Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Cienisty klon / Armia cienia

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaka nazwa jest lepsza?
Cienisty klon (takie Narutowe)
33%
 33%  [ 1 ]
Armia cienia
0%
 0%  [ 0 ]
Czarny legion
66%
 66%  [ 2 ]
Mamidło
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:33, 11 Maj 2009    Temat postu: [3.0] Cienisty klon / Armia cienia

Cienisty klon / Armia cienia
Iluzji (cień)
Poziom Brd 2, Cza/Zak 2, Kap 2
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 runda.
Zasięg: (opis)
Efekt: tworzy 1k6 + 1 / 3 poz
Czas trwania: 1 min / poziom
Rzut obronny: w opisie
OC: tak

Tworzy kilka iluzyjnych duplikatów wyglądających jak Czarujący, pojawiających się koło niego (w najbliższym wolnym polu).
Klony mogą się swobodnie poruszać jakby miały własną wolę, zależną od czarującego. Jednak nie może oddalić sie na więcej niż 120m + 12 / poziom.
PW=1 (znika jak dostanie jakiekolwiek obrażenia), KP=dotykowemu czarującego. Rzuty obronne jak czarujący.
Posiada on, ten sam ekwipunek co postać, jednak nie jest on w żaden sposób magiczny (tak więc jak postać posiada migobłystalny miecz półtoraręczny +3, to klon posiada zwykły miecz półtoraręczny, eliksiry zamieniają sie w wodę a zwoje są pustymi kartkami) oraz znika gdy czar się kończy bądź jego właściciel oddali się na zbytnią odelgłość.
Klon nie posiada zdolności nadnaturalnych, czaropodobnych i innych typu szał barbarzyńcy.
Klon potrafi mówić, posiada ciało tak więc może przesuwać przedmioty, i wykonywać czynności jakie posiada postać.
Klon posiada wszystkie dobroczynne i negatywne skutki czarów jakie posiadała postać w momencie rzucania zaklęcia.
Po śmierci klona Czarodziej wie co się działo z klonem. Ta wiedza wyrażana jest poprzez emocje tak wiec czarujący nie otrzymuje PD.
Klonowi nie przysługuje akcja ataku, tak więc nie może atakować wręcz ani na dystans w jakikolwiek sposób.
Rzut obronny na wole. Po udanym rzucie obronnym można rozróżnić klony od właściciela.
Jeśli wejdzie w interakcje dodatkowy rzut na wolę (o ile nie powiódł sie wcześniej). Postać której udał się rzut otrzyma połowę obrażeń od ataku (nie działa na stworzone czary które zachowują się jak normalne).
Rzut na OC tylko przy kontakcie fizycznym, nie zaś przy czarach. Po udanym rzucie na OC klon znika. (oczywiście przy czarach rzucanych przez klona dalje mamy prawo używać OC do czarów)

Większy cienisty klon / większa armia cienia
Poziom Brd 4, Cza/Zak 4, Kap 5

Tak jak "Cienisty klon" lecz ma ma możliwośc rzucania czarów, które posiada jednak specjalne warunki:
-Tylko jeden klon lub czarujący może czarować w jednej rundzie.
-Każdy czar rzucany przez klona wykorzystuje przegotowane zaklęcia (Czar, Kap) lub liczy się do dziennego limitu zaklęć czarującego (Zak, Brd) i jest wyższy o jedną komórkę modyfikowaną o użycie innych atutów metamagicznych.*
-Klony nie mogą uczestniczyć w kegach mocy ani tym podobnych (np. Wspólne czarowanie).

Mistrzowski cienisty klon / Mistrzowska armia cienia
Poziom Brd 6, Cza/Zak 6, Kap 7

Tak jak "Większy cienisty klon" lecz dodatkowo ma możliwośc ataku wręcz oraz dystansowego.

*W przypadku Czarodziejów i Kapłanów czary muszą być specjalnie przygotowywane dla Klona lub Klon wykorzystuje czary na których jest użyty atut podniesienia czaru.

PS wiem, że za dużo Naruto ale to taka fajna idea.


Ostatnio zmieniony przez hamerek dnia Sob 21:41, 18 Lip 2009, w całości zmieniany 11 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaka nazwa jest lepsza?
Cienisty klon (takie Narutowe)
33%
 33%  [ 1 ]
Armia cienia
0%
 0%  [ 0 ]
Czarny legion
66%
 66%  [ 2 ]
Mamidło
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Kondeks
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 819
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:58, 11 Maj 2009    Temat postu:

Nie mam czasu się teraz zagłębiać w ten czar. Jednak powinna być opisana najsłabsza wersja czaru, a następna zawsze musi się odwoływać do poprzedniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaka nazwa jest lepsza?
Cienisty klon (takie Narutowe)
33%
 33%  [ 1 ]
Armia cienia
0%
 0%  [ 0 ]
Czarny legion
66%
 66%  [ 2 ]
Mamidło
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:12, 14 Maj 2009    Temat postu:

Zacząłem od ostatniej by mieć to w całości a nie tylko dodawać kawałki układanki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaka nazwa jest lepsza?
Cienisty klon (takie Narutowe)
33%
 33%  [ 1 ]
Armia cienia
0%
 0%  [ 0 ]
Czarny legion
66%
 66%  [ 2 ]
Mamidło
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 14:33, 14 Maj 2009    Temat postu:

Koleś, rozumiem, że lubisz Naruto i nie mam nic przeciwko czemuś takiemu, ale proszę Cię... ZMIEŃ NAZWĘ!!! ;]
Co to ma wspólnego z cieniami? Można tworzyć czary oparte o mandze i nadawać im inne nazwy. Gdybyś nie nazwał tego "cienisty klon" to by nawet tak bardzo się nie kojarzyło z Naruto.
Wywal te rzuty na wolę.
Siła woli nie ma znaczenia, to chodzi o myślenie.
Obrażenia niech będą albo pełne, albo połowiczne, ale na stałe.
Nie jestem pewny co do OC, ale na razie niech zostanie

Dodaj do kapłana;]
pasuje do niego bardziej niż do barda.

Czy kopie mogą używać specjalnych zdolności oryginału? Jak np. szału barbarzyńcy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaka nazwa jest lepsza?
Cienisty klon (takie Narutowe)
33%
 33%  [ 1 ]
Armia cienia
0%
 0%  [ 0 ]
Czarny legion
66%
 66%  [ 2 ]
Mamidło
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:37, 14 Maj 2009    Temat postu:

Rzuty na wolę i OC zostanie jako że jest to iluzja (cienia).
Dodaje dla kapłana ale czar o poziom wyższy (ze wzg na to, że kapłan ma mniejsze obycie z takimi czarami i za dużo by mu to dało jesli chodzi o leczenie).

I ogłaszam konkurs na nazwę, może wtedy ją zmienię jak będzie jakaś inna ładna :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaka nazwa jest lepsza?
Cienisty klon (takie Narutowe)
33%
 33%  [ 1 ]
Armia cienia
0%
 0%  [ 0 ]
Czarny legion
66%
 66%  [ 2 ]
Mamidło
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Jaquan
Nowicjusz


Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:34, 14 Maj 2009    Temat postu:

Dobra to mój pierwszy post jako krytyk więc proszę o wyrozumiałość.

Po pierwsze najsłabsza wersja czaru to właściwie czar Lustrzane odbicie, tyle, że należy do zaklęć cieni i kopie działają dowolnie. Oczywiście nie jest to wada tylko zauważam fakt.

Po drugie rzut obronny na wolę nie jest zły ale jego zdanie powinno skutkować w sposób identyczny jak z innymi cienistymi wywołaniami czyli niewiarą i procentową szansą na to, ze czar nie zadziała na osobę, która przejrzała jego iluzoryczną naturę.

Po trzecie sam klon z racji tego, że jest to iluzja powinien być słabszy (mniejsze KP i zmniejszony poziom czarującego). Inaczej zaklęcie pozwala na zbyt dużo a trzy ogniste kule rzucone w jednej rundzie to dużo. Bardzo dużo. Z tego co rozumiem klon może rzucać zaklęcia do 8 poziomu jako czarujący tego samego poziomu co oryginał. Proponuję ograniczenie poziomu zaklęć jakie może rzucać do poziomu o 1 niższy niż poziom czaru wzywającego i mógłby je rzucać jako czarujący o poziomie równym 2/3 poziomu rzucającego.

Po czwarte jednak lepiej wygląda opisanie czaru od najsłabszej jego wersji do jego najmocniejszej. Poza tym w tej chwili też ma to formę układanki.

Co do nazwy. Do głowy przychodzi mi tylko jedna - Mamidło. Pod taką nazwą czar o niemal identycznym działaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaka nazwa jest lepsza?
Cienisty klon (takie Narutowe)
33%
 33%  [ 1 ]
Armia cienia
0%
 0%  [ 0 ]
Czarny legion
66%
 66%  [ 2 ]
Mamidło
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 18:41, 14 Maj 2009    Temat postu:

Zmień mu kp, tak aby broń nie odbijała się od iluzorycznej płytówki;]

Zrób aby był tylko jeden czar na rundę i będzie git

Zmień zasięg na osobisty

Nazwa: czarny legion? armia cienia?
nie wiem;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaka nazwa jest lepsza?
Cienisty klon (takie Narutowe)
33%
 33%  [ 1 ]
Armia cienia
0%
 0%  [ 0 ]
Czarny legion
66%
 66%  [ 2 ]
Mamidło
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 13:15, 15 Maj 2009    Temat postu: Re: [3.0] Cienisty klon

hamerek napisał:

-w jednej rundzie może być czarowany tylko jeden czar.

Sprostowanie: jeden na wszystkiepodmioty, czyli nie można rzucić trzech kul ognistych.

Arvelus napisał:

Zmień mu kp, tak aby broń nie odbijała się od iluzorycznej płytówki;]


Kp ma dotykowe wiec ma obawy co do odbicia od pancerza, tarczy lub czegoś innego.

Co do rzutu na wolę nie zmienię, gdyż jest taki jak przy innych czarach iluzji np. Cieniste wywołanie.

Co do poziomu czaru rzucanego przez klony: klon jest tylko przekaźnikiem energii tak jak np. chowaniec, tyle tylko, że czar wywołany przez niego podnosi komórkę czaru o jeden (jak niektóre atuty metamagiczne).

Arvelus narazie wygrywasz konkurs na nazwę ale niech trwa on nadal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaka nazwa jest lepsza?
Cienisty klon (takie Narutowe)
33%
 33%  [ 1 ]
Armia cienia
0%
 0%  [ 0 ]
Czarny legion
66%
 66%  [ 2 ]
Mamidło
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 14:25, 15 Maj 2009    Temat postu:

Hamarek, zwróć uwagę, że to jest Twój czar, to Ty powinieneś wymyślić dla niego nazwę;]

Ja uważam, że czar rzucany przez klona nie powinien mieć poziomu o jeden wyższego. Chowniec tak nie ma
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaka nazwa jest lepsza?
Cienisty klon (takie Narutowe)
33%
 33%  [ 1 ]
Armia cienia
0%
 0%  [ 0 ]
Czarny legion
66%
 66%  [ 2 ]
Mamidło
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Jaquan
Nowicjusz


Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:45, 15 Maj 2009    Temat postu:

Z kwestii takich czysto estetycznych to właśnie opis tego ile KP ma klon należałoby przeredagować, gdyż jest jednak nieco nieczytelny. Można choćby napisać, ze bazowe KP klona wynosi 10 + jego premia ze zręczności (właśnie KP przeciwko czarom dotykowym) co do zaklęć.

Jednak ta sprawa z zaklęciami zużywającymi komórkę na czary właściciela o 1 większych... Zaklęcie nie będzie więc zbyt przydatne biorąc pod uwagę fakt, ze czarodziej na 13 poziomie może przygotować zaledwie po 4 zaklęcia poziomów do 4, trzy poziomu 5 i dwa poziomu 6. Zaklinacz jest w lepszej sytuacji. Może jednak lepiej byłoby dać im stały poziom postaci np 3 dla większych klonów i 9 dla mistrzowskich (co określiłoby poziom i liczbę ich zaklęć). No i nadal właściwie nie widać sensu w obecnej formie rzutu na wolę. Co konkretnie daje nam to, że wiemy kto klon a kto oryginał jeśli i tak dostajemy baty od każdego jednakowo (zwłaszcza przy czarach). Niedowierzanie w mojej opinii powinno dać podobne efekty jak w wypadku czarów Cieniste przyzwanie jeśli chodzi o Większą Armię Cienia i Cień w wypadku wersji mistrzowskiej czaru. Czyli czary klona użyte przeciwko tym, którzy ich naturę odkryli mają siłę 1/5 (20%) oryginału w wypadku większej armii cienia, lub 3/5 (60%) mocy oryginału w wypadku mistrzowskiej armii. No chyba, ze zrównamy klona z chowańcem ale wtedy klon mógłby jedynie przenosić zaklęcia dotykowe (nie rzucać własne) jak właśnie robi to chowaniec ale to raczej zbytnio osłabiłoby ten czar.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaka nazwa jest lepsza?
Cienisty klon (takie Narutowe)
33%
 33%  [ 1 ]
Armia cienia
0%
 0%  [ 0 ]
Czarny legion
66%
 66%  [ 2 ]
Mamidło
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:06, 16 Maj 2009    Temat postu:

Jak radziliście zmieniłem kolejność w jakim są pokazywane poszczególne czary.

KP ma dotykowe a każdy powinien wiedzieć, że dotykowe to 10+Zr+premia z odbicia. I nie będę się nad tym rozwodził.

Czarodziej może rzucać czary i 15 poziomu więc zwiększenie jednej komórki na czar za bezpieczne jego rzucanie się opłaca. Chowanie może tylko przenosić czary a Klon sam czarować, więc też jest różnica.

A różnica między mistrzowską wersją czaru a większą polega możliwości ataku klona, gdzie wola daje mniejsze obrażenia od duplikatu + pozwala wykryć właściciela i go szybko zmiażdzyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaka nazwa jest lepsza?
Cienisty klon (takie Narutowe)
33%
 33%  [ 1 ]
Armia cienia
0%
 0%  [ 0 ]
Czarny legion
66%
 66%  [ 2 ]
Mamidło
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
Jaquan
Nowicjusz


Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:28, 16 Maj 2009    Temat postu:

Cytat:
Czarodziej może rzucać czary i 15 poziomu więc zwiększenie jednej komórki na czar za bezpieczne jego rzucanie się opłaca.

Co prawda nie mam wszystkich podręczników ale z tych co mam wynika, ze bazowo jest 9 poziomów zaklęć zaś komórki na czary wyższego poziomu osiąga się jako korzyść poziomów epickich (a najlepsze czasy postaci to jednak okres przedepicki) i to jedną każdego poziomu a te służą jedynie do zaklęć wzmocnionych metamagią lub do poświęcenia dla mocy arcymaga i hierofanty. (wiadomości z opisu świata zapomnianych krain).

Cytat:
A różnica między mistrzowską wersją czaru a większą polega możliwości ataku klona, gdzie wola daje mniejsze obrażenia od duplikatu + pozwala wykryć właściciela i go szybko zmiażdzyć.


Czyli zaklęcie poziomu 4 jest tym lepszym? Skoro nie da się odróżnić klona od oryginału a żaden rozsądny czarodziej nie atakuje walcząc wręcz oryginał jest bezpieczny. Poza tym maga znającego 7 krąg czarów szybko zmiażdżyć się nie da. Kręgi od 1 do 6 dają aż nadto możliwości ochronienia się przed atakiem choćby połączenie ewentualności i teleportacji (przeniesienie w bezpieczne miejsce jeśli ktoś zagrozi czarodziejowi). Stara dobra kamienna skóra też daje mocną osłonę, że o klasycznym polimorfowaniu siebie nie wspomnę. Poza tym czary klonów nadal są niebezpieczne gdyż rozpoznanie ich natury nie chroni przed rzuconym przez klona czarem a ten może np rzucić wezwanie potwora V (mowa tu o klonie stworzonym przez maga poziomu 14 o inteligencji nie dającej premiowych komórek poziomu 7) działające w 100% sprawnie czy razić oponenta zmaksymalizowaną strzałą Melfa. No i ten zapis o OC. Nie ma wspomnianego co się dzieje gdy ktoś zda rzut na OC. Klon słabnie tak jak przy zdanym rzucie na wolę czy znika jak np. duchowa broń, lub miecz Mordakeinena? Warto tego typu niejasności wyjaśnić.

No i jeszcze jedna rzecz... Mianowicie lista czarów klona. Jest zrozumiałe, ze mag poświęca własne zaklęcie by klon mógł rzucić czar z poziomu o 1 niższego niż poświęcone zaklęcie. Jednak nigdzie nie jest napisane czy może być to dowolne zaklęcie znane magowi, czy jedno z tych, które miał zapamiętane w chwili stworzenia swoich kopii. Na zdrowy rozsądek można domyślić się, że chodzi o tą drugą opcję jednak jeśli nie zostanie to jasno określone gracze będą naciągać zasady do granic absurdu i skończy się na tym, ze postać wezwie klony po to by rzucić np. zaklęcie polimorfowania kogoś, które poznał ale nie zapamiętał ponieważ wolał na to miejsce zapamiętać jakieś zaklęcie ofensywne. Że nie mówiąc o tym, że takie dozwolone w obecnej formie opisu zaklęcia postępowanie czyni ten czar zbyt mocnym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaka nazwa jest lepsza?
Cienisty klon (takie Narutowe)
33%
 33%  [ 1 ]
Armia cienia
0%
 0%  [ 0 ]
Czarny legion
66%
 66%  [ 2 ]
Mamidło
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 3

Autor Wiadomość
hamerek
Użytkownik


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 6:44, 17 Maj 2009    Temat postu:

Jaquan, dzięki za to, że wytknąłes mi te błędy bo sam ich nie zauwazam już :)

przeredagowałem czar.

Myślę, że jest gotowy do grania (I pamiętajcie nie wykorzystuje się niedopracowań w czarze na własną korzyść).


Ostatnio zmieniony przez hamerek dnia Śro 14:33, 20 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin