| 
			
				|  | Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 |  
 
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Arvelus Arcymag
 
 
 Dołączył: 20 Kwi 2007
 Posty: 1590
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: Gdynia
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 21:43, 15 Paź 2010    Temat postu: 3 moce broni [3.0] |  |  
				| 
 |  
				| Półwaga Magia sprawia, że właściciel odczuwa oręż jako lżejszy niż jest on w rzeczywistości.
 Na potrzeby mechaniki broń jest uznawana za mniejszą o 1 rozmiar
 Poz czarującego:7 ;Wymagania: stworzenie magicznej broni i pancerza, Mod ceny rynkowej +1
 
 Rozrost
 Tą mocą nasącza się broń miotaną. Pocisk podczas lotu rośnie do podwójnych rozmiarów, naturalnie powodując większe obrażenia. Obrarzenia wzrastają o jedną kategorię
 Poz czarującego:7 ;Wymagania: stworzenie magicznej broni i pancerza, Mod ceny rynkowej +1
 
 Półtaniec
 Ta broń (do walki wręcz) składa się z trzech elementów. Rękojeści, ostrza, bądź obuchu i magicznego kryształu łączącego to w całość. Elementy mogą się od siebie oddalać zgodnie z wolą właściciela (kryształ zawsze jest dokładnie pomiędzy). Taka broń zwiększa zasięg ataku właściciela o 1,5m
 Poz czarującego:10 ;Wymagania: stworzenie magicznej broni i pancerza, Mod ceny rynkowej +2
 
 Ostatnio zmieniony przez Arvelus dnia Sob 17:01, 16 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  |  |  |  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Boski Przewodnik w Zaświaty
 
 
 Dołączył: 23 Paź 2006
 Posty: 792
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: Wrocław
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 23:23, 15 Paź 2010    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Arvelusie ... to na prawdę nie jest wiele tekstu, możesz to skopiować bezpośrednio bez odwołania do google.docs. 
 Półwaga - po co? Monkey grip + ta Twoja półwaga i niziołek biega z dwoma wielkimi mieczami i zadaje parę pkt obrażeń więcej. Mechanicznie nie widzę zastrzeżeń, jednak na logikę jest to już przegięcie. Nie zabijajmy resztek realizmu w D&D...
 
 Rozrost. Fizyczny bubel. Jeśli lecące ciało nagle zwiększy swój rozmiar ciężar itd, to nie ma szansy, żeby doleciało tam gdzie rzucający sobie tego życzył... Oczywiście możemy bawić się w "magię" i te sprawy, ale znowu bardzo na tym ucierpi realizm. A szkoda, bo niewiele z niego już zostało...
 
 Półtaniec. Pomysł w miarę oryginalny, wizja niby dobra, ale teraz mechanicznie mi się to nie podoba... Broń o zasięgu ... 6 metrów? Zmysł walki i wyprowadzamy 5 ataków okazyjnych na rundę... Możliwość takiej manipulacji zasięgiem wywraca nam do góry nogami zasady battlefield control. Wprowadzenie takiej mocy może okazać się bardzo niebezpieczne...
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Arvelus Arcymag
 
 
 Dołączył: 20 Kwi 2007
 Posty: 1590
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: Gdynia
 
 | 
			
				|  Wysłany: Sob 0:16, 16 Paź 2010    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| W zasadzie masz rację co do tekstu. 
 Wystarczy monkey grip i człowiek lata z dwoma dwuręcznymi mieczami. Ten atut to kpina. Półwaga to ukłon w stronę tych efekciarskich co lubią walczyć wielgachnymi brońmi. Nie łączę tego z tym atutem, bo nie uznaję tego atutu. A dwa długie miecze już nie wyglądają tak źle:)
 
 Rozrost. Fizycznym bublem jest sama idea rozrostu;]
 Prawo zachowania masy zostaje potwornie pogwałcone. Ale przyjmując, że zachowa swoją prędkość będzie lecieć tam gdzie trza, a nie ma fizycznych podstaw by sądzić, że by nie zachowało bo nie ma fizycznych podstaw by ciało w ogóle miało prawo nagle urosnąć:)
 
 Półtaniec... swoją drogą z długą włócznią rzeczywiście czyni to problem-.-"
 3 ataki okazyjne przeciwko szarżującemu przeciwnikowi... paskudztwo.
 Jak na razie przychodzi mi ograniczenie, że nie tyczy się broni kłutych... Pomyślę jeszcze nad tym
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Ginden Adept
 
 
 Dołączył: 31 Maj 2009
 Posty: 221
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Sob 9:32, 16 Paź 2010    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Cytat: |  	  | Wystarczy monkey grip i człowiek lata z dwoma dwuręcznymi mieczami.
 | 
 :O
 Jakim cudem to robi?
 
  	  | Cytat: |  	  | Nie łączę tego z tym atutem, bo nie uznaję tego atutu. | 
 A czemu nie? Ja tylko sobie podwyższyłem wymagania siły o 4, do 17.
 Postać odpowiedniej siły i wzrostu na pewno powinna móc korzystać z karami z większej broni.
 
 Półtaniec? :O Przepak jak nic.
 Odpowiednie połączenie atutów i czarów pozwala nam na atak w zasięgu 24 metrów, na 7 poziomie. Duży psychowojownik z dowolną bronią z zasięgiem, potraktowany mocą expansion (rozrost). Można dodać do tego albo monkey grip (żelazny chwyt), lub broń z mocą półwagi.
 Jak to robimy? Zaczynając z rozmiarem duży (za +1, lub +2 LA), mamy zasięg 3 metrów. Kolczasty łańcuch, lub inna broń z zasięgiem, zwiększają ten zasięg dwukrotnie, do 6 metrów. Moc rozrost, połączona z atutem overchannel zwiększa nasz rozmiar do rozmiaru gargantuan (nie znam tłumaczenia) podnosi nas zasięg do 6 metrów. Mnożymy to razy dwa (broń z zasięgiem) i mamy 12 metrów. Dodajemy do tego moc półtaniec, która zwiększa nasz zasięg do 24 metrów.
 
 Ostatnio zmieniony przez Ginden dnia Sob 9:33, 16 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Laveris de Navarro Początkujący
 
 
 Dołączył: 28 Sty 2009
 Posty: 35
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: Józefosław k/Piaseczna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Sob 10:48, 16 Paź 2010    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Cytat: |  	  | :O Jakim cudem to robi?
 | 
 
 To nie problem. Dajesz "Zelazny Chwyt" (Monkey Grip) na miecz dwuręczny i jedziesz. Oczywiście nie zapominamy o atutach pod walkę dwoma orężami. W zasadzie i bez tego (sam atut o biegłości egzotycznej) można latać z dwoma półtorakami w 3.5 (w 3.0 w sumie także, ale strata dodatkowego atutu na samą walkę dwoma brońmi powoduje że raczej się nie opłaca).
 
 Dzięki "Półwadze" to wtedy (w 3.0) można latać z mieczem dwuręcznym zadającym 2k8 obrażeń bazowo, zaś w 3.5 zadającym 3k6 obrażeń. Bez czarów typu Powiększenie Osoby, czyli dość mocny efekt jak na ekwiwalent usprawnienia +1. Dałbym "+2" i będzie dobrze.
 
 Półtaniec by uszedł, gdyby był rozwinięciem epickim, ewentualnie jako ekwiwalent usprawnienia +5. Inaczej jest za mocny (już powiększenie zasięgu o 1,5 metra to sporo).
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Arvelus Arcymag
 
 
 Dołączył: 20 Kwi 2007
 Posty: 1590
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: Gdynia
 
 | 
			
				|  Wysłany: Sob 17:11, 16 Paź 2010    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Cytat: |  	  | Dzięki "Półwadze" to wtedy (w 3.0) można latać z mieczem dwuręcznym zadającym 2k8 obrażeń bazowo, zaś w 3.5 zadającym 3k6 obrażeń. Bez czarów typu Powiększenie Osoby, czyli dość mocny efekt jak na ekwiwalent usprawnienia +1. Dałbym "+2" i będzie dobrze. | 
 W przypadku który podałeś średnie obrażenia zwiększają się o 2 (ognista broń daje średnio +3,5obr). Zamiast tego można umagicznić broń o kolejne +1. Da to nam +1 obr +1 trafienie.
 Półwaga mechanicznie to słaba zdolność, nawet jak jest +1:)
 Przy +2 branie jej będzie absolutnie nieopłacalne.
 
 Swoją drogą lepiej użyć tego na wielkim mieczu by używać go jednorącz. To nam da średnio +3,5obr, a więc tak jak ognistość, z tym, że te podlegają redukcji obrażeń
   
 Półtaniec zmieniłem, że daje +1,5m i zwiększyłem do +2
 Zwiększenie zasięgu broni przede wszystkim możliwość wykonania okazyjnego ataku przeciw szarżującemu przeciwnikowi.
 To przydatne, ale tylko w pierwszej rundzie walki. W zamian za to nie zyskuje się premii +2 do trafienia i obrażeń oraz jest duża szansa, że przez to nie przebijemy RO przeciwnika.
 Wydaje mi się, że +2 jest ok.
 A gdy ktoś jest większy to różnica 12 a 13,5m jest niewielka
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Boski Przewodnik w Zaświaty
 
 
 Dołączył: 23 Paź 2006
 Posty: 792
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: Wrocław
 
 | 
			
				|  Wysłany: Sob 19:12, 16 Paź 2010    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Półtaniec to nie tylko zwiększenie zasięgu broni, ale zmodyfikowanie zasięgu. Zauważ, że długi miecz jest bronią jednoręczną i atakujesz nim przeciwników w zasięgu 1,5 metra. Długa włócznia natomiast wymaga dwóch rąk i ma zasięg 3 metrów. Jednak nie możesz atakować nią wroga, który stoi tuż obok Ciebie. Moc półtańca znosi to ograniczenie, bo możesz atakować zarówno przeciwnika oddalonego o 1,5 metra jak i 3 metry od Ciebie. 
 Zasięg broni jest przydatny przez całą walkę, zwłaszcza jeśli specjalizujesz się w kontrolowaniu pola bitwy.
 
 Osobiście jestem przeciwny wprowadzaniu umagicznienia, które w ten sposób manipuluje zasięgiem.
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Arvelus Arcymag
 
 
 Dołączył: 20 Kwi 2007
 Posty: 1590
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: Gdynia
 
 | 
			
				|  Wysłany: Sob 19:56, 16 Paź 2010    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Półtaniec nie pozwala włóczni atakować kolesia co stoi obok Ciebie. Pozwala zaatakować przeciwnika oddalonego o 3m i o 4,5, ale ten co stoi obok wciąż jest nietykalny Ale dawno nie siedziałem w D&D więc moja opinia chyba nie jest zbyt wiarygodna-.-"
 A co myślą o tym inni?
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Boski Przewodnik w Zaświaty
 
 
 Dołączył: 23 Paź 2006
 Posty: 792
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: Wrocław
 
 | 
			
				|  Wysłany: Sob 23:49, 16 Paź 2010    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Tylko, że my nie dyskutujemy o zwiększeniu zasięgu włóczni (bo to aż tak nie boli) co o zwiększeniu zasięgu zwykłego miecza. Wtedy wojownik będzie mógł ranić zarówno przeciwnika koło siebie, jak i tych w odległości 3 metrów od niego i w tym jest problem. Standardowo bowiem wybranie broni o zwiększonym zasięgu uniemożliwia atakowanie istoty obok. |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| Arvelus Arcymag
 
 
 Dołączył: 20 Kwi 2007
 Posty: 1590
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: Gdynia
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie 14:33, 17 Paź 2010    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| No i taka właśnie jest wizja tej mocy. To nie robi aż takiej różnicy. W zasadzie jest przydatne przy otrzymywaniu szarży, szarży na włócznika (nie otrzymuje ataku okazyjnego), oraz gdy przeciwnik jest oddalony od nas o 2 pola, wtedy dzięki temu wykonany pełen atak, zamiast jednego. Ale poza tym nie widzę wielkich możliwości tej mocy.
 A otrzymanie +2 trafienie, +2 obrażenia i przebicia RO o 2 większego (analogiczne do atutu epickiego) jednak jest dosyć przydatne.
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
		|  |  
  
	| 
 
 | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 
 |  fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
 Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
 
 |