Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.5] Czarna zbroja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Sob 17:58, 16 Paź 2010    Temat postu: [3.5] Czarna zbroja

Czarna zbroja
Przemiany i Przywoływanie [Przyzywanie]
Poziom: Cza/Zak 3
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Osobisty
Cel: Ty
Czas działania: 5 rund + 1 runda/poziom

Zaklęcie to przywołuje na ciebie mistrzowsko wykonaną pełną zbroję płytową i mistrzowsko wykonaną stalową tarczę, a także mistrzowsko wykonany buzdygan, w których to jesteś biegły. Przedmioty te otrzymują premię z usprawnienia w wysokości +1/4 poziomy czarującego. Twoja bazowa premia do ataku rośnie do 3/4 twojego poziomu (jak u kapłana). Czar zapewnia również premię z usprawnienia +4 do Siły oraz 1 premiowy punkt wytrzymałości na poziom czarującego. Na czas trwania zaklęcia tracisz także zdolność rzucania czarów wraz ze zdolnością wykorzystywania przedmiotów ukończenie i aktywowania zaklęcia - tak jakby nie znajdowały się już one na twojej liście klasowej. Przyzwane przedmioty zastępuje te, które aktualnie na sobie nosisz - każdy przedmiot, który nie mógłby być założony, trafia do międzywymiarowej przestrzeni. Po zakończeniu zaklęcia jesteś zmęczony, wszystkie przywołane przedmioty znikają, a te, które miałeś na sobie wcześniej, wracają na swoje miejsce.


Ostatnio zmieniony przez Lord Xan dnia Pon 8:37, 01 Lis 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:34, 16 Paź 2010    Temat postu:

Transformacja Tensera w słabszej wersji. :) Z drugiej strony na 5-tym poziomie zyskujemy nagle +8 KP, co ma dość istotne zastosowanie defensywne. Mimo wszystko dla czarodzieja jako czar 3-ciego poziomu nie jest zbyt silny.

Problemem są natomiast dalsze implikacje... Zauważ, że jako zaklęcie 3-ciego poziomu możemy stworzyć eliksir czarnej zbroi. Ponieważ uzyskane premie zależą od poziomu twórcy, to eliksir (kosztujący co prawda 3000sz) dają gołemu wojownikowi pancerz i tarczę na +5, czyli +20 KP, do tego taki sam buzdygan, czyli wraz ze zwiększoną siłą +7 trafień i obrażeń, oraz przebijanie maksymalnej redukcji. No i premiowe 20 punktów wytrzymałości.

Popatrzmy teraz na kapłana. Zwłaszcza na takiego z domeną czaru, który będzie rzucał to zaklęcie ze zwoju...
Jeden czar 3-cio poziomowy jest dla nas substytutem:
- magicznego ornatu x2
- większej magicznej broni
- byczej siły
- no i do tego premiowe PW

Zatem niestety, mimo, że dla samego czarodzieja zaklęcie nie jest zbyt silne, to innym postaciom daje zdecydowanie za dużo...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 19:41, 16 Paź 2010    Temat postu:

Ja bym zwiększył poziom do 4.
Czar wyjątkowo przydatny gdy już brakuje nam komórek

Zwiększenie do 4 poziomu uniemożliwi stworzenie go jako eliksiru:)

Zmieniłbym +4s, +1pw/poz czar na +4s, +4bd, -2kp i berserkerski szał. Taki jak przy transformacji.

Boski, nie uważasz, że kapłan raczej niechętnie rozstawałby się z zaklęciami?:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Sob 20:48, 16 Paź 2010    Temat postu:

No cóż, w tym zaklęciu bynajmniej nie chodzi o szał ogarniający umysł. Podbicie do poziomu 4. dla wyeliminowania możliwości tworzenia eliksiru jest bezcelowe - nie da się tworzyć eliksirów i olejków z czarów o zasięgu osobistym i celu "ty". Przynajmniej żadnego takiego nie widziałem. W takim, razie, czy ten czar jest wyważony? No i oczywiście czekam na lepszą nazwę :)

Ostatnio zmieniony przez Lord Xan dnia Sob 20:56, 16 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 0:08, 17 Paź 2010    Temat postu:

Lord Xan napisał:
nie da się tworzyć eliksirów i olejków z czarów o zasięgu osobistym i celu "ty"


Bardzo możliwe, że masz rację, aczkolwiek jakby ktoś znalazł jakiś fragment na potwierdzenie tego byłbym wdzięczny. Very Happy


Jednak nadal nie wykluczamy rzucanie tego czaru ze zwoju, czyli kapłan z domeną czaru, czy jakakolwiek postać choć z jednym poziomem czarodzieja / zaklinacza będzie w stanie to rzucić...

Arvelus napisał:
Boski, nie uważasz, że kapłan raczej niechętnie rozstawałby się z zaklęciami?:)


Na pewno zrobi to chętniej niż czarodziej. Jakaś regeneracja, czarna zbroja i jest w pełni gotowy do walki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 15:03, 17 Paź 2010    Temat postu:

Cytat:
Na pewno zrobi to chętniej niż czarodziej

Ale też znacznie mniej zyska:)
Kapłan będzie miał swoją zbroję (choćby średnią), swoją tarczę, swoją broń oraz swój bazowy atak.
Czarodziej otrzyma na 20 poziomie +5 trafienie, +20kp oraz buzdygan+5 (plus biegłości)
Kapłan nastawiony na walkę prawdopodobnie będzie miał już biegłość w ciężkim pancerzu, własną pełną płytę +5, własny buzdygan+5, nie zyska ataku, bla, bla, bla... Cóż... na 20 poziomie ten czar będzie już bezużyteczny dla kapłana-.-"

Ale czar jest 3poziomu, czyli dla czarujących 5go.
Mag zyska +1 traf, +13kp i buzdygan+1
Kapłan zwiększy swoje kp prawdopodobnie o jakieś 3, jeśli może używać pełnej płyty to nie zwiększy.
Na 5 poziomie ma się 9 000sz, to wystarczy na magiczny pancerz, tarczę, broń i wiele więcej.

Choć rzeczywiście jest problem jak ktoś kupi ten na 20 poziomie czarującego...
Ale przecież podobnie jest z innymi zaklęciami. Czarodziej na 10poziomie może posłać kulę ognistą zadającą 10k6 obrażeń.
Albo lepiej, zmaksymilizowaną kulę ognistą zadającą 60 obrażeń (która z łatwością zabije tego wojownika/kapłana). Sądzę, że to jest znacznie silniejsze. Tym bardziej, że ta zmaksymilizowana kula ognista nie przeszkadza nam rzucić unieruchomienia osoby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:43, 18 Paź 2010    Temat postu:

Dodaj znacznik edycji.

Boski napisał:
Bardzo możliwe, że masz rację, aczkolwiek jakby ktoś znalazł jakiś fragment na potwierdzenie tego byłbym wdzięczny.

Poszukałem i [link widoczny dla zalogowanych].
Wyjaśnienie zasad na stronie Wizards.com napisał:
The spell stored in the potion or oil must have a target entry in its spell description (see Reading Spell descriptions) and be a spell that the caster can target upon herself or upon an object she touches. A spell with a personal range cannot be made into a potion or oil, and neither can a spell with an area or effect entry.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 19:04, 18 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wave_up
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:37, 21 Paź 2010    Temat postu:

Czy nie lepiej na tej bazie stworzyć prostsze i słabsze zaklęcie, które da postaci biegłość oraz wyposaży w pancerz, tarczę i broń? Coś jakby "BUM, jestem czołgiem".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Xan
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Barlinek/Poznań

PostWysłany: Pią 21:41, 22 Paź 2010    Temat postu:

Czemu nie? Śmiało, tutaj wszyscy dzielimy się swoimi pomysłami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wave_up
Użytkownik


Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 14:35, 26 Paź 2010    Temat postu:

Uzbrojenie (BUM! jestem czołgiem)
Przywoływanie
Poziom: Cza/Zak 2
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Osobisty
Cel: Ty
Czas działania: minuta/poziom

Czar powołuje do istnienia pełną zbroję płytową oraz dużą stalową tarczę mistrzowsko wykonane o imponującym wyglądzie wprost na Tobie. Na czas trwania czaru zyskujesz biegłości w używaniu tych rzeczy na czas trwania czaru. Za zakończeniu zaklęcia przedmioty znikają.
Komponent materialny: mała sztabka stali.

Oto moja wersja tego czaru. Zamieszczam go w tym temacie dla porównania z poprzednim pomysłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin