaje 15k6 obrażeń bez jakiegokolwiek rzutu obronnego, czy OC. To są jakieś 52 punkty obrażeń, niemal na pewno. Patrząc po czarach zbliżonego poziomu, nie widzę równie silnego zaklęcia. Dodatkowo dochodzi znaczne spowolnienie. Aczkolwiek ze zmianami wstrzymałbym się do wypowiedzi innych osób.
4. Trochę zagmatwany ten opis z premią do trafień od biczy. Musiałem 3 razy przeczytać, żeby wreszcie pokapować się jak to ma wyglądać. Postać na 20-stym ma ataki z premiami +10, +10, +8, +6, +5, +4, +2, +0. Liczenie tego trochę zajmuje i będzie dość kłopotliwe dla graczy. Może lepiej jakoś to uprościć?


Ostatnio zmieniony przez Boski dnia Pon 22:50, 22 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 11:23, 23 Mar 2010    Temat postu:

Pierwsze dwa ok. Ale trzeci efekt już bym oddzielił od reszty i zrobiłosobny czar. Zbyt się różni moim zdaniem.

Policz ile obr może zadać wrzący całun.
Czar mozna mieć na 9 poziomie, czyli daje to 9 rund.
6k6 x 9 wychodzi 54k6
Na 20 to się robi 120k6 obrażeń. Weźmie się jeszcze maksymilizacje to jest nagle 360 do 720 obrażeń (zaleznie od rzutów na refleks, pomijam, że w pewnym momencie już nie mozna go wykonać). Ciu dużo, nie? Koncentracja to nie problem. Można się zrobić eterycznym i wniknąć w ziemię

Na pewno powinien być rzut obronny na refleks dla wszystkich efektów. Ja bym się zastanowił, czy przy pierwszym by to w ogóle pozwalało uniknąc obrażeń, w zamian za rzut obronny wywaliłbym porzebę trafienia.

Czemu OC nie działa? Skoro dla kuli ognia działa to tu tez powinna.

Ogólnie czar fajny:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:47, 23 Mar 2010    Temat postu:

6k6 co rundę to akurat nie problem. Jest wiele sposobów uniknięcia tego - ucieczka, rozproszenie, zakłócenie uwagi. Można ponadto szybko rzucić wytrzymałość żywiołową, która będzie negować część obrażeń. Sposobów obrony, bądź minimalizacji tego efektu jest wiele. Problemem jest niemożliwość obrony przed tym będąc nieprzygotowanym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 15:41, 23 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
Nazwa czaru i nazwa jednego z efektów są identyczne.

Efekt braku pomysłów.
Cytat:
Czemu OC nie działa? Skoro dla kuli ognia działa to tu tez powinna.

Bo to efekt tworzenia. Kula ognia tworzy magiczny ogień, ten czar tworzy prawdziwy olej. Z tego powodu efekty zapewniające bezcielesność powodują, że postać nie jest raniona przez ten czar.
Cytat:
Ale trzeci efekt już bym oddzielił od reszty i zrobiłosobny czar. Zbyt się różni moim zdaniem.

W sumie, dobry pomysł.
Cytat:

3. Wybuch oleju wydaje mi się zbyt silny. Zadaje 15k6 obrażeń bez jakiegokolwiek rzutu obronnego, czy OC. To są jakieś 52 punkty obrażeń, niemal na pewno. Patrząc po czarach zbliżonego poziomu, nie widzę równie silnego zaklęcia. Dodatkowo dochodzi znaczne spowolnienie.

Orb of fire zadaje 15k6 obrażeń, a jest na czwartym poziomie. Z drugiej strony, jest spowolnienie, szerszy efekt, a orb of fire niektórzy uważają za zbyt silny. Przenieść na szósty poziom?
[/quote]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:26, 23 Mar 2010    Temat postu:

Orb of fire robi stuna, więc nie przenoś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 19:39, 23 Mar 2010    Temat postu:

Boski.
Odwrócenie grawitacji, cisza i nic się nie zrobi. Co najwyżej przypiecze;]
Tak można pokonać boga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginden
Adept


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:29, 23 Mar 2010    Temat postu:

Bóstwa mają sporą redukcję obrażeń. W tym też od ognia. I bezbłędną teleportację na życzenie.
---
Może do wrzącego całunu dodam konieczność zachowania linii efektu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:36, 23 Mar 2010    Temat postu:

Arvelus napisał:
Odwrócenie grawitacji, cisza i nic się nie zrobi. Co najwyżej przypiecze;]
Tak można pokonać boga.


Odwrócenie grawitacji jest na 7-mym poziomie.

Milczenie działa w dwie strony.

Bogowie to Cię zwykłym atakiem na dystans wykończą.

Ginden napisał:
Orb of fire zadaje 15k6 obrażeń, a jest na czwartym poziomie.


Natomiast ofiara może wykonać rzut na wytrwałość oraz przysługuje jej OC. Ja nie mam tutaj nic do obrażeń, problemem jest, że nie ma jak się przed nimi obronić, ponieważ dwie główne ścieżki odporności na magię (OC i RO) w tym przypadku nie działają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 21:12, 23 Mar 2010    Temat postu:

Dobra, zapomnijcie o bogach. Nie posiadam Bóstw i Półbogów, więc nie powinienem byś się wypowiadać.

Tak czy siak dojdzie do tego wymiarowa kotwica i po teleportacji nici, jak ktoś jest odporny na ogień to zmieni się żywioł.
Można nawet przyzwać salamandrę, co wejdzie w zwarcie, albo inne stworzenie ognia i wtedy użyć zaklęcia. Mimo wszystko uważam te obrażenia za zbyt wielkie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:44, 23 Mar 2010    Temat postu:

Arvelus napisał:
jak ktoś jest odporny na ogień to zmieni się żywioł


Obawiam się, że to nie jest możliwe przy tym czarze. Po pierwsze zaklęcie musiałoby posiadać określnik [ogień]. Po drugie, dość głupim byłoby oblanie kogoś wrzącym dźwiękiem. Very Happy Zauważ, że efektem tego czaru jest olej, ogień jest tylko typem obrażeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:53, 23 Mar 2010    Temat postu:

Orb of fire zadaje 15k6 bez OC or RO. Rzut na wytrwałość jest tylko na drugi efekt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 1:12, 26 Wrz 2010    Temat postu:

Brakuje określnika [ogień]. Uciąłeś słowo w 2. zdaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin