Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons
Dungeons & Dragons: Forum Abasz'Har o D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[3.0] [KŚ] Wysuszenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 19:58, 06 Cze 2009    Temat postu: [3.0] [KŚ] Wysuszenie

Wysuszenie
Transmutacja
Poziom: Brd 0, Czar/Zak 0, Drd 0, Kpł 0, Trp 1
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięte stworzenie lub przedmioty (patrz opis)
Czas trwania: Chwilowy
Rzut obronny: Wola neguje (nieszkodliwy)
OC: Tak (nieszkodliwy)

Wysuszenie usuwa wodę ze skóry dotkniętego stworzenia oraz jego ekwipunku, sprawiając, że ta spływa z nich swobodnie. Jeżeli celem zaklęcia jest przedmiot, działa ono również na przedmioty (lub ich części) w promieniu 0,75 m. Czar nie wpływa na wodę zebraną razem np. w bukłaku lub misce. Zaklęcie może usunąć wodę z przedmiotów nieożywionych ważących (kiedy są suche) maksymalnie 2,5 kilograma na poziom czarującego.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 21:07, 31 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azgoth
Generał Podziemi
Generał Podziemi


Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:04, 06 Cze 2009    Temat postu: Re: [3.0] Wysuszenie

Kamulec napisał:

Wysuszenie usuwa wodę ze skóry dotkniętego stworzenia oraz jego ekwipunku, sprawiając, że ta spływa z nich swobodnie.


Jakoś dziwnie to brzmi nie lepiej napisać "ochrania", "odpycha"?

Ciekawe, ale szkoda że nie działa na żywe stworzenia. Czytając tytuł już wyobrażałem sobie "wysuszonych" przeciwników.

PS Co z roślinami? Można je ususzyć w ten sposób?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:15, 06 Cze 2009    Temat postu:

Cytat:
Ciekawe, ale szkoda że nie działa na żywe stworzenia. Czytając tytuł już wyobrażałem sobie "wysuszonych" przeciwników.

Czarów zabójczych w D&D jest dość, a nawet więcej. Właśnie tego typu, co proponowane tu wysuszenie mi zaklęć brakuje.

Cytat:
PS Co z roślinami? Można je ususzyć w ten sposób?

Z opisu wynika, że nie - nie mają skóry i nie są przedmiotami.

Cytat:
Jakoś dziwnie to brzmi nie lepiej napisać "ochrania", "odpycha"?
Zapytałem Kondeksa - obaj sądzimy, że te propozycje dają wrażenie ciągłości, tworzenia jakiejś "osłony" przed zmoczeniem.

Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Pon 22:30, 27 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:18, 06 Cze 2009    Temat postu:

To się nazywa kuglarstwo i w dnd już dawno jest Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 0:08, 07 Cze 2009    Temat postu:

Może Cię zaskoczę, ale znam to zaklęcie! Ba, nawet rozważyłem jego możliwości. Uważam, że czary te mają się do siebie nijak. Nawet, jeżeli przyjąć, że kuglarstwem da się uzyskać podobny efekt (opis z 3.0, 3.5, czy KiK nie są w tej kwesti jednoznaczne, ale jak na mój gust oczyszczenie z wody przemoczonego płaszcza nie jest jednoznaczne z usunięciem kurzu - tej wody będzie dużo) zajmie to dużo czasu - założenie zaklęcia jest inne - jego użycie jest o wiele mniej czasochłonne.

Pomyśl o różnicy: wchodzisz do budynku po podróży w ulewie, wyciągasz towarzysza z lodowatej rzeki, czy wkraczasz do suchej komnaty na wpół zalanego lochu. Które z zaklęć jest bardziej na miejscu?


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Nie 0:11, 07 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Namrasit
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 7:21, 07 Cze 2009    Temat postu:

Żadne. W dnd nie umiera się z przeziębienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Volfer
Adept Cienia


Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 10:14, 07 Cze 2009    Temat postu:

Kamulec napisał:
Które z zaklęć jest bardziej na miejscu?

Teleportacja.
A tak na serio, to Namrasit ma zupełną rację. Chcesz Kamulcu zrobić z D&D grę, zbyt realistyczną.
A nie bierzesz pod uwagę tego, że zupełną durnotą, jest modyfikator z siły do testów ataku w muchę.
Bohaterowie w tym wypadku po prostu się wysuszą normalnie :)
P.S. Jeżeli ktokolwiek będzie brał pod uwagę, to przemoczenie.


Ostatnio zmieniony przez Volfer dnia Nie 10:16, 07 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arvelus
Arcymag


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 10:53, 07 Cze 2009    Temat postu:

Zacznijmy od tego, że zupełną durnotą jest możliwość trafienia muchy jakąkolwiek bronią;]
Samo powietrze zmuszone do ruchy przez poruszającą się broń odepchnie ją na bok bez jej interwencji.

Kamulcze, ten czar jest czysto fabularny. Wedle mechaniki nawet czaru zerowego poziomu nie warto marnować, bo on nic nie daje.
Ja wprowadziłem pewną zasadę opcjonalną.
Można na poczekaniu wymyślać własne czary, tyle, że one nigdy nie będą miały mechanicznie pełnej mocy jak zwykłe. Dla przykładu podam choćby sytuację, że mag chce sprawić aby popioły po ognisku zakopały się pod ziemią.
Pozwolę mu na to, ale zajmie mu to conajmniej 5-10 rund i zużyje komórkę na czary 1 poz.
Twojemu zaklęciu też dałbym pierwszy poziom i 2 rundy czarowania. Moim zdaniem to lepszy sposób.
Z resztą... niewielu spodziewa się, że wpadnie do lodowatej rzeki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:43, 07 Cze 2009    Temat postu:

Dlatego czar 0. poziomu jest w sam raz. Twoja zasada Arvelus ma się nijak do tego zaklęcia - w końcu wprowadzasz ją tylko Ty.

Czy ja nie mówię, że ten czar jest fabularny? Czy wszystkie zaklęcia 0. poziomu muszą służyć do pokonywania wyzwań i zabijania przeciwników?

Cytat:
W dnd nie umiera się z przeziębienia.

Są stłuczenia od zimna i hipotermii.

Zaklęcie to można również wykorzystać do osuszenia np. zboża, pochodni, ubrań lub drewna na opał.
Jak musicie mieć koniecznie zastosowanie - suche rzeczy można rozpalić, nasiąkniętych wodą praktycznie nie. Mając ognisko nie dostajesz w nocy stłuczeń od zimna i masz dobre źródło światła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Merwix
Adept


Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 11:17, 10 Cze 2009    Temat postu:

Hmm.. Zaklęcie wydaje mi się całkiem przydatne, może dlatego że na sesji jest akurat sytuacja, która wymaga chodzenia w wodzie. Mam tylko jedno pytanie bo nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem: Woda spływa z tych przedmiotów i nadal pozostaje w otoczeniu przedmiotu czy opuszcza całkowicie obszar czaru? Do tego pozostaje kwestia czy tyczy się to tylko wody czy innych płynów np wody z atramentem czy też samego atramentu.
Chodzi mi tutaj o zastosowanie tego zaklęcia do osuszania zwojów i ksiąg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:32, 10 Cze 2009    Temat postu:

Tak, sytuacja na sesji była inspiracją, ale starałem się uczynić zaklęcie nieco bardziej wszechstronnym.

Cytat:
Wysuszenie usuwa wodę ze skóry dotkniętego stworzenia oraz jego ekwipunku, sprawiając, że ta spływa z nich swobodnie.

Zaklęcie działa na wodę, choć na logikę - jeżeli z wierzchu, czy na skórze będą jakieś drobiny w wodzie, to i one popłyną z wodą - jeżeli jednak woda będzie musiała przecisnąć się przez mikroszczeliny np. w drewnie, substancje te zapewne zostaną tam, gdzie były. W kontekście atramentu - jeżeli woda nie rozmyje atramentu, nie zrobi tego i to zaklęcie. Jeżeli księga została już zniszczona - to zaklęcie jej oczywiście nie naprawi.

Ponieważ zostaje "usunięta" spływając zwykle znajdzie się u stóp stworzenia.

Wydaje mi się, że opis czaru jest możliwie najbardziej precyzyjny, choć jestem otwarty na ew. sugestie dotyczące jego zmiany.


Ostatnio zmieniony przez Kamulec dnia Czw 13:36, 16 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czera
Kontemplujący


Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 1032
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Się biorą ci kretyni

PostWysłany: Śro 20:33, 12 Maj 2010    Temat postu:

Cytat:
Ciekawe, ale szkoda że nie działa na żywe stworzenia. Czytając tytuł już wyobrażałem sobie "wysuszonych" przeciwników.


Jest taki czar. Ohydne Usychanie znane lepiej jako Plugawy Uwiąd Abi-Dalzima

Wracając do meritum uważam czar za całkiem ciekawy, choć nie wiem, czy będzie taki popularny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 11:55, 27 Wrz 2010    Temat postu:

Dlaczego kapłan nie ma tego zaklęcia w swoim arsenale?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:22, 31 Paź 2010    Temat postu:

W moim odczuciu nie leży ono w dziedzinie zaklęć kapłańskich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boski
Przewodnik w Zaświaty


Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 21:04, 31 Paź 2010    Temat postu:

Strudzony kapłan, pielgrzym, po długiej wędrówce trafia wreszcie do świątyni, gdzie suszy płaszcz i zasiada do wieczerzy? Jak dla mnie idealnie pasuje. Very Happy Aczkolwiek Twoja wizja, Twoja wola... :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamulec
Władca Podziemi
Władca Podziemi


Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 2788
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 21:07, 31 Paź 2010    Temat postu:

Dopisałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Abasz'Har: Forum o Dungeons & Dragons Strona Główna -> Własne czary i moce Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin