Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] Promień śmierci Salazara

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:15, 01 Mar 2010    Temat postu: [3.0] Promień śmierci Salazara

Promień śmierci Salazara
Zaklinanie (Przymus) [Wpływający na umysł]
Poziom: Cza/Zak 5
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Bliski (7,5m + 1,5m/ 2 poziomy)
Efekt: Promień (patrz opis)
Cel: Jedno żywe stworzenie
Czas trwania: Koncentracja, nie więcej niż 1 runda/poziom (P)
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na czary: Tak

W momencie rzucenia tego zaklęcia z twojej ręki wystrzeliwuje karmazynowy promień (musisz wykonać udany atak dotykowy na dystans, aby trafić w cel). Jeśli stworzeniu nie powiedzie się rzut obronny, promień łączący czarującego i podmiot zostaje podtrzymany, natomiast ofiara zostaje wstrzymana (analogicznie do czaru wstrzymanie potwora). W każdej kolejnej rundzie, w ramach koncentracji możesz wykonać jedną z trzech rzeczy.
Jesteś w stanie sterować ofiarą tak jakby znajdowała się pod wpływem telekinezy (jednak nie może wyjść poza bliski zasięg). Możesz również skumulować energię i cisnąć stworzeniem, jednak wtedy czas trwania czaru dobiega końca.
Możesz również próbować pozbawić istotę wszystkich aktualnie działających na nią czarów, tak jak przy namierzonym rozproszeniu magii. Ponadto za każde zaklęcie, które udało Ci się rozproszyć odzyskujesz punkty wytrzymałości równe poziomowi zaklęcia.
Możesz także razić cel energią zadając po 1k12 obrażeń od ognia, zimna, elektryczności, kwasu i dźwięku (poszczególne żywioły są wycelowane w różne partie ciała, zatem obrażenia od zimna i od ognia nie negują się), bez prawa do rzutu obronnego.


Ostatnio zmieniony przez Boski dnia Pon 12:53, 08 Mar 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azgoth
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:41, 01 Mar 2010    Temat postu:

Pierwsze dwa efekty ciekawe, mam wątpliwości do trzeciego. Czy 5k12 w rundzie to nie za dużo? Czy ofiara może się jakoś z tego wyrwać, czy po prostu umrze jeśli czarujący tego zechce?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:58, 01 Mar 2010    Temat postu:

Jak na czar 6-stego poziomu względem jednej ofiary? Względem wstrzymanej postaci działa coup de grace. Wstrzymana postać i tak, bardzo prawdopodobnie zginie, jeśli nikt jej nie pomoże, tak jest więc i w tym przypadku. Jednak tutaj istnieje szansa, przerwania wstrzymania poprzez dekoncentrację czarownika, więc jest to słabsze. Natomiast przy 5k12, średnio 32,5 (nie odejmując za odporności), ofiara przeżyje ze 3-4 rundy. Poza tym na tym samym poziomie, kula ognista czy błyskawica zadają więcej obrażeń i to obszarowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:40, 01 Mar 2010    Temat postu:

"Czas trwania: Koncentracja, nie więcej niż 1 runda/poziom"

"W każdej kolejnej rundzie, w ramach akcji standardowej możesz wykonać jedną z trzech rzeczy"

Koncentracja wymaga akcji standardowej, skąd weźmiesz następną na sterowanie zaklęciem?Ewidentnie powinno być "w ramach koncentracji" zamiast "w ramach akcji standardowej'.

Czar jest bardzo łatwo odeprzeć bo działają na niego aż 3 obrony: KP dotykowe, wola i OC, do tego wymaga koncentracji. Czar z poziomu niżej nie ma aż połowy tych problemów. Efekty jakie można wykonać są...po prostu żałośnie słabe, jak sam zauważyłeś ktoś znajdujący się pod wstrzymaniem potwora praktycznie jest już martwy. Walki nie trwają aż 9 rund, więc dobija się go już po walce.
Rozpraszanie jest trochę bardziej złożone bo
a)po co zdejmować zaklęcia z kogoś, kto już praktycznie nie żyje
b) w sumie daje jakieś tam leczenie, ale jest ono marne biorąc pod uwagę, że mało osób chodzi obładowanych buffami po brzegi i ma słaby rzut na wolę.

Wziąłeś czar z 5 poziomu, pogorszyłeś go znacznie, dodałeś jakieś śmieszne możliwości, które tak naprawdę nic nie wnoszą(oprócz leczenia jakieś 5-10 pw) i zwiększyłeś poziom.


Ostatnio zmieniony przez goracepapu dnia Pon 15:43, 01 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 16:26, 01 Mar 2010    Temat postu:

gorącepapu napisał:
Koncentracja wymaga akcji standardowej, skąd weźmiesz następną na sterowanie zaklęciem?Ewidentnie powinno być "w ramach koncentracji" zamiast "w ramach akcji standardowej'.


Jak najbardziej masz rację. O to mi chodziło, jednak w opisie rzeczywiście, źle to wyraziłem. Już poprawiam.

Moim zdaniem czar posiada zastosowań. Dzięki temu, że łączy kilka różnych efektów staje się bardziej uniwersalny. Oczywiście, jeśli chodzi nam tylko o zabicie przeciwnika, to jest wiele lepszych sposobów. Natomiast jeśli chcemy go tylko unieszkodliwić. Pozwala nam także przesunąć przeciwnika, jeśli jest on dla nas niedostępny.

Np: w wąskim korytarzu, wrogi kapłan zasłonił się ścianą ostrzy i schował za załomem tak, że ledwo jesteśmy w stanie w niego trafić. Nie podejdziesz tam. Strzelać z łuku będziesz przez 5 minut (zatem jedno wstrzymanie potwora nie wystarczy). Natomiast tym zaklęciem, możemy go bezradnego przeciągnąć, przez jego własną zasłonę.

To zaklęcie, w zależności od potrzeb, może zastąpić telekinezę, czy rozproszenie magii (zwłaszcza, że w ramach jedno zaklęcia możemy wykonać kilkanaście rozproszeń). Zadawanie obrażeń, jest natomiast alternatywą dla maga, który nie chce zarzynać przeciwnika mieczem, albo przeciwnik posiada redukcję, której nie jesteśmy w stanie przebić.

Jestem świadom, gorącepapu, że możesz mi przytoczyć kontrprzykłady, bo niewiele jest zaklęć, których nie można zastąpić czymś innym. Jednak przez wzgląd na kilka różnych dostępnych efektów, mój czar, wydaje mi się być jednak czasami przydatny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goracepapu
Adept


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:48, 01 Mar 2010    Temat postu:

"w wąskim korytarzu, wrogi kapłan zasłonił się ścianą ostrzy i schował za załomem tak, że ledwo jesteśmy w stanie w niego trafić. Nie podejdziesz tam. Strzelać z łuku będziesz przez 5 minut"

"musisz wykonać udany atak dotykowy na dystans"

Biorąc pod uwagę twój bab i premie z zasłon w 3 edycji to będziesz trafiać rzadziej czarem niż łucznik strzałą(szczególnie, że umagicznienia się sumują w 3.0)

Telekinezy nie zastąpisz przez krótki zasięg i atak dotykowy+ możesz używać tylko na żyjących istotach.
Rozproszenie jest 3 poziomy niższe i może rozproszyć kilka czarów naraz i nie wymaga ataku, przebicia RO OC
Zadawanie obrażeń jest tylko malutkim udogodnieniem dla maga, który nie chce pobrudzić sobie rączek, albo nie ma w pobliżu swojego kosyniera(krytyk x4)

Czar jest zbyt słaby i pozwala emulować czary ze zbyt niskich poziomów w bardzo ograniczony sposób, aby być przydatnym. Poświęcasz komórkę 6 poziomu, żeby zrobić coś na co pozwalają Ci czary z 3-4 poziomu tylko o wiele lepiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:57, 07 Mar 2010    Temat postu:

Dwa minusy względem wstrzymania potwora to:
- konieczność trafienia
- bliski zasięg
- konieczność koncentracji

Zyskiem jest szereg mocy, które jednak działają tylko na podmioty, na które wpłynie wstrzymanie potwora - czyli będące i tak martwe.

Czar nie jest za silny. Zgadzam się z Boskim, że ma znaczenie użytkowe. Pozwala np. zabić przeciwnika bez poświęcania szeregu zaklęć.

Cytat:
Jeśli na stworzeniu pozostaną jakieś efekty, możesz ponawiać próby w kolejnych rundach.

To zdanie należy moim zdaniem wyciąć. Jest zbędne, a może nieść sens sprzeczny z intencją.

Cóż, właściwie uważam, że samo wstrzymanie potwora jest za silne. Jeżeli jednak pominąć ten aspekt czar powinien raczej być na 5. poziomie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:06, 07 Mar 2010    Temat postu:

Wobec tego obniżę poziom na 5-ty i może wtedy stanie się choć trochę przydatne.

Opis poprawiony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:56, 07 Mar 2010    Temat postu:

Jeżeli mechanicznie jeszcze coś jest źle, to tego nie widzę.

Czas się przyczepić.

Cytat:
Rzut obronny: Wola neguje (patrz opis)

Po co patrzeć na opis? Dostaje się rzut obronny na wolę i tyle.

Cytat:
W momencie rzucenia tego zaklęcia z twojej ręki wystrzeliwuje karmazynowy promień (musisz wykonać udany atak dotykowy na dystans).

(aby wystrzelił karmazynowy promień?)

Cytat:
Istota ma prawo zanegować efekt udanym rzutem obronny na wolę oraz ochroną przed czarami (jeśli ją ma).

Zdanie zbędne. To jest standardowa procedura.

Cytat:
Jeśli stworzeniu się nie powiedzie, promień łączący czarującego i podmiot zostaje podtrzymany, natomiast ofiara zostaje wstrzymana (analogicznie do czaru wstrzymanie potwora).


Cytat:
Jesteś w stanie sterować ofiarą tak, jakby znajdowała się pod wpływem telekinezy (jednak nie może wyjść poza bliski zasięg).


Cytat:
Możesz również próbować pozbawić istotę wszystkich aktualnie działających na niej czarów tak, jak przy namierzonym rozproszeniu magii.


Cytat:
Ponadto za każde zaklęcie, które udało Ci się rozproszyć, odzyskujesz punkty wytrzymałości równe poziomowi zaklęcia.


Cytat:
Możesz także razić cel energią zadając po 1k12 obrażeń od ognia, zimna, elektryczności, kwasu i dźwięku (poszczególne żywioły są wycelowane w różne partie ciała, zatem obrażenia od zimna i od ognia nie negują się), bez prawa do rzutu obronnego.

Kawałek o RO jest zbędny, a może być mylący. Zaklęcie całe jest negowane przez wolę, więc nie ma sensu pisać o poszczególnych elementach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:36, 07 Mar 2010    Temat postu:

Kamulec napisał:
Po co patrzeć na opis? Dostaje się rzut obronny na wolę i tyle.

Kamulec napisał:

Kawałek o RO jest zbędny, a może być mylący. Zaklęcie całe jest negowane przez wolę, więc nie ma sensu pisać o poszczególnych elementach.


Aby ktoś nie pomyślał, że obrażenia, czy rozproszenie również neguje wolą. Lepiej dać więcej opisu, a nie zostawić niedopowiedzeń.

Część opisu zmieniona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2787
Przeczytał: 1 temat

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 23:46, 07 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
Możesz również próbować pozbawić istotę wszystkich aktualnie działających na niej czarów, tak jak przy namierzonym rozproszeniu magii.

Rozumiem powód użycia "niej", lecz sądzę, że i tak powinno być "nią".
__________

Skoro zmiana wprowadzona, to moim zdaniem zaklęcie gotowe.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 13:08, 14 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin